IZ 56 pidurituli ja signaal

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Palun abi nüüd ka kergelt elektri skeemiga. Nimelt pidurituli ei lähe põlema. Pirn ise on teve, aga vool ei jõua temani. Samas on probleem ka signaaliga ja elektri skeemilt vaadates tulevad nende mõlema juhtmed süütepooli küljest. Kuhu see kolmas juhe läheb (juhe nr 11) Mis tuli see seal on või kuhu ta jookseb). Olen seda juhet süütepoolilt lahti kerinud ja otsi puhastanud aga ei muutunud midagi.
Elektri skeem http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=24373
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Lisaks seal skeemil näitab seal süütepooli juures - märki (ehk siis mass) samas pidurituli läheb kah omaette massi?!?!?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 723
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by roosakummik »

oliveer wrote:Lisaks seal skeemil näitab seal süütepooli juures - märki (ehk siis mass) samas pidurituli läheb kah omaette massi?!?!?
Proovi otse viia- jäta süütepool vahele.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

sain tööle ainult sellise kombinatsiooniga et : süüde on sees ja keeran täistulede peale siis põleb häsi õrnalt (proovisin erinevaid pirne, asi ei muutunud). Teistsuguse kombinatsiooniga ei tööta nt kui panen lähitulede peale siis ei tööta. Ja kui signaali vajutan siis kõik tuled lähevad heledamaks aga häält ei tee tee.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by Nobody »

Selles skeemis on midagi vale. Nimelt jookseb süütepooli "+" kontaktidesse ja massi ning miinuse peal peaks olema toide 6V püsivalt. Kas süütepoolil nn see "-" märgiga tähistatud juhtme klemmide ja raami vahel on pinge 6V, kui ei, siis on süütelukus midagi valesti ühendatud.

Su skeem on vigadega või kontaktid väga oksudeerunud!

Ilmselt oled võtnud süütepooli, signaali ja piduritule toite esituletahelast. Lukk valesti ühendatud!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

On äkki kellelgi võimalus pilti teha oma ühendustest süüteluku juures ?
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by Myrka »

Vaatan et sulle kulub hädasti ära see http://tazavi.planet.ee/tsikkel/ish%20r ... manual.pdf
Sellest manualist leiad vastuse paljudele oma küsimustele ja nii mõnegi probleemi saad ennetada. Eeldusel, et oskad seda välismaa keel lugeda (pildid õnneks eesti keeles)
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by urmet48 »

Image
Image

Ülemine IŽ-49 ja alumine IŽ-56 elektriskeem. On vast selgemalt näha, kuhu nis juhe läheb.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Vaatasin, et mul on jutmed süütelukus õigesti ikka. Puhastasin seal mõnda oksüdeerunud klemi. Seis on selline, et piduri tuli töötab nüüd siis 2 viisil: kui süüde järgi ja ka siis kui tuled keeratud täistulede peale. Muul viisil mitte. Signaal teeb õrna piuksu nüüd. http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_14124470.jpg sarnane lukk on mul.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by Nobody »

Pinged otsadel mõõtsid ära? Hakka voltmeetriga järjest tulema. Aku ja mass, süütelukk ja mass, sealt edasi süütepool ja mass jne. Kuskil on halb kontakt, seetõttu lähebki mass läbi esitule ilmselt...

Autodel samamoodi, kui massiklemmid annavad kehva ühendust näiteks tagatuledel, hakkab suunatule asemel vilkuma pidurituli jne.

Tegu ei ole raske skeemiga, et teeb mõne tunniga isegi korralikult uue juhtmestikku nullist valmis.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Pole mõõteriistu kahjuks. Eks ma siis võtan kõik kontaktid järjest läbi ja puhastan neid.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by fomoco »

Võta siis lambipirn ja juhe.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Ma ei saa aru miks signaal otse akult mitte mingit häält ei tee, kui mootorratta küljeso n teeb vähemalt mingitki kerge tonksu.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by Nobody »

Kõige odavama multimeetri saad 8...10 euroga, 25ga saad juba päris asjaliku tööriista, millest on abi aastakümneteks. Kuid see selleks.

Kui isegi aku pealt signaal häält ei tee, võta signaal lahti, puhasta ära ja vaata, kas seest kõik korralikult kinni.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by fomoco »

Ühendasid ikka skeemi järgi?
Tavaliselt on signaalid roostetanud või vajavad reguleerimist.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Ofc et skeemi järgi :mrgreen: Aga asi sai nüüd nii et vool jõuavab ilusti kuhu vaja, aga on vaja see signaal reguleerida. Korra sain nii et hakkas mignit kõvemat häält tegema aga proovisin paremaks saada aga sinna ta läks. On selle kohta mingit õpetust kuskil kuidas seda teha ?
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by Stern84 »

Pidurituli on kasulik teha kõige lihtsamat ja kindlamat moodi:
Piduritule "+" ja "-" mõlemad akult(või võta "+" peale kaitset ja "-" jaoks kindel puhastatud massi koht) ja ühele nendest siis lüliti vahele (pedaalilt).
Sellistel masinatel on paljud ahelad ebaloogiliselt projekteeritud, on palju mõttetult pikki juhtmeid ja palju ebavajalikke lülitusi mis igaüks halvendab ahela töökvaliteeti. Soovitus: Ehita süsteem kavalalt ringi ja sa ei pea enam imelike jamadega vaevlema.
Ilts
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by Ilts »

Signaali reguleerimiseks on tagaküljel reguleerkruvi. Sealt saad kruvikeerjaga keerastes muuta signaali valjusust ja võnkesagedust (heli kõrgust). Reguleerimine käib kõrva järgi, juhendit selleks vaja pole.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Seda küll aga kõik mis mina neist suutsin eile 1h välja võluda on kerge tünts
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: IZ 56 pidurituli ja signaal

Unread post by oliveer »

Signaal töötab nüüdseks. Suht täppistöö, mõlemad mutrid peavad õigel kohal olema ja eksimis ruum suht väikene.
Post Reply