Tänks Sapivana värskete mõtete eest!
Tegin kohe järgmised kontrollid.
1. Panin teise generaatori vana asemele. Õieti see vana nägi väga hea välja, nagu oleks eile poest toodud, aga sellest et tasu lasta ennast eksitada.
Tulemus... seda ei onudki. Mitte midagi ei muutunud paremaks ega halvemaks.
Seega viga ei ole ei generaatori mähistes ega kontaktides mis generaatorile kinnituvad.
2. Jälgisin esituld ja tagatuld. mõlema heledus võnkus mootori pööretest sõltuvalt ühesuguselt. Järelikult ei ole teema esilaterna kontaktid.
Järeldus viga on süsteemne ja ei tulene ei kontaktidest ega mähisest. Asja uurides selgus, et generaatorist läheb vool alles läbi kommutaatori esitule sisse.
Järeldus, viga on kommutaatoris.
Vaatasin kommutaatorit. Valmistatud Sept. 1981. klapib, Riga-22 on sama vana. Tüüp 251.3734.
Leidsin netist elektri skeemi:
http://tuningmoped.narod.ru/tuning/bks2/index.htm
Selge pilt et viga on seal.
Neti uurimine andis veel ühe tulemuse:
http://www.mopedist.ru/forum/thread1189.html
See kirjeldab täpselt samasugust sümptomit ja väidab, et põhjuseks on aja jooksul kuivanud elektrolüüt, mis oli kogunisti ära mädanenud.
Et selgemat sotti saada siis Delta elektriskeem on siin:
http://www.upload.ee/image/22758/elektriskeem.png
See on väga sarnane Riga-22 omale, seega saab kasutada.
Niisiis ees ootab selle elektroonikaploki lahtiharutamine. öäh, vastik. Mul on neid plokke tegelikult veel mõned. Uut ostma ei hakka. Eks puhun sellesse vanasse elu sisse tagasi.
Mina jälgin oma Riga22 juures seda põhimõtet, et hoida teda võimalikult originaali lähedasena. Loomulikult esmane tähtsus seisneb tema sõiduvõimes ning seetõttu ongi tal ajutiselt peal V-50 mootor, mitte Š-62 mis originaalis oli. See ootab endale sidurit. Ja sõidab ainult pidupäevadel, sest Š-62 juppe ei liigu enam ammu, kuigi nad on V-50ga visuaalselt väga sarnased ei sobi neil omavahel vahetada peaaegu et mitte ühtegi juppi. Isegi ploki kruvide mõõdud on erinevad.