K-750M mootori probleem.
K-750M mootori probleem.
Lugu siis selline, et ei õnnestu kuidagi oma K 750 mootorit ilusasti "laulma" panna. Lugu selles, et sai kolm aastat tagasi tehtud mootorile kap. remont ja selle käigus sai uus väntvõll, silindrid üle puuritud/remontkolvid +kõik uued laagrid. Peale seda olen oma tuhat km sõitnud kuid mootor ei tööta päris korralikult vaid puterdab ühtlast pööret hoides igas gaasirutska asendis..........proovides kummagit silindrit eraldi on kõik korras, läheb ilusasti pöördesse ja ühel tuuril hoides ei ole mingeid vahelejätmisi, kuid nii kui mõlemat korraga töös hoiad hakkab mootot nagu vahele jätma ja ei käi ühtlaselt. Algul kahtlustasin, et karburaatorid jamavad ja ostsin uued K-68 karburaatorid, kuid nendega täpselt sama asi.Tühikäik ideaalne, eraldi silindreid proovides kõik super, kuid nii kui kaks silindrit koos tööle panna hakkab jama pihta. Monteerisin enda vanad karburaatorid sõbra rattale ja see käib nendega ideaalselt, ei mingit vahelejätmist ja ilus mootori hääl ja eeskujulik minek teel. See andiski mõtlemisainet, et miskit on minu mootori poolelt viltu, et temal ratas käib korralikult aga mul mitte. Tänaseks olen pea kõik variandid ära proovinud kõik süüdet puudutavad osad sõbra ratta pealt vahetuseks proovinud+väntvõlli-nukkvõlli hambumist kontrollinud ja ei miskit. Klapivahed paigas kompressioon väga hea, kuid mõistus otsas ja ei oska enam midagi vaadata. Kas kellelgi targemal on mingisuguseid mõtteid???
Mõõtsin siis õhtul kompressiooni silindrites ära ja vasak 6bar ja parem 7 bari. Kuna oli aega siis võtsin mootori raamist välja ja lõin laiali. Pilt oli selline, et parem keps oli kõver, mitte palju, aga palja silmaga on ikka näha, et kõver on. Vasakul oli sõrmepuks pesas nihkunud ja õlitusauk ei olnud enam kepsusilmas oleva auguga kohakuti, ning kolvisõrmel jäljed peal ja kolvisõrm oli sinine(ilmselt ilma õlita töötamisel kuuma saanud). Mingeid muid anomaaliaid ei täheldanud ja sellises seisus oli ta siiani ka töötanud. Kas üks bar survete erinevus, ning kõver keps võivad mootori käiku selliselt mõjutada, et ta korralikult ei tööta?
Jah, võivad küll. Kõvera kepsu tulemusena rõhuerinevused tekivadki (kuna üks kolb saavutab oma ÜSS madalamal tasemel kui teine).
Kui nüüd kepsu kuidagi sirgeks saaks, siis oleks probleem suure tõenäosusega lahendatud kah.
Igaks juhuks võiks ju selle kolvigrupi ka üle kaaluda nagu eespool mainitud. Paha see ei teeks...
Kui nüüd kepsu kuidagi sirgeks saaks, siis oleks probleem suure tõenäosusega lahendatud kah.
Igaks juhuks võiks ju selle kolvigrupi ka üle kaaluda nagu eespool mainitud. Paha see ei teeks...
Mõõtsin natuke ja kepsu silm on ikka natuke viltu küll, kuigi kolvi järgi ei olnud mingit suurenenud kulumist märgata. Seda väntvõlli ma enam ei kasuta ja on alustatud uutest osadest mootori kokkupanekut. Kaalusin ka kolvid üle ja see tulemus on juba tõsisem.......kahe kolvi kaalu einevus oli 19 grammi, mis peaks juba hakkama mootori tööd mõjutama(lubatud vist 5grammi).Võrdluseks tuues kaalus üks M10 mutter 10 grammi ja kaks mutrit peos oli kaaluliselt ikka päris tuntav.......kolvi küljest ei õnnestu mingi nipiga seda kaalu maha saada, seega pean kasutama ühel kolvil kergemat kepsu, kuid see oli jällegi liiga kerge(kaalu vahe jäi 8 grammi). Peab vist paksult kepsult seestpoolt vastava osa maha võtma, et kaalu võrdseks saaks.
Selle 19g peaks saama sealt kolvist seest kätte minuarust...seal sees enamasti on tõesti neid valujääke ja muud kahtlast jama mida maha nühkida.
Aaaaga samas KAS TÕESTI mõjutab 19g nii palju mootori tööd?
Ma mingi hetk enda Dnepriga sõitsin kahe erineva kolviga (MT9 ühel pool ja MT10-36 teisel pool) ja ei saanud eriti aru, et oleks mootori töös midagi väga erilist muutust olnud.... (jah jah ma tean nii et tehta jne jne )
Aaaaga samas KAS TÕESTI mõjutab 19g nii palju mootori tööd?
Ma mingi hetk enda Dnepriga sõitsin kahe erineva kolviga (MT9 ühel pool ja MT10-36 teisel pool) ja ei saanud eriti aru, et oleks mootori töös midagi väga erilist muutust olnud.... (jah jah ma tean nii et tehta jne jne )
See on veider jah, et mõnikord väriseb nagu loom sealt samast ei loe seegi, et nt. 360-l on vasak silinder-kolb originaal ja parem komplekt 1. remont
Teist kolbi ei leia, mida sisse panna? Tuleviku tarkuseks, et need asjad aetakse ennem koostamist kaalu pealt juba üle ja pannakse vastavalt paari
Teist kolbi ei leia, mida sisse panna? Tuleviku tarkuseks, et need asjad aetakse ennem koostamist kaalu pealt juba üle ja pannakse vastavalt paari
Sõidan nagu suudan.
Uut kolbi pole praegu kuskilt võtta, sest tegu teise remontmõõdu kolbidega, mis on ennast kenasti sisse sõitnud ja praktiliselt kulumata. Tavamõõdus kolbe vedeleb mul vähemalt 5 paari, aga nendest on praegu vähe abi. Lähen ilmselt seda teed, et puurin ühest sõrmest 8grammi välja ja asi peaks lahendatud olema.
No, nii! Sai siis mootor kokku pandud ja raami vahele tõstetud. Mootor töötab kenasti, igasugu vibratsioonid on kadunud ja käik palju ühtlasem. Samas tõusis päevakorrale uus teema, mida olin ka varem täheldanud ja mis vajab veidi mõtlemist. Nimelt koha peal käib masin väga hästi ja lühikesi otsi sõites kiirusel 70km/h on gaasirutska kuskil pooles vinnas, ning mootori käik ilus ühtlane.........sõites täna kuskil 5km vastutuult hakkas mootori jõud nagu järjest raugema ja samas pidin gaasirutskat kogu aeg järjest peale keerama, et ühte kiirust säilitada........lõpuks avastasin, et gaasirutska oli lõpuni põhja keeratud, kuid kiirus aina kahanes, lõpuks oli kiirus kuskil 40km tunnis ja keera gaasi kuidas tahad, mitte kui midagi ei muutu. Sõitsin siis tee servale ja masin töötas tühikäigul pool minutit, keerasin otsa ringi ja allatuult tagasi sõites lendas jälle nagu linnuke ja ei mingit probleemi, sõida või sajaga. Aasta tagasi sai silindrid üle puuritud, klapid uuesti lõigatud, ning uued teise remondi kolvid koos rõngastega sisse pandud. Rõnga pilud sai raamatu järgi parajaks viilitud, ning väga tihedalt kolvid silindritesse sisse ei läinud(rõngasteta kolb vajus sujuvalt lauale pandud silindrisse, mitte kolksuga).Kui mootor laiali oli siis kolvil, ega ka silindril mingeid jälgi küll näha ei olnud, et oleks kuskilt poonud või kinni jooksnud.Mis targemad mehed sellest arvavad?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
No ise juba vastasid ju, tegu oli vastutuulest tingitud jõuraugemisega.
Sellest on juttu olnud, arvatavasti tahab ratas veel sissesõita.
Sellest on juttu olnud, arvatavasti tahab ratas veel sissesõita.
Enzo wrote:...sõites täna kuskil 5km vastutuult hakkas mootori jõud nagu järjest raugema ja samas pidin gaasirutskat kogu aeg järjest peale keerama, et ühte kiirust säilitada........lõpuks avastasin, et gaasirutska oli lõpuni põhja keeratud, kuid kiirus aina kahanes, lõpuks oli kiirus kuskil 40km tunnis ja keera gaasi kuidas tahad, mitte kui midagi ei muutu. Sõitsin siis tee servale ja masin töötas tühikäigul pool minutit, keerasin otsa ringi ja allatuult tagasi sõites lendas jälle nagu linnuke ja ei mingit probleemi, sõida või sajaga.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Küsimus selline: Mis mõõtu peab puurima silindrid, kui kasutada teise remondi kolbe mõõdus 78.44mm. Võtsin silindrid maha ja kolb vajub küll sujuvalt silindrisse kuid 0.1mm lehtkaliiber mahub suht tihedalt kolvi ja silindri vahele vaid kolvisõrmede poolsetest külgedest, muus osas ei maksa üritadagi.......0.05mm kaliiber ei jõudnud kah kolvirõngaste soontest kaugemale. Tundub, et meistrimees puurija ei ole asja päris hästi tabanud.