D-seeria mootrid ühe või kahe kolvirõngaga?

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
vilinurmvillu
Tavakasutaja
Posts: 82
Joined: 23. Sep 2012 00:00
Location: Pärnumaa, Saarde Vald, Veelikse Küla
Contact:

D-seeria mootrid ühe või kahe kolvirõngaga?

Unread post by vilinurmvillu »

Et mis eelised kumbki annab? Keegi rääkis, et kahega jõudu rohkem, aga kiirus väiksem ja et ühega jõudu vähem, aga kiirus suurem? Ise arvan et kui ikka 2 siis jõudu ja kiirust mõlemat tibake rohkem, parandage mind kui eksin. Samuti olevat üks külamees nõuka aeg saanud ilma rõnga kohtadeta kolvi ja siis olevat treitud sinna 3 rõngast peale, täpsemad andmed puuduvad, aga juttu olen mitme käest kuulnud.
Krossi Voshod, Delta ja Druzba aretis, Minivõrr
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: D-seeria mootrid ühe või kahe kolvirõngaga?

Unread post by iceman »

vilinurmvillu wrote:Et mis eelised kumbki annab? Keegi rääkis, et kahega jõudu rohkem, aga kiirus väiksem ja et ühega jõudu vähem, aga kiirus suurem? Ise arvan et kui ikka 2 siis jõudu ja kiirust mõlemat tibake rohkem, parandage mind kui eksin. Samuti olevat üks külamees nõuka aeg saanud ilma rõnga kohtadeta kolvi ja siis olevat treitud sinna 3 rõngast peale, täpsemad andmed puuduvad, aga juttu olen mitme käest kuulnud.
ja-jah need jutud ,kui tunned vajadust , saad tavalisele kaherõngaga
lusikakolvile ka veel kolmanda lisaks toppida . mingil naistejawa motol justkui tehasest kolm rõngast peal. iseasi ,kas õigustab? su mõttekäik täitsa õige, kiiruste ja jõudude suhtes ,aga väikeste nüansidega see värk. kui sul mootoris silinder ümmargune ja kolb sobiva lõtkuga ja rõngavahe sobiv ja ülejäänud atribuudid oled ka järgi aidanud ,et on nagu eeldusi moto7000+ pööret tegema saada, siis vast võid ühe rõngaga katsetada. kui kasutada suvalisi töötlemata detaile, siis vast kahega saad mingi tulemuse,kui kolvirõnga vahed saavutad mingid nullkoma väikesd ja ülejäänud kolvigrupp enamvähem silindriline juhtub olema.
igasugu kolmandate rõngaste ja traktori käivitusmootori magneetodega püüti kompenseerida kulunud, praak või lihtsalt katkiste osadega koostatud mootori töövõimet. siis nõukaajal , nende külameeste poolt. eks nende töövõtted ja vahendid kippusid piirduma meisli ,kuvalda ja suure hulga jop tvaju matt-idega. kindlasti leidus ka erandeid, mõnel võis tõesti säärekas 50 välja joosta.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: D-seeria mootrid ühe või kahe kolvirõngaga?

Unread post by Sapi-Vana »

Nõukogude Eestis kommunismi kuldajal põletati võrride silindrites bensiini margiga A-76. Sellest ka need tõesed legendid külameestest, kes võrril 50 km/h kätte said.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Re: D-seeria mootrid ühe või kahe kolvirõngaga?

Unread post by gen »

Jawa kasutas oma 50cc mopeedidel kolme rõngast,kuna õhufiltrid olid suht algelised siis sellega suurendati aega remontide vahel.On ju loogiline mida rohkem rõngaid seda enam läheb vaja energiat kolvi liigutamiseks.Vähem rõngaid arendab mootor ju suuremaid pöördeid.Seega "võistlus"pillil tasub eelistada ühte rõngast,"tööloomal" rohkem rõngaid.

On ju olnud kuulda lugusid kus sama võiskonna sõitjad võrdsetel masinatel,läheb üks teistel lihtsalt eest ära.Hiljem tunnustab et tal läks mootorit kokku pannes üks rõngas katki ja jättis selle välja. :D

80datel kui isal oli Riga-11 rääkis temagi et sai 50kätte ja kui mina sõitu tegin siis mina küll vahet ei teinud kas oli 40 või 50(spidot neil masinal ju polnud)Eks see kiiruse hindamine käis rohkem tunde järgi,kui kruvi sai õieti paika ja mootor"laulma"hakkas siis võis tunduda küll et sõidad suisa 100ga :lol:
Post Reply