Page 1 of 1

K: jawa 638 käigukasti võllide loks

Posted: 25. Feb 2013 14:06
by ardo91
http://toru.ee/view/4151eb12c821

Sellisele asjale rohtu? seibid kuskile vahele panna?[/quote]

Posted: 25. Feb 2013 18:02
by motorcyclist
kas need mitte ei peagi niimoodi käima?

Posted: 25. Feb 2013 18:13
by ardo91
üks rääkis, et neil ei tohi loksu sees olla. muidu sööb kahvlid ära. Samas kuidas see loks niiviisi tekkida saab jh, laagrid kõik on uued.

Posted: 25. Feb 2013 18:43
by fomoco
Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.

Posted: 25. Feb 2013 18:45
by ardo91
ja lühema võlli otsa läheb see tahomeetri trossi hammakas?

Posted: 25. Feb 2013 19:09
by Maccaroni
Jawa kk võllide teljesuunalistest loksudest on juttu raamatus, kahjuks küll venekeelses, kuid google Translate abil peaks põhiosas olema siiski arusaadav:
http://www.jawaold.com/main.php?sec=boo ... chkal-1006

... До установки коленчатого вала предварительно контролируют установку первичного и промежуточного валов: их вставляют в левую половину картера двигателя (без зубчатых колес). Сверху ее закрывают правой половиной и временно крепят двумя винтами, расположенными противоположно. Оба вала должны свободно вращаться, первичный вал не должен иметь осевого зазора, а у промежуточного вала он должен составлять 0,2-0,3 мм. Зазор определяют следующим образом: в оба вала упираются пальцами в местах расположения кулисы переключения передач и пытаются сдвинуть валы в осевом направлении. Если обнаружится зазор, больший, чем указан, его уменьшают, устанавливая регулировочные шайбы в левую половину картера...

Paljud ei pööra sellele pisiasjale kindlasti tähelepanu. Kuid kui võllid mitu millimeetrit loksuvad, siis on see elementaarne, et kulutab kahvleid ning ka hammakate omavaheline hambumine pole ehk ideaalne.

Posted: 25. Feb 2013 19:40
by ardo91
fomoco wrote:Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.
no seega peaks üks võll siis normaalne olema. ma mõõtsin käigukasti võlli loksuks kuskil 0,7mm ja 0,8mm.

Posted: 25. Feb 2013 20:05
by Maccaroni
fomoco wrote:Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.
selle võlliga, mille otsa korv läheb on üks nõks veel - kuna see võll istub laagri sees väga vabalt, siis kipub ta laagri sees libisema. Minu 634 mootoris olnud võllil oli libisemis/kulumisjälg selgelt näha. Targemad pead soovitasid selle võlli enne kokkupanekut laagrilimiga laagrisse ära fikseerida nii, et võll on võimalikult vasakule välja tõmmatud. Nii ka tegin.
Ma ei katsetanud seda korvi ideed - kas loks ka korvi kinnipingutamisest ära kaob. Pmst istub korv laagrile toetuva puksi peal ja võll liigub vabalt selle puksi sees. Juhul kui keere on niipalju pikk, et korvi kinnitõmmates fikseerib võlli kõige vasakpoolsemas asendis ära, siis võiks see loksuprobleemi ära lahendada.

Posted: 25. Feb 2013 21:07
by ardo91
isegi kus pikema võlli loksu saab välja, siis väiksemalt võllil tuleb nõellaagri pessa panna Eesti 5 sendine.
http://fotoalbum.ee/photos/ardo91/91854726/

http://et.wikipedia.org/wiki/Viiesendine_m%C3%BCnt