Iseliikuv tugitool... küsimused ja ideed teretulnud
Posted: 07. Sep 2012 16:45
Tervist kamraadid! Plaanis teha pisimopeedi alla käiv iseliikuv tugitool. Noh, sihuke asi, mis väljastpoolt oleks täitsa nagu tugitool ja millel saaks mõnusalt istuda ning pokaali tõstes või kuuba sigarit demonstratiivselt pahvides jalakäijatest stiilselt mööda purjetada.
Põhimõtteliselt oleks asi raami poolest trike, ainult et siis kaks vedavat ratast eespool ja keerav üksik ratas tagapool. Rattad ilmselt tuleksid aiakäru omad, kuna suuremad hakkavad nii või teisiti liiga palju edasi vedama.Tugitoolist jääksid "toolivälistena" välja paistma siis vaid gaasipedaal jala juures, juhtlatt parema käe juures ja käsipidur vasaku käe all külje peal. Mootoriks läheks siis Partneri 2 kW saemootor tsentrifugaalsiduriga, mis tähendab, et siduripedaali/rutskat poleks sel juhul vaja.
Ülekanne hakkaks siis jooksma nii, et kõigepealt kuuelt hambalt 36 peale ja siis selleltsamalt võllilt edasi 12 pealt jälle 36 peale. See tähendaks, et veetav telg tekitaks jõu umbes 36 kW, millest peaks jätkuma küll ja küll. Loomulikult läheks siis kiirus 18X aeglasemaks, kui ta alguses oli, aga see ongi eesmärk.
Tugitool ise oleks siis tegelikult suht butafooria, sest tegelikult oleks tugipunktiks eelkõige vaid nurkraual tuginev istumisalus, muud osad oleksid vajalikud eeslkõige "välise ilu" tarvis.
Eelkõige teeb mind murelikuks kahekordne jõuülekanne, mis tähendab, et sellega võib kaasneda hoopis veotakistuse suurenemine kuni reaalse jõuetuseni. Ei kujuta ette, sest ei ole teinud ega näinud. Ainus kogemus on mul momendist, kus topeltülekande rakendamisel keeras lihtne võrrimootor tugevdustega jalgrattaraami momentselt sõlme.
Võibolla on veel miskit, millele peaks enne mõtlema? Ootan igasuguseid ideid-mõtteid.
Põhimõtteliselt oleks asi raami poolest trike, ainult et siis kaks vedavat ratast eespool ja keerav üksik ratas tagapool. Rattad ilmselt tuleksid aiakäru omad, kuna suuremad hakkavad nii või teisiti liiga palju edasi vedama.Tugitoolist jääksid "toolivälistena" välja paistma siis vaid gaasipedaal jala juures, juhtlatt parema käe juures ja käsipidur vasaku käe all külje peal. Mootoriks läheks siis Partneri 2 kW saemootor tsentrifugaalsiduriga, mis tähendab, et siduripedaali/rutskat poleks sel juhul vaja.
Ülekanne hakkaks siis jooksma nii, et kõigepealt kuuelt hambalt 36 peale ja siis selleltsamalt võllilt edasi 12 pealt jälle 36 peale. See tähendaks, et veetav telg tekitaks jõu umbes 36 kW, millest peaks jätkuma küll ja küll. Loomulikult läheks siis kiirus 18X aeglasemaks, kui ta alguses oli, aga see ongi eesmärk.
Tugitool ise oleks siis tegelikult suht butafooria, sest tegelikult oleks tugipunktiks eelkõige vaid nurkraual tuginev istumisalus, muud osad oleksid vajalikud eeslkõige "välise ilu" tarvis.
Eelkõige teeb mind murelikuks kahekordne jõuülekanne, mis tähendab, et sellega võib kaasneda hoopis veotakistuse suurenemine kuni reaalse jõuetuseni. Ei kujuta ette, sest ei ole teinud ega näinud. Ainus kogemus on mul momendist, kus topeltülekande rakendamisel keeras lihtne võrrimootor tugevdustega jalgrattaraami momentselt sõlme.
Võibolla on veel miskit, millele peaks enne mõtlema? Ootan igasuguseid ideid-mõtteid.