K: jawa 638 käigukasti võllide loks

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
User avatar
ardo91
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 04. Oct 2006 00:00
Contact:

K: jawa 638 käigukasti võllide loks

Unread post by ardo91 »

http://toru.ee/view/4151eb12c821

Sellisele asjale rohtu? seibid kuskile vahele panna?[/quote]
User avatar
motorcyclist
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 13. May 2012 00:00

Unread post by motorcyclist »

kas need mitte ei peagi niimoodi käima?
User avatar
ardo91
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 04. Oct 2006 00:00
Contact:

Unread post by ardo91 »

üks rääkis, et neil ei tohi loksu sees olla. muidu sööb kahvlid ära. Samas kuidas see loks niiviisi tekkida saab jh, laagrid kõik on uued.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 749
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.
User avatar
ardo91
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 04. Oct 2006 00:00
Contact:

Unread post by ardo91 »

ja lühema võlli otsa läheb see tahomeetri trossi hammakas?
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

Jawa kk võllide teljesuunalistest loksudest on juttu raamatus, kahjuks küll venekeelses, kuid google Translate abil peaks põhiosas olema siiski arusaadav:
http://www.jawaold.com/main.php?sec=boo ... chkal-1006

... До установки коленчатого вала предварительно контролируют установку первичного и промежуточного валов: их вставляют в левую половину картера двигателя (без зубчатых колес). Сверху ее закрывают правой половиной и временно крепят двумя винтами, расположенными противоположно. Оба вала должны свободно вращаться, первичный вал не должен иметь осевого зазора, а у промежуточного вала он должен составлять 0,2-0,3 мм. Зазор определяют следующим образом: в оба вала упираются пальцами в местах расположения кулисы переключения передач и пытаются сдвинуть валы в осевом направлении. Если обнаружится зазор, больший, чем указан, его уменьшают, устанавливая регулировочные шайбы в левую половину картера...

Paljud ei pööra sellele pisiasjale kindlasti tähelepanu. Kuid kui võllid mitu millimeetrit loksuvad, siis on see elementaarne, et kulutab kahvleid ning ka hammakate omavaheline hambumine pole ehk ideaalne.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
User avatar
ardo91
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 04. Oct 2006 00:00
Contact:

Unread post by ardo91 »

fomoco wrote:Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.
no seega peaks üks võll siis normaalne olema. ma mõõtsin käigukasti võlli loksuks kuskil 0,7mm ja 0,8mm.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

fomoco wrote:Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.
selle võlliga, mille otsa korv läheb on üks nõks veel - kuna see võll istub laagri sees väga vabalt, siis kipub ta laagri sees libisema. Minu 634 mootoris olnud võllil oli libisemis/kulumisjälg selgelt näha. Targemad pead soovitasid selle võlli enne kokkupanekut laagrilimiga laagrisse ära fikseerida nii, et võll on võimalikult vasakule välja tõmmatud. Nii ka tegin.
Ma ei katsetanud seda korvi ideed - kas loks ka korvi kinnipingutamisest ära kaob. Pmst istub korv laagrile toetuva puksi peal ja võll liigub vabalt selle puksi sees. Juhul kui keere on niipalju pikk, et korvi kinnitõmmates fikseerib võlli kõige vasakpoolsemas asendis ära, siis võiks see loksuprobleemi ära lahendada.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
User avatar
ardo91
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 04. Oct 2006 00:00
Contact:

Unread post by ardo91 »

isegi kus pikema võlli loksu saab välja, siis väiksemalt võllil tuleb nõellaagri pessa panna Eesti 5 sendine.
http://fotoalbum.ee/photos/ardo91/91854726/

http://et.wikipedia.org/wiki/Viiesendine_m%C3%BCnt
Post Reply