Page 5 of 9

Re: Teine 638(639)

Posted: 02. Jul 2013 18:03
by v301060
Torud on pandud raami jäigemaks muutmiseks. Resoka otsa esialgu midagi panna plaanis pole, olen küll kuulnud arvamust, et nood resokad on mõeldud sõitmiseks pööretevahemikus 7000 - 8000. Esihark on Iž Orioni pneumo, piduriketas ja pidurisüsteem samuti sealt. Esivelg on Vene custom, Narvas kroomitud, drag-lenks samuti - poleeritud roostevaba.

Re: Teine 638(639)

Posted: 04. Jul 2013 21:33
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 10. Jul 2013 11:46
by v301060
Sai siis esilaternasse H4 element installeeritud ja laadimistuli jäigiii põlema. Sõita sai nii 200 km siis oli aku tühi mis tühi. Peal on originaalgenekas nn väikse elektronsüütega. Olen sellest probleemist varem ka kuulnud. Kas peale nn suure Vape elektronsüüte paigaldamise mingit muud võimalust kah on?

Re: Teine 638(639)

Posted: 16. Jul 2013 09:38
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 19. Jul 2013 21:07
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Jul 2013 13:56
by v301060
Sai siis esilaternasse H4 element installeeritud ja laadimistuli jäigiii põlema. Sõita sai nii 200 km siis oli aku tühi mis tühi. Peal on originaalgenekas nn väikse elektronsüütega. Olen sellest probleemist varem ka kuulnud. Kas peale nn suure Vape elektronsüüte paigaldamise mingit muud võimalust kah on?

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Jul 2013 13:57
by v301060
argo1974 kirjutas:Sat Jul 27, 2013 8:29 pm
Esmalt peaks üldkoormuse mõõtmisega selgeks tegema. Siis saab hinnata, mis pööretest alates genekas on üksi suuteline üldkoormust katma ja edasi ka akut laadima. Tänapäevaste tsiklitega ei tea võrrelda, aga mu 6-70-ndate Jaapani ratastel suudab genekas voolutarvet katta u 1/3 max pööretest alates.

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Jul 2013 13:57
by v301060
Vape elektronsüüde sai Tšehhis käies ära ostetud. Nv siis mister Särg installeerib selle loodetavasti ka külge.

Palju võiks olla 638 esiamortide normaalne käik?

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Jul 2013 19:36
by v301060
Vape elektronsüüde peal, laadimisprobleem lahendatud - geneka harjadehoidja oli külili kaldunud ning kaks joodet dioodsillas lahti tulnud...

Re: Teine 638(639)

Posted: 30. Jul 2013 09:13
by roosakummik
v301060 wrote:Vape elektronsüüde peal, laadimisprobleem lahendatud - geneka harjadehoidja oli külili kaldunud ning kaks joodet dioodsillas lahti tulnud...
Kas vape puhul harjad kaovad üldse ära- see tähendab, et kõik vanad plokid ja releed koos geneka ja süütepoolidega läheb välja vahetusse?

Re: Teine 638(639)

Posted: 30. Jul 2013 09:21
by v301060
Just nii. Mul oli seni originaalgeneka peal nn väike el.süüde.

Re: Teine 638(639)

Posted: 12. Aug 2013 16:26
by v301060
Maccaroni kirjutas: Mon Aug 12, 2013 4:30 am
Tuttav teema. Olen samuti kogenud Vape puudulikku laadimissuutlikkust. Jutt siis 12V / 150W Vape'st, mis minuteada see võimsam variant. Normaalsete tuuridega lastes imeb H4 pikapeale aku nõrgaks ja tahab aeg-ajalt laadijaga lisa.
Väga täpselt pole mõõtnud, kuid "pikapeale" tähendab siin sadu kilomeetreid... mitme nädalajagu sõiduõhtuid. Lõpuks ikkagi vajub akupinge ära ja kui Vape'l on see va relee suretuseks - nn massirelee - kui tal toitepinge ära vajub, siis laseb relee süüte massi ning edasisõitmiseks on ainus variant süütepooli juurest suretusjuhe lahti ühendada. Tegelikult on ju ka suunakate vilkumisest väga hästi näha, millistest pööretest kui palju ta voolu peale saab. 4000RPM juures tundub laadimine korralik, 2000 juures igatahes mitte.
Üks põhjus on ilmselt ka selles, et mul masinal üsna väike ja kerge, vaid 3Ah geelaku, mis kui sõiduga piisavalt laadimist peale ei saa, siis H4-ga tõmbab lõpuks tühjaks. 150W peaks idee poolest piisama, kuid rahuliku pöördega ei paista see nii olevat.
Peaks tegelikult ükskord pinged mõõtma ja kirja panema.

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 20:46
by v301060
http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... cts_id=673
Tekkis idee selle tagatule ühe niidiga pirn panna relee abil piduritulena vilkuma.
Mis releed vaja oleks?

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 21:03
by v301060
argo1974 » Tue Aug 27, 2013 11:30 pm
Viktor, kogu respekti juures, sul pole tarvis releed vaid mõistust. Ega Jawa pole jalgratas, et vilkuvaid tulukesi külge kruvid. Tänavalegaalsel pillil peab olema taga punane park ja punane pidur, no tee Peraki tulest pidur ja sebi mingi tagasihoidlik parktuli juurde. Või tee kasvõi pleki sisse lisareflektor pargi jaoks.

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 21:04
by v301060
fomoco » Wed Aug 28, 2013 2:22 am
Pane üks võimsam pirn sisse, parktule jaoks saab pirn toite läbi takisti, piduritule jaoks saab toite otse.

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 21:04
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 21:06
by v301060
Stern84 » Wed Aug 28, 2013 7:43 pm
Sellise lahendusega süttib pidurile vajutades veel esituli.
Diood vaja veel lisaks takistile.
Pane kahe niidiga pirn.

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 21:07
by v301060
fomoco » Wed Aug 28, 2013 7:46 pm
Ning politsei jaoks peab ka teine komplekt kaasas olema, mida teeääres külge kruvida, et trahvi vältida.
Üldjuhul politseile "meeldib" punane vilkuv lamp masina küljes, ning trahv on üpriski soolane.
Igasugused mittestandartsed lahendused tõmbavad tähelepanu ja kui pidurituli pole kõigile üheselt arusaadav, siis on oht, et mõni pikemate juhtmetega autojuht sõidab su lapikuks.

Re: Teine 638(639)

Posted: 28. Aug 2013 21:08
by v301060
fomoco » Wed Aug 28, 2013 10:59 pm
Pane siis see relee vahele ja asi vask:
http://www.cn-parts.ee/pood/et/kik-toot ... o-sym.html

Lisaks sellele pead vahele panema ka eelpool mainitud dioodi.
Kui soovid ise relee teha, siis selleks on mul skeem olemas.

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Aug 2013 10:33
by argo1974
Konkreetset releed ei tunne, aga suunareleedel on omadus olla koormusest sõltuv. Kui panna tüüpiliselt 2x21W suunatuleväljundi asemele väiksema võimsusega pirn, siis läheb relee avariirežiimi st vilgub kiiresti (seda saab küll osadel releedel teatud kindla takisti töötlemise/vahetamisega parandada). Lisaks on suunareleedel omadus vilkumisel klõpsuvat või piiksuvat häält teha.

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Aug 2013 10:39
by v301060
Eks kõige õigem lahendus oleks muidugi pesa kahe niidiga pirnile ümber ehitada.

Re: Teine 638(639)

Posted: 20. Sep 2013 15:27
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 02. Nov 2013 15:46
by v301060
Nii, cafe racerile hakkab elektrijuhtmestik paika saama. Sai küll 638 uus köidis muretsetud aga kuna kõhu alla on ainult aku alles jäänud siis oleks seda tulnud väga palju ümber teha. Seega siis nullist uus juhtmestik ja uus köidis müügis.
http://imageshack.us/photo/my-images/824/s0xb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/36/pr5n.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/600/fc3i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/35/d6zq.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/534/goko.jpg/

Re: Teine 638(639)

Posted: 07. Dec 2013 19:48
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 29. Dec 2013 23:57
by v301060
Sai CafeRacer täna koju toodud, tänud ksf-tele Aivar ja Tudeng-Mehhaanik. Edasi nokitsen siis ise.
Garaaž mul sihuke kuurisarnane, kui tsikkel ära taheneb, peaks tuppa tooma. Siis saab pilte kaa :D

https://imageshack.com/i/0yifojj

Re: Teine 638(639)

Posted: 02. Jan 2014 13:40
by roosakummik
v301060 wrote:Sai CafeRacer täna koju toodud, tänud ksf-tele Aivar ja Tudeng-Mehhaanik. Edasi nokitsen siis ise.
Garaaž mul sihuke kuurisarnane, kui tsikkel ära taheneb, peaks tuppa tooma. Siis saab pilte kaa :D

https://imageshack.com/i/0yifojj
Osta Vana jawa paak, see sobib sinna nagu valatult. Selle plastik kondli mina kaotaks sealt eest ära. (Minu arvamus) :D Ja esivelg oleks lahe kui ta taga oleks

Muidu igati tibens tobens :evil: pill. Jõudu ja muretuid kilomeetreid.

Re: Teine 638(639)

Posted: 02. Jan 2014 13:58
by v301060
Paraku mulle too kroomkülgedega 634-ja paak meeldib. MZ-i esigondel oli lihtsalt hetke odavaim variant, tegelikult igatsen sellist Honda(?) kitsast ja kõrget narrimütsikujulist gondlit. Selline tagavelg(nagu ees) on juba olemas, kroomitud ja kokkuladumisel. Plaan on lasta KalaMotorsis teha ketiratas ja kusagil ka piduriketas ning leida sobiv tagapidurisüsteem. Sadula esiotsa peaks veidi tõstma, et see paagiga rohkem ühel joonel oleks. Õhufiltrit kahh veel pole...

Re: Teine 638(639)

Posted: 01. Feb 2014 09:29
by v301060
80-ne kodaraga tagavelg koos:
https://imageshack.com/i/0jk3kyj

Re: Teine 638(639)

Posted: 01. Feb 2014 10:12
by kiiresti2
ilus velg :D ,said oma tagu tule probleemi lahendatud?

Re: Teine 638(639)

Posted: 01. Feb 2014 10:50
by v301060
kiiresti2 wrote:ilus velg :D ,said oma tagu tule probleemi lahendatud?
Jahh, tudeng-mehhaanik AMFoorumist pani sinna ledid, lisaks led riba ka reg.numbri alla ja tegi ka uue juhtmeköidise sest uue originaaliga polnud suht midagi peale hakata - kõik jubinad ju istmegondli saba all, kõhu all on ainult aku. Kunagi kui olemasolevalt väikeselt el.syytelt Vapele üle minna võiks muidugu praeguse aku miskise väikese geelaku või akupatareiga asendada ning ka selle saba alla installeerida.
Nyyd jääb siis veel ketiratas, piduriketas ja kogu tagumine pidurisüsteem. Ketiratas on plaanis KalaSprocketsist tellida.

Re: Teine 638(639)

Posted: 16. Feb 2014 12:25
by v301060
Kahe kuulise asjaajamise tulemusena(makse detsembri alguses, pakk saabus veebruaris) sai siis muretsetud klassikalise välimusega tagaamordid, mida MatesMotoservis paigaldab eritellimusel oma replicatele:
http://matesmotoservis.cz/images/storie ... tlumic.jpg

Re: Teine 638(639)

Posted: 25. Apr 2014 22:48
by v301060
Tänu oskajatele inimestele on Classicu mootor remonditud:
https://www.youtube.com/watch?v=US3E4Ntpoak

Re: Teine 638(639)

Posted: 11. Jul 2014 14:56
by v301060
Nonii, Klassik valmis(esialgu). Mootor, käigukast, esiamordid remonditud, uus juhtmekõidis, uued tagaamordid. Ainus asi mis muret teeb on külmkäivitus. Löö ette või mitte, ava tooreklapp või mitte aga käima ei lähe ja küünlad alati märjad. Peale paberiga küünalde kuivatamist ühte silindrisse topkat ja kohe käib. Sooja mootoriga käivitusprobleeme pole. Tuleb vist viga karbussist otsida...

Re: Teine 638(639)

Posted: 16. Jul 2014 22:58
by v301060
Paar päeva järjest olen tsikli küll ilma topkata käima saanud. Aru küll ei saa, mis millest sõltub. Tundub, et algul tahab justkui kinnise tooreklapiga löömist ja siis peale seda lahtise tooreklapiga läheb. Kui alustada lahtise tooreklapiga siis ei käivitu. Või on asi lihtsalt selles, et käivitub kusagil 10-da löögi järel.
Sai lausa koos seljakotiga sõitmas käidud ja raffast maanteel šokeeritud. Aga nüüd uus häda, mida varem ei täheldanud - sadulas tsiklit jõuga üles-alla vedrutades käib mingi vastik kägin-krigin. Esiamordid korras, tagaamordid tutikad, kiigevõll paar aastat tagasi vahetatud, peale seda sõitnud mõni tuhat maksimum...

Re: Teine 638(639)

Posted: 17. Jul 2014 22:46
by v301060
Täna käivitus avatud tooreklapiga juba viienda matsu peale aga krigin tagaosas on ikka kõva ja teevad seda ilmselt uued amordid :(
http://feldmann.ee/failihoidla/jawa/IMG_0461.MOV
http://feldmann.ee/failihoidla/jawa/IMG_0462.MOV

Re: Teine 638(639)

Posted: 25. Jul 2014 10:01
by v301060
Nüüdseks peale mootori kap.remonti sõidetud ca 750 kilomeetrit. Eile õnnestus tagasiteel Pärnust Viljandisse ka ratast teepeal remontida - nimelt oli tooreklappi karpas hoidev keermestatud hülss ennast täielikult välja keeranud ja mootor suri välja. Pikanokaliste näpitsatega õnnestus siiski hülsi kraemutrist kinni saada ja asi kinni keerata. Selgus ka kraemutri mõõt, see on 11 aga lehtvõti eriti vahele ei mahtunud, ainult silindi ribidest sai kolm triipu käe peale põletatud. Kuna tahhokat enam pole siis ei julge esialgu suurt üle 80 sõita.

Re: Teine 638(639)

Posted: 27. Jul 2014 10:21
by roosakummik
Ega Jawaga ongi nii, et 80- 85 km tunnis kulgeda on kõige mõnusam, kuna kütusekulu väiksem ja mootor teeb vähem müra ja samuti hoiab mootorit elus kauem. Kiiremini sõitta, siis võiks ju panna 18- 19 hambalise hammaka, siis saab lasta ka 90- 100 ilma, et mootori pöörded hirmkõrgeks kisuks.

Iz-i puhul olen proovinud 21 hambalist. kolmanda käiguga annab sõita rahulikult 75- 80, kuid siis tuleb vaid üksi kulgeda kaasreisijaga jääb jõudu väheks. Muretui kilomeetreid. :D

Re: Teine 638(639)

Posted: 03. Aug 2014 11:28
by v301060
Liigsuure esihammaka puhul võib küll 100-ga sõites kütusekulu ja müra väiksem olla aga kiirendus muutub siis olematuks. Nüüdseks 1300 km. sõidetud ja lasen juba 90-ga, kütusekulu on siis 7, segu hetkel veel 1:33-le, ehk siis 300g/10l.
Häda on ketiga(CZ 428 Profi) - määrib paremalt poolt tagavelge ja tagarehvi valget kummiranti. Pesin siis chain cleaneriga keti ära, kuivatasin paberiga. Seejärel õlitasin universaalketiõliga ja jälle kuivatasin paberiga. Ikka määrib...

Re: Teine 638(639)

Posted: 03. Aug 2014 14:52
by roosakummik
v301060 wrote:Liigsuure esihammaka puhul võib küll 100-ga sõites kütusekulu ja müra väiksem olla aga kiirendus muutub siis olematuks.
Ei tea kas jawaga sõites peab kiirendus tähtis olema, see pigem selline kulgemise pill.

Lahtise keti vastu ei olegi midagi (aitab kate ja kummisukad), lihtsalt ära määri, siis ei pritsi seda õli ka laiali. Kuid keti eluiga on lühem. Pead tegema rihmülekande peale. Treiali juures vähe tööd ja ongi valmis. :D

Re: Teine 638(639)

Posted: 03. Aug 2014 15:14
by v301060
Krt jahh, selle puuduva ketikaitsme pärast hakati tehnoülevaatusel kahh vinguma. Ära võtsin selle tagahammakat ümbritseva kobaka ja kummisukad, kuna nad tundusid (mulle)koledad. Kunagi oli plaan panna mõne teise tsikli tavaline kitsas plekist ketikaitse, mille võiks ntx punaseks värvida. Samas hetkel tundub, et kõige rohkem pritsib hoopis tagahammaka kohalt.
No rihmaveoga Jawat ei kujuta hästi ette ja treial vaevalt rihmarattaid põlve otsas teha suudab - siis oleksid ju harrikamehed kõik järjekorras :D

Re: Teine 638(639)

Posted: 23. Aug 2014 10:40
by v301060
Tänaseks siis 1600 peale mootoriremonti sõidetud. 90-ne peal on tunne, et poob kinni, ilmselt siis segu kas liiga rikas või liiga lahja. Tuleb ilmselt karbussi kallale minna.

Re: Teine 638(639)

Posted: 24. Aug 2014 18:55
by roosakummik
v301060 wrote:Tänaseks siis 1600 peale mootoriremonti sõidetud. 90-ne peal on tunne, et poob kinni, ilmselt siis segu kas liiga rikas või liiga lahja. Tuleb ilmselt karbussi kallale minna.
Siis on ikka midagi muud viga kui 1600 pealt ikka kinni poob sõites vaid 90. kas silinder ja kolb ei ole omavahel hästi paika puuritud. Peaksid hoidma madalamaid pöördeid 2500- 2700 ja 80km/h kiirust.
Mina isegi oma Iž- ga ei sõida üle 85 km/h (Läbisõit on 21000) kuna tunnen, et üle selle on liig mis liig. Mootori müra suureneb, vibratsioon samuti (rohkem tunda ühepütastel).

Karburaatorit võid proovida, kuid sellega suureneb sul küttekulu. Jawale on peadüüse 0.88 0.90 0.92 ja100

Sul on kolm võimalust:

sõidad tasa ja targu
paned mootoripoolse hammasratta 19 (tagarattale võid panna veel vana jawa hammasratta)
ostad lääne tsikli

Re: Teine 638(639)

Posted: 24. Aug 2014 20:19
by v301060
Mootoriremondi kvaliteedis pole põhjust kahelda. Veidi järeleaidatud mootoriga 638 peaks probleemideta 100 - 120 välja jooksma, iseasi, kas sellist kiirust ka pikalt on mõtet hoida. Minu põhimarsruut on Viljandi-Ülenurme või vastupidi, seega ca 80 km. korraga. Tahhokas sai ära ratsitud, seega pöördeid saab ainult kõrva järgi hinnata. Sportster on mul kahh olemas aga kogu aeg ei viitsi selle rambakaga sõita, sellepärast ka Jawa.

Re: Teine 638(639)

Posted: 25. Aug 2014 10:05
by roosakummik
v301060 wrote:Sportster on mul kahh olemas aga kogu aeg ei viitsi selle rambakaga sõita, sellepärast ka Jawa.
Milles siis küsimus naudi Jawaga seda kulgemist :D

Re: Teine 638(639)

Posted: 26. Aug 2014 06:33
by Nobody
v301060 wrote: No rihmaveoga Jawat ei kujuta hästi ette ja treial vaevalt rihmarattaid põlve otsas teha suudab - siis oleksid ju harrikamehed kõik järjekorras :D
Rihmarattad on ostutoode ja masinaehituses tavakohtadesse ise valmistada ei ole mõistlik. Näiteks hea valik http://www.maedler.de