võrrimootor D4-5. vajan abi

Võrrisõidu masinate ja osalejate tutvustamiseks.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

küsimus nüüd selles,et mis mõõtude suhtes peaks olema silinder ja kolb,kui suur peaks olema kuumuspaisumis ruum
Image
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

kolb peaks olema 0,1mm väiksem, kui silinder.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

kolb on ülevalt tummisem ja seega paisub rohkem,et siis se mõõt kas kehtib ülevalt servast mõõtes?.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

arvutiguru wrote:kolb on ülevalt tummisem ja seega paisub rohkem,et siis se mõõt kas kehtib ülevalt servast mõõtes?.
Tummisem? Kolb on õrnas koonuses. Läbimõõt ülalt on väiksem kui alt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

mõõtsin mikromeetriga ära ja nii ta on.väga hea tähelepanek.aga siis kolvi ja silindri kuumapaisumis tolerantsi peaks sobitama,võtte mõõdu kolviseelikult,kus ta mõõtudelt suurem.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Õige oleks tegelikult testida nii, et keevas õlis lebanud kolvi lased läbi silindri kukkuda, ei tohi kinni jääda ja samas päris kohe ka ei tohiks kukkuda
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

ooo,see ju kuldaväärt lahendus.kuid mis õlis ma kolbi kokkama hakkan.ja kas õi peab päris keema ajama koos kolviga.vast räägisd sellest protseduurist lähemalt
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

arvutiguru wrote:ooo,see ju kuldaväärt lahendus.kuid mis õlis ma kolbi kokkama hakkan.ja kas õi peab päris keema ajama koos kolviga.vast räägisd sellest protseduurist lähemalt
Üldiselt on täiesti sobilik, kui ilma rõngasteta kolb (toa temp.) vajub silindrist rahulikult läbi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

kaldun arvama,et se kokkamise varjant veits täpsem..
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Õlil vahet vist ei ole, mingi vana mootoriõli või kasvõi toiduõli. Kolb sisse ja soojenema, kui keeb siis lased läbi silindri kukkuda, kui kinni jääb, siis liiga tihke, kui kohe kukub, siis on liiga lohvka. Ole ainult ettevaatlik, kui õli juhtub kuidagi põlema minema, ära jumala eest vett kasuta! Enne võiksid tegelikult lasta silindri üle puurida ja hoonida, vanad silindrid ovaalseks kulunud tavaliselt.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

üldiselt sama retsept toimib ka d4-5 silindritega ma usun.ja usun,et se on kõige parem mõõtmis võimalus kodustes tingimustes.
nüüd siis jõudsime silindri puurimise ja hoonimise juurde.õnnestus saada paar sellist silkut,mis pole ovaalseks kulunud,kuid triibud on kerged sees.
aknad paistavad ka enamvähem ok olema ja praaki väga ei paista.nüüd siis küsimus
et kuidas oleks kõige parem kodustes tingimustes hoonida ja poleerida.
sebisin kahtesorti poleerimis pastat ka juba valmis,kuid kuidas edasi.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Okei, ei tahtnud küll teile seda öelda, aga poleerimine on täiesti vale. Silinder peabki kergelt kriimuline olema, et õli sinna vahele jääks. Just selline, nagu peale hoonimist. Ka kolvi alumine serv peaks olema faasiga, et õli silindri pinnale saada.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

jutul iva sees,kas siis kolvil seelikul peaks treima sellise faasi,et oleks õlil lihtsam pääseda kolvi ja hülsi vahele.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Image
Võetud vähe targemast raamatust.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

seda peab proovima,ega hullemaks ikka ei lähe. aga mida arvata kolviseelikusse tehtud lõigetest mis pildil paistab ja silindri hülsile ka
ise korra etgin ja kui aus olla ega se erilist tulemust ei andnud.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Vahet sellega vist eriti ei ole jah.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

oled ise ka proovinud siis jah.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Muidugi olen.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

ok,aga siis nüüd hoonimise juurde tulla tagasi,siis kuidas oleks koduste vahenditega kõige arukam hoonida?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Lasta ära teha, ei maksa see midagi nii palju. Oli vist mingi 175 krooni ehk umbes 12 euri
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

kus ja kes teeb
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Oleneb elukohast. Tartus teevad sepa 15d, Nuias pidid tegema. Google ka abiks.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Mõningates tööriista poodides on mulle silma jäänud selline kolme käiakivi tükiga vigur(pööreldes liiguvad need laiali)pidavalt olema veoauto piduri silindrite puhastus tööriist.Olen mõelnud seda kasutada mopeedi silindri"sättimiseks",kuid otsest vajadus pole veel olnud.
On keegi seda proovinud?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Tuttaval on selline asi, puurpingis saab täitsa hakkama, kui vaja. Ainult suurte portidega ei saa lasta.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

gen wrote:Mõningates tööriista poodides on mulle silma jäänud selline kolme käiakivi tükiga vigur(pööreldes liiguvad need laiali)pidavalt olema veoauto piduri silindrite puhastus tööriist.Olen mõelnud seda kasutada mopeedi silindri"sättimiseks",kuid otsest vajadus pole veel olnud.
On keegi seda proovinud?

ei ei ei , see pole õige asi . luisud liiga lühikesed ja tillatölla.sellega saad hülsile nn hoonijäljed tekitada , mis siis aitavad õlikilet pinnal paremini püsida. kui vaja hülsile silindrilist vormi taastada pead ikkagi kasutama spets hooni mis nelja luisuga silinder, sees ektsentrikud. see töö tuleb ikka sisse osta . tartus suga, karksis ligur , tallinnas tõukur. hind sõltub, kui ainult hoon siis mingi 15 oli tõukuril, kui räiged jooned või hirmus lapergune , siis puurimine ka, hind tuubeldatakse.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

tööriistamarketis hakkas millalgi silma küll hoon kolme luisuga ja luisu pikkus oli 5cm minu mäletamist mööda.sellise vidinaga peaks saama küll enamvähem ok tulemuse.täna käin ära ja uurin järgi.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

[quote="arvutiguru"]tööriistamarketis hakkas millalgi silma küll hoon kolme luisuga ja luisu pikkus oli 5cm minu mäletamist mööda.sellise vidinaga peaks saama küll enamvähem ok tulemuse.täna käin ära ja uurin järgi.[/quote
seesama tööriista marketi oma , kahe luisuga mahub sääreka hülssi sisse , aga on ilge nökats kolme luisuga vähe kobedam ,aga alates 55mm vist. ostsin prooviks selle väikese ja suure varuluisud, et äkki miksab kokku, aga ei õnnestu seegi.
kui sa tahad seda originaal üherõnga kolbi kasutada, vali oma püttidest tihedaim välja, mis selle kolviga kokkumängiks. eeldusel et see ikka originaalmõõdus. ise sellist vana rem. mõõdus pole kohanud,mis muidugi ei tähenda et neid polnud.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

üherõngalise kovi peale jään ma kindlasti kindlaks.neid mul kokku 7tk ja kaks neist päris tutikad.olemas veel 4tk Llukuga rõngad,mis on ka tutikad.
neid d4-5 silindreid on kokku 6tk ja kaks neist pole ovaalsesks kulunud ja aknad paistavad suht ok,kud suurused erinevad akendel.usun et neist kahest üks ikka tööle hakkab.kuid hoonima peab neid veidike,suht palju neid pikkitriipe.täna ma tööriistamarketisse ei jõudnud,kuid homme teen seda kindlasti. ma vist ikkagi nägin seal kolme luisuga hooni,millel luisu pikkust oli silmajärgi umbes 5cm. fakt on see,et hoonima peab.
selle hooniga saan ju mõne vanema tüki peal ära proovida ja siis näha milline tulemus on.ega noid korralikke d4-5 pütte ei raatsi küll kohe nahka keerata.
eks lisan pildimaterja ka ja kuidas protsess õnnestus.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

vaatasin kolvid üle,kolmele on peale löödud nr2. paistab,et siis teine rm. teistel polnud midagi peal,ainult sisse löödud nool.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Need numbrid esinevad suht lambist nendel mootoritel. Ma soovitaks ikka kuskil lasta ära hoonida ja siis hiljem kolb üle treida vastavaks.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Numbrid ei ole lambist. Peale kolvi ja silindri valmimist mõõdeti ja sorteeriti need ning löödi peale kindlat mõõtu tähistav number. Näiteks IZ Planetal on neli erinevat originaalmõõtu kolbe ja silindreid vastavalt numbritega 1 ;0 ;00 ;000. Mõõtude erinevus kahe numbri vahel on 0,01 mm ja number 1 on kõige väiksema läbimõõduga kolb või silinder. Komplekteeriti sedasi, et kolvi ja silindri number olid samad, see tagas õige lõtku nende vahel. Sääreka mootoril peaks see lõtk olema 0,04 mm.
Eespool piltidel olevaid umbsilindreid mina võistlusmootorile ei paneks. Nendel on kaks olulist puudust, esiteks ülimadal surveaste ja teiseks halb põlemiskambri kuju.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

teints wrote: IZ Planetal on neli erinevat originaalmõõtu kolbe ja silindreid vastavalt numbritega 1 ;0 ;00 ;000. Mõõtude erinevus kahe numbri vahel on 0,01 mm ja number 1 on kõige väiksema läbimõõduga kolb või silinder.
Kuidas siis esimest ja teist remontmõõtu tähistatakse?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Ega sellesse mootorisse mul erilist usku pole. Et võrri korralikult käima saada tuleb seal õieti teha ning kõvasti töötunde sisse laduda. Ei ole nii, et otsid enamvähem ümmarguse silindri, siis hoonimine ja kohe käima hakkab.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

teints wrote:Numbrid ei ole lambist. Peale kolvi ja silindri valmimist mõõdeti ja sorteeriti need ning löödi peale kindlat mõõtu tähistav number. Näiteks IZ Planetal on neli erinevat originaalmõõtu kolbe ja silindreid vastavalt numbritega 1 ;0 ;00 ;000. Mõõtude erinevus kahe numbri vahel on 0,01 mm ja number 1 on kõige väiksema läbimõõduga kolb või silinder. Komplekteeriti sedasi, et kolvi ja silindri number olid samad, see tagas õige lõtku nende vahel. Sääreka mootoril peaks see lõtk olema 0,04 mm.
Eespool piltidel olevaid umbsilindreid mina võistlusmootorile ei paneks. Nendel on kaks olulist puudust, esiteks ülimadal surveaste ja teiseks halb põlemiskambri kuju.
sääru puhul vist ikka lampidega ka seos,igatahes ei tähista nr2 teist re´monti . lamepea silku eeliseks ,tema paremad ülevoolu kanalid.
põlemiskamber on halva kujuga tõesti, kuid selle vastu on rohtu, samuti surveastme tõstmisega. tööd tuleb teha ,see õige, ainult peaks kalkuleerima kummast silindritüübist rentaablim päris asja voolida.
selles punktis ühineksin eelkõnelejatega,ehk siis jätaksin mõne asja prohvide teha, ei käi kõik asi põlveotsas, mõnda asja saab lihtsalt näpuvahel teha, teise jaohs peab omama teadmisija eelkõige vahendeid,et soovitud tulemust saavutada.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

laseks terve mootori teha profil,kuidkus need profid on?
eesmärk on siiki ise teha nii hästi kui võimalik.
nüüd tekkis küsimus,et mis võimalused on surveastme tõstmisel d4 silindril?
juttu nagu on ja ikka veeretatakse proffide tegemisteks kõik,kuid leian siiski,et saab ka ise teha.
ega ma ei küsigi midagi ülemäärast ega ulmet,et kuidas saada võrr tõmbama nagu pitpro.
lihtsam oleks ikka lasta mootor teha türil,kuid se pole eesmärk.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

No tee siis ise, vaevalt sulle keegi oma tuuningusaladusi välja rääkima hakkab. Kui isegi surveastme tõstmisega ei saa hakkama, siis võib kooliraha makstuks lugeda.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

vast keegi teab kuidas d4 surveastet tõsta ja on nõus seda ka jagama.
mootorit ma tuunida ei soovigi,lihtsalt vaja hästi käima saada.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Võta silinder kätte, uuri natuke, otsi veidi lisa ka netist. Treipingi olemasolul üsna lihtne ära teha.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

arvutiguru wrote:vast keegi teab kuidas d4 surveastet tõsta ja on nõus seda ka jagama.
mootorit ma tuunida ei soovigi,lihtsalt vaja hästi käima saada.


ise teinud ei ole, aga tuleb teha uus pea silindrile, nii tapad kaks kärbest ühe hinnaga-saad soovitud surveastme ja parema põlemiskambri. aga ikka treiali abiga, soovitavalt sellise treiali kes asja ennem ka teinud.
lihtsam varjant silkut altpoolt maha treida, sellega peaks iga seenetreial hakkamasaama,kes muu aja mingit polti treib. sinu asi on ainult jälgida ,et sul aknad õigel ajal kinni-lahti lähevad.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

iceman wrote:
arvutiguru wrote:vast keegi teab kuidas d4 surveastet tõsta ja on nõus seda ka jagama.
mootorit ma tuunida ei soovigi,lihtsalt vaja hästi käima saada.


ise teinud ei ole, aga tuleb teha uus pea silindrile, nii tapad kaks kärbest ühe hinnaga-saad soovitud surveastme ja parema põlemiskambri. aga ikka treiali abiga, soovitavalt sellise treiali kes asja ennem ka teinud.
lihtsam varjant silkut altpoolt maha treida, sellega peaks iga seenetreial hakkamasaama,kes muu aja mingit polti treib. sinu asi on ainult jälgida ,et sul aknad õigel ajal kinni-lahti lähevad.
No kurat, eks ma räägin siis. Ülemist postitust ära loe, ei käi nii. Lameda peaga silindril saab silindripea välja keerata. Selle jaoks on vaja seal soone kohast veidi sisse treida. Hiljem puuri kaks ava, mis küünlaava kõrval on üle, tee vastav võti ning keera välja. Siis saab panna asja treipinki. Flantsiks saab vana küünalt kasvõi kasutada ning maha treida. Kindlasti tuleks teha squish band(otsi ise selle kohta googlest). Band peaks olema ca 6mm lai ning mõni kraad järsem, kui kolvi pea.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

et siis peaks lahti pealt treima põlemis kambri peene teraga
kas on keegi seda teinud.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

oot oot,midagi hakkas tulema ja tänud ka teile. selleks need kaks auku ongi silindri peal,et põlemis kamber maha keerata,
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

arvutiguru wrote:et siis peaks lahti pealt treima põlemis kambri peene teraga
kas on keegi seda teinud.
Küll tehtud seda. Võibolla tuleb ka niisama lahti- vahest tuleb ilma treimata, vahest ei tule üldse.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

ikkagi pakun et tuleks see pea uus teha,nullist ,mitte hakata vana rappima. l seda liha ikka niipalju pole et põlemiskambrile õiget kuju anda( eelpool nimetatud võõrsõna) , lisaks räägivad ,et ei taha pidama jääda see pea ja silku vaheline liide. kuid kindlast on see lahendattav.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

pidama saab ta küll,se pole probleem.kuid siin vaatan,et liha tõesti vähe,et saada vajalikud eelpool mainitud mõõdud.
kas asja lahendaks peale keevitamine ,kuid kas peale seda enam keermesse läheb.
Image
Post Reply