Page 1 of 1

Kuidas kolvirõngad?

Posted: 11. May 2013 09:17
by oopisteinepoiss
Tervist,

olen otsinud kui pole leidnud, mis pidi peaksid käima kolvile peale rõngad. "Päris" Sisepõlemismootoritel on kolvidel stopperid, mis segavad rõnga liikumist välja ja sisselaske avasse, kuidas see võrril lahendatud on?

Mootoriks d6 ja d8 ning ees esimene rõngavahetus. Samuti huvitab uue kolvi suund. Nool peaks väljalaskesse näitama?

Ette tänades!
Mart

Re: Kuidas kolvirõngad?

Posted: 11. May 2013 13:10
by Sapi-Vana
Võrril on suuremal silindriaugul (väljalase) "aknaraam" ees. Keset mulku on mõne mm paksune ribi, mis ei lase rõngal väljalaskesse trügida. Tuunijad sageli kaotavad selle freesimisel ära, pärast muidugi hakkabki rõngaid minema.

Noole kohta ehk oskavad kõvemad spetsid rääkida, aga vanematel kolbidel seda igal juhul peal ei olnud. Järeldan, et siis see nooleasi nii oluline ei ole, aga see võib olla ka meelevaldne järeldus. Igal juhul 1 on kindel - mootoriõliga (N 10W40) kokku määritud kolb peab silindrist ise läbi vajuma. See tähendab siis, et lükkad kolvi silindrisse ja siis peos silindrit altpoolt käega koputades peab kolb hakkama siiski silindris liikuma. Kui kolb kukub nüüd esimese matsuga plaksti silindrist läbi, siis on kolb liiga õhuke ja kolvirõngaste kasutegur siis langeb, jõudu madalatel pööretel ära oota.. Kui kolb liikuma ei hakka, siis on kolb liiga tihe ja ilmselt kuumenedes kiilub silindrisse kinni. Ja siis on vist ka suht savi, mis rõngad olid ja mis pidi.

Kolvirõngaid on kaht tüüpi, sõltuvalt pilu kujust. Kiilukujulise piluga rõngal peaks kiil ülevalt kinni jooksma. Kui pilu on sirge, siis võtad rõnga laiuti supleri vahele ja vaatad, kummalt poolt rõngas supleri haarade vahelt kinni on. See osa, mis jääb nagu haarade poolt puudutamata, peaks jääma kolvile peale venitades allapoole. Üldiselt aga... need rõngad on nii krdima hüpliku kvaliteediga, et siin rakendusfüüsika enamasti tõstab käpad taeva poole.

Re: Kuidas kolvirõngad?

Posted: 11. May 2013 14:15
by iceman
oopisteinepoiss wrote:Tervist,

olen otsinud kui pole leidnud, mis pidi peaksid käima kolvile peale rõngad. "Päris" Sisepõlemismootoritel on kolvidel stopperid, mis segavad rõnga liikumist välja ja sisselaske avasse, kuidas see võrril lahendatud on?

Mootoriks d6 ja d8 ning ees esimene rõngavahetus. Samuti huvitab uue kolvi suund. Nool peaks väljalaskesse näitama?

Ette tänades!
Mart
originaalis on D-mootoril silindris kõik avad ni väikesed, et aknasse jooksmise oht puudub.
kindlasti ei tohi puutuda väljalaset poolitavat vaheseina, see vägavajalik element.
miks üldse arvad et oleks vaja kolbi vahetada , ilma silindrit hoonimata on see mõttetu üritus. kui hoonimiseks läheb ,peaks olemas olema remontmõõdus kolb. kuna müügil olevad , nn. lusikakolvid ei kannata mingit kriitikat , siis ei soovitaks selliseid mootorisse toppida ,teinekord võib mootoris olnud kolb olla peaaegu sobivast matrejalist, ning tänu sellele üsna kasutattav.

Re: Kuidas kolvirõngad?

Posted: 12. May 2013 21:06
by minimo
iceman wrote:
oopisteinepoiss wrote:Tervist,

olen otsinud kui pole leidnud, mis pidi peaksid käima kolvile peale rõngad. "Päris" Sisepõlemismootoritel on kolvidel stopperid, mis segavad rõnga liikumist välja ja sisselaske avasse, kuidas see võrril lahendatud on?

Mootoriks d6 ja d8 ning ees esimene rõngavahetus. Samuti huvitab uue kolvi suund. Nool peaks väljalaskesse näitama?

Ette tänades!
Mart
originaalis on D-mootoril silindris kõik avad ni väikesed, et aknasse jooksmise oht puudub.
kindlasti ei tohi puutuda väljalaset poolitavat vaheseina, see vägavajalik element.
miks üldse arvad et oleks vaja kolbi vahetada , ilma silindrit hoonimata on see mõttetu üritus. kui hoonimiseks läheb ,peaks olemas olema remontmõõdus kolb. kuna müügil olevad , nn. lusikakolvid ei kannata mingit kriitikat , siis ei soovitaks selliseid mootorisse toppida ,teinekord võib mootoris olnud kolb olla peaaegu sobivast matrejalist, ning tänu sellele üsna kasutattav.
Tegelikult pole sellel lusikakolvil häda midagi, tuleb lihtsalt mikromeeter kaasa võtta ja mõõta poes, kuna mõõdud erinevad..

Re: Kuidas kolvirõngad?

Posted: 13. May 2013 09:26
by iceman
minimo wrote:
iceman wrote:
oopisteinepoiss wrote:Tervist,

olen otsinud kui pole leidnud, mis pidi peaksid käima kolvile peale rõngad. "Päris" Sisepõlemismootoritel on kolvidel stopperid, mis segavad rõnga liikumist välja ja sisselaske avasse, kuidas see võrril lahendatud on?

Mootoriks d6 ja d8 ning ees esimene rõngavahetus. Samuti huvitab uue kolvi suund. Nool peaks väljalaskesse näitama?

Ette tänades!
Mart
originaalis on D-mootoril silindris kõik avad ni väikesed, et aknasse jooksmise oht puudub.
kindlasti ei tohi puutuda väljalaset poolitavat vaheseina, see vägavajalik element.
miks üldse arvad et oleks vaja kolbi vahetada , ilma silindrit hoonimata on see mõttetu üritus. kui hoonimiseks läheb ,peaks olemas olema remontmõõdus kolb. kuna müügil olevad , nn. lusikakolvid ei kannata mingit kriitikat , siis ei soovitaks selliseid mootorisse toppida ,teinekord võib mootoris olnud kolb olla peaaegu sobivast matrejalist, ning tänu sellele üsna kasutattav.
Tegelikult pole sellel lusikakolvil häda midagi, tuleb lihtsalt mikromeeter kaasa võtta ja mõõta poes, kuna mõõdud erinevad..
häda on selles ,et materjali koostis lambikas, seeläbi paisumine ettearvamatu. pead jätma rohkem lõtku või kolekaua ja ettevaatlikult sissesõitma.sisuliselt pead jätma niisuure lõtku ,et uus kolb ongi uuena lobe.

Re: Kuidas kolvirõngad?

Posted: 13. May 2013 22:04
by oopisteinepoiss
Mille alusel hinnata kolvirõnga kulumist ja kaua uus umbes kestab? Kas vahetuseks tuleks kontrollida silindri rõhku, või on teisigi tundemärke kulumisest? Lisaks: Kuidas uusi rõngaid sisse sõidetakse?

Re: Kuidas kolvirõngad?

Posted: 14. May 2013 09:19
by Sapi-Vana
Sisse sõitmisel kiirusi tõstad rahulikus tempos ja küttesegus on bensiinis õli umbes 10% enam, kui muidu paned. Kuluvust hindad selle järgi, millise vaevaga masin sind mäest üles veab. Kui varasemaga võrreldes on masin oluliuselt jõuetum, ju siis sellevõrra on ka rõngakesed viletsamad.