jupiter igavene kamm
jupiter igavene kamm
vahetasin relee,ankru,ikka ei laadi!Mida teha?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
jupiter
Aku on uus,juhtmed uued, relee uus,ankur uus,ergutusmähis kontrollitud.Minu käes ei ole kunagi töötanud.Muidu käivitub ja töötab väga hästi.Justkui ei saaks ergutust.Kui võtta generaatori ahelad lahti ja anda ergutusmähisele pinge peale,siis hakkab ankur voolu andma.Muide,skeemi lugeda oskan kuna olen elektrik,tõsi,mitte autoelektrik.Ma ei saa neid uusi vene osasid usaldada,näit.kontaktiplaat oli selline,et alla 1cm polnud võimalik kontaktivahet saada.Tuli mitmest üks ehitada.
Last edited by villy on 10. Mar 2012 14:10, edited 1 time in total.
jupiter
Proovisin ka kasutatud osasid,kõiki peale erg.mähise.ei mingit muutust.Testriga mõõtes on parameetrid kõigil samad.Erg.mähist kontrollisin nii,et andsin pinge peale ja metall-leht tõmbles.Induktsiooni tugevust ma muidugi mõõta ei saa.Mittelaadimise all mõtlen seda et "ja"(vene täht) klemmil puudub pinge täielikult.
jup
PS. Skeemi ehitasin siit foorumist saadu järgi 2kleeps 2rida 1pilt5\18.Tulede lülitiks kasutasin Jup.4 oma kuna originaal oli üsna väsinud.Süütelukuna kasutan siiski orignaali.Jup.ise on 3-e mootoriga,2ja4 elementidega muus osas.Ratas on praktiliselt "seibidest" kokku pandud aga näeb päris tore välja.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
jup
Kui skeem on ühendatud,töötamisel sinaallamp ei kustu ja relee ei reageeri kuidagi.Kui sulgen käega tagasivoolu kontaktid,kustub lamp,kuid aku lahutamisel sureb välja.ma arvan et süüte sisselülitamisel peaks klemmil ¨ olema mingi pinge,aga pole.kas relee mark võib mingit rolli mängida?
jup
Relee ON I´ PP1,generaator G 36 M7
Kui juhtmed õigesti,siis järgmisena tuleks kontrollida,kas genekas ise annab
voolu välja.Selle kontrollimisest Räägib A.Palu. 1976a raamatus lk.253. Kontroll lambina kasuta 60 või 100w 230v pirni ja koos pirniga ühenda tester
siis näed volte ka.
Kogemustest veel:kunagi peale pikalt jamamist avastasin,et olid eelmised remondimehed ära vahetanud staatorist väljuvad kaks juhet,mis lähevad я ja ш kruvikestele.Mäletan ka juhust,kus mingil põhjusel oli ühel harjal endal suur sisetakistus.
voolu välja.Selle kontrollimisest Räägib A.Palu. 1976a raamatus lk.253. Kontroll lambina kasuta 60 või 100w 230v pirni ja koos pirniga ühenda tester
siis näed volte ka.
Kogemustest veel:kunagi peale pikalt jamamist avastasin,et olid eelmised remondimehed ära vahetanud staatorist väljuvad kaks juhet,mis lähevad я ja ш kruvikestele.Mäletan ka juhust,kus mingil põhjusel oli ühel harjal endal suur sisetakistus.
Kõike mida teed,tee hästi!
jupiter
Suur tänu foorumlasele "Kroomtiib",juhtmete vahetamine aitas.Generaator hakkas voolu andma,punane tuli kustub kui gaasi anda.Aga kui aku lahti ühendada,sureb ikka välja.
Re: jupiter
Mitteelektrikuna küsiks elektriku käest, et kas teil niimoodi õpetati koolis "laadimist" kontrollima, et juhtmed pealt maha Niimoodu talitades võid kindel olla, et ta ei hakka sul kunagi korralikult laadima. Relee kindlasti rõõmustab selle peale, et tal akut küljes pole.villy wrote:Suur tänu foorumlasele "Kroomtiib",juhtmete vahetamine aitas.Generaator hakkas voolu andma,punane tuli kustub kui gaasi anda.Aga kui aku lahti ühendada,sureb ikka välja.
Teeb paha ja kuidas veel, kui IZ-il võtta akuklemm maha siis põleb relee koheselt läbi ja võib poodi uue järgi minna, kõige parem on mõõta testriga.Kroomtiib wrote:Niimoodi on tavalisel tsiklimehel kõige lihtsam generaatori õiget tööd kontrollida.Mina teen seda testriga.Kuna tegemist on lihtsa mehaanilise releega,siis selline teguviis väga paha ei tee.Selline teguviis ei sobi tänapäevastele elektroonilistele laadimissüsteemidele.
jup
Seda tean lapsest saadik et al-voolu genekale ja releele akuta töötamine midagi ei tee.Iseasion v-voolu generaatoriga kus ülepinge võib dioodid läbi lüüa.Samas,autodel olen palju kordi kontrollimiseks akut lahti ühendanud,aga üksjagu koormust peab enne sisse lülitama.Mõnikord ei ole ju riistu käepärast.testriga mõõtes oli pinge madala võitu,vaevalt üle6v.nüüd saan vast hakkama.Pean veel selle sikli peal mitu releed ja genekat ära kontrollima et edaspidi kindel olla.SUUR TÄNU kõigile,kes aidata püüdsid.Igatahes selle peale poleks kuidagi tulnud et ergutusjuhtmed on vahetuses.