K: S-62 m

Üldine mototeemaline arutelu
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

K: S-62 m

Unread post by iz350super »

Tere,
tegelen hetkel vanema mopi mootori kokkupanekuga. Masin ise on käsikäikudega, nagu ka nimetusest võib lugeda.
Probleem selles, et mul ei ole aimu milline on sellel mudelil käiguvahetus süsteem.
Sarnasel mootoril, aga uuemal versioonil on link, mis trossi tõmbamisel surub esimest käiku sisse jne. Proovisin sama linki s-62 m-ile aga selgus et karteripool on sellekohapealt kitsam.
On kellegil pilti teha originaalsest s-62 m käigusüsteemist? Mul on üks link, seal on koht kuhu trossi ots käib, aga see ei suru käiguvõlli, sealt nagu midagi puudu..
Ette tänades,
T.M
Last edited by iz350super on 23. Mar 2012 23:37, edited 1 time in total.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Natuke abi ehk..
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Homme õhtul saad pildi mootoris asuvast süsteemist :roll:
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Suur tänu,
mind huvitaks just see pilt, kui võtta süütepoolne kaas maha, ning sealt, kuidas see link seda käiguvõlli sisse lükab, surub.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Image
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Sellise käiguvahetusega mootoril mitte ei tõmmata esimest käiku sisse vaid vist hoopis teist käiku..ah kurat kuidagi nii ta oli :roll:
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Neid süsteeme on tõesti erinevaid, minu uuemal deltal on ikka nii, et esimene sisse ning kui tross vaba, siseneb 2. käikl
Minumeelest kas vanadel osadel jawadel oli vastupidi, võin ka eksida.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Selle pildi kohapealt, võib imelik küsimus olla, aga kuidas ta saab käiku sisse lükata? kui see on hark, see käiguvõll jääb täpselt sinna vahele ju?
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Selline hark on mul olemas, kuid selle tööpõhimõttest ei saa hetkel aru. Sisse ta ei suru, kuna see on hark, aga tõmbamisel pole ju mõtet, kuna vedru käigukastis surub niigi 2. käiku sisse.
IZH
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 03. Jul 2009 00:00
Location: Tõrva
Contact:

Unread post by IZH »

Kas käigu vahetuseks käigukastis vedru on vahel?
Vanatehnikahuviline :)
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Image
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Masinal kaks käiku, ehk hammasratas teeb kaks liigutust, kas on sees , ehk esimene käik, või väljas, ehk teine, vedru surub pidevalt võlli välja, ehk koguaeg teist käiku sisse. Kui käigutross puruneb, jääbki teine käik sisse.
Ning kui seda käiguvõlli sisse pressida, jääb hammasratas kahe vahele, tekitades vaba-käigu, ning edasisel surumisel, sisestab esimese käigu
Minu küsimus, kuidas see linkt töötab? Kuna see erineb uuema delta omast..
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Siia see kirves maetud oligi!
Suured tänud viimase pildi esitajale.
Minuviga oli selles, et panin uuema käigukahvli, millel polnud seda soont otsas. Sellepärast kõik oligi nii udune. Nüüd peab hädaga mootoi jälle lahti võtma, sest uuemal pole seda ranti otsas.
Suured tänud pildi eest :)
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Lisan oma poolse komentaari.
Käe all toimib käiguvahtus kõigil üht moodi(esimene üles ja teine alla)
Kõikidel Vairase kastidel surub vedru teise käigu sisse.Erinevus on selles et ¦ mootoritel tõmmatakse esimene käik sisse.V mootoritel lükatakse esimene käik sisse.

Nii et kokku pannes ei maksa unustada vedru õieti panna :lol:
Last edited by gen on 26. Mar 2012 14:19, edited 1 time in total.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Siin tegin mina vea, olles harjunud V- tüüpi mootoritega : )
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Probleem nüüd selles: et, esimene käik ei lähe sisse, pinguan trossi, siis sel juhul esimene läheb, kuid siis ei lähe 2. käik, see on ju ebaloogoline?
Nii võib hulluks end vihastada nende risudega.

Kunagi mul ühel sõbral miniga oli selline teema, et vaheas vedavat tähikut mootori küljes, ning uue peale panemisel, ning mutri kõvasti kinni tõmbamisel kadus 2. käik, lastes mutrit järgi, tuli sellega ka 2. käik, kuid mul see süsteem ei toimi.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Su sõbra mootoril oli ikka megasuur külglõtk käigukastivõllidel.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Päris see ei olnud minu püstitatud küsimus, kuid ehk kellegile on jälle kõrva taha panna :)
Parimat:
T.M
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Ei hakka uut teemat tegeme, kuid.
Mureks selline asi, et külmast peast ei lähe käima. Uputan, panen toorklappi, siis keeran küünla maha, too täitsa kuiv. Ehk ei saa kätte.
Olen siis vahetanud karbussi ja silindri vahelisi tihndeid. proovisin ka kaks tihendit panna, kartes et ehk on karbussi kõrvad väheke viltu, kuid seegi ei aidanud.
Käima olen topkaga saanud, käivitades tossab mõnda aega, siis saab sõitu minna.
Mis võib viga olla, mootor kap remondist just tulnud, soojast peast käivitub ilma probleemidetta.
Aitaks ehk suurem düüs? aga mind segab see et isegi uputamisel oli küünal täiesti kuiv.
Pakkuge julgelt,kuna siiamaani pole ise jälile saanud.
Parimat:
T.M
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Puurin äkki tüüsi suuremaks?
Lootsin ehk on see mingi pidev viga, et kellel see olnud , ehk oskavad soovitada.
Aga tekkis küsimus, kui mul saab lisaõhku ehk süütemängu poolsest salnikust? kas võib sellist tükki teha?

Ning veel selline küsimus kas oleks võimalik mootorratale teha sellist süsteemi, et suruks kuidagi rõhu sisse, küünla või karbussi avast äkki, et saaks teada, ega mootor ei saa lisaõhku. (rõhk jääks püsima) See hetkel selline hädamõte, kuna kahtlustan, et saab lisaõhku, neid uusi salnikuid ei sa alati usaldada. Mina vähemalt ei usalda.
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Unread post by MargusM »

Lisaõhku võib saada küll süütemängu poolsest simmerist. Kas toss mis topkaga käivitamisel tekib on valge, ehk siis mootorist simmeri vahelt tulnud õli põleb? Minu mõte (ei tasu kullana võtta) oleks, et simmerid vanad ja kanged. Mootori soojenedes simmeri kummi muutub pehmemaks elik simmer hakkab oma tööd õigesti tegema?

Rõhuga süsteemi hermeetilisuse kontrollist ei tule midagi välja, sest kütuse toimetamine karburaatorist mootorisse toimub hõrenduse teel ja suruõhuga surudes ei pruugi simmerid üldse rõhku pidada, kuna nad on mõeldud töötama ainult ühtepidi kas siis kannatab survet või hõrendust.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Ma kaalusin ka seda varianti, et võib kumbki simmeritest jamada.
Selles on Tel täiesti õigus, et kui kuidagi läbi häda, lükkamiste, ja küünalde vahetamise käima saan, siis töötab kui kulda, ning soojalt käivitub momentaalselt.

Kunagi oli eelmise masinaga sama jama, aga läks hästi käima, aga tossas hirmsasti, siis sain kohe aru, et siduripoolsest simmerist saab lisaõli , see olukord annab aga kohati vastuolulisi fakte.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Oskab keegi öelda delata smmeri mõõdu, ennast ei usalda 100 % samas saan kohe ene lammutamist valmis osta. Need ikka mõlemal pool identsed?
Ette tänades.
T.M
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

kas tõesti, ei tea keegi seda?
Selle mootoriga masinaid siin foorumis ju piisavalt.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

iz350super wrote:kas tõesti, ei tea keegi seda?
Selle mootoriga masinaid siin foorumis ju piisavalt.
¦62M mootoreid ei ole siin foorumis piisavalt. Võta vana simmer näppu ja jaluta poodi ;)
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Väntvõll on 203 laagritel nagu ka kõigil V mootoritel seega läheb sinna sama simmer ehk siis 17x40x7 :lol:
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Kas väntvõll mitte sama pole? Mul igatahes uued jupid, ehk siis uuemate mootorite väntvõllid.
Aga, tänud.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Ei ole,tegemis on ju ¦ mootoriga.Kolvisõrme läbimõõt on 10mm(V mootoril on see 12mm)Sidur on kahe kettaline(V mootoril kolme kettaline).Sidurid pole oma vahel vahetatavad(kuid veetavad kettad on samad)
Küll on aga saab V väntvõlli paigaldada kui vahetada kolb,sidur ja siduri poolne karterikaan :lol: Siis saab V50 mootori ¦62 kastiga. :cry:
Post Reply