küsimus
-
- Posts: 2
- Joined: 04. Oct 2012 00:00
küsimus
küsimus siis selline et millist oli ma peaksin panema oma kawasaki kx85 käigukasti ?. ja kas võib panna seda sama käigukastiõli mis autole?. ja kas see võib midagi põhjustada ?
Auto käigukastiõli 80W90,mis jääb kx80-le totaalselt paksuks,kuna sama õli toimetab ka siduris. Võib panna n.n. tavalist auto mootoriõli 10W40,kuid auto mootoriõliga see probleem,et selle õli osakesed jäävad siduriketastele ja võivad põhjustada siduri libisemist. Kõige õigem kasutada spets. 2T mootoriõli!!
Kas 2t mootoriõli mitte bensu sisse ei käi :)?heinz36 wrote:Auto käigukastiõli 80W90,mis jääb kx80-le totaalselt paksuks,kuna sama õli toimetab ka siduris. Võib panna n.n. tavalist auto mootoriõli 10W40,kuid auto mootoriõliga see probleem,et selle õli osakesed jäävad siduriketastele ja võivad põhjustada siduri libisemist. Kõige õigem kasutada spets. 2T mootoriõli!!
Vanatehnikahuviline :)
Käib küll, aga müüakse ka selliseid 2 taktilise mootori õlisi mis lähevad käigukasti.IZH wrote:Kas 2t mootoriõli mitte bensu sisse ei käi :)?heinz36 wrote:Auto käigukastiõli 80W90,mis jääb kx80-le totaalselt paksuks,kuna sama õli toimetab ka siduris. Võib panna n.n. tavalist auto mootoriõli 10W40,kuid auto mootoriõliga see probleem,et selle õli osakesed jäävad siduriketastele ja võivad põhjustada siduri libisemist. Kõige õigem kasutada spets. 2T mootoriõli!!
Samas on ka universaalõli nii segusse kui mootorisse:IZH wrote:Kas 2t mootoriõli mitte bensu sisse ei käi :)?heinz36 wrote:Auto käigukastiõli 80W90,mis jääb kx80-le totaalselt paksuks,kuna sama õli toimetab ka siduris. Võib panna n.n. tavalist auto mootoriõli 10W40,kuid auto mootoriõliga see probleem,et selle õli osakesed jäävad siduriketastele ja võivad põhjustada siduri libisemist. Kõige õigem kasutada spets. 2T mootoriõli!!
http://www.motorexoil.ee/index.php?page=80
õli
aga miks leiutada, kui on olemas tehase ettekirjutus. lisaks on õli tootjatel sobiva õli määramiseks sinu rattale, sobiva toote leidmise tabelid - vähemasti oli see nii valvoline toodetel ( otsisin kunagi LS650 ning javale sobivaid tooteid).
elu ongi mäng!
Tehas näeb ette API SE 10W30 või 10W40 nagu enamus krossikatele. Siinkohal tuleb tähele panna, et SE klass on vähelegeeritud mootoriõli, mida praktliselt enam ei toodeta. Uuemad klassid sisaldavad rohkem lisandeid, mis soodustavad märgsiduri libisemist.
Alternatiividena võib kasutada:
- Käigukastiõlid 75W90, 80W90 jms märgistusega GL4 või GL4/5. Käigukastiõlide tähistus on mootoriõlidest erinev, näiteks 80W90 viskoossus vastab 20W30 mootoriõli omale. Sobivus erinevatele märgsiduritele tuleneb juba GL normist.
- 4T tsiklite mootoriõlid märgistusega JASO MA, MA1 või MA2. Nende õlide omadused ületavad kindlasti tehasesoovitust API SE, kuid jäävad GL normile kõvasti alla. Siin peitub ka põhjus, miks tänapäeva 4T tsiklite käigukastid on mõõtmetelt üle dimensioneeritud.
- Spetsiaalsed 2T tsiklite käigukastiõlid. Siin on raske konkreetset soovitust anda, sest osad tootjad müüvad selle nimetuse all API SE mootoriõlidele sarnast kraami, teised jälle tsiklitele optimeeritud GL käigukastiõlisid. Viimased on parim mis hetkel saada on, üheks näiteks on Castrol MTX 75W-140.
Alternatiividena võib kasutada:
- Käigukastiõlid 75W90, 80W90 jms märgistusega GL4 või GL4/5. Käigukastiõlide tähistus on mootoriõlidest erinev, näiteks 80W90 viskoossus vastab 20W30 mootoriõli omale. Sobivus erinevatele märgsiduritele tuleneb juba GL normist.
- 4T tsiklite mootoriõlid märgistusega JASO MA, MA1 või MA2. Nende õlide omadused ületavad kindlasti tehasesoovitust API SE, kuid jäävad GL normile kõvasti alla. Siin peitub ka põhjus, miks tänapäeva 4T tsiklite käigukastid on mõõtmetelt üle dimensioneeritud.
- Spetsiaalsed 2T tsiklite käigukastiõlid. Siin on raske konkreetset soovitust anda, sest osad tootjad müüvad selle nimetuse all API SE mootoriõlidele sarnast kraami, teised jälle tsiklitele optimeeritud GL käigukastiõlisid. Viimased on parim mis hetkel saada on, üheks näiteks on Castrol MTX 75W-140.