Page 1 of 1

ment5, krossivõrr

Posted: 20. Mar 2011 18:18
by ment5
Tere!

Mõtlesin, et teen siis oma võrrist ka teema. Raamiks valisin pitbike oma. Mootorist siis nii palju, et tõstsin surveastet ning tegin vesijahutuse. Mootoris on uus kolb ja rõngad. Tegin ka veel reso, mis kõige paremini välja ei kukkunud aga arvan, et ajab asja ära. Ja tegin veel aku süüte,võtsin magneti ära ja panin lada kontaktid. Peale panen ilmselt sae karpa ja kunagi tahan teha veel reed valve. Silindri kanaleid ja aknaid tuleb veel kunagi viilida. Krossika plastikuid ei saa panna kuna radikas jääb ette.

Tegin täna paar pilti ka jutu kõrvale.

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 20. Mar 2011 18:30
by mihkelmuhkel
Tere tee süütest ka pilti või kirjelda süsteemi

Posted: 20. Mar 2011 21:02
by ment5
Tegin süütesüsteemist ka ühe pildi.
Image
Võtsin magneti ära ja treisin nuka ja väntvõlli vahele täpse pronksist puksi. Tegin alumiiniumist plaadi, mille külge kontaktid kinnituvad ja siis panin selle plaadi ja mootori vahele paksuseks kuuesed mutrid.

Posted: 20. Mar 2011 21:43
by t6niz
kas plaan ka võistlustele jõuda?

Posted: 20. Mar 2011 22:42
by ment5
t6niz wrote:kas plaan ka võistlustele jõuda?
Ei tea veel, väike mõtte on aga seda vaatan siis kuidas edasi liikuma hakkab.

Posted: 21. Mar 2011 00:42
by minimx38
MIks nii raske raami valisid? :roll: Mis asi sinna reso otsa tehtud oN?

Posted: 21. Mar 2011 14:27
by ment5
Raami amortide ja juhitavuse päras aga ma ei ütleks, et see raam nüüd nii raske on. Reso otsas on lihtsalt kõvera otsaga toru.

Posted: 21. Mar 2011 19:38
by ment5
Täna sai natukene võrri kallal nokitsetud. Tegin jalatoed ja panin lõdvikud külge.
Paar pilti siis ka.
Image
Image
Image
Image

Nüüd oleks üks küsimus ka. Kas keegi oskaks soovitada midagi mis leegitour ümbere kerida, et lõdvik ära ei põleks? Ise olen kuulnud muidu, et on olemas kollektori-teip aga kust sellist teipi saab, muidu mõtlesin, et kerin tulekindlat nööri leegitoru ümbere.

Posted: 21. Mar 2011 20:06
by mihkelmuhkel
Ei ole energeetik aga ei saa aru kuidas säde tekib?

Posted: 21. Mar 2011 20:37
by irukas
Kontaktidest läheb juhe süütepooli ühte klemmi ja teise 12v ja nii säde tuleb.

Posted: 21. Mar 2011 20:59
by minimx38
Ära solvu, aga see vesijahutus on küll paras porno :roll:

Posted: 21. Mar 2011 22:14
by nex
natuke kriitikat jah , mis seda vett siis ringi ajab ? Veepumpa pole planeeritud ? või lased lihtsalt kulgeda veel ?

Posted: 21. Mar 2011 22:43
by vorrimen
nex wrote:...mis seda vett siis ringi ajab ?...
Füüsika seadused!

Posted: 21. Mar 2011 22:52
by ment5
Veepumpa pole vaja, sest radikas on silindrist kõrgemal ja vesi hakkab ise ringlema. Ja kõik asjad on sellel võrril alles proovimisel ja arendamisel.

Posted: 21. Mar 2011 23:43
by tofetome
Kui tohiks ka kaasa rääkida, siis äkki oleks olnud racing mõttes need veetorus alu-st teha - vähe kergem siiski, aga raskem töödelda. Kas sumpa tegid mõõtude järgi ikka? Omast kogemusest ütleks, et enne silindri "viilimist" uuri jooniseid. Mina tegin suvalt, oleks võind teistmoodi teha.

Muidu ilus ja kena projektikas. Edu!!

M

Posted: 21. Mar 2011 23:44
by extinction
Porno või mitte, kuskilt tuleb ju alustada. Kutt ehitab ja see on kõige olulisem. Aegamööda tulevad kogemused ja ilu, esmatähtis on siiski et ehitis täidaks talleseatud eesmärki.

Posted: 22. Mar 2011 11:48
by ment5
tofetome wrote:...Kas sumpa tegid mõõtude järgi ikka?...
Reso tegin mõõtude järgi jah aga kõige paremini välja ei tulnud, parem peaks ikka olema kui originaal.

Posted: 22. Mar 2011 15:38
by -mustadpapud
siit tuleb vist järgmine kuri pill :twisted:

Posted: 23. Mar 2011 10:31
by ment5
Eile sa siis resoga tegeldud, võtsin vana värvi maha ja keevitasin veel väikseid auke kinni ning lõpuks panin kuumakindla värvi ka peale. Aga kas keegi ei oskaks soovitada midagi mis leegitoru ümbere kerida, et lõdvik ära ei põleks.
Kaks pilti resost ka.
Image
Image

Posted: 24. Mar 2011 20:04
by vootele
1. Resokas tundub ulme pikk olevat...millise joonise järgi tegid?
Samas, kui on madalad väljalaske aknad ning soovitud tippvõimsuse pöörded madalal, siis ta võibki üsna pikk tulla.
2. See raam on täielik tank - vahepeal üritasin ka selle peale ehitada, jube raske tuli. ATMracing foorumis on hetkel piti alu raam müügis
http://forum.atmracing.ee/viewtopic.php?t=5722

Aga muidu - edu tegemistes ja loodan sel hooajal rajal kohtuda. Olekski vaja Open klassi rohkem tegijaid. Vahepeal oli selline seis, et poodiumile saada polnud mingi probleem, kui sõidu vaid lõpuni sõidad :D

Posted: 25. Mar 2011 23:11
by ment5
Reso tegin netist leitud joonise järgi. Raam jääb hetkel samaks. Aga kas ma võidu sõitma hakkan seda ei tea veel, mootoril pole mingit suurt tuuningut tehtud.




Vahepeal sai võrrile uus aku ostetud ja akule kinnitus tehtud ning kerisin leegitoru ümbere prooviks tulekindla nööri.
Image
Image
Image

Posted: 25. Mar 2011 23:27
by sympson
Leegitoru ümber kollektori teip ei sobiks?
http://www.db-hp.ee/shopnew/?kollektori-teip,180

Posted: 26. Mar 2011 09:22
by jumbu
ment5 wrote: Tegin jalatoed .
Need jalatoed ehita ümber liikuvaks. Jäikadega lõhud enda jalad ära.

Posted: 26. Mar 2011 12:54
by ment5
Jalatoed teen ümbere siis kui on esimene proovisõit tehtud ja teen veel radika kinnituse teist moodi.

Posted: 26. Mar 2011 22:45
by ment5
Täna sai siis proovisõit ka tehtud. Teise lükkamisega läks juba käima aga saab vähe kätte, homme proovin sae karpat. Reso on suht norm. Radikas läks ka ilusti soojaks. Korra oleks kukkunud ka pea aegu aga sain jala ennem maha. Nüüd hakkan edaspidi võrri täiustama. Süüde tahab ka veel timmimist.
Image

Posted: 26. Mar 2011 23:56
by V6rrRacing
Kui korralikult liikuma saad siis võid video ka teha.:D

tere

Posted: 27. Mar 2011 01:21
by kerps17
Palju siis ehitamine maksma läks kokkuvõtes?

Posted: 27. Mar 2011 15:40
by ment5
V6rrRacing wrote:Kui korralikult liikuma saad siis võid video ka teha.:D
No siis jah teen kui korralikult liikuma saan. : )
kerps17 wrote:Palju siis ehitamine maksma läks kokkuvõtes?
Präeguse hetkega on läinud umbes 60 euri aga sinna lähb kindlasti veel raha.






Täna panin siis sae karpa peale aga ei teinud ühtegi matsu. Mõtlesin, et peaks proovima v-50 oma.

Posted: 27. Mar 2011 17:08
by t6niz
Kas vaakumnvoolik oli veetud?

Posted: 27. Mar 2011 17:08
by vootele
Sa ikka tead, et sae karpale on vaja tuua karterist vaakumi toru?

Posted: 27. Mar 2011 18:40
by ment5
Vaakumivoolik on muidugi aga ma pärast võtsin karpa lahti ja membraan on katki.

Posted: 03. Apr 2011 01:11
by saku
milleks ?

Posted: 03. Apr 2011 21:49
by ment5
saku wrote:milleks ?
Ma ei sa aru mida sa selle milleks all mõtled.







Vahepeal olen võrri normaalselt tööle saanud. Nüüd hakkan reed valvet ehitama täna alustasin klappi pesa viilimist.

Posted: 16. Apr 2011 19:08
by ment5
Nüüd pole ammu midagi kirjutanud, sest pole vahepeal aega võrriga tegeleda olnud. Eile sai päris palju võrriga sõidetud. Tana hommikul proovisin võrri käima lükkata aga mootor ei käinud ringi ja siis pärast vaatasin, et mootor on vett täis jooksnud. Õhtu poole võtsin mootori maha ja võtsin silku pealt ära ja silindri pea sees on suur pragu kust siis ilmselt vesi mootorisse sai.
Mõni pilt ka.
Image
Image
Image
Image

Posted: 27. May 2011 22:42
by ment5
No nüüd pole jälle üle kuu aja midagi kirjutanud, lihtsalt viimasel ajal pole üldse aega võrriga tegeleda olnud. Eilse ja tänase õhtuga võtsin mootori täitsa lahti. Üks teine päev treisin uue silindripea, mis peaks olema palju tugevam, kui vana oli. Uue silindripea pärast tuli silindri pealt maha treida, et tihe jääks.
Image
Image
Image

Mõtlesin, et panen oma võrri piltide asukoha
http://fotoalbum.ee/photos/ment5/sets/1130099

Posted: 27. May 2011 22:45
by minimx38
See uus tihedam silindripea on see, mida on näha viimases postitaud pildis`? :D

Posted: 29. May 2011 00:55
by vootele
Mind häirib pigem see, et kõik detailid on kaetud õli ja pori lögaga. Mootori forsserimise puhul soovitaks, et kui teha, siis teha korralikult ja esimene asi on see, et kõik detailid ilusasti puhtaks.

Posted: 13. Mar 2013 15:13
by minimx38
...

Re:

Posted: 13. Apr 2013 14:41
by ment5
vootele wrote:Mind häirib pigem see, et kõik detailid on kaetud õli ja pori lögaga. Mootori forsserimise puhul soovitaks, et kui teha, siis teha korralikult ja esimene asi on see, et kõik detailid ilusasti puhtaks.
Sellega olen nõus, et asjad peavad olema puhtad. Nüüd panen rohkem rõhku ka asjade puhtusele. Kui keegi vaatab, et midagi sitasti tehtud siis ma olen alles üsna noor ka kui ma seda projekti alustasin olin ma 13 aastane, praegu olen ma 15 ja kõik mis seal võrril on tehtud, olen ma ise kõik 100% treinud, keevitanud, lõiganud ja teinud.
See projekt seisis nüüd väga pikalt kui ma selle nüüd uuesti käsile võtsin. Praegu teen raami kergemaks ja nokitsen vaikselt mootori kallal. See raam on ikka tõsine tank tõesti kui ma seda kergemaks oluliselt ei saa siis ehitan võrri originaal raami peale. Varsti teen pilte ka.

Re: ment5, krossivõrr

Posted: 04. Jan 2014 02:19
by pitprolite
pilte? ;)

Re: ment5, krossivõrr

Posted: 12. Jan 2014 06:30
by Sapi-Vana
Kas nii peenikese väljalaske puhul seesama resonaator mootorit lämmatama ei hakka? Mootor peab ju saama mitte ainult hästi sisse hingata, vaid ka vabalt välja hingata...

Re: ment5, krossivõrr

Posted: 12. Jan 2014 12:52
by kr1x_Z
Sapi-Vana wrote:Kas nii peenikese väljalaske puhul seesama resonaator mootorit lämmatama ei hakka? Mootor peab ju saama mitte ainult hästi sisse hingata, vaid ka vabalt välja hingata...
Siit pildilt pole arusaada, kui suure diameetriga see vile seal lõpus on. Originaal torul peaks olema viimane ots 13mm. Suurem efekt on diameetril, kui vile pikkusel. Kuna see reso on võrdlemisi pikk ja suure mahuga, siis võib sinna ka õlekõrre lõppu panna :D. Mida lühem reso seda jämedam peab olema vile, mida pikem/mahukam seda väiksem vile. Loomulikult, kui EGT läheb juba liiga kõrgeks võib üks viga olla just liiga väikese diameetriga viles.