K:IZ56 tagumine sadul

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

K:IZ56 tagumine sadul

Unread post by MudLover »

Seoses ühe 56 taastamisega tekkis küsimus, kas tehases kaeti iz56 tagumisi sadulaid nii pruuni kui ka musta termantiiniga. Kui nii siis, mis hetkel ühte teisele eelistati? Kas oli seos mootorratta oma värvkattega? Küsimuse on ajendatud kuna veebiavarustest võib leida igasugu huvitavaid pilte, aga milline see originaal on, vot sellele vastust ei saa.
Huvipärast vaatasin kuidas on Riia mootorratta muuseumis ja seal on sinisel rattal pruun kate. Endale on ka kätte sattunud kaks pruuni ja üks must, milline see õige, vot öelge mulle.
Muidugi võib öelda,mis seal vahet. Vot on! Nii et seda pole mõtet siia kribada.

Tervitades,
Asso
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

Unread post by MudLover »

Peale nimetatud küsimise arutelu Askoga on mul küsimus teile, kaas foorumlased. Kas originaalis on üldse musta termantiini kasutatud? Küsin kuna nii minule, kui ka Askole on kätte sattunud need, mis meenutavad originaali, kaetud pruuni termatiiniga. Need mis on mustaga kaetud, ei meenuta päris tehases toodetut.
Kuidas on teie kogemused?

Asso
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Sa pead silmas seda "poolepersesadulat", millel siis äkkpidurdamise rõõmurõngas ees oli? Minu teada originaalis olid need kõik pruunid, nagu olid seda ka kõik teised selle perioodi nahk- ja kunstnahktooted sellest sõjatehasest. Ka tolle perioodi optika vutlarid olid ju puha pruunid, tehti needki ju sellessamas Izevskis. Militaartellimuskraam oli ka pruuni nahaga kaetud. Musta hakkas tulema alles kuuekümnendate lõpus, seitsmekümnendate alguses. Zenit E esialgne variant lühikese "Leica" koopiaobjektiiviga tuli veel pruunis vutlaris, "E" klassikaline mudel Heliose objektiiviga tuli juba standardis musta vutlariga.

Aga - see originaaldermatiin oli jäik ja tugevalt tundlik tugevamale külmale, nii et nad läksid ruttu puruks ja inetuks ning siis kas visati see iste koos kõige täiega minema, pandi pikk iste või siis asendati see pruun ilgus musta uue kattega.
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

Unread post by MudLover »

Tänud Sapi-Vanale toredat NLiidu aega meenutamast. Kui meenutada, siis jah, kõik tolleaegsed asjad pruunid, mitte just kõige ilusamat tooni pruunid.
Kui värvusega saime asja paika, siis mul veel üks küsimus seoses tagumise sadulaga. Nimelt on minu kätte sattunud üks käepide, mis käib sadulale ette.
Image
Kas pildil olev musta värvi käepide üldse kuulub 56-le? Kas tegemist võib olla vanema käepideme tüübiga? Vasak poolne on kindlasti 56 oma, aga uuem.

Asso
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Pladihell, see teine suurem käepide oli igal juhul vanemat tüüpi mendikongil kongiukse käepidemeks. Ehk on meeles, oli selline tagant poolümarate nurkadega täisplekist kuut, kuhu siis "kliente" pea ees sisse visati, kus seina ääres oli kaks sigapeenikest õrre moodi istet ja kus siis said tunda nii seina, põranda kui lae tugevust iga kord, kui juht meelega läbi mõne suurema augu rammis. Ainus, mis lohutas, oli fakt, et teisel pool terasvõrku hüplesid mendid täpselt samamoodi oma veidi laiemal ja silmaga vaadates tiba mugavamal istmel. Sain omal ajal poolteist tundi sihukese aparaadi teenindust "nautida" - sõidul kohast, kust meie rännuseltskond kinni nabiti kuni Olenogorski türmi... kohapeal enam täiendavalt peksa anda polnud tarvis. Kongist välja ronides sai siis sellest krdima sangast kinni hoitud, ei lähe meelest ühti.

Tõenäoliselt oli sellel sangal ka muid rakendusi, aga mendikongil oli see kasutusel kohe kindlasti.
mk
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk »

Kuni 1958. a masinatel oli küljes see parempoolne variant. 1959. a isenditel ilmus juba väiksem. Neid võidi mingil ajal vastavalt laojääkidele ka paralleelselt paigaldada, aga eks kuskil selajal see muutus toimus.
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

Unread post by MudLover »

No on kurinahad, kasutasid ka kõike head neis sidrunites :D Huvitav, kas tollal ka korraldati "hea teenindaja" küsitlusi, teenindus oli ju esmaklassiline ja milline elamusreis veel.

TO mk: oled sa kindel, et just see? Ise kergelt kahtlen, aga head pildimaterjali pole ka võrdluseks leidnud. Muidugi sinu väite kinnituseks on see asjaolu, et kinnitusaugud identsed.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K:IZ56 tagumine sadul

Unread post by Nobody »

Hei, austatud foorumlane isandpauk kirjutas kunagi kenast seda asja lahti:

http://www.jogevamc.ee/pictures/izh/diff/index.html
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 98
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

Re: K:IZ56 tagumine sadul

Unread post by suslik83 »

see link/lingil olev info tuleks kuskile igaveseks talletada...kleepsuna vms(?)
elu ongi mäng!
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

Re: K:IZ56 tagumine sadul

Unread post by MudLover »

Tänan Asko kullavaramut meelde tuletamast.
Post Reply