Page 1 of 1

K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 29. Jun 2014 23:59
by iz350super
Tere,
kuna on kogunenud palju mopeedi juppe, ning sellega seoses on tekkinud küsimus.
Vanal mopeedi kolvil on väike kolvisõrm ja suurem lõige kolviseelikus, kas see kaalujaotuseks, või see tõmbab rohkem kütet peale kui uuem kolb, suurema sõrmega ja väiksema lõikega. ( liiguvad edasi ju mõlemad ühtemoodi)
Samamoodi on hülssidel all see lõige, küsimus siis mida see lõige teeb ja kas ma saan näiteks vanasilindri sisse panna uue kolvi, väikese lõikega, võrdluseks lisan pildi ka.
Paremal siis uuem kolb, vasakul vana.


http://www.upload.ee/image/4131052/1049 ... 1987_o.jpg
Kuigi mõlemad vanatüübi silindrid, ehk siis suht ruudulise kujuga, pole nagu see viimane väljalase, tagant laiemaks.
Uue näide:
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 990531.jpg

Viimane küsimus, siis kätte sattus natukene viilitud kolb, autor teadmatta, kuid seal oli karbussipoolne seelik natukene lihvitud. Väike kaar nagu lihviti sisse, servad jäeti puutumatta, minu küsimus, kui karpa poolset seelikut lihvida, kas siis tõmbab kütet kehvemini peale?
T.M

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 30. Jun 2014 08:44
by madeinussr
"Suure sälguga" kolb on vanem tüüp kuni Š-57 mootoritele mõeldud. Sama silindriga Š-57 markeering on silindripeal kindlasti olemas. Madalama väljalõikega kolb on uuem š-62 alates, samuti on silindril markeering š-62.
Pareimini jooksevad aknad kokku vanemal tüübil, uuemal avanevad aknad tihti vaid poolenisti.
Kõigeparemini on seda näha kui kolvi ja silindri mootorile peale paned ja väntvõlli keerad.
Rohkem juttu Silindri tüüpidest http://forum.moped.ee/t900-silindrid

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 30. Jun 2014 15:30
by iceman
kolviseelikuga reguleeritakse sisselaske pikkust , kui kolb on üss , siis võiks sisselase olla kogumahus lahti, ei tea kas tehasesilindril on täiesti avatud , võimalik ,et pole . siis sealt tagant pisut õgvendad seda kolviserva et avanemine oleks maksimaalne ja seeläbi sisselase pikem. sama jutt , kui oled sisselaske kanaliülemist serva ülespoole viinud .

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 01. Jul 2014 00:46
by iz350super
Viidatud saidil oli põhjalik ülevaade tehtud silindritest, mainitud oli, et kõigeparemini jooksevad avad kokku š- 50, kuid neid silindreid pole liikvel eriti näinud.

Kuid kas siis madala lõikega kolbi võib panna suure lõikega silindrisse ja vastupidi?

Kas uuema silindri tehasepraagi all mõeldakse ainult seda, et hülss on tihtipeale mööda lükatud õigest avast ja jätab korralikud randid sisse ja väljalaskesse?

Ma ei mõista, pole mu delta ükskõik mis seadistusega üle 45 läinud, lubatakse 50 :D Või on tõesti juba karteri kanalid juba miskit mööda tehtud, mul uuem v-50 seeria.
Vana, š-62 läks jubehästi edasi, milles võib konks olla?

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 01. Jul 2014 22:15
by MargusM
iz350super wrote:Vana, š-62 läks jubehästi edasi, milles võib konks olla?
Kas mitte Š-62 motol käikude ülekanded sutsu erinevad ei olnud? Kusagilt on kõrva jäänud, et Š-62 mootor sellepärast V-50 eest ära lippab.

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 02. Jul 2014 07:34
by lipamets
.

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 02. Jul 2014 09:22
by iceman
kui otsid ja leiad portimise kohta infi , siis veendud , et mitteainult v50-l , vaid ükskõik mis rolleri või tsikli mootoril , ei ühildu silindri ülevoolu kanalid karteriga. täiesti tavaline praktika on, et tuleb siitsealt siluda. iseasi kas see olulist , käegakatsutavat võitu annab. hea lõptulemus on selliste väikeste asjade summa , kuid ükshaaval ja eralditehtuna ei pruugi vahet tunda .
kahekäigulisi mootoreid on tehtud väga erinevaid , on erinevad ülekanded käigukastis jne . samas on olemas 13 , 14 , 15 hambaga veohammakaid ketile , millest kindlasti lõppkiirus oleneb.

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 03. Jul 2014 00:46
by iz350super
Kas siis uue sõrmega kolvile mõeldud täiskuuväntvõll?
Et siis mul originaalväntvõlliga tasub pigem mootor kokku panna vanematest juppidest, mis mul praegu sees ongi.
Leidsin väikese sõrmega kolvi, vahetasin uue väntvõlli vanema, väiksema kepsusilmaga oma vastu.
Kuid siis tekkis küüsimus, kumb silinder sellele vanale (uuest kolvist suurema seelikulõikega) sobib, selleks lisasin ka pildi.

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 03. Jul 2014 19:22
by iceman
mulle teadaolevalt on sõrme erinevus tulenev silmapuksi asendamisest nõellaagriga , seda tehasepoolt. kui sul on valida täiskuu vända või tavalise vahel , siis peensusi teadmata eelistaksin esimest .
vene foorumites laialt levinud praktika on kasutada honda dio kolbi , see on vist rolleri mark . kolb ise mõõtudelt sarnane , vaid 39 läbimõõduga , niiet kui seda installida , tapad mitu kärbest ühega . eeldab siis silindri töötlemist vajalikku mõõtu .

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 04. Jul 2014 00:39
by madeinussr
Sellised ekslikud väited tuleb juba eos ümber lükata. Peenem sõrm 10mm ja jämedam 12mm on mõlemad kasutuses pronkspuksi peal. Hilisemalt tehti 12mm sõrme jaoks ka nõellaagriga kepse.
iceman wrote:mulle teadaolevalt on sõrme erinevus tulenev silmapuksi asendamisest nõellaagriga , seda tehasepoolt.

Re: K: kas mopeedi kolbe saab seeriatel vahetada

Posted: 05. Jul 2014 00:35
by iz350super
Nõustun madeinusseriga, kuna võtsin uuema mopi esimest korda lahti peale tehasest kokkupanekut, kõigil pronks puks, nõellaagrit ei soovitata panna kui vändas väikenegi lõtk sees on, mis mul on hetkel sellel väntvõllil.