Lukku:

Kõrvalised, kuid HUVITAVAD ja olulised teemad
kannel
Posts: 6
Joined: 04. Mar 2011 01:00
Location: Paide
Contact:

Lukku:

Unread post by kannel »

Tervist,olen hädas ja vajaksin abi ning näpunäiteid.Jawa 350/638
Sellisest isendist on siis juttu:(erksam punane siis)
Pildil ka vanem Jawa 350/634 mõlemad "Pillid kuuluvad siis mulle,aga see selleks.Minu Jawa "seiklused"(jutt Jawa 638-st) .Soetasin tsikkli umbes 3a tagasi u.2009aastal.Mootor töötas ideaalseelt,silindritega polnud mingit jama,
et vahepeal üks silinder kaoks tagant ära. Iga ilmaga vahet polnud kaua ta seisis,kas nädal,kaks või nii edasi...Alati esimesest "poolest"vändalöögist läks käima.Sai siis "tiba napsusena ja sõbraga koos, esimestkorda Jawat ennast "proovitud" ja panime päris kõva külje maha kruusateel.(lappisime oma haavu umbes kuu aega ennem kui saime jalga ilusti liigutada ja kõndida korralikult,kuna käed,põlved -olid suht halvas seisus.(Päris kärnas ja marraskil) Nii teemaga nüüd edasi. Sain sõita umbes 3-5kuud,tsikkli ostust kui ühelhetkel "teine silinder" kadus tagant ära ja tuli uuesti taha korraks ainult peaaegu piirajas.Kiskusin mootori maha ja laiali,selgus et kolvirõngad olid puruks.Jõudsin otsusele kiskuda tsikkel laiali pulkadeks,värvida ,lihvida ja mootorile kap rem. teha.Sai see siis tehtud,siis ei olnud kohe raha võtta et poest uued kolvid,rõngad,sõrme laagrid jne osta.Kuid ajapikku kadus tsikkli vastu huvi ja "arvasin et ei saa seda enam kokk ka.Möödus sellest siis mbes 2a.Võtsin kokku ennast ja panin ta kokku ja ostsin ennem nimetatd mootori detailid.Mingeid asju oli kindlasti veel,kuid ei mäleta mis.tsikkel töötas ilusti nii nagu peab,"soojastpeast läks hästi tööle kuid "külmamootoriga" mitte üks pauk ennem kui (topkat)tekid ja nii mitmeid kordi,kuni mootor hakkas soojaks minema ja käima jäi.,Vahepeal tuli imelikku heli küll mootorist kuid korraks.Ükspäev enne tööpäeva lõppu lükkasin ta käima kuna vändalöögist ei tahtnud eriti minna,kuid pika tampimise peale läks küll.tegin siis tööjuures väikse ringi ja enne seismajäämist kuulsin imelikku kolinat ,suretasin pilli välja ja mõtlesin mis see võiks olla,kui mul uued kolvid ja rõngad peal.Tuli siis töökaaslane mõniminut hiljem minuga juttu rääkima ja ütlesin et ta kuulaks seda kolinat,kuid kui uuesti käima panin ,ei olnud imekombel seda kolinat.Sain sõita kodupoole 2-3km kui sõiduajal tuli mega kolin sisse lasin gaasi maha ja uuesti põhja.Umbes 200-300m eemal kadus jõud ära ja suri välja.Proovisin vänta lüüa,kuid sain aru et mootor käib väga imelikult(raskelt ja vaevaliselt ringi)kiskusin silindrid maha.Vaatasin kolve parempoolsel kolvipeal polnud mitte mingit täket ega midagi,seejärel vaatasin vasakut kolvi,nagu haamriga oleks taotud kolvipead,vägapalju täkkeid esines.Mida poleks tohtinud olla,kuna mõlemad kolvid,rõngad jne.olid tuttuued (Tondi Jawa poest ostetd kolvikomplekt)Ja vasakpoolsel sõrmel(altpoolt)oli megasuur loks(üles-alla)
Vaatasin Jawa poest palju siis uus väntvõll maksab 638-le (265er) Ja mootor oli 1200-1300euro vahel.Aga kahjks ei ole sellist raha võtta et uus väntv. osta.
Oskaks keegi mingi mõtte või nõuande anda mida saaks või võiks teha,kuidas oleks mõistlik teha nüüd?
Kas vana mootor korda teha või lehest osta ?
või üldse Jawa 634 ja Jawa 638 mootoritest üks korralik kokku panna,kui see võimalik,kas nagu jupid täpselt samad.
Või keegi oskab öelda kuidas mootorit "tuunida"(erksamaks ja võimsamaks teha) et näiteks; panna mõne teise tsikkli väntvõll,või nt Jawa 634 silindrid) ütleme siis odavalt ja võimsamaks teha,ja et neid juppe ikka saada oleks.Mitte et hakka kuskilt kaugelt tellima või midagi sellist.
Kõik mõtted ja soovitused on teretulnud!!!
TÄNAN VÄGA KÕIKI, ette ära, kes oskavad mind kuidagi aidata!
Mulle on väga väiksest saati Jawa 638 meeldinud ja olen seda alati tahtnud! Olen järele mõelnud ja ei müü ka seda mitte mingi hinna eest maha,mingu aega ja vaeva palju läheb,kuid asi on seda väärt. Kunagi saab sellest väsinud "pillist" vähe asjalikuma pilli.Iga niiöelda "väsinud detaili" mõlkis või mis iganes veaga,vahetab arvatavasti uue vastu välja,vähemalt sellised on kindlad plaanid! Mingu aega ja raha,palju läheb.,kuid ma usun et asi on seda väärt,vähemalt minu südames!:)
Kuid enne nii öelda"renoveerimist" tuleb teha "süda korda" "Laksu-pilliks"
Püüan teemat hoida AKTIIVSENA kel ikka huvi kuidas asi edeneb,püüan igat liigutust ja uute piltidega teid kursis hoida.
Last edited by kannel on 11. Dec 2013 12:56, edited 1 time in total.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Kui sa nüüd 634 ja 638 mootorit kõrvuti vaatad, siis sa näed, et silindrid on erinevad, nagu ka nende kinnitusviis. Ehk - neid ei saa omavahel vahetada. Sama seis on ka väntvõlli ja kolbidega. Kepsud on vist jah samad. Ma ei saa täpselt aru, kuidas või mis seal kepsu juures altpoolt loksub aga eks ilmselt emba kumba laagritest tühjaks jooksis ja väljus üle kolvi käies. Karteris vast juppe sees ka veel.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 749
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Pikk jutt sit.. jutt.
Täis peaga ei tohiks tehnikale ligigi minna.

Kui oskad, siis tee vana mootor ikka korda, lehest ostes saad samasuguse remonti ootava mootori.

Kuid kui soovid kvaliteeti ja ei taha iga kuu näppe õliseks teha, siis vaata pigem lääne mootorite poole ja kui vahetamiseks läheb, siis vaheta mootor koos raami ja ratastega uue vastu.

Odavalt võimsaks tegemine täendab vaid täpset reguleerimist, kolvide ja kepsude tasakaalu ajamist, vb. ka kanalite viilimist jne.
Mootori kapitaalselt ümber ehitamiseks kulub rohkem raha ja aega kui komplektse lääne masina ostmiseks.
Post Reply