Page 1 of 1

¦-57 mootori sidur

Posted: 07. Feb 2013 20:52
by Kauri
Tere!

Küsimus siis tegelikult lihtne: kuidas asi kokku käib? Kui pikk ja mis läbimõõduga peab olema siduri survevedru?

Probleem selles, et kui siduri kokkupanen (analoogselt v-50 omaga) ei hakka sidur lahutama (ei jaksa sidurit alla lülitadagi). Kokku panen seda nii:
(vasakult paremale: 1.sidurikorv 2.pulkadega detail 3.kettad (kaks ketast ja üks vaheketas) 4. pildil nähtav detail 5. vedru (mida tähistab pildil Saku õllepudeli kork :oops: ) 6. surveplaat (katkine, kasutusel ainult pildi tegemiseks)
Image

Kas topin seda vedrut valesse kohta või viga milleski muus? Olen kokkupuutunud vaid ainult ühe seda tüüpi siduriga, mis oli eelnevalt nii koos kuid samuti ei lahutanud...

Posted: 07. Feb 2013 21:08
by minimo
mul oli enda mopiga selline anomaalia, et kohapealt sõites sidur toimis, käigu vahetuse aeg ei jõudnud vajutadagi, aga siis kui teine juba sees oli, siis jälle toimis ja üsna pehme...

Posted: 07. Feb 2013 21:18
by urmet48
Sellisel siduril käib 2 veetavat ketast. Vedru peaks pisut lühem olema, kui V-mootori siduril. Kui kettaid liiga palju on, siis tõesti ei suuda sidurit vajutada.

Posted: 07. Feb 2013 21:30
by Kauri
urmet48 wrote:Sellisel siduril käib 2 veetavat ketast. Vedru peaks pisut lühem olema, kui V-mootori siduril. Kui kettaid liiga palju on, siis tõesti ei suuda sidurit vajutada.
Tõsi jutt, kettaid on kaks aga lugu sama. Vedru on oluliselt lühem kui V mootori oma, kuid sellest ka oluliselt suurema läbimõõduga. Teen sellest lähemal ajal pildi.

Posted: 09. Feb 2013 20:18
by Kauri
Sain asja toimima, kuid mitte "õige" vedruga. Tegin V-seeria mootori vedrut tublisti lühemaks (umbes 1/4 või rohkem lühemaks) ja sain asja tööle. Kuna uus vedru pehmem, siis loodan, et peale käivitamist sidur laiali ei lähe.

Posted: 09. Feb 2013 22:12
by MargusM
Kauri wrote:Sain asja toimima, kuid mitte "õige" vedruga. Tegin V-seeria mootori vedrut tublisti lühemaks (umbes 1/4 või rohkem lühemaks) ja sain asja tööle. Kuna uus vedru pehmem, siis loodan, et peale käivitamist sidur laiali ei lähe.
Sama survevedru teema vist ka ¦62 mootoriga. Mina sinna V mootori vedru sobima ei saanud, kuna ¨ mootoril vedru läbimõõt suurem ja V mootori vedru normaalselt korvi ei istunud. Sain asendatud puuduva originaali miski rohelist värvi rolleri vedruga. Leidsin sobiva vedru telemoto poest proovimise teel (korv ja surveplaat olid kaasas).

Posted: 17. Feb 2013 18:05
by Kauri
MargusM wrote:
Kauri wrote:Sain asja toimima, kuid mitte "õige" vedruga. Tegin V-seeria mootori vedrut tublisti lühemaks (umbes 1/4 või rohkem lühemaks) ja sain asja tööle. Kuna uus vedru pehmem, siis loodan, et peale käivitamist sidur laiali ei lähe.
Sama survevedru teema vist ka ¦62 mootoriga. Mina sinna V mootori vedru sobima ei saanud, kuna ¨ mootoril vedru läbimõõt suurem ja V mootori vedru normaalselt korvi ei istunud. Sain asendatud puuduva originaali miski rohelist värvi rolleri vedruga. Leidsin sobiva vedru telemoto poest proovimise teel (korv ja surveplaat olid kaasas).
Tundub, et õiget asja sellest V mootori vedrust ei saanud. Sidur libiseb kui nt juba masina peal istuda, samas aga ei lahuta korralikult. Tundub, et tuleb samamoodi toimida ja rolleri vedrusi proovima hakata.

Posted: 17. Feb 2013 18:49
by minimo
Kas sidurikorv liigub ilma ketasteta ilusti väntvõlli peal? Kunagi mu mopil poos mutrit kinni keerates korvi kinni ja siis ka ei lahutanud.

Posted: 17. Feb 2013 19:16
by Kauri
minimo wrote:Kas sidurikorv liigub ilma ketasteta ilusti väntvõlli peal? Kunagi mu mopil poos mutrit kinni keerates korvi kinni ja siis ka ei lahutanud.
Kui kokkupanin tundus küll. Lasen õli järgmisel nädalavahetusel välja ja siis vaatan üle.

Posted: 17. Feb 2013 20:53
by iz350super
Soovitaksin ka kindlasti originaal vedru, kuna uuema mopi vedru ei suuda vajaliku vastusurvet tagada.(lühemaks tehtud kuj) Või kui mitte originaal, siis diameetrilt suurem. Nagu ise katsetasin et lükates käik sees juba libises.
Kas korv on ka siis vanema mudeli oma? too peaks natuke peenem olema, sellest ka siduripoolsete kaante erinevus, uuemal mopiseerial sidur juba laiem.
T.M

Posted: 17. Feb 2013 21:01
by Kauri
Sooviks selle originaal vedru läbimõõtu ja pikkust. Mingisugune on olemas, aga kas ka originaal, seda ei tea.

Kõik muud detailid, mis siduris on peaksid originaalid olema.