Kaherattaline kaasaegse saemootori baasil.
Posted: 30. Jul 2012 17:01
Tervist, kamraadid! On tegemisel üks järjekordne projekt, kus ilmselt võrriraamile (R-7 või R-2) tuleb vedajaks 2kW saemootor kubatuuriga tiba alla 50. Praeguses seisus on mootor puhastatud, timmitud, vabastatud kõigest liigsest (paak, plastkäepide jne). Mõte on selline, et kõigepealt tuleb sidurile peale paari sentimeetri paksune terasest ring. Sellise hoorattaga peaks veojõud märksa paranema. Siduri küljest läheb siis seestpoolt hammasrattaga kettühendus esimesse jõuülekandesse, kus siis ilmselt suurelt hammasrattalt (vähemalt 40 hammast) läheb vedu väiksemale hammakale, kus siis oleks hambaid kindlasti alla 20. Sealt siis omakorda läheks vedu ratta külge keevitatud hammakale, kus on 46 hammast. See annaks mootori veojõule hooratast arvesse võtmata üle 4x jõudu juurde, samavõrra loomulikult langeks siis ka pöörete arv.
Vedava rattana kasutaks ilmselt Delta tagaratast.
Küsimused nüüd siis sellised...
1) kas ma peaksin sellele sidurile väljapoole miski võlli juurde tegema ja sellele laagri peale panema, et väntvõllile langevat koormust (stardi ja kiirenduse survenurgad eelkõige) tasakaalustada, või ei ole seda vaja (puid lõigates need surved on ju suured niikuinii ja asi peab vastu küll)?
2) kui suureks võiks sellise riistapuu kiirus tõusta? Kui suureks saab üldse veo peal saemootori pöörete arv minna? Tühjalt käiates võib jah see 5000 või 12000 pööret minutis tulla, aga veo puhul ei iial ju.
Tean, et siin on paljud omale kunagi saemootori baasil liikureid teinud, neilt ootaks kaasamõtlemist eelkõige. Ka "Dru¸ba" kogemus on näitaja, sest vastavaid võimsusi ja pöörete arvusid saab ju ümber simuleerida.
Vedava rattana kasutaks ilmselt Delta tagaratast.
Küsimused nüüd siis sellised...
1) kas ma peaksin sellele sidurile väljapoole miski võlli juurde tegema ja sellele laagri peale panema, et väntvõllile langevat koormust (stardi ja kiirenduse survenurgad eelkõige) tasakaalustada, või ei ole seda vaja (puid lõigates need surved on ju suured niikuinii ja asi peab vastu küll)?
2) kui suureks võiks sellise riistapuu kiirus tõusta? Kui suureks saab üldse veo peal saemootori pöörete arv minna? Tühjalt käiates võib jah see 5000 või 12000 pööret minutis tulla, aga veo puhul ei iial ju.
Tean, et siin on paljud omale kunagi saemootori baasil liikureid teinud, neilt ootaks kaasamõtlemist eelkõige. Ka "Dru¸ba" kogemus on näitaja, sest vastavaid võimsusi ja pöörete arvusid saab ju ümber simuleerida.