Page 1 of 1

Kroomi eemaldamine

Posted: 22. May 2011 11:41
by jarve6
Kuidas võtta vana kroom maha, maha oleks vaja sellepärast võtta, et praegune kroom on päevi näinud ja koorunud.

Posted: 22. May 2011 18:34
by Sapi-Vana
Mõtle enne järele, et mis sa siis teed, kui see vana kroom maas on. Lased uuesti üle kroomida? Katad potisinise emailiga? Jätad niisama?

Kui tahad asja üle värvida, siis... vana kroom tuleb maha relakaga. Või siis ise nühid liivapaberiga. Toime täpselt sama - kroomkate (või nikkelkate) tuleb maha koos seda peal hoidva vasega.

Kui tahad vana kroomkatet asendada uue kroomkattega, siis alusta raha korjamisega ning tõese info hankimisega tõeliste kroomijate kohta. Selliseid pasapeetreid on küllaga, kes aluspinna siledaks lasevad ja siis sellele kroomvärvi peale kannavad.

Klassikaline pikaajaliselt toimiv kroomimine tähendab
a) tinatamist (sellega kaotatakse roostekrassid - alati ei ole vajalik),
b) vasetamist (sest nikkel terasel ei püsi),
c) nikeldamist (sest kroom püsib niklil paremini kui vasel),
d) kroomimist

Odavam kroomimine detailidele "pehmematesse" tingimustesse jätab nikeldamise vahele. Näiteks peldikupaberi rulli hoidikut ei nikeldata. Plekile vask ja vasele kroom ja käib küll.

Posted: 22. May 2011 20:34
by jarve6
Aga mingit keemiat ei ole olemas selle jaoks ? Või ainult toorejõuga. Plaan on siiski üle värvida.

Posted: 22. May 2011 21:24
by Sapi-Vana
No seal toimib ju metalliline keemiline side. Ja kui on tehases hästi kroomitud, siis väga tugev metalliline side. Lihvkettaga relakas teeb parima töö. Tavakasutaja liivaprits ei tee vist suurt midagi peale liiva laiali viskamise. Võin muidugi eksida, aga asi on ju sellessamas keemilises sidemes. Liivas SiO2 kristallis on see side kovalentne ja selle tugevus jääb metallilisele sidemele alla. Keemiku arvamus :)

Posted: 22. May 2011 21:28
by madeinussr
Kroomi eemaldatakse happega...ei soovita sul ise tegeleda sellega.
Sinu puhul on kõige lihtsam ja loogilisem valik pinnad liivapaberi või relaka traatkäiaga puhastada ja siis krunt ning värv.

Posted: 22. May 2011 21:35
by Sapi-Vana
Happega kroomieralduse juures on see probleem, et Cr ja Fe on pingereas kõrvuti ning vask reageerib tüüpilistele oksüdeerivatele hapetele kui püstikurat. Ning kui kroom on maas, siis on vask reeglina kroomi küljes. Et siis nii või naa "igaks juhuks pullipärast proovides" keerad alusterase tuksi, boonuseks ehk ka veel üks komplekt rikutud riideid, söövitatud näpud ja näkkukaranud happeaurudest viga saanud sarvkest...

Posted: 22. May 2011 21:50
by mellpoiss
Kroomkatte eemaldab Tallinnas Volta.
Tegu on elektro-keemilise protsessiga, ise jännata tõepoolest ei maksa.
Hetkel minuteada teenus ei toimi aga uuel nädalal lubati jälle käivitada.
Mehaanilise mahavõtmise juures on see oht, et kuna kroomkate on oluliselt tugevam rauast, siis lihvides võtab lihvmaterjal kroomkattevabasid kohtasid sügavamaks.
Ülevärvimisega see lugu, et kroomkate ei taha värvi väga kaua kinni hoida.
Ühesõnaga sõltub kui tõsine asi see on mida ja kui kauaks plaanid korrastada.

Posted: 28. Apr 2012 16:24
by Tommssuu
Haavelprits on päris asjalik variant!

Posted: 03. Mar 2013 15:41
by afka
Küsimus kas kroomimiseks on vaja vana kroom kindlasti happega maha võtta w piisab ka väikestelt detailidelt mehaaniliselt eemaldamine nt poldipead.
Mis juhtub kui peaks vana kroomi mingilmääral alla jääma peale eeltööd?

kroom

Posted: 03. Mar 2013 22:30
by v301060
afka wrote:Küsimus kas kroomimiseks on vaja vana kroom kindlasti happega maha võtta w piisab ka väikestelt detailidelt mehaaniliselt eemaldamine nt poldipead.
Mis juhtub kui peaks vana kroomi mingilmääral alla jääma peale eeltööd?
Ei oska öelda, kuidas suhtuvad sellesse näiteks T¨ehhi kroomijad aga Narvas võetakse sult eeltööde raha niikuinii, olgu detailid või uued ja poleeritud...