Page 1 of 1

Iseliikuv tugitool... küsimused ja ideed teretulnud

Posted: 07. Sep 2012 16:45
by Sapi-Vana
Tervist kamraadid! Plaanis teha pisimopeedi alla käiv iseliikuv tugitool. Noh, sihuke asi, mis väljastpoolt oleks täitsa nagu tugitool ja millel saaks mõnusalt istuda ning pokaali tõstes või kuuba sigarit demonstratiivselt pahvides jalakäijatest stiilselt mööda purjetada.

Põhimõtteliselt oleks asi raami poolest trike, ainult et siis kaks vedavat ratast eespool ja keerav üksik ratas tagapool. Rattad ilmselt tuleksid aiakäru omad, kuna suuremad hakkavad nii või teisiti liiga palju edasi vedama.Tugitoolist jääksid "toolivälistena" välja paistma siis vaid gaasipedaal jala juures, juhtlatt parema käe juures ja käsipidur vasaku käe all külje peal. Mootoriks läheks siis Partneri 2 kW saemootor tsentrifugaalsiduriga, mis tähendab, et siduripedaali/rutskat poleks sel juhul vaja.

Ülekanne hakkaks siis jooksma nii, et kõigepealt kuuelt hambalt 36 peale ja siis selleltsamalt võllilt edasi 12 pealt jälle 36 peale. See tähendaks, et veetav telg tekitaks jõu umbes 36 kW, millest peaks jätkuma küll ja küll. Loomulikult läheks siis kiirus 18X aeglasemaks, kui ta alguses oli, aga see ongi eesmärk.

Tugitool ise oleks siis tegelikult suht butafooria, sest tegelikult oleks tugipunktiks eelkõige vaid nurkraual tuginev istumisalus, muud osad oleksid vajalikud eeslkõige "välise ilu" tarvis.

Eelkõige teeb mind murelikuks kahekordne jõuülekanne, mis tähendab, et sellega võib kaasneda hoopis veotakistuse suurenemine kuni reaalse jõuetuseni. Ei kujuta ette, sest ei ole teinud ega näinud. Ainus kogemus on mul momendist, kus topeltülekande rakendamisel keeras lihtne võrrimootor tugevdustega jalgrattaraami momentselt sõlme.

Võibolla on veel miskit, millele peaks enne mõtlema? Ootan igasuguseid ideid-mõtteid.

Posted: 07. Sep 2012 16:51
by fomoco
Kas maastik ja sõidukaugus on oluline?
Mugavas tugitoolis ei ole just eriti hea mingit mootori pininat kuulata.

k-järve piirkonnas ühes poes tuleb aegajalt müüki terveid ja katkisi elektri tõukerattaid.
Rihmülekanne ja 100w 12v mootor.
http://2.bp.blogspot.com/-C_FZtzSluaA/T ... 360767.JPG
http://4.bp.blogspot.com/_8BT19Qlpmt4/S ... 320233.JPG

Neid laod siis ritta, täpselt niipalju, kui vaja.

Saaksid lisaks sigarile ja mugavusele ka linnulaulu nautida.
Ühel masinal Jõudu ja jaksu oli niipalju, et 60kg vedada umbes 2km ja siis oli aku tühi. vb. oli tegu vigase (seisnud) akuga.

Posted: 07. Sep 2012 16:54
by Nobody
Ei tea, Lukas on trikke teinud. Et mis ajast jõudu võimsuse mõõtühikutes mõõdetakse :roll:
Ülekanne hakkaks siis jooksma nii, et kõigepealt kuuelt hambalt 36 peale ja siis selleltsamalt võllilt edasi 12 pealt jälle 36 peale. See tähendaks, et veetav telg tekitaks jõu umbes 36 kW, millest peaks jätkuma küll ja küll.
Küll aga saan, et rattast väljatulnud pöördemoment on 18 korda suurem kui mootori võlli otsalt mõõdetuna. ;)

Võimsus jääb ikka samaks ;)

Posted: 07. Sep 2012 21:09
by Sapi-Vana
Jah, ühikuga panin võssa jah. Mõte oli selles, et veojõud peaks 18X kasvama ja loogiliselt siis kiirus peaks 18X langema, sest nagu tõepoolest ütleb mehhaanika kuldreegel ja ka mr. Nobody, "ükski lihtmehhanism ei anna võitu töös" ehk siis "võimsus jääb samaks ikka."

Selle lärina peale olen ka mõelnud - on mõte kasutada japside torusummutit kombineeritult tänapäevase rollerisummutiga. Peaks toimima.

Seda elektrimootori teemat tean ka ja olen näinud. Ei vaimusta. Kloogaranna festivalil üks korraldajatest (kerge kaaluga) sõitis sellisega, millel oli kombineeritud 6 sellist akut. Pikalt ta sellega sõita ei saanud. Võimalik, et tavalise autoakuga oleksid lood teised.

Posted: 07. Sep 2012 22:11
by fomoco
Auto aku ja 4 mootorit peaks ilusti edasi viima.