Rehvidest.

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
User avatar
Tank85
Tavakasutaja
Posts: 67
Joined: 08. Apr 2006 00:00
Location: Tallinn

Rehvidest.

Unread post by Tank85 »

Tervist!
Kuna kevad juba varsti silmapiiril ja tsiklil vaja uued rehvid hankida siis küsin millist rehvi teadjad mehed tsiklile soovitavad?
Minujaoks oluline faktor on et oleks pika elueaga.

PS. Kui kellegil on teada häid viiteid motika rehvitestidele, on ka need väga teretulnud

Tank.
Maanteerott!!! (IZ 56P3, K-750M solo, K-750M korv, Riga 13)
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

No need rehvid vähemalt siin Lõuna-Eesti kandis on kõik väga hüppava kvaliteediga. Aga sa tee elementaarne münditest. Võtad näiteks kahesendise mündi ja paned mustri vahele, siis üritad münti väänata. Nüüd siis näpud ütlevad, millise kummisulamiga tegemist on. Mida enam valusamalt soonib, seda vastupidavam. Rehvi see ei riku, infot annab aga rehvist küll oluliselt rohkem kui kogu reklaamtekst ja müüja jutt.
User avatar
margus014
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 19. Feb 2006 01:00
Location: SAAREMAA
Contact:

Unread post by margus014 »

NB mida kövema (kauakestvama) seguga rehv on, seda sitem on ta pidamine teel.
[url=http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=391802]Müün LED-e (valgusdioodid)![/url]
User avatar
Tank85
Tavakasutaja
Posts: 67
Joined: 08. Apr 2006 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Tank85 »

Üldiselt mul elementaarsed füüsikaseadused rehvi kõvaduse ja pidamise suhte kohta on täitsa olemas.

Mind huvitab konkreetselt kellel mis rehvidega kogemusi on olnud ja mis marki konkreetselt soovitatakse.

Täpsustuseks otsin Yamaha FZS 600 esirehvi (110/70 ZR17) ja tagarehvi (160/60 ZR17).
Maanteerott!!! (IZ 56P3, K-750M solo, K-750M korv, Riga 13)
User avatar
margus014
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 19. Feb 2006 01:00
Location: SAAREMAA
Contact:

Unread post by margus014 »

Söidad vaid asfaldit, vöi ka kruusa?
[url=http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=391802]Müün LED-e (valgusdioodid)![/url]
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Mul sama ratas ja olnud sama mure.
Eelmine hooaeg ostsin rattale Metzeleri Roadtech Z6 rehvid nii ette kui taha.
Esimese elu ea lõpetas peale 2000km-i kruusateel väga rumalasti olnud terav kivi.
Tagumisega sain ikka väga korralikult sõidetud, umbes 10k km-i kanti.
Seekord enam ei raatsind nii kalleid osta ja rehvideks on Dunlop Sportmax D207 taga ja D207F (front) ees.
Kallim tundus armsam. Aga usun, et nendest kahest käivad mõlemad üsna pikalt.

ps: rattast järeldub, et peamiselt asfald, aga ise naudin ka heal kinnisel kruusal sõitmist.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

Kardetavasti pole konkreetse rattaga sõitjaid siin just palju. Rohkem abi leiab vast biker.ee'st. Või küsida välismaisest margifoorumist.

Aga

Võta lahti rehvitootjate kodulehed, seal on olemas programmid, mis aitavad valida mootorratta mudelile sobiva rehvi.

Tootjatest on alati kindel valik: Metzeler, Dunlop, Avon, Bridgestone, Heidenau, Michelin, Continental, Pirelli, Barum.

Teisalt võid ka reifendirekt.de lahti võtta, löö mõõdud sisse ja vaata, mida rahakott lubab. Seal on olulisematel mudelitel juures ka viited testidele, saad miski ülevaate ka elueast.

Teisalt: erinevad sõidustiilid annavad ka rehvide elueale erineva kestvuse.

Näiteks Metzeler annab soovitusena:

110/70 ZR 17 M/C 54W TL ROADTEC Z6 Front - 2.5 BAR 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL ROADTEC Z6 - 2.8 BAR ja alternatiivina

110/70 ZR 17 M/C 54W TL SPORTEC M3 Front - 2.5 BAR 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL SPORTEC M3 - 2.8 BAR

Bridgestone:


Asp
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii »

Kui saksa keelt mõistad, siis võid Motorrad'i 2010 tänavarehvide testi uurida siit:
http://www.motorradonline.de/de/zubehoe ... -17/306788

On küll teised mõõdud, kuid teoreetiliselt mingi aimu saab ikka. Motorradi testid on alati muidugi nn "saksakesksed". Kiivritest ikka parim Schuberth, ratastest BMW jne...
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

See läheb juba offtopicuks, aga...

No ei saa öelda, et Schuberth kehv kiiver oleks. Lihtsalt tema kõrge hind teeb tema kvaliteedi hindamise lihtsamale publikule keeruliseks.

BMW.... eks ta vajab nautimiseks natuke teistsugust maailmavaadet. Samas suur GS ja S1000RR on omas vallas kahtletama tipus ning ka uuele K1600'le näib olevat oma sektori esikoht sihikul. Ja teisedki tootmises olevad mudelid ei ole just pitbike'd.

Aga siin ka sama häda: isegi kasutatult on BMW suhteliselt kallis ratas, mille 15 aastat vana mudel maksab rohkem kui 10 aastat vana japs. Rahakotiga valiku tegijad teevad siinkohal loogilise valiku. Nii ongi vanu airhead'e (õhkjahutusega boksereid) Eestis arvel vaid 18... (tootmisaastad 1969-1997...). Eelmise aasta ARK statistika põhjal registreeriti Kawasaki ZX-6R'e ainuüksi esmaselt juba samapalju (19).

Ajakirjanike patriootlikust ei saa küll ka alahinnata: tahtlikult või tahtmatult see siiski mõjub kohtades, kus paljaste numbrite asemel tuleb hinnata emotsiooni. Rehvides on "tunnetuse" roll aga päris suur.

Mu eelmises postituses toodud olulisemate motorehvide tootjate puhul võib siiski kindel olla, et nende rehvid on vähemalt üle keskmise kvaliteedi ja sõiduomadustega, mudelist ja versioonist sõltumata. Tihe konkurents (eriti pärast MASU), ei luba sõnnikut tabrijatele pähe määrida.

Küll olen ma kõhklev kõikvõimalike kaugest idast pärit rehvide suhtes (hunkang, julkjung, goodjahr ja mis need nimed kõik on :D), millede hind võib olla super, aga reaalne sõiduomadus letaalse iseloomuga. Nende puhul tasuks kindlasti foorumeid kammida ja jälgida, kas ning mida öeldud on.

Aga tõsiasi on siiski see, et motorehvid on kallid ja terve jooks rehve võib päris kopsaka rahanatukese nõuda. Hetkel seisan ka ise vajaduse ees võtta enne hooaega terve uus jooks, odavamal juhul läheb see maksma umbes 250 tugrikut... Aga siis on ka mõneks aastaks muretu.
User avatar
Tank85
Tavakasutaja
Posts: 67
Joined: 08. Apr 2006 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Tank85 »

Kui mul mälu nüüd ei eksi siis hetkel on mul tagarehv Dunlop Sportmax D 208 ja sellel kulusid u 8000km peal niidid välja seda siis ca. 1,5 hooajaga.

PS. Ja ikka 99,9% ajast sõidan asfaldil. Kruusateede kunn on ikka IZ.

Nüüd on mul silma hakanud Metzeler-i ja Continentali rehvid.
Maanteerott!!! (IZ 56P3, K-750M solo, K-750M korv, Riga 13)
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

Vaata ka siia:

http://www.tyretest.com/

Eraldi sektsioon motorehvidele.

A.
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

Ja veel kasulikku: Milline rehv sobib (otsingumootorid). Margi ja mudelipõhine:

Avon:
http://www.avon-tyres.co.uk/motorcycle (parempoolses külgmenüüs)

Bridgestone:
http://bridgestone-freigaben.motorrad-d ... earchmode=

Continental
http://www.conti-online.com/generator/w ... ht_de.html (valida Reifenfriegaben download).

Dunlop
http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlop_e ... re_finder/

Heidenau
http://www.reifenwerk-heidenau.de/modul ... he+starten

Metzeler (kollases kastis)
http://www.metzelermoto.de/web/default.page

Michelin
http://www.michelin.de/de/2r_moto/2r_moto_ts.jsp

Mitas (vaid suuruste järele)
http://mitas.cz/index.php?stranka=400&s ... 38d388e96a

Pirelli (punases kastis paremal)
http://www.pirelli.de/web/motorcycle/default.page

Olulisemad on kaetud. Umbes 90 prossa tootjate nö tehasrehvidest tulevad neilt tootjailt, seega peaks mingi ülevaate saama.

Alati tasub uurida ka google'st, stiilis "mootorratta nimi mudeli nimi best tyre" Saksa keele oskajad "mark mudel beste reifen". Alati võib otsida ka kujul "mark mudel konkreetne rehvimudel"

Ülal toodud www.tyretest.com annab ka head infot.

Mõistlik on 90 protsendil juhtudes mitte segada omavahel erinevate tootjate rehve. Stiilis ees on N, taga X. Sõiduomadused võivad radikaalselt halvemusse muutuda. Sellised naljad on juba suure sõidukogemusega isikute pagasis.

Ja üldse on rehvid mootorratta juhitavuses ning toimises nii olulise rolliga, et nende pealt kokkuhoid (pool milli mustrit on, küll peavad veel) ei tasu oma elu arvelt kuidagi ära.

Asp
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Ma küll teist tüüpi lääneka omanik aga poetaks ka paar sõna sekka.
Kuna ise väga tihti kipun metsateedele ja viimasel hooajal sai ka muda sõbraks.
Olen hetkel proovinud kolme eri rehvi.
Esiteks ostes oli all Michelin Anakee,
tegu siis 90:10 rehviga, ehk rohkem asfaldi rehv aga sai hakkama kenasti ka kruusal ja metsateekesel.
Anakeed peetakse Transalpi foorumis üheks parimaks dual-sport rehviks ja peab nõustuma. Pidamine oli super ja pidas meeletult kaua vastu. Isegi siis kui keskelt oli siledaks sõidetud oli vihmase ilmaga pidamist küll ja veel. Nüüd on väljas Anakee 2 mis pidi veel parem olema.
Teisena sai ostetud Mefo MFE99 Explorer.
Kuna mets hakkas üha rohkem tirima siis sai muretsetud 50:50 rehv alla. Selle kohta ma olen ka teistes foorumites ainult kiidusõnu öelnud ja jätkaks ka siin seda. Asfaldil on pidamine väga hea arvestades, et tegu on 50:50 rehviga, jah "undamine" on tsipa suurem kui täis tänavarehvil aga mind see ei häiri kui aus olla. Kui nüüd selle rehviga asfaldilt metsa alla keerata siis saab see rehv väga hästi hakkama nii kruusal, metsateedel kui ka mudas/liivas. Üllatavalt hästi puhastab enda mustrit mudast. Sellega närisin ennast vahel ikka päris korralikest mudalompidest läbi. Neid Mefosi kulus mul 2 tk hooaja jooksul, sealhulgas oli Euroopa reisuke, Ironbutt ralli (ehk kõvasti asfaldit) kui ka muid pinnaseid. Pidas u6-8000km vastu. Mõlemal oli veel tegelikult mustrit alles kui ära vahetasin nii, et tõenäoliselt peaks 10K vastu isegi.
Esirehve kulus 1 nende kahe tagumise peale.
Kolmandana ostsin Mitas E-07 kuna masu tuli peale.
Pildi järgi vaadates täpselt sama mustriga mis Mefo (tundub, et nad vist tuelvadki samas tehasest või siis mingi teema neil on kuna mitmed Mefo-Mitase rehvid on liiga sarnased).
AGA see, et nad välja näevad sarnased ei tähenda et samamoodi käituksid. Esirehv E-07 oli esimesed paarsada km jube ujuv ja libe. Liiva sees esimesed korrad sõites ma pidin ahastusest peaaegu selle ära vahetama. Aga pika peale "kulus sisse" ja muutus paremaks. Tagumine E-07 on ka libedama võitu kui Mefo. Võiks järeldada et E-07 on kõvema seguga kui Mefo ja peab kauem vastu aga tuhkagi. Tagumine E-07 on hetkel 6K läbinud ja natukene saab veel aga vist siiski ostan uue. Metsas närib ka kenasti aga puhastub halvemini kui Mefo. Kui E07-le lõigata lisaks mustrile piki sooned nagu Mefol, siis asi paraneb natukene. Aga üldkokkuvõttes on Mitasel hinna ja kvaliteedi suhe paigas ja tõenäoliselt ostan uuesti E-07 kui Anakee kasuks ei otsusta.
Millegipärast Mefot Eestis müüakse vähe....rääkimata Anakeest mida ma ei teagi, et Eestist saaks.
Neljandaks hetkel läksin krossirehvide peale kuna muda ja liiv kippusid sügavamaks/pehmemaks muutuma :roll:
Taga on Mitas C-02 mis on tänavalegaalne kärn. Sai hooaja lõpus ostetud nii, et ainult ühe sõidu teinud sellega aga muljed on positiivsed. Mudasel lõigul töristad tühikäigul läbi ja liiva sees sõidaks nagu tänaval (välja arvatud pepu viskumine, mis liiva sees tavaline), kevadel läheb tõenäoliselt ette ka Mitas C-17 Dakar mis on(peaks olema) tänavalegaalne, hetkel mitte nii legaalne Bridsu kärn ees.
Muidugi krossirehvidelt ei tasu loota erilist läbisõitu aga selleks ongi E-07/Anakeed kõrvale vaja.
Igatahes väike ülevaade siis ka dual-spordi (matkaenduro) omanikele :)
Jamaica
Posts: 3
Joined: 09. Feb 2014 13:54

Re: Rehvidest.

Unread post by Jamaica »

Aprilia RS 125 '00 Tagarehvi kuskilt?
Ilts
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Re: Rehvidest.

Unread post by Ilts »

Jamaica wrote:Aprilia RS 125 '00 Tagarehvi kuskilt?
Rehve ei müüda margipõhiselt vaid mõõtude järgi...
Post Reply