Gaasipriimused
Gaasipriimused
Milliste gaasipriimustega on kellelgi kogemusi?
Endal on mingi odavam universaalikäkk, torgatavate balloonidega. Juhtus see, et külmaga läks balloon jäässe ja kustus poole keetmise pealt ära. Kodus taas töötas.
Nüüd tahangi mingit uut valida kahe tingimusega:
külma ja tuulega enamvähem kasutatav
võimalikult lahti käiv - seega keermega gaasiballoonid
Mida kasutanud olete? Mida teeksite teismoodi uuesti ostes?
Endal on mingi odavam universaalikäkk, torgatavate balloonidega. Juhtus see, et külmaga läks balloon jäässe ja kustus poole keetmise pealt ära. Kodus taas töötas.
Nüüd tahangi mingit uut valida kahe tingimusega:
külma ja tuulega enamvähem kasutatav
võimalikult lahti käiv - seega keermega gaasiballoonid
Mida kasutanud olete? Mida teeksite teismoodi uuesti ostes?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Ma ei ostakski gaasipriimust. Sellega ongi need 2 jura, et ballooni peale keerates võid kaotada suure osa ballooni sisust ning gaasileegil ei ole ka põleti külge kleepumise jõudu - väike puhang ja ongi leek kutu.
Bensiinipriimusega neid jamasid ei ole. Tõsi - bensiinipriimus on veidi suurem ja raskem. Omal see kogemus olemas, et aastaid tagasi sai vanakraamipoest ostetud 40 krooni eest 2 priimust, millest kombineerisin ühe töötava kokku.
Füüsikast veel niipalju, et gaasifaas on oluliselt tundlikum temperatuurimuutusele. Vedelikega seda muret ei ole.
Bensiinipriimusega neid jamasid ei ole. Tõsi - bensiinipriimus on veidi suurem ja raskem. Omal see kogemus olemas, et aastaid tagasi sai vanakraamipoest ostetud 40 krooni eest 2 priimust, millest kombineerisin ühe töötava kokku.
Füüsikast veel niipalju, et gaasifaas on oluliselt tundlikum temperatuurimuutusele. Vedelikega seda muret ei ole.
Bensiin on seljakotti välistatud, sõjaväe katelok kirgi ei küta. Määrib, haiseb, korralikud uued oluliselt kallimad.
Viimast sai 3 nädalat Euroopa seljakoti tripil kasutatud, vedelikku kulub omajagu, kui läheb nõude peale - kibe maitse, vaja korralikult pesta ja hoiustada.
Ilmselt on enda sõjaväe roostevaba kateloki komplekt varsti uue omaniku otsingutel, kui asenduse leian.
Keeratavat priimust ei pea ju igakord lahti võtma. Ma usun siiani, et eelisteks on kasutamise kiirus, puhtus ja mugavus.
Viimast sai 3 nädalat Euroopa seljakoti tripil kasutatud, vedelikku kulub omajagu, kui läheb nõude peale - kibe maitse, vaja korralikult pesta ja hoiustada.
Ilmselt on enda sõjaväe roostevaba kateloki komplekt varsti uue omaniku otsingutel, kui asenduse leian.
Keeratavat priimust ei pea ju igakord lahti võtma. Ma usun siiani, et eelisteks on kasutamise kiirus, puhtus ja mugavus.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Senimaani olen saanud hakkama keeratava gaasikaga...Primuse toodanug...põleti käib mõnusalt väikseks kokku. Ja gaasi sisu kaotamist küll pole ette tulnud peale/maha keeramisega.
Aga kuna sa jah tahad vist külmas kasutada siis parem lahendus oleks jah bensiini/multi-fuel tüüpi priimus.
Osad muidugi kasutavad gaasi priimuse ümber tuuletõket mis ulatub maapinnast leegi/panni/potini...too tõke käitub ka gaasibalooni soojendina....
Aga kuna sa jah tahad vist külmas kasutada siis parem lahendus oleks jah bensiini/multi-fuel tüüpi priimus.
Osad muidugi kasutavad gaasi priimuse ümber tuuletõket mis ulatub maapinnast leegi/panni/potini...too tõke käitub ka gaasibalooni soojendina....
Hmm...endal küll seda muret pole olnud...olgu ma ei kasuta ovaalset katelokki vaid väikest matka potti/panni. Kuigi kui meenutama hakata siis paar korda olen ikkagi katelokki kasutanud ja ei mäleta et probleeme oleks olnud. Võibolla siis kui on ainult kolm "jalga" poti all põletil aga sellel minu omal on näiteks neli :)Mattu wrote:Nende ultraväikeste põletitega jälle on see jama, et nt katelok ei taha hästi peal püsida.
Nüüd võib asja kokku võtta. Kena tagasihoidlik päevake looduses tehtud.
Tafka antud otsa lõppev 3-gaasi miks ei andnud erilist edu, ilmselt olid varem juba kõik head ja paremad ühendid välja lennanud. Kaasas oli mul teine sama tüüpi gaas. 4-season miks (3 gaasi segu), sellega leek vuhises ja vesi läks keema. Pieso süütaja toimis enamasti alles 3-4 korral, ilmselt suvel toimib paremini. Üldiselt jään rahule, ostan keeratava otsaga gaasipriimuse ära. Käib ilusti lahti ning mahub koos ballooniga katelokki ära.
Seega minu roostevaba kaitseväe kateloki komplekt jääb nüüd kapile seisma ja kasutusse läheb selle kaasaegsem versioon.
Tafka antud otsa lõppev 3-gaasi miks ei andnud erilist edu, ilmselt olid varem juba kõik head ja paremad ühendid välja lennanud. Kaasas oli mul teine sama tüüpi gaas. 4-season miks (3 gaasi segu), sellega leek vuhises ja vesi läks keema. Pieso süütaja toimis enamasti alles 3-4 korral, ilmselt suvel toimib paremini. Üldiselt jään rahule, ostan keeratava otsaga gaasipriimuse ära. Käib ilusti lahti ning mahub koos ballooniga katelokki ära.
Seega minu roostevaba kaitseväe kateloki komplekt jääb nüüd kapile seisma ja kasutusse läheb selle kaasaegsem versioon.
Last edited by Nobody on 27. Jan 2013 07:48, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Gaasipriimus
Nüüd on omajagu matkamist ja erinevaid väliüritusi seljataga. On piisavalt kogemust, et kirjutada tagasiside. Olen endiselt väga rahul. Valisin keeratava ballooniga gaasi, see on kolmegaasi segu ja ka talvel kasutatav. Isegi väiksest balloonist jätkub kauaks. Kui teine veel kohvrisse varuks panna, saab ilusasti hakkama 1-2 inimesega paarinädalase matka.
Katelok on 0.8 liitrit, vesi läheb kiirelt keema. Tavaliselt kui panen vee keema, siis tasside võtmisel ja kohvi avamiseks on vesi valmis. Soovitan ribidega keedupotti, kulub vähem gaasi ja keedab kiiremini.
Algset Rootsi katelokki enam taga ei igatse. Viimane oli suur ja kobakas (ca 3L)
Väiksem balloon mahub ilusasti kateloki sisse ning kogu komplekt on kompaktses kotikeses.
Kartsin alguses kerget põleti ümberminekut, aga siiani pole seda kordagi juhtunud. Ptui ptui prui
Müüvad neid komplekte Matkasport ja Nõmme matkakeskus.
Katelok on 0.8 liitrit, vesi läheb kiirelt keema. Tavaliselt kui panen vee keema, siis tasside võtmisel ja kohvi avamiseks on vesi valmis. Soovitan ribidega keedupotti, kulub vähem gaasi ja keedab kiiremini.
Algset Rootsi katelokki enam taga ei igatse. Viimane oli suur ja kobakas (ca 3L)
Väiksem balloon mahub ilusasti kateloki sisse ning kogu komplekt on kompaktses kotikeses.
Kartsin alguses kerget põleti ümberminekut, aga siiani pole seda kordagi juhtunud. Ptui ptui prui

Müüvad neid komplekte Matkasport ja Nõmme matkakeskus.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.