Page 1 of 4

karlerik110: racingvõrr

Posted: 08. Oct 2005 10:43
by vootele
Ehitama hakkasin 2004a. sügisel, esimese sõidu tegin 2005a. varakevadel.
Raam on Delta oma, nagu ka rattad ja paak. Tagumised amordid on tänaseks CZ õhkamordid, ees on mägiratta amort. Mootor on järeleaidatud D8 - klapiga sisselase, 5 kanaliga silinder, muudetud aknad, D4 ühe rõngaga ja õhukese seinaga kolb, rõngaks on Zidi oma, kolvil on tehtud rõnga stopper. Süüde on hetkel originaal, vahepeal oli akusüüde kontaktidega, aga kippus purunema. Väntvõll on D6 originaal. Väljalaske toru on Hikone toodang, mis on põhjalikult ümber tehtud.
Tippkiirus - olen jalgratta spidoga mõõtnud 64.7 km/h Rapla kardirajal, siis oli taga 43-ne hammakas. Väiksema hammakaga saaks kindlasti rohkem, kuid võrrivõidusõidus on tihti tähtsam kiirendus. Üldiselt olen sellega teinud Deltale ära nii kiirenduses kui tippkiiruses.
Tulevikuplaanidest on ees lääne kepsu paigaldamine koos uue väntvõlli valmistamisega ning Hollandist hetkel saabuva aku-elektronsüüte paigaldamine. Samuti on tegemisel vesijahutusega silinder koos pumba ja Yamaha radikaga.

Pilte:
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8720.html
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8729.html
http://www.pilt.ee/photo/568852/13082579/

Posted: 08. Oct 2005 11:15
by Unlegal
sellest uhkest võrrist juba lugeda saanud küll :wink: Eriti timm ja lahe masin minu arust. Palju selle ehitamisele raha ka kulunud on??? :twisted:

Posted: 08. Oct 2005 14:23
by kalev
Kõva "võrr" Ilus!

Posted: 08. Oct 2005 19:25
by Asten
Lausa ülikõva masin!
Edu ja jõudu selle juurde ehitamisel .
Endal ka veernadi lõpus võrr plegada ja tuunida veits :)
Kõva masin :D
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8904.html

Posted: 22. Jul 2006 11:39
by vootele
Nüüd on masinat vähe ümber tehtud. Raam käis liivapritsis ja pulbervärvimises. Taha panin CZ õhkamordid, kuna need töötavad paremini ja on kergemad.
Vanast mootorist pole palju järgi. Peal on vesijahutusega Hollandis tuunitud silinder, sidur on tehtud täiesti uus, duralumiinium korv, väiksemaks treitud Minski metallkettad ja V-50 friktsioonikettad. Siduri tsenter on ka Minskilt. Karburaator on sama, mida kasutatakse võidusõidu kartidel, margiks on Tillotson. Väljalaske resonaator on täiesti uus ja arvutatud just selle mootori jaoks. Süüde on elektrooniline kontaktivaba akusüüde, töötab väga kindlalt ka kõrgetel pööretel.
Kiirusomadustest rääkides kiirendab üpris järsult. Tippkiirust polegi veel kätte saanud, sest pole asfaldil proovinud. Panime kruusateel kõrvuti Jawaga, kiirendades maha ei jäänud eriti.

Pilte:
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... _itemId=58
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... itemId=100

Posted: 22. Jul 2006 13:04
by Janarm
Killer :evil:

Posted: 22. Jul 2006 13:56
by heinam
lahe masin

Posted: 22. Jul 2006 16:15
by kalev
Janarm wrote:Killer :evil:
Ma arvan ,et see masin pole eriti tänavale mõeldud :wink: !
Võistlus masin ikka puhtalt ( arvan ma)!

Posted: 22. Jul 2006 21:10
by Janarm
Jah see ongi ehitatud puhtalt võistluste jaoks ja olen selle võrri omanikuga päris palju rääkinud,kuidas ja kust ta juppe tellib jne.

Posted: 22. Jul 2006 21:20
by martin59
Tahaks tõesti teada palju selline projekt maksma läks. Muidu kui sul natuke vaba raha üle on võiksid huvi pärast dünamos käija :D

Posted: 22. Jul 2006 22:35
by biker14
ennem oli ilusam,enne seda kui ära värvisid...

Posted: 23. Jul 2006 20:35
by mart63
ÜliKuri!! :twisted:

Posted: 24. Jul 2006 20:37
by vootele
Asja alla on raha läinud üsna mõõdukalt. loetlegem:
Karbuss - 75eur http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... ucts_id=65
Õhufilter - 25eur
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=250
Kolb - 43eur (võtsin 3tk.)
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=247
Väntvõlli kepsu vahetus (Piaggio Ciao keps) - sadakond euri
Liivaprits ja värvimine - 400 eek
Resotoru - u.500 eek
Siduri detailide treimine - u.500 eek

Võrreldes summadega, mida mõni siin oma rolleri alla on toppinud, võivad need numbrid suht tagasihoidlikud olla...

Posted: 03. Feb 2007 22:10
by vootele
Aeg on ilmselt niikaugel, et raporteerida, mis vahepeal on saanud.
Sellele raamile tegin viimasepeal mootori, millel vesijahutus, isetehtud suur sidur, Tillotson kardikarbuss jne. Selle mootoriga sai m6ned s6idud kaasa tehtud, mille käigus sai selgeks, et oleks vaja ka uut raami.
Nyyd ongi uus raam olemas (ostetud Saku pundist) millele siis antud mootor peale kolis. Hetkel käib töö uue väljalasektoru kallal kuna vana toru uuele raamile ei istu. Valminud on uus karter veidi suurema ja parema klapi jaoks, vana ostis ära karlerik110. Samuti on iga hetk kohale j6udmas 65-se Kawa radikas, mis sai ebay-st ostetud.
Väike pildikene asja juurde:
Image
Image

Posted: 09. Feb 2007 11:47
by heinam
kõva asi tuleb sellest :P eesti parim võrr arvatavasti :wink:

Posted: 16. Feb 2007 20:38
by vootele
Mootor on nüüd peaaegu kokku laotud. Jäänud on veel silindri alune tihend teha, siis saab silindri peale. Laupäeval üritan keevitajat piinata, ehk saab silindri kuplile torud peale lasta.
Image
Image

Posted: 16. Feb 2007 22:25
by heinam
täitsa kõva asi tuleb :wink:

Posted: 17. Feb 2007 01:06
by hs33
Kui esimest korda vaatasin seda mootorit, mõtlesin mis imeseadeldis see on :lol:

Posted: 17. Feb 2007 09:33
by -AsjaPulk-
OT: karburaator suurem kui mootor! :D :lol: :twisted:

Posted: 13. May 2007 13:11
by vootele
Masin sõidab, kuid vajab väikest reguleeringut. Hetkel kipub madalatel pööretel täis tõmbama. Ilmselt segu liiga rikas.
Image
Image
Image

Posted: 23. May 2007 20:50
by -AsjaPulk-
Natuke minu poolt ka juttu.

Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest! :D
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.

Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks... :?
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu! :D

Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.

(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. :P )

Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita! :wink:

Posted: 24. May 2007 22:24
by Riga22_Mop
palju see välja võtab

Posted: 25. May 2007 12:02
by makuke
Vootele hakkab juba punade jumalaks saama, Tööd on tehtud kõvasti ja ka alu.keevitaja peab hea olema.

Posted: 25. May 2007 13:37
by canyondrift
Ega seda enam võrriks vist kutsuda ei saa :P
Palju sealt võrrimootorist ikka alles on ainult kaks mootoripoolt ja ei midagi muud
Paistab vägagi tegija pill olevat mõnele rollule teeb kindlalt pähe edu siis täiustamisel.

Posted: 25. May 2007 23:20
by vootele
-AsjaPulk- wrote:Natuke minu poolt ka juttu.

Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest! :D
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.

Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks... :?
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu! :D

Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.

(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. :P )

Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita! :wink:
Muide, Riga-5 hakkas peale seda kui kumbki oma teed läksime, elumärke näitama :)
Täielik müstika pill, kord läheb momentaalselt tööle, teinekord võid kilomeetrite kaupa lükata - säde on, bensiin on, aga ei törtsugi!

Aga jah, selle sääruga läks tutermaal lollisti, kõigepealt vibras sumpsilt tusla mutri lahti, siis sai 500m enne tutermaad bensiin otsa ja lõpuks siis, et päev täiuslik oleks, sai aku ka veel tühjks :)
2 kiilu toon sulle meeledi, uued loomulikult. Muide seekord ei läinudka ilma äpardusteta. Pärast Keilasse tagasi jõudes vibreeris jälle tusla sumpsi otsast ära :) selle üles korjanud ja seljakotti pannud, sõitsin edasi kodu poole, kui järsku terve sumps alt lendas! Nende poltide-mutritega peab midagi ette võtma, sest vibra ajab nad muudkui lahti :)

Posted: 26. May 2007 07:49
by canyondrift
Pane kas stopperiga mutrid, pane stopperseib vahele või pane veel üks mutter otsa juurde see peaks lahti tulemise ära hoidma.

Posted: 26. May 2007 09:55
by -AsjaPulk-
canyondrift wrote:Pane kas stopperiga mutrid, pane stopperseib vahele või pane veel üks mutter otsa juurde see peaks lahti tulemise ära hoidma.
Me tuslale panimegi kontramutrid! :?

Posted: 26. May 2007 11:03
by heinam
akut pead igapäev laadima või ,et sõita saaks?

Posted: 26. May 2007 15:31
by vootele
Kas just iga päev...no kord nädalas, ütleme.
See kord olin seda akut enne kasutanud akudrelli toitena, kuna originaal akud ja laadija on pekkis.

Posted: 26. May 2007 17:49
by heinam
vootele wrote:Kas just iga päev...no kord nädalas, ütleme.
See kord olin seda akut enne kasutanud akudrelli toitena, kuna originaal akud ja laadija on pekkis.
ma aretaks kuidagi sinna peale rolleri süütemängu,siis oleks laadimine ja teised asjad ka olemas :roll:

Posted: 14. Jun 2007 20:17
by canyondrift
Vootele ka sa käisid sellel toimuval võrrirallil (Valgas) ka selle võrriga kui üldset käisid oleks tahtnud minna aga töö ootas ees ja ei saanud minna.

Posted: 14. Jun 2007 22:14
by vootele
Käisin.
Seekord oskasin pidurid ära õlitada :)
Nimelt panin eelmine õhtu alla teise tagaratta millel oli asfaldirehv all. Laagrid olid kuival, seega andsin sinna piisa õli. Võistlusel, kuhu ma niigi viimasel minutil jõudsin, selgus üllatuseks, et õli oli klotsidele sattunud ja pidurid praktiliselt puudusid :) Seega (nagu kõrvalolijad ka näha said) läks sõit igas kurvis otse ja vasaku tossu tald (uued tossud raisk) oli niivõrd kulunud, et natuke veel ja oleks jalatallaga pidanud pidurdama hakkama :)

Sõber tegi asjast video ka:
http://youtube.com/watch?v=pMcOEI6Xz1k

Posted: 16. Jun 2007 14:15
by vootele
Ratas müügis, hind 6000eek
Proovida saab Keilas

Posted: 16. Jun 2007 15:21
by canyondrift
Kas on plaanis ka midagi uut ja paremat teha. Kui on siis millest ja kuna alustad... :?:

Posted: 16. Aug 2007 10:01
by vootele
Paar videot (moblaga hämaras)
http://www.youtube.com/watch?v=Hs-F_RmRvGE
http://www.youtube.com/watch?v=LH_7Z5XIf7s

Sääru jätkuvalt müügis ja tudub, et täna leiab endale ka ostja...
Järgmine projekt tõotab ka põnev tulla. Nimelt elektri mopeed.
Leidsin sõbra metallikola hunnikust 24V elektrimootori, mis autoaku peal proovimisel isegi ellu ärkas. Sinna peale lähvad sääreka hammikad ja sidurivõll. Ja edasi läheb ülekanne ketiga.
Kogu kupatus läheb Delta raami peale...tegu minu eelmise võidusõidu võrri raamiga.

Posted: 16. Aug 2007 23:38
by ispy
Huvitav mitu (k)W see mootor on?

Kas mingi käigukasti aretamine tuleb ka kõnealla?
:roll:

Posted: 24. Aug 2007 22:25
by rallitaja
Tahtmine mulgi ühest võrrist võrr teha. Kas leidub mõnda muud silindrit, mida sinna keskmise vaevaga peale paneb?

Posted: 25. Aug 2007 14:18
by vootele
Aga miks muud?
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).

Posted: 25. Aug 2007 15:15
by canyondrift
Kas sellist silkut ei leidu võrrile millel oleks juba torud peal ja mis oleks kogu pangaga vesijahutuses nii pea kui silku ise... Sinu aparaadil on mingi imelik silinder (ilma ribidetta) kas võrri originaalile seda "vesipead" peale ei saa panna?

Posted: 25. Aug 2007 22:46
by hs33
Sellepärast pole ribisid, et õhu asemel jahutab silindrit vesi. Originaalis oli see silinder kasutusel võrrimootoriga veepumbal.

Posted: 26. Aug 2007 08:21
by canyondrift
Aaa seda küll aga ma vaatasin seda et tal on nagu ribid ära lõigatud või midagi sellist.

Posted: 26. Aug 2007 10:02
by goonster15
canyondrift wrote:Aaa seda küll aga ma vaatasin seda et tal on nagu ribid ära lõigatud või midagi sellist.
:?

Posted: 27. Aug 2007 01:47
by rallitaja
vootele wrote:Aga miks muud?
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).
No nii kubatuuri tõstmise mõttes oleks vaja teist silindrit.
Võistelda ei taha- külavahel paugutamisest mulle piisab.

Posted: 30. Aug 2007 12:58
by vootele
Kubatuuri tõstmisega läheb sul üsna raskeks. Sest sääreka karteri mõõdud on üsna tagasihoidlikud. Näiteks, kui sa tahad suurema läbimõõduga silindrit sinna, siis jäävad ülevoolude kanalid (karteris) kitsaks ja sa peaks hakkama karterile laiendusi peale keevitama silindri alla.
Kui sa tahad suure kubatuuriga võrrimootorit, siis tsekka ebay-st, seal on müügil Hiinas toodetud võrrimootori kloone, mis on kuni 80 cm3.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =WDVW&rd=1
http://cgi.ebay.com/MOTORIZED-BIKE-BICY ... dZViewItem

Posted: 09. Sep 2007 08:47
by canyondrift
Lahe ratas on küll aga parem raiskan raha mõne kõvema aparaadi ostmiseks ja ameerikast saatmine on siia ikka päris odav mõni 20k või isegi rohkem... :lol: