Page 1 of 1

Karburaatori küsimus

Posted: 30. Apr 2012 16:34
by kris6o
Kuna voshodipeal mitmeid karburaatoreid olnud ja üsna ruttu läbi läinud(vb ka sellest et oli ka nende aeg : )siis tahaks teada et milline peale originaali hästi sobiks.

Posted: 30. Apr 2012 20:38
by mellpoiss
Mismoodi karburaator läbi läheb?

Posted: 01. May 2012 17:39
by madis06
Ma ise jäin ka mõtelma et su jututst tuleb välja nagu vahetaksid sa neid nagu sokke. Endaette imestan ka kuidas niikiiresti saab läbi minna

Posted: 01. May 2012 18:22
by Aspelund
Ma arvan siin, et probleem on selles, et mootor ei käivitu või käib halvasti ning teema algataja eksperthinnangul on süüdi "läbi" karburaator.

Mis reaalselt viga on, teab vaid jumal taevas. Alates sodi täis paagist, mis nii karburaatoreid hea ja paremaga täidab lõpetades oskamatu reguleerimisega. Tuleb nähtavasti teadjamehe poole pöörduda.

A.

Posted: 03. May 2012 22:11
by kris6o
No tegelikult pole olukord selline nagu aspelund arvas sest mootor mujalt korda tehtud,paak puhas ja mootor töötab laitmatult kuid kütus voolab maha kui seistes kraan lahti jätta kuna pealevoolunõelatihend läbi.
(Selgituseks eelmistele vastanutele.)Ega need karburaatorid läbi ei läinud vaid pealevoolunõela tihendid pole olnud just kõige pidavamad ja läbi laskma hakanud. Kütuse raisu tõttu mis muidu maha voolaks olengi karpasi vahetanud, sest nõelu pole varuosadena leidnud.

Ning nüüd ootakski mõnda normaalset vastust, et milline karburaator oleks masinale parim alternatiiv või on kellelgi pakkuda originaali.

Posted: 03. May 2012 22:56
by Nobody
Parim alternatiiv on originaal. Seistes pannaksegi kraan kinni, vähemalt antud maa ratastel ja pigem võib probleem olla mõnes tükikeses ujuki nõela ees, ujuki vales reguleeringus (ujuki kõrgust reguleeritakse), ujuki lekkimises( kütust sisse läinud, tihedus vale).

Puhasta originaal ära, olen ka nõelasi nn soveldanud pessa (määre ja käiapuru segu, nõelaotsa peale ja keerutan ujukiruumi kaane sees. Pärast pesen bensiini ja suruõhuga puhtaks, tihend vahele ja kokku.) Sõida rattaga, pane seistes kraan kinni ja elu ongi tegelt ilus! :roll:

Posted: 03. May 2012 22:59
by Nobody
Oleneb muidugi karburaatorist, antud juhul on seal vist tõesti kumjas tihend vahel lisaks. Kuid need on mul alati olnud kaasas karburaatorite remontkomplektides. Viimati sai K-62 korda tehtud, antud tihend koos nõelaga oli olemas.

Posted: 03. May 2012 23:09
by kris6o
Lõpuks ometi tuli ka üks mõistlikum vastus :D
aga originaali kahjuks alles enam pole kuigi jah see
kummitihend oli läbi.
Eks ma proovi seda nõela olukorda siis parandada kuigi eelistaks sõita nii et kui vahepeal 5 min pausi teen siis kogematta ei paagist "niriseks" :D

(Aga kas keegi pole siis proovind ühtki teist karpad voshodi peal,sest pärnust otsi siukest asja nagu originaail tikutulega ja siis ka ei leia.)

Posted: 04. May 2012 06:02
by Sapi-Vana
See kummikrae selle karpanõela otsas peaks olema suht universaalse suurusega. Selles mõttes universaalse suurusega, et see läheks nii Voshodile, Moskvit¨ile, kui ka sapikale. Järelikult mine probleemiga autovaruosade poodi ja osta omale mosse või sapika karpanõel. Sapika oma ilmselt ei saa, aga mosse varianti liigub küll. Ja see on samasugune.

Siis veel - õigus on nendel, kes räägivad kergest sodist bensiinis. Selle vastu ei saa kuidagi, sest see tekib iseenesest erinevate küttesegude reageerimisel. Need on sellised kerged vaiguosakesed, mis valdavalt surve mõjul taas vedelduvad (sellepärast saabki auto puhul nii kaua ühe benafiltriga sõita, kuna selle surve juures, mille pump tekitab, need vaigud lüüakse vedelaks), aga tsiklitel ju voolab kütus paagist karpasse isevooluliselt... "Erinevad küttesegud" tähendavad seda, et parooli 95E all müüakse tegelikult väga erinevaid küttesegusid, kuna iga firma teeb need bensiinid valmis omal ainulaadsel moel (selle asja nimi on ärisaladus), peaasi, et saaks segule litsentsi ja ei komponendid oleksid võimalikult odavad. Selliste vaikude sadenemisel metallpindandele igasugune kontaktitihedus langeb ja sealt siis ka paratamatu leke. Ega ainult vene masinad ei leki, läänekatega samad mured, ainult et lääne nõelad on oluliselt täpsemalt auguga sobivad.

Sapikatel on olemas automahapõleti - gerosüsteem ees "kapoti" all. Sealt leiad väga hästi toimiva kütuse puhastatava peenfiltri. Need kerged vaigud, mis nüüd tavalisest pleksiklaasist voolikufiltrist läbi lähevad, pidurduvad sellest metallfiltris. Aga puhastama peab seda nagunii pidevalt, sest paska täis jookseb ta ikka maru kiiresti. Et kui tahad saada vähem tilkuvad Voshoodi, siis sihukese filtri vaheleehitamisest võib olla kasu. Aga muidugi määratult lihtsam on seismajätmisel kütusekraan kinni keerata.

Posted: 04. May 2012 09:07
by Aspelund
Vaikude tekkimine kütusesse on seotud tema tootmisprotsessiga (kräkkimine). Ehk siis toornaftast keedetakse välja kergemad fraktsioonid (nagu bensiin).

Keetmiseks on kaks viisi: tavaline ja surve all. Tavalise keetmise eeliseks on kütuse, mille vaigustumise oht on väiksem, kuid bensiini saab naftast nii kätte vähem.

Alternatiiv on keeta surve all, tulemuseks suurem "saak" aga ka rohkem vaikudega hädas olev bensiin. Praegu enimlevinud lahendus.

Üldiselt peaks filter kuuluma iga mootorratta standardvarustusse. Ja enne kütuse paaki valamist on lasta sel natuke kanistris settida, saab muu heljuva sodi põhja, nii et ei pea seda filtrist/karburaatorist püüdma.

Mis välismaa karburaatorite kasutamisse puutub, siis on Sul vaja karburaatorit, mille düüsid on arvestatud töömahule 175-200 cm3. Siis on lootust, et Sa saad selle kohe peal jooksma. Identsete kinnitustega asja on küll väga raske leida.

A.

Posted: 04. May 2012 15:48
by kris6o
see vaiguteema mulle tuttav aga seda kummirõnga sõbivust enne ei teadnud
kuid nüüd seda karpat enam alles pole praegu peal jikov mille mudelit ei tea aga jutujärgi oli enne pannonial.