iz 56 mootori lahtivõtmine

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Plaanis on mootor rattalt maha saada. Küsimused on sellised, et kuidas ma saan keti maha ja kas generaatori väljavõtmiseks on mingisugust tõmmitsat vaja. Kui kellelgi veel mõni keerulisem või trikiga asi meelde tuleb, mis raskesti lahti tuleb vms. siis on oodatud need ka üles märkida mis ja kuidas.
Igasugune nõuanne on teretulnud
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

MIs põhjusel sa selle mootori lahti võtad, Ishi mootor on põhimõtteliselt pommikindel ja kui töötab, siis parem ära näpi. :!:
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by Nobody »

Kõikidele su mootori remondi ja lammutamise küsimustele on vastused "Manualid ja E-kirjandus" lingi all näites Planeta 5 inglise keelses manualis järjestikuste peatükkidena.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

OT: Oma autol ma käigukasti laagreid igatahes sellepärast vahetama ei hakkaks kui see mõnda aega seisnud on... Rihma vahetatakse vastavalt hooldusvälbale.


madeinussr wrote:MIs põhjusel sa selle mootori lahti võtad, Ishi mootor on põhimõtteliselt pommikindel ja kui töötab, siis parem ära näpi. :!:
Sõidad autoga kah niikaua kuni midagi juhtub..nt mootori rihm töölepingu üles ütleb ?

Plaanis on vahetada laagreid. Masin oli enne ming jube pikalt seisnud, ei tea kas nedi üldse kunagi vahetatud on. Pöörded nata üles lähevad siis tekib ränk vibratsioon. Üks soovitas laagreid proovida vahetada, tal olevat aidanud. Keegi siin ütles kah et see vibra on norm aga see muutub ikka väga jõhkraks kui pöördeid natuke anda. Lenksust väga kinni hoida ei kannata.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Kui sul väntvõlli tasakaalustamise oskusi ja tööriistu pole, siis "põlveotsas" sa sellest vibratsioonist lahti ei saa.
Hammasrihma vahetamisega on samamoodi, et kui oskuseid ja tööriistu pole, siis peale remonti tuleb utiili viia.
Või leppida antud olukorraga.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

fomoco wrote:Kui sul väntvõlli tasakaalustamise oskusi ja tööriistu pole, siis "põlveotsas" sa sellest vibratsioonist lahti ei saa.
Hammasrihma vahetamisega on samamoodi, et kui oskuseid ja tööriistu pole, siis peale remonti tuleb utiili viia.
Või leppida antud olukorraga.

vända tasakaalustamisest ma ei rääkinudki
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by Nobody »

oliveer wrote:
madeinussr wrote:MIs põhjusel sa selle mootori lahti võtad, Ishi mootor on põhimõtteliselt pommikindel ja kui töötab, siis parem ära näpi. :!:
Sõidad autoga kah niikaua kuni midagi juhtub..nt mootori rihm töölepingu üles ütleb ?
Täpselt nii ju autoga ongi, vahetad ära hoolduse käigus vajaminevad sõlmed, et hoida ära suuremaid rikkeid. Näiteks mõnel mudelil hammasrihma purunemine. Muidu ikka vaid küünalde, õlide ja filtrite vahetus.

Samuti jääb arusaamatuks sinu mootori laialikiskumise tuhin. Kuna mina, madeinussr ja ilmselt ka paljud teised lugejad on nooruses hoogsalt mootoreid lahti kiskunud mõtlemata, mis saab edasi.

Vibratsioon on tingitud väntvõllist, see on tõesti suur ühepütasel izil. Võid seda minu või mõne teise kasutaja izil proovida, maanteel mingil kiirusvahemikul tuleb sisse ja on väljakannatamatu. Pöördeid lisades või mahavõttes kaob ära.

Väntvõlli laagrilõtke saad katsuda rootorit liigutades üles alla, paremale- vasakule. Kui lõtku pole, siis pole vaja eemaldada. Väntvõlli otsasismmereid saad vajadusel eemaldada ilma mootorit lahtivõtmata. Käigukastilaagrite vahetamiseks enne otsest vajadust pole, kui sidurikorvile ja hammasrattale pole tekkinud radiaalsihis lõtke, siis läheb ka müra suureks. Kui simmerid ja laagrid ei karju vahetuse järgi, siis ei oma mingit mõtet kiirustada remondiga. Ilmselt Euroopa ringreisi sa iziga ei plaani?

Samas kui tahad ratta tänavakõlbulikuks teha ja Eestis ringi matkata, siis on teine asi. Aga hetkel paistab, et sõida, loe raamatuid ja lähene tasa-targu :wink:

Sest iga remont ja lahtivõtmine on mootorile omaette kulu/väsimine tasuks püüda remontida ikka vajadusel.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Kuidas vibra sõites on? 70-80 km/h? Kas siis viskab ka lenksust minema, mis tast kohapeal ikka tuuritada?
Alusta ikka lihtsatest asjadest. Käigukasti värske märgsidurile mõeldud õli. Puhasta mootor üleliigsest pasast regulli süüde ja karpa, vaheta küünal, likvideeri lekked (nii väljuvad kui sisenevad), sõida natukene ja kogu teadmisi. Sinusuguseid remondimehi on siit foorumist kümnete viisi läbikäinud, saavad sõitva masina lammutavad selle laiali ja siis aasta-paari pärast müüki.

Ja iga kuradima küsimuse jaoks on kohe vaja eraldi teema teha, koonda oma küsimused kõik enda Izhi teemasse või otsi vanu teiste tehtud topicuid

OT: Oma autol ma käigukasti laagreid igatahes sellepärast vahetama ei hakkaks kui see mõnda aega seisnud on... Rihma vahetatakse vastavalt hooldusvälbale.


oliveer wrote:
madeinussr wrote:MIs põhjusel sa selle mootori lahti võtad, Ishi mootor on põhimõtteliselt pommikindel ja kui töötab, siis parem ära näpi. :!:
Sõidad autoga kah niikaua kuni midagi juhtub..nt mootori rihm töölepingu üles ütleb ?

Plaanis on vahetada laagreid. Masin oli enne ming jube pikalt seisnud, ei tea kas nedi üldse kunagi vahetatud on. Pöörded nata üles lähevad siis tekib ränk vibratsioon. Üks soovitas laagreid proovida vahetada, tal olevat aidanud. Keegi siin ütles kah et see vibra on norm aga see muutub ikka väga jõhkraks kui pöördeid natuke anda. Lenksust väga kinni hoida ei kannata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by Nobody »

8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Jupiteri mootor vibreerib vähem.
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by Stern84 »

fomoco wrote:Jupiteri mootor vibreerib vähem.
Millise Jupiteri ? Kas kõik jupiterid ongi ehitatud vähem vibreeriva mootoriga ja planetad on meelega ehitatud rohkem vibreeriva mootoriga ?
Selline väide oleks pädev kui sa oleks omanud 20 planetat ja 20 jupiteri.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Kõik ilus jutt, aga ma ei kujuta ette, kust ma neid teadmisi niisama ringi sõites saan, ja mootorit pealtpoolt paitades. Ega need teadmised ja oskused niisama ei tule. Ja tahaks korralikult korda teha suvel järveäärde või muu väiksem ots. Oleks asjad vahetatud on süda rahul. On plaanis ka raam ära värvida, hiljem kui värvitud hakka jälle mootor maha kiskuma. Huvi on, miks mitte !
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Lihtsat asja on alati raske seletada.

Asi on nimelt selles, et Jupiteril on töötaktid 2x tihedamalt ja kolvid kubatuuri poolest 2x väiksemad.
Seetõttu on ka väntvõlli süsteem paremini tasakaalus. Enamasti tekitab vibratsiooni ühe silindriline mootor on tasakaalustamata väntvõlliga.
Stern84 wrote:
fomoco wrote:Jupiteri mootor vibreerib vähem.
Millise Jupiteri ? Kas kõik jupiterid ongi ehitatud vähem vibreeriva mootoriga ja planetad on meelega ehitatud rohkem vibreeriva mootoriga ?
Selline väide oleks pädev kui sa oleks omanud 20 planetat ja 20 jupiteri.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by Nobody »

Tasakaalustamisel vaadatakse kahte liiki tasakaalu - staatilist ja dünaamilist. Ühepütane enda olemuselt ongi vibreeriv, kui kolb liigub üles ja kiirelt alla siis inertsist kandub see jõud läbi mootori, raami sõitjani. Kahe ja enama pütiliste mootorite korral on üks kolb üleval, teine all, seega jõud tasakaalustavad üksteist.

Lisaks kasutatakse ka mõnedel mootoritel erinevaid tasakaalustusvõlle, mis peaks inertse vähendama. Kuid see selleks, läheb liiga "Minu Jupiter on parem kui Sinu Planeta" aruteluks.

Kõige paremate tasakaalustatud omadustega peaks olema R6 mootor. Ilmselt kuskilt leiaks ka vana loengukonspekti üles, kus neid võrreldi ja arvutati.

See 56 on hää pill küll. Nagu ma varem ütlesin, pead ise teadma ja sihikindlalt tegutsema. Enne lahtikiskumist soovitaks sirvida eelpool toodud manuali, mõelda, milliseid tõmmitsaid saaksid ise teha, osta varuosad, laagrid, tihendid ette, vaadata netist erinevaid mootorite pilte jne ning rahuliku meelega hakka pihta, kui leiad, et see on vajalik.

Rahulikku meelt motikate maailmas!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by MudLover »

Siinkohal nõustun Nobody arvamusega, võta asja rahulikult ja tutvu enne materjalidega, mida võid E.kirjanduse alt leida. Ja kui peale kõige sellega tutvumist endiselt entusiasmi jagub, siis mina igatahes soovin sulle jõudu.
Kuid samas võin sulle omast käest öelda, kurat kõigega ei jõua ka tegeleda ning vahest on mõistlik mõni asi spetsialistide käest tellida. Hinnad ju suht mõistlikud, mida remondi eest küsitakse.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Uus keps
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... baaae65759

Väntvõll kellade järgi paika ning koos kolvi ja sõrmega tasakaalu.

Teoreetiliselt peaks vibratsiooni minimaalseks saama.
.............
See masin ongi selleks, et nädalavahetusel garaasi minna ja mitte kunagi valmis saada.
Kui soovid rahus matkata ning käed puhtad hoida, siis soovitaks mõnde lääne masinat.
Osta kallim kuid pidada odavam.

Ma ise tegelen vana jawaga, ning sinna sisse maetud raha eest oleks juba odavama enduuroka kätte saanud.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Kepsu saab ka Põlva motopoest, hind umbes 25€ Ei ole mõtet välismaiseid lehti nuumata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Lugsin neid manuaale aga vastust ei saanud küsimusele, kuidas saada maha geneka ankru mähis. Süüteplaadi sain maha. Netist leidsin sellise video http://www.youtube.com/watch?v=9VokWyXwtkI . Tal oli aga eelnevalt see polt, mis seal on, välja keeratud. Kas ma võin selle olemasoleva poldi lihtsalt jõuga välja keerata(panen sumpsi august mingi puutüki kolvile ette, et kinni hoiaks) ? Ja seejärel keeran kah mingisuguse pikema pildi sisse või kuidas?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Videos on õige on ankrupolt juba välja keeratud. Polt mille ta sisse keerab toimib kui tõmmits, ankru sees on keere ja kui polt sellese keermesse keerata, siis surub ta ankru väntvõlli otsa küljest lahti.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Kuidas ma selle võlli kätte saan, mis jookseb sidurikorvi. SIduripoolepealt on eemaldatud kõik, ei saa kätte. Siin video võtab mees need hooga välja http://www.youtube.com/watch?v=TxrUvpnJVz8.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Aja karter kuumaõhufööniga soojaks, laagri pesa paisub ja laager pesast välja. Videos olev karter tundub päris kulunud olevat sellepärast tulebki võll nii lofkalt välja.[quote="oliveer"]Kuidas ma selle võlli kätte saan, mis jookseb sidurikorvi. SIduripoolepealt on eemaldatud kõik, ei saa kätte. Siin video võtab mees need hooga välja http://www.youtube.com/watch?v=TxrUvpnJVz8.[/qu
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Lisaks mootori lahti võttes tundus et siduri kett on lõdva. Paar pilti kah
http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105607305/
http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105607517/
Lisaks kaant vaadates on nagu ketijälg sisse söönud 8O
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Normaalne kett.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Kaane sisse võib jälje süüa kett aga võib ka lahti tulnud sidurikorv.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 723
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by roosakummik »

oliveer wrote:Lisaks mootori lahti võttes tundus et siduri kett on lõdva. Paar pilti kah
http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105607305/
http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105607517/
Lisaks kaant vaadates on nagu ketijälg sisse söönud 8O
See kett kuulub väljavahetamisele, kui just sa tulevikus ei taha osta uut ketti JA sidurikorvi- mis on tunduvalt kallim ketist. Soovitaks vaadata järgi ka sidurikorvi sees oleva puksi ja sidurikorvi enda külge pressitud pronkspuksi (uuematel on juba laager). Mis on ka tavaliselt kulunud.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Seda geneka ankru väljakeeramiseks on täpselt sellise suurusega polti vaja, mis mul kodus pole ja jõgevalt poest kah ei saanud. Kas tsikli enda küljes sellise suurusega polti pole kuskil, oskab keegi öelda?
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Geneka ankru väljakerimiseks leidsin poldi. Sain mõlemad karteripooled edaldatud üksteisest, aga ei saa väntvõlli vasaku karteri seest kätte - kuumutanud ja kopsinud hoolega juba, ikka ei midagi...
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Taguda ja kopsida ei tohi.

Mina tegin jawale selleks spetsiaalse tõmmitsa, mis koosneb raudlatist, mutrist, poldist ja suuremast kuullaagri kuulist.

Raudlatt kinnitub siduripoolse küljekaane poltidega nii, et keskkoht oleks väntvõlli otsa peal.
Sinna, kus on väntvõlli ots, puurisin raudlatile augu ja keevitasin mutri.
Mutri ja poldiga sain pingestada väntvõlli otsatappi ja vahele panin kuullaagri kuuli, et ots ära ei libiseks ja ei rikuks.

Võid teha ka lihtsama variandi, kus on kaks keermestatud raudlati juppi keeratud poldiaukudesse ja vinkelraud, pingutamine ei käi mitte keskelt vaid otstest.

Enne kui lahti pressima hakkad, on soovitav ajada karter nii kuumaks, et veetilk kiiresti ära kuivab.
Vastasel korral on oht, et rikud laagripesa ära.

Kokkupanekul tuleb samamoodi kuumutada.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Äkki kellelgi laenata tõmmitsaid Jõgeva lähistel või Tallinnas?
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Väntvõlli sain kätte. Nüüd oleks vaja saada veel maha vända peal olevad rulllaagrid. On keegi tuttav selle tööga ja oskaks midagi soovitada ?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Aja kuumaks ja tõmba maha.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 723
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by roosakummik »

oliveer wrote:Väntvõlli sain kätte. Nüüd oleks vaja saada veel maha vända peal olevad rulllaagrid. On keegi tuttav selle tööga ja oskaks midagi soovitada ?
Selle jaoks kasutad tõmmitsat. Kõigepealt peenikese kruvikaga eemaldad separaatori seest rullid. Siis asetad tõmmitsa külge ja nagistad ülejäänud laagri maha. Kui aega saan teen piltte mul omal ka hetkel selline teema käsil. Seniks jõudu ja kannatust.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Laagrid käes, käisin kohalikus autotöökojas. Nüüd on vaja uued laagrid osta, tihendikomplekt ja sidurikett. Kas keegi teab kust saada siduriketti võimalikult odavalt.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Kas Kloostrimetsa motopood ongi nii hõivatud koguaeg et ei võta vastu, või on mul number vale. Numbri võtsin sealt http://www.hot.ee/motopood/
Last edited by oliveer on 25. Feb 2014 20:22, edited 1 time in total.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

See vist vana juba.
Kui kliendid poes on (enamasti on) siis ta ei kipu telefonile vastama.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Mis uus nr on siis ?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 723
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by roosakummik »

oliveer wrote:Mis uus nr on siis ?
Ikka sama nr ole kannatlik. Kõige parem on minna kohale.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Poes käidud. Tihendeid sealt ei saanud, tuleb siis seda tihendi materiali osta ja ise teha. Agak üsimus selline et 2 karteripoole vahel mul tihendit ei olnud, kas ma võin sinna ise panna või ma ajan midagi paigast ära sellega? Teine küsimus on, et need hülsid vms mille sees vända nõellaagrid istuvad kas need peavad karteri seespoolt tasa olema pinnaga?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

oliveer wrote:Poes käidud. Tihendeid sealt ei saanud, tuleb siis seda tihendi materiali osta ja ise teha. Agak üsimus selline et 2 karteripoole vahel mul tihendit ei olnud, kas ma võin sinna ise panna või ma ajan midagi paigast ära sellega? Teine küsimus on, et need hülsid vms mille sees vända nõellaagrid istuvad kas need peavad karteri seespoolt tasa olema pinnaga?
Karteripoolte vahele ei ole tihendit vaja, pane silikoon, tihendiga võid ajada käigukasti reguleeringu paigast.
Vända rull-laagrite saaled peaks olema vist jah seespoolt tasa, välja ei tohi nad kindlasti ulatuda.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Ära unusta, et laagrite sisse-välja pressimisel tuleb karterid kuumaks ajada ning pressimisel(tagumisel) kasuta vana laagrit ja messingust haamrit.
oliveer
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 05. Jan 2014 19:54

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by oliveer »

Ei unusta. Kust sellist tihendi materiali saada? Käisin paaris ehituspoes seal ei olnud.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by madeinussr »

Ega sa maja ehita, ikka autopoest saab silikooni ja tihendimaterjali ;)
oliveer wrote:Ei unusta. Kust sellist tihendi materiali saada? Käisin paaris ehituspoes seal ei olnud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Ilts
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by Ilts »

Moodsast autopoest küll tihendimaterjali ilmselt mitte, aga ida päritolu trakrotite varuosadega tegelevast poest kindlasti saab.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: iz 56 mootori lahtivõtmine

Unread post by fomoco »

Karterite ja käigukasti vahele pane ainult mootori hermeetikut, saada on ka musta värvi.
Silindri alla ja siduri kaanele tee tihend ühekihilisest paksemast kingakarbi papist ja tee kokku tavotiga või mootori hermeetikuga.
Hermeetiku kasutamisel pead pinnad korralikult atsetoniga puhastama.

Silindri ülemine tihend tee alumiinium plekist, õllepurgist või veidi paremat alumiiniumi leiad vanast CRT monitorist.

Kui käigukast töötas enne lahti võtmist ilusti, siis pead kokku panema täpselt sama moodi st. kui karterite vahel oli papp, siis pead sinna sama paksu papi tagasi panema, sama kehtib ka käigukasti kaane suhtes.

Kui midagi muudad sh. reguleerseibide arv või asukoht, siis ei hakka käigud korralikult lülituma ning hakkab käike välja peksma.

Õnneks IZ`il saab käigukasti eraldi laiali võtta, ei pea mootorit maha võtma.
Post Reply