Soovin mõtteid-arvamusi IZ käivitamise osas. Nimelt masin läbi teinud täieliku uuendus kuuri ja vahetatud laagrid,tihendid,kolb,sidur jne.
Täpsemalt tehtud selline kompunn:
Iz-49
mootori alumine osa originaal.
aluminium silinder iz planetalt
karburaator mikuni 28mm
elektron süüde ja hall karp minsk 125 1988a.+ freesitud vaheplaat
süütepool kawasaki wulkanilt 12v ja kahe kõrgepinge juhtmega.
sussklapi asemel teine küünal
Säde on väga hea,laadimine on olemas.Süüte reguleerisin niimoodi nagu foorumites kirjas( magneeto pealt sälgu koht süüte lugejaga kohakuti kolvi ülemises surnud seisus) aga nüüd on nii,et vändast käima lüües lööb niimoodi tagasi ,et mõlemad jalad peab kipsi panema. Proovisin süüdet reguleerida hilisemaks ja varasemaks aga ikka lööb sellise nätaka tagasi,et nüüd nädala pean jalgadele puhkust andma:)
Korra olen ka tööle saanud ja täiesti lambsit :kraan lahti,toores lahti,kaks vända liigutust ja töötas.Proovisin õhtul uuesti ja hakkab kamm peale.
Nüüd küsimus :
Mis mõõtudega düüsid on IZ planeta karpas?
Kas Minski elektri süsteemile käib mingi vigur veel juurde peale magneeto,mähise ja halli karbi
Mitu millimeetrit enne surnud seisu peab süüte reguleerima.
Kas keegi on varem aretanud iz-le elektron süüte peale ,selle käima saanud ja äkki jagab kogemusi
Masin ise selline
http://pica.ee/pildid/1576/17281/bobber ... 1348392117
http://pica.ee/pildid/1576/17281/bobber ... 1348391960
Ettetänades
Janz
Mõtted otsas elektron süütega iz-49 käivitamisel
Mõtted otsas elektron süütega iz-49 käivitamisel
Last edited by janza1 on 06. Nov 2012 19:41, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Lisaks omalt poolt mõned mõtted:
Süütepooli jutt sama, mis kasutaja madeinussr rääkis.
Kui kasutatav Minski generaator ja kommutaator annavad välja 12V, siis soovitaks kasutada Minski 12V süütepooli ja vaid üht süüteküünalt. Teise küünlaauku sussklapp - lihtsam käimalükata või silindrit tühjaks lüüa, kui täis tõmbab.
Praegune teema tundub endale selline, et generaator ei suuda toota piisavalt palju voolu, et kaht süüteküünalt korraga ära toita, mistõttu tekib mõlemal küünlal küll samaaegselt säde, aga on nõrgem kui ta muidu ühel küünlal tekiks.
Proovi käima lükata ja lükkamisel saavutada lõpuks 1. käigu abil kõrgemad mootori pöörded, et generaator rohkem voolu toodaks, siis ehk läheb ka praeguse lahendusega tööle.
Kui aga mu mõttelõng siinkohal paika peab, võib juhtuda et käimalükkamise järel ei taha hästi madalatel pööretel käia, kuna 2 küünla toitmiseks jääb voolu väheks. Sestap võib juhtuda, et käib ainult keskmistel ning kõrgetel pööretel ning tühikäigu pöördeid võimatu välja reguleerida.
Endale tundub, et ka karburaatori ja kollektri vaheline ühendus võib kahtlane olla ja probleeme tekitada (lisaõhk).
Muidu, ütlesite, et kord õnnestus täitsa lambist käima saada, kas siis töötas normaalselt? St. oli olemas tühikäigupöörded ja pööretele reageeris normaalselt?
Muidu väga äge projekt - kena vaadata kuidas on IZi materjali ära kasutatud ja kombineeritud. Kena ja puhas töö ja välja näeb väga ¹eff!
Edu!
Süütepooli jutt sama, mis kasutaja madeinussr rääkis.
Kui kasutatav Minski generaator ja kommutaator annavad välja 12V, siis soovitaks kasutada Minski 12V süütepooli ja vaid üht süüteküünalt. Teise küünlaauku sussklapp - lihtsam käimalükata või silindrit tühjaks lüüa, kui täis tõmbab.
Praegune teema tundub endale selline, et generaator ei suuda toota piisavalt palju voolu, et kaht süüteküünalt korraga ära toita, mistõttu tekib mõlemal küünlal küll samaaegselt säde, aga on nõrgem kui ta muidu ühel küünlal tekiks.
Proovi käima lükata ja lükkamisel saavutada lõpuks 1. käigu abil kõrgemad mootori pöörded, et generaator rohkem voolu toodaks, siis ehk läheb ka praeguse lahendusega tööle.
Kui aga mu mõttelõng siinkohal paika peab, võib juhtuda et käimalükkamise järel ei taha hästi madalatel pööretel käia, kuna 2 küünla toitmiseks jääb voolu väheks. Sestap võib juhtuda, et käib ainult keskmistel ning kõrgetel pööretel ning tühikäigu pöördeid võimatu välja reguleerida.
Endale tundub, et ka karburaatori ja kollektri vaheline ühendus võib kahtlane olla ja probleeme tekitada (lisaõhk).
Muidu, ütlesite, et kord õnnestus täitsa lambist käima saada, kas siis töötas normaalselt? St. oli olemas tühikäigupöörded ja pööretele reageeris normaalselt?
Muidu väga äge projekt - kena vaadata kuidas on IZi materjali ära kasutatud ja kombineeritud. Kena ja puhas töö ja välja näeb väga ¹eff!
Edu!
Ilus masin sul. Kui süütepool sädelahenduse tekitab ja mülemas küünlas üheaegselt, siis ei tohiks peale süütemomendi miskit valesti olla. Mikuni karpa suht töökindel asi kah. proovi süüdet seadistada. 3,5mm enne ülemist surnud seisu peab magneti sälk olema anduri tsentriga kohakuti. See nagu standartseade. Sellega peaksin käima saama juba.
Tänan kõiki kes kaasa mõtlesid! Viga oli nii väike,et ei kannata trükimusta:) Nimelt vahetasin süüte lugeja juhtmed omavahel ära ja masin töötab nagu singeri masin.
Kui varasemalt tööle trampisin ja korra isegi tööle läks siis tegelt mootor töötas tagurpidi. Ometi tegin uud juhtmed ja järgisin skeemi aga läks vähe nihu.
J
Kui varasemalt tööle trampisin ja korra isegi tööle läks siis tegelt mootor töötas tagurpidi. Ometi tegin uud juhtmed ja järgisin skeemi aga läks vähe nihu.
J