Krossi Minsk 125cc

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Mato
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 29. Jun 2013 10:47
Location: Tallinn

Krossi Minsk 125cc

Unread post by Mato »

Tervitus,

Tõin endale "väikse" projekti, täpsemalt krossi Minski, millele on pandud tänavasõidu mootor. Väikse on jutumärkides sellepärast, et ratas on suhteliselt halvas seisukorras ja plaan on ta taastada sõidukõlblikuks. Tänavasõidu mootori paigaldamiseks on raam ümber keevitatud ja seda väga halvasti, kuid see saab mingi hetk parandatud, uued mootori kinnitused. Resonaator on täiesti ära rapitud, lõigutud ja uuesti keevitatud. Arvatavasti sellepärast, et tänava ja krossi originaal mootoril paikneb väljalase erinevalt. Paljud kuluosad on omadega läbi või halvas seisukorras ning vajavad välja vahetamist. Siin kohal vajan ma ka Teie abi erinevate juppide tuvastamisel piltide abiga.
Selline on ta ühes tükis, vabandust väga halva pildi kvaliteedi pärast.
DSC_0032_zps7ec9c734.jpg
DSC_0032_zps7ec9c734.jpg (17.48 KiB) Viewed 8513 times
Ja nii sai ta ära toodud, kaasa sai ka teise kone, millel on kolb/rõngad väljalaskesse kinni jäänud
IMG1066_zpscae84039.jpg
(37.03 KiB) Downloaded 1131 times
Ja nüüd põnev osa, mille esihark see on? Amortide üleval otsas tunduvad olevat autoventiilid, mis on ära pekstud :/
IMG1067_zps5ba4a34e.jpg
IMG1067_zps5ba4a34e.jpg (35.92 KiB) Viewed 8513 times
Rattad on sellised, esimene 21" ja tagumine 18" Tagumisel hammakal on hambad ära "veetud," kuid õnneks saab teisipidi keerata, siis peaks veel käima. Kas keegi suudab rummud tuvastada, kasutati selliseid veel mõnel vene krossikal?
IMG1070_zps2d3d79c2.jpg
IMG1070_zps2d3d79c2.jpg (40.44 KiB) Viewed 8512 times
Ja piduri kilbid või kuidas neid nimetatakse on sellised, samuti juba keevitatud ja paremaid päevi näinud.
IMG1069_zpsfff3056d.jpg
IMG1069_zpsfff3056d.jpg (41.75 KiB) Viewed 8512 times
Igaljuhul olen ma igasuguse know how eest tänulik. Vaikselt täiendan seda teemat, kui asi kuhugi poole areneb.
Last edited by Mato on 07. Nov 2016 13:08, edited 4 times in total.
CEZETIMEES
Tavakasutaja
Posts: 91
Joined: 24. Mar 2008 01:00

Re: Krossi Minsk 125cc

Unread post by CEZETIMEES »

Tere,see on pöhimötteliselt täiesti originaal krossi Minsk,esihark ja rattad on originaalid.Pean vaatama,äkki leian möne esipiduri tüki.
Mato
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 29. Jun 2013 10:47
Location: Tallinn

Re: Krossi Minsk 125cc

Unread post by Mato »

Tere uuesti,

Kolm aastat on "projekt" varjusurmas olnud. Selle ajaga pole mitte midagi tehtud. Nii nagu ma ta maale garaazi viisin, nii on ta seisnud seal.
Nädalavahetusel maal olles tuli nagu tegemise isu peale. Lammutasin raami puhtaks ja olukord muutus veel nukramaks. Keevitusega on väga palju sellele raamile liiga tehtud, eks peab porno küljest lõikama ja üritama viisakalt lahendada.
Kahjuks ei õnnestunud kiiget kätte saada, võll ei tulnud välja. Kiige liigub ilusti, aga on kõver ja kett on söönud.

Esimese hooga vajaminevad jupid oleks:
1. Amordid, esimesed-tagumised. Esimesed kõverad, üks on kinni ka roostetanud. Tagumistest võib isegi asja saada.
2. Piduritrummel, idee poolest saab teise järgi uue treida.
3. Vasakpoolne jalatugi.
4. Tagumine porikas


Vaja läheb ka palju peale hakkamist ja eks näis, kas saab kevadeks liikuma :)
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Krossi Minsk 125cc

Unread post by hmm »

Aeg läheb väga kiiresti...
Mul on sarnased probleemid, mis sinu minskiga - kiige polt ei tule ära, piduri trummel ok, kuid ketihammaks läbi... Jalatoed katki või tugevalt painutatud...

Kiige sain lõpuks kätte, kui poldi raami juurest läbi lõikasin - siis oli vaja tugevalt meelitada, sest mingisugused plekid olid pukside sisse pandud, mis kiiludena töötasid. Igatahes kiigepolt on kasutuskõlbmatu...

Hea, et jälle see huvi tekkis 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mato
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 29. Jun 2013 10:47
Location: Tallinn

Re: Krossi Minsk 125cc

Unread post by Mato »

Jah, nii ta on. Huvi polnud kuhugi kadunud, lihtsalt keeruline midagi tehtud saada, kui kuus korra saab maale ratta juurde ja siis ka võtavad muud tööd oma aja.

Nädalavahetusel sai toimetatud natuke. Osandasin jooksud ja võtsin linna kaasa. Ehk saavad ära korrastatud. Aga enne oleks vaja vähemalt 8 uut kodarat-niplit, mis lahti võttes ära murdusid. Või kõiki, kui leian õige mõõdu. Uut esimest 21" pöida, olemas olev on kõver. Tundub, et on kuhugi vastu sõidetud, see seletab ka kõverad amordid. Ja treialit, kes treiks piduritrumli, ühe puksi ja 8 polti.
Kui kellegil on midagi ellpool nimetatud asjadest pakkuda, andke teada :)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Krossi Minsk 125cc

Unread post by Nobody »

Järgmisel korral, kui kinniseid kodaraid lahti keerad, kasuta sellist gaasipõletit. Asi üsna soodne ja saadaval igas tööriistapoes. Edaspidi on murdunud poltide ja kodaratega lõpp :wink:
99317867.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mato
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 29. Jun 2013 10:47
Location: Tallinn

Re: Krossi Minsk 125cc

Unread post by Mato »

Kusjuures, need murdusid nii kergelt ära, et seal vist kuumast abi poleks olnud. Nii nagu võtme peale panin ja natuke keerasin, käis naks ja nippel otsast. Tagumised olid väga roostes ka, vesi oli sisse saanud ja neid laagerdanud seal. Esimesed tulid ilma probleemita lahti.
Post Reply