Page 1 of 1

Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 17. May 2014 22:51
by Kirsa
Masinaks on Jawa 350/360 - ehitusaasta 1967.
Probleem - sidur libiseb, aga ainult teise käiguga. 1, 3, 4 on ok
Võtsin lahti ning vahetasin ära sidurikettad - olid tõesti kulunud, aga sellest ei muutunud midagi.
Ei läinud karvavõrdki halvemaks ega paremaks.
Kontrollisin üle vedava hammasratta kinnitusmutri, äkki libiseb võlli otsas ringi, aga ka see oli kinni.
Sidurivedrud tundusid okei ja nüüd paksemate ketastega on nad ka suurema pinge all.

Endal on mõistus natuke otsas, et mida veel kontrollida.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 18. May 2014 09:49
by fomoco
Kas üldse ei vea edasi?

Pigem on käigukastis hammasrattad ja nuudid kulunud.

Võid proovida automaat siduri reguleerimist:

*Lased siduritrossi lahti.
*Keerad siduri reguleer mutikat, kuni siduri lülitus kahvel (käiguvahetus võlli otsas) on kergelt vastu väikest rattakset.
*Pingutad trossi ära.

Proovi ka spetsiaalset märgsiduri jaoks mõeldud käigukastiõli.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 18. May 2014 10:26
by Kirsa
Veab ikka. Libisema hakkab siis kui proovida korralikult kiirendada et panna järgmine käik. Pensionäri kombel pikalt teisega lastes saab isegi natuke sõita. Ja läbilibisemine on ikka pehme, täpselt nagu siduri libisemine.
Vahetasin just õli üle mitme aasta, aga eelmise veneaegse õliga käitus täpselt samamoodi.

Ma proovin siis natuke lammutada.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 18. May 2014 10:57
by fomoco
Libisemine saab tulla vaid järgmistest asjadest:

*vale regull.
*vale õli. (eelistada märgsiduri õli)
*kehvad kettad (Libisemisest kõrbenud)
*väsinud vedrud (venitada, lisada seib või vahetada välja)
*valesti kokkupandud sidur. (kettad valesti või midagi puudu)

Teine palju hullem jama tekib siis, kui sidur ei lahuta.

* Sidurikorvi distantspuks on kulunud või "marraskil"
* Kettad on kõverad, metallkettad on kärnilised.
* Vale regull, vale õli.


Kui juba laiali kisud, siis pööra tähelepanu ka sidurikorvi pikilõtkule - võiks olla 0,2mm, seda reguleeritakse distantspuksi lühemaks käiamise või seibide vahele panekuga.
Distanspuksi üldisele välimusele - ei tohi olla kulunud.

Ning sellele, et sidurikett ikka sirgelt jookseks, paned sirge lati vastu mootori poolt ja mõõdad nihikuga hammasrataste kaugused ära. vajadusel reguleerid seibidega sidurikorvi alt.

Seibe saab:

http://www.balticbolt.ee/


..................................
Mul kulus sidurikorvil see distantspuks täitsa sooneliseks ja sidurikorv on seest kulunud.
Treisin seest kulunud osa väljaja nüüd üritan sinna pronksist puksi sisse teha.

Esimese korvi juba rikkusin ära, kuna treisin liiga palju seest ja puksi sisse lüües murdus korvilt tükk ära.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 18. May 2014 12:07
by Kirsa
Huvitav on see, et libiseb "ainult" teise käiguga - kolmanda käiguga ei ole mingit muret ja lahutab ka väga hästi. See tekitas mõtted, et ehk ei ole asi üldse siduris. See ratas on ainult 18300 sõitnud ja korv ja vahekettad olid ilusad kui eelmine kord lahti võtsin ja kettaid vahetasin.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 18. May 2014 12:57
by vaalo
Siduritrossil/-lingil ikka vabakäik on?

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 18. May 2014 22:38
by fomoco
Kui viga ei ole siduris, siis tuleb ette võtta käigukasti remont.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 25. May 2014 19:18
by Kirsa
Selline küsimus, mitu NM jõuga keeratakse kinni peaülekande hammasratta kinnitusmutter?
Jawa raamatust mina vastust ei leidnud.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 25. May 2014 20:22
by vaalo
Milleks Sul seda teadmist vaja on? Raamatus ei olegi seda infot ja see on ka võrdlemisi ebavajalik, eriti veel arvesse võttes, et see mutter stoperdatakse vastava seibiga ja hammasratas ise istub ju niikuinii nuutidel.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 26. May 2014 23:36
by argo1974
Siduri keskmutter 35Nm
Ketitähiku mutter 40Nm
638-640 puhul lubati siduri keskmutrile 40Nm, ju sellepärast, et kippusid vanematel mudelitel lahti tulema.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 31. May 2014 22:10
by Kirsa
Suured tänud.
Sattusin täna jälle maale ja võtsin asja lahti - kohale jõudsid ka uued sidurivedrud.
Mõlemad mutrid oli igatahes mul lõdvemalt kui ülal antud numbrid, aga sidurikorv on nuutide peal ja päris logisev see mutter ka ei olnud. Homme laon kokku ja õige õli on ka sees.
Eelmine nädalavahetus lisasin seibe sidurivedrude alla - ei olnud mingit abi, libises teine käik täpselt samamoodi.

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 01. Jun 2014 15:06
by Kirsa
Võtsin vedava hammasratta maha - ei ole seal nuute ega kiilu - lihtsalt istub koonuse otsas. Potentsiaalne libisemise koht minu arust.
Pildid: http://woolik.bumpclub.ee/~kirsa/pildid ... /jawaosad/

Aga paistab et ei peagi seal kiilu ega nuute olema - lihtsalt tuleb kokku pannes ära puhastada:
http://www.youtube.com/watch?v=cKCkJg0Kg10

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 01. Jun 2014 23:27
by vaalo
No Sa enne rääkisid peaülekandest, nüüd lammutad aga mootoriülekannet, mille vedav hammasratas püsib väntvõlli koonuse otsas tõepoolest ainult hõõrdejõu mõjul. Kui seal libisemise jälgi näha ei ole, on probleem arvatavasti siiski kuskil mujal. Ühinen ühe eelneva arvamusega, et ilmselt vales reguleeringus. Kordan seega enda küsimust, et kas sidurihooval ja -trossil on ikka piisav vabakäik?

argo1974 wrote:Siduri keskmutter 35Nm
Ketitähiku mutter 40Nm
638-640 puhul lubati siduri keskmutrile 40Nm, ju sellepärast, et kippusid vanematel mudelitel lahti tulema.
Kui Sul juba sellised andmed on, oskad ehk öelda ka levinumate mudelite (näiteks 559) silindripeade mutrite pingutusmomente?

Re: Jawa 360 sidur libiseb teise käiguga

Posted: 02. Jun 2014 19:43
by argo1974
Silindripea mutrid 20-25 Nm, vasaku mootorikaane kruvid 10Nm, parema mootorikaane kruvid 5Nm.