Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

Hey!

Võtaks sellise teema siis ülesse, kas keegi on võrri karteris katsetanud ka väiksema mõõduga laagreid.
Loomulikult eeldab selline ümber ehitus laagripukse.

6203 -> 6003

17*40*12 - > 17*35*10

Ehk leidub keegi, kes on miskit katsetanud/aretanud. Kas antud laager jääb liiga nõrgaks?

Ehk leidub siin foorumis spetse ja arutlejaid :)
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1555
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by madeinussr »

Arutleks kõigepealt, et mis selle mõte on?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

madeinussr wrote:Arutleks kõigepealt, et mis selle mõte on?
Mõni suudab teoritiseerida ja mõni vbl on praktikas reaalselt proovinud sellist lahendust. See ongi asja mõte, selleks ongi foorum.

Asja mõtte võiks sõnastada vast nii: tugevam laagripesa(mõneljuhul on karteri istud näiteks liiga väiksed ja laager käib pesas ringi. Mootori edasiarenduse lihtustamine, eks neid mõtteid leiab veel.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1555
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by madeinussr »

Väiksem laager kannatab väiksemaid jõude, kui väiksemaks minna läbimõõdult, siis kasutada rull laagrit.
Laagri kinnitamiseks kulunud pessa on laagriliim.

Eneseharimise mõttes teoretiseerida võib küll.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

madeinussr wrote:Väiksem laager kannatab väiksemaid jõude, kui väiksemaks minna läbimõõdult, siis kasutada rull laagrit.
Laagri kinnitamiseks kulunud pessa on laagriliim.

Eneseharimise mõttes teoretiseerida võib küll.
See on juba ammu selge, et väiksem laager kannatab ka vähem mõjuvaid jõude. Samas, mida väiksem on väikse ja suure D vahe seda rohkem kannatab üldjuhul pöörlemiskiirust.

Laagriliim pole paraku mingi imevahend ja ravib lihtsama koelisi probleeme.

Küsimus pigem on selles, kas väiksem laager on juba niipalju nõrgem, et ei pea valule vastu ning kuulid karteris laiali või väheneb lihtsalt laagrite eluiga.

Selleks saigi teema tehtud, et teoretiseerida. Kindlasti leidub siin foorumis inimesi, kes on sel teemal haritud :)
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1555
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by madeinussr »

No eks laagrid tuleb vastavalt reziimile ja asukohale arvutada, niisamateoretiseerimisel ei näe mõtet.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

madeinussr wrote:No eks laagrid tuleb vastavalt reziimile ja asukohale arvutada, niisamateoretiseerimisel ei näe mõtet.
Hetkel saan aru, et olete see teoretiseeriv pool, ning ühtegi soovitust/nõuannet teil pole. Kui natuke süveneda esimesse postitusse siis vast leiab sealt ka küsimuse, millele vastus otsitakse :)

80cc hiinakas kasutab 202 laagrit, mis on nõrgem, kui 203. 6003 peaks olema veidi nõrgem, kui 202.

Võib olla teil on olemas teooria kuidas neid tugevusi arvutada?
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by Kauri »

kr1x_Z wrote: Hetkel saan aru, et olete see teoretiseeriv pool, ning ühtegi soovitust/nõuannet teil pole. Kui natuke süveneda esimesse postitusse siis vast leiab sealt ka küsimuse, millele vastus otsitakse :)
Mitte, et ma nüüd miskit hirmus tarka öelda tahaks aga sellise suhtumise peale: aga eks minge ja proovige ära, eks need insenerid ole ikka olnud ülemakstud jobud. :twisted:

Kui nüüd tõsisema jutu juurde tulla, siis ilmselt sellised karterid, kus laagriliim ka enam ei aita, võib rahuliku südamega vanaraua hunnikusse visata küll. Ega miski pole igavene.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

Kauri wrote:
kr1x_Z wrote: Hetkel saan aru, et olete see teoretiseeriv pool, ning ühtegi soovitust/nõuannet teil pole. Kui natuke süveneda esimesse postitusse siis vast leiab sealt ka küsimuse, millele vastus otsitakse :)
Mitte, et ma nüüd miskit hirmus tarka öelda tahaks aga sellise suhtumise peale: aga eks minge ja proovige ära, eks need insenerid ole ikka olnud ülemakstud jobud. :twisted:

Kui nüüd tõsisema jutu juurde tulla, siis ilmselt sellised karterid, kus laagriliim ka enam ei aita, võib rahuliku südamega vanaraua hunnikusse visata küll. Ega miski pole igavene.
Ei püüa kuskiltki otsas väita, et insenerid on jobud, sa vist mõistsid mind täiesti valesti. See laagriliimi kasutamine ja laagripesade vastus oli eelneva inimese mõeldud(Selle tegevuse mõte?). Eesmärk on tegelt hoopis teine ja karterid on korralikud.

Vene asjad on teatavasti tehtud teatud varuga ning võimsamadki pillid kasutavad nõrgemaid laagreid.

Seega võiks teemavälise jutu lõpetada ja sõnavõtta need, kes asja mõningal määrel jagavad.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by Nobody »

Ehk on väiksemate laagritega pillidel hoopis suurem max pööre ja aeglane ülekanne, mis vähendab koormusi laagritele? Või ehk väiksemad liikuvad massid ;)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by argo1974 »

Kui vaadata laagrite andmeid, siis dün. radiaalkoormused vastavalt 10kN ja 6,5kN, nominaalpöörded 18T ja 21T, piirpöörded 27T ja 31T. Pööretes saadav eelis oleks võrri puhul puhtalt teoreetiline, aga dün. radiaalkoormuses on väiksema laagri peale minekul tuntav langus. Võrdluseks, 6202 dün. rad-k on u 8,2kN. Harilik 6003 tundub seega igatpidi äärmiselt piiripealne variant, tõenäoliselt saaks sama tulemuse ka arvutades. Samas paljud laagritootjad pakuvad ka eriterasest optimeeritud laagreid, st mõni eri-6003 võib olla vabalt 6202-ga võrdsete näitajatega. Äkki on ka kaks kitsast laagrit võimalik, nt 16003.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

argo1974 wrote:Kui vaadata laagrite andmeid, siis dün. radiaalkoormused vastavalt 10kN ja 6,5kN, nominaalpöörded 18T ja 21T, piirpöörded 27T ja 31T. Pööretes saadav eelis oleks võrri puhul puhtalt teoreetiline, aga dün. radiaalkoormuses on väiksema laagri peale minekul tuntav langus. Võrdluseks, 6202 dün. rad-k on u 8,2kN. Harilik 6003 tundub seega igatpidi äärmiselt piiripealne variant, tõenäoliselt saaks sama tulemuse ka arvutades. Samas paljud laagritootjad pakuvad ka eriterasest optimeeritud laagreid, st mõni eri-6003 võib olla vabalt 6202-ga võrdsete näitajatega. Äkki on ka kaks kitsast laagrit võimalik, nt 16003.
argo1974, Aitäh hea vastuse eest. Olen ka uurinud seda teemat veidi. Saan aru, et üks koormus on mõõdetud pöörleva teine seisva laagriga? Alas-Kuuli lehekülje järgi on:

9,65 / 4,75KN | 203 D seeria laager
6,05 / 3,25KN | 6003
6,05 / 3,25KN | 16003 laager lihtsalt 2mm kitsam, kui 6003
6,95 / 4,15 KN | 6003CTA Saksa lehelt leitud laager
7,80 / 3,75 KN | 6202 laagrit kasutab siis 50/80cc hiina võrri mootor

16003 on samuti võimalik, tähtis, et laager jääks ise kitsamaks, kui on originaal laager. Neid tugevdatud laagreid peab täpsemalt uurima, et kuid tugevaid neid leidub ning kus neid saada on.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by argo1974 »

Tugevdatud laagrite osas vaata nt NSK BLxxx seeriat, neil on standardist rohkem laagrikuule.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu

Unread post by kr1x_Z »

argo1974 wrote:Tugevdatud laagrite osas vaata nt NSK BLxxx seeriat, neil on standardist rohkem laagrikuule.
BL laagri leidsin kõige väiksema 25*52 ehk siis BL205. Leidsin ka spindle nime kandvad laagrid, mis paistavad kuulide rohkuselt silma. 17*35*10 laager ja taluvus 8.65kn / 4.9kn, mis on tugevam, kui 202, veidike nõrgem, kui 203. Pööret kannatavad ulmeliselt. Karterisse sobivust tuleb veits uurida, võimalik, et see pole sobiv keskkond.
Post Reply