Kevin68 - Riga-30

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Kevin68 - Riga-30

Unread post by Kevin68 »

Tervist,

pikalt olen olnud eemal igasugusest sääreväristaja- ja mopeedimajandusest. Vahepeal sai võrridest ja moppidest rollerid ning peale seda kui vanus sai sinnamaale, et omastasin auto juhiload jäid kaherattalised üldse minu elust välja. Nüüd aga viimased pool aastat olen salamisi sisemas mõelnud mõne vene kaherattalise toomise peale ning täna mõned minutid peale südaööd kolasin netis ringi ja sattusin soov.ee's ühe Mini mopeedi kuulutuse peale, asukoht oli minu kodust vaid veidi eemal ning lõpp-kokkuvõtteks avastasin et masinat müüb enda tuttav. Kuna näpud sügelesid helistasin talle kohe peale kuulutuse avastamist ning peale seda sai enda Moskvichile hääled sisse lõõdud ning järgi mindud, väike suitsupaus, mopp kahekesi tahaistmele kangutatud ja taas koju sõidetud. Peale seda mõtlesin küll, et peab ikka endiselt mingi kiiks sees olema et pool üks öösel mopile järgi minna. :D

Aga mopist endast siis, puudu on tal kõige tähtsam osa ehk mootor, ülejäänud tilu-lilu on enam-vähem olemas (lülitid, tuled, juhtmestik, summuti). Kuna raam ja esihark ja pakiraam on mingi suvalise sinisega üle kallatud siis selle osa jätan esialgu puutumata, porilauad olid justkui metallini lihvitud ja värvimata jäetud, ühtlase roostekihiga kaetud. Seega saigi esmalt küljest lammutatud rattad, porilauad ja bensiinipaak. Velgi "pooleks" võttes saabusid juba esimesed tagasilöögid, ühel veljel olid kaks veljepolti korralikult üle keeratud ning oli tükk tegemist et neid kätte saada, teisel rattal puudus aga õhukumm ning rehv oli veljepoolte küljes nii tugevalt kinni et polegi lahti saanud ühte ratast (kui kellegil ideid kuidas rehviääred lahti saada velje küljest siis võib nõu anda). Ühel oli õhukumm olemas kuid see ei pidanud õhku, muidu rattalaagrid tundusid veel täitsa elus olevat, loksu kui sellist ei täheldanud ning ringi käisid ka täitsa ilusasti.

Esialgne plaan ongi porilauad, bensiinipaak ja veljed uue värvi alla saada, liikuvad sõlmed üle käia ning vajadusel vahetada laagrid ning üle määrida, mootor hankida ning seejärel asi sõitma panna ja arvele võtta.

Toodud sai ta nii:

Image

Peale keldrisse vedamist:

Image

Bensukraaniga on keegi vägevat oma aretust teinud:

Image

Tagumistest puksidest pole ka suurt midagi alles:

Image

Kuidas eemaldada seda tagumise ketiratta laagrit? See on üsna õhtal omadega ja suure loksuga, kas tuleb niisama kopsides välja?

Image

Ning nii palju ma tänase ööga tehtud sain :D

Image



Homme mootori otsingutele ning siis tegutseb masinaga edasi, praegu vist viimane aeg magama minna. :D

terv,
Kevin
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by lipamets »

H
Last edited by lipamets on 25. Sep 2014 15:27, edited 1 time in total.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by Kevin68 »

lipamets wrote:Hea ost.Vaatasin isegi seda kuulutust, mõtlesin ,et kui uueks aastaks pole seda raami keegi ära ostnud, toon ära. Lõpetasin just ühe mini taastamise. See sai tehtud võrri mootoriga, võrrivõidusõidu showklassi jaoks. Jõudu ja kannatlikust. : ) : ) : )
Sai sellest niigi olematust hinnast veel pool maha tingitud ka veel. :D
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by sass14 »

Rehvi proovi WD-40 ga leotada. lase seda head kraami rehvi ja velje vahele sinna kust kinni on. võibolla tuleb lahti. :D
Edu!
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by urmet48 »

Siselohvid ja veljed on riiulikaup ;) Olen isegi neid lahti higistanud. Üksi on suht tülikas kangutada. Kahekesi oli hea velgi lammutada. Vajasid pärast pisut järgiaitamist. Muide sellel minil oli ka mootor olemas, kui mnulle seda pakuti.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by Kevin68 »

Täna hommikul kaheksast läksin magama, ühest tõusin, kiire kohvi ja läksin autoga Kärdla mootori järgi, tegu siis käsikäikudega V-50M mootoriga, tuli sõitva Delta pealt aga kuna omanikul oli soov jalgkäikudega mootori vastu sai see asendatud ning konkreetne mootor jäi seisma. Kaasa sain veel teise silindri ja kolvi ja hunnik karpasi, küll aga puudu on silindritihend, üks kolvisõrme stopper, keti hammasratas ja karpa-silindri vaheline vahetükk.

Mootor pagassi pandud ja algas kodupoole sõit:

Image

Seejärel mõtlesin mis ma värvkattega peale hakkan, seda sinist ma täielikult üle ei värvi ilmselt, küll aga ostsin samat tooni sinist täna ja teen seal vajalikud parandused ning kuna kõik võimalikud kroomdetailid ja muud mitte värvi alla kuuluvad vidinad olid selle sinisega koos hakkasin täna lahustiga mõllama ning küürisin detaile puhtaks.

Enne:

Image

Pärast:

Image

Kuna mootori kinnitused raamil oli totaalselt paigast, ma ei tea kas keegi oli meelega neid haamriga kõveraks peksnud või mismoodi nad selliseks said, siis sai mootor niipalju komplekteeritud kui võimalik, et seda sobitama hakata raami vahele. (kuna värvin ennem masina ära kui mootorit tegema hakkan siis tuli see töö kohe ette võtta)

Image

Mootor sai ilusasti aiste vahele ning siis hakkasin pead vaevama selle veljega mis kuidagi eralduda ei tahtnud rehvi küljest. Väänasin heeblitega, tagusin haamriga (peal olev rehv on niikuinii utiil ja tuleb uus muretseda) ning lasin WD-40 vahele, peale mõnda aega jamamist sain ühe poole rehvi küljest lahti, teine oli aga täiesti lootusetult kinni. Töötasin terve see suvi rehvi töökojas ja sellist jama pole varem olnud, muidugi seal oli tegu teistsuguste velgedega, töövõtted ja võimalused ka teised. Peale lootusetut kangutamist panin pea tööle ja siis mõtlesin teha pressi taolise asja nagu rehvipinkidel on, tundub jabur kuid toimis väga edukalt:

Image

Rohkem midagi väga teha ei jõudnudki, esimese porilauaga jõudsin niikaugele et vahepealsete tööde kõrvalt sai see korralikult haljaks lihvitud, buvanoliga töödeldud ning õhtuks sai ka krunt selga. Tagumised amordid said ka puhtaks nühitud.

Enne:

Image

Pärast:

Image


Tegin ka listi puuduolevatest asjadest:

- kolvirõngad
- kolvisõrme üks stopper
- tagumise piduritrumli niinimetatud stopper (metallist jublakas mis on kiige ja ratta vahel)
- tagumise piduri pedaal
- sidurilink
- gaasitross
- tagumised ratta puksid
- mootori keti hammasratas
- sadula nahk ja selle pehmendus
- hall karp
- süütepool koos küünlajuhtme ja piibuga
- karpa ja silindri vaheline vahetükk
- üks rehv ja õhukummid

Eks kõik ole selline tilu-lilu aga kui kellegil midagi pakkuda nendest asjadest siis võib teada anda. Pilte ja juttu tuli palju kuid endal hiljem hea vaadata mis, millal ja kuidas. : )

Ja vabandan kui mõne asja kohapealt lolle küsimusi esitan, oli küll omal ajal kokku 26 sääreväristajat ja mopeedi aga rohkem olen D-seeria mootoritega sinapeal, mopeedid minujaoks klass kõrgem ja veidi võõram teema. :wink:

Head vana lõppu!

Kevin.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by urmet48 »

Helista peale 2 homme.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Re: Kevin68 - Riga-30

Unread post by Kevin68 »

Tervist,

jõudnud pole teha suurt midagi, sai uus aasta vastu võetud ja mõned teised toimetused tulid vahele. Nüüd saab kooli vaheaeg ka läbi ja asi hakkab ilmselt venima, samas suveni aega küll ja veel. : ) Reymo käest sain uue rehvi, halli karbi ning karpa ja silindri vahelise vahetüki, tänud talle. Pakiraami, esitule korpuse, porilauad ja bensiinipaagi olen jõudnud ära lihvida, buvanoliga töödelda, kruntida ning värvida. Porilauad ning paak said hallid kuigi algul plaanisin liivakarva valget, aga eks tulevikus võimalus alati uuesti teha kui ei meeldi.

Üks pilt ka värvitud asjadest:

Image
Post Reply