mootori õli

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

mootori õli

Unread post by kiiresti2 »

tre mul selline küsimus et mis õli ja kui palju läheb vana jawa mootorisse?
Bensakates on küll neid 2t õlisid {isegi sinist värvi},ei tea millist võtta.
ning plaan vahetada vända simmereid,kas ma võin gen.rootori tõmmitsatega maha võtta või selleks on mingi spets nipp.

tänan ette ära :D
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Käigukasti sobib ikka käigukastiõli.
Õiliks siis GL-3/GL-4
Kogus ca 800ml.

2t õli käib ikka bensiini sisse.

Eemaldad esmalt harjad, geneka.
Eemaldad selle jupi, millepeal kontakt sõidab.
seal all on veidi suurem keere, 10mm?
Sinna keerasin keermestatud raudlati (30cm pikk)
Raskuseks 4 laagrit ja otsa mutritega suurem seib. laagrid tõmbasin omavahel teibiga kokku.

Kui nüüd see raudlatt ära pingutada ja laagreid hooga vastu seibi tõmmata, tuleb rootor maha.

Rootori all on splint, see tuleb eemaldada.

Tegin ka sellele "laagritega tõmbajale" otsa konksu, mille surusin simmeri vahele ja vaikselt toksides sain mõlemalt poolt simmerid kätte.

Kindlasti pead võlli kaitsema, mina tegin seda tihendimaterjaliga.
.................
Õige tööriist selle jaoks on siin, Lk11:
http://www.scribd.com/doc/6824084/Jawa- ... -model-354
kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

Unread post by kiiresti2 »

äkki seletad lahti:kindlasti pead võlli kaitsema?
ja mis tihendimaterjaliga?

küsiks veel et mis asendis peaks olema käiguvahetus hoob/käivitus hoob,kui ma võtan kaant maha?
ja kui sellelt poolt simmerit vahetan,siis vända otsast(keti ratas) tuleb tõmmitsatega maha tõmmata?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

st. kui sa hakkad seda simmerit maha kiskuma, siis sa ei tohi võlli kriipida.
Kui tõmbad ntx kruvikeerajaga triibu peale, siis hakkab sul neid simmereid kulutama.
Kaitseks papp, või tihendimaterjal.
Päris jama on seda simmerit maha saada ja kui mootor on aastaid seisnud, siis tuleb tõenäoliselt ka laagreid vahetada.
Laagrit ilma spetsiaalse tõmmitsata (haagib kuulide vahele) küljepealt maha ei saa.

Mõttekam oleks mootor laiali võtta, kui vähegi raha ja tahtmist on.


Vasaku simmeri eemaldamisel tuleb ka sidur maha võtta.
Hoova asend pole tähtis, kuid kui on vaja sidurit maha võtta, siis jäta esimene käik sisse.

Kuid mille järgi sa võtad, et need simmerid üldse läbi on?
kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

Unread post by kiiresti2 »

noh ratas on seisnud sirka 25a.(keskküttega garaazis)mootor käib ilusti ringi.
puhastasin paagi,karpa,kraani.regullisin süüdet.
käima ei lähe ega luba ka.peale pikka aega vändaga tagumist küünlad kuivad.tegin topkat siis korraks lubas.
mõningad on arvanud et simmerid läbi et võtab lisa õhku.


ostsin ratta paar kuud tagasi 80¤.oli juppideks.ladusin väheke kokku et väike proovi ring teha.ja selgust saad mis puudu on .
kui käima saan siis üritan taastad,arvele võtta
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

mul umbes sama seis ja kui simmeri eemaldasin, siis oli näha, et ka laagritel oli väiksed roostetäpid peal.

Säde ikka on?
Proovi erinevaid küünlaid.
Mõõda surved silindrites.
Lisaõhku võib saada ka silindri tihendi vahelt.

Miks juppideks võeti?

Proovi algul lükata lahtise kraaniga ja siis teist korda kinnise kraaniga, mul saab liiga palju kütet peale, küünlaid küll märjaks ei tõmba, kuid käima ka minna ei taha.
Kui karpa tühjemaks saab ja uputatud bens välja lendab, siis läheb käima.

Kus asud?
kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

Unread post by kiiresti2 »

süüte lukk oli tal millegi pärast juppideks võetud.ostsin siis tutika,ühendasin juhtmed ära ja reguleerisin süüte nurka ja kuntakti vahet. ja peenikese liivakaga tõmasin kontaktid läbi.
ja säde oligi olemas.
küünlad tuleb ka uued osta, foorumis kirjutati et sobima peaks NGK BP6HS
pean mõnikord laenama survemõõtjat ja ära mõõtma.aga muidu tundub päris hea surve olema.

Eelmine omanik võttis ratta laiali u.2a.tagasi kuna garaazis polnud ruumi ja ratas polnud sõidukorras (sädet polnud,ise oli midagi jukertanud,lisa juhtmeid vedanud.viga oligi arvatavasti süüte lukus).ennem kui tal säde ärakadus siis olevat ilusasti sõitnud.


Järgmine proovimine alles sptembri lõpus.kuna ise elan Soomes ja ratas asub Pärnumaal.Kahjuks käin väga harva Eestis.

praegu ajan infot ja mõtteid kokku mida,kuidas ja mis järjestuses teha
Post Reply