Kuidas parandada mootorratta siselohvi

Üldine mototeemaline arutelu
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Kuidas parandada mootorratta siselohvi

Unread post by Nobody »

Järgnev õpetus tugineb isiklikule kogemusele ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Kuid siiani on enda ja sõprade mootorrataste, jalgrataste ja aiakärude siselohvid pidama jäänud.

Liimiks kasutan külmvulkaniseerimise liimi ning spetsiaalseid sisekummi remondilappe. Neid vahendeid müüb pea iga rattapood, Automaailm, Fixus, Tööriistamarket jne.

Esmalt lokaliseeri lekkekoht, selleks võib olla naelatorge, klaasikillust lõige või valede töövõtetega lohvi paigaldades tehtud heeblitega sisselõige. Selleks pumpa siselohvi õhku. Kui silma ning kõrvaga ei ole võimalik lekkekohta tuvastada, aseta täispumbatud lohv vette. Seejärel märgi näiteks markeriga koht ära.
Lokaliseeri lekkekoht ehk auk
Lokaliseeri lekkekoht ehk auk
Seejärel võta väike tükk liivapaberi karedusega näiteks 80...180 ja puhasta lapist pisut suurem pind hoolikalt ära.
Puhasta liivapaberiga pind
Puhasta liivapaberiga pind
Mina kasutan kindlama tulemuse jaoks puhastamiseks rasvadest ja mustusest piiritust. Kuid sobib igasugune hästi lenduv lahusti nagu aviobensiin, white spirit, atsetoon, nitrolahusti vms.
Puhasta piiritusega
Puhasta piiritusega
Leia sobivas mõõdus lapp. Vahendeid saad osta eelpool kirjeldatud kohtadest.
Vulkaniseerimise liim ja lapp
Vulkaniseerimise liim ja lapp
Kata liimiga lapisuurune pind, hõõru sõrmeotsaga laiali. Lase kuivada umbes 1 minut. Ära pane liiga paksu kihti.
Määri liimiga pind kokku
Määri liimiga pind kokku
Eemalda lapilt kaitsefoolium. Kindlasti ära puuduta sõrmedega enam lapi liimitavat pinda. Rasv kätel võib halvendada naket liimiga.
Eemalda kaitsefoolium
Eemalda kaitsefoolium
Aseta paik nii, et auk jääks võimalikult keskele. Mitme pisema kõrvuti asetseva augu korral kasuta suuremat lappi.
Paigalda lapp
Paigalda lapp
Pressi välja kõik õhk lapi ja siselohvi vahel. Minul on häid kogemusi kahe vineerklotsi vahel surudes kruustangide või pitskruvidega. Hoia 2...3 minutit.
Pressi korralikult kinni 1...3 minutit
Pressi korralikult kinni 1...3 minutit
Vabasta parandatud koht. Eemalda vaikselt kaitsekile. Kui lapp on kaetud kaitsepaberiga, siis võid lohvi pisut kokku murda, et paber rebeneks keskelt. Seejärel eemalda paber keskelt välisserva poole. Nii jääb ilus lapitud koht. Kontrolli kas leke on pidama jäänud. Selleks pumpa lohv uuesti õhku täis ning toimi nii nagu varem.
Eemalda paber/kile vaikselt
Eemalda paber/kile vaikselt
Allpool veel üks näide pisut suurema lapiga paigaldusest. kogu protsess võtab aega 5..10 minutit ning siiani on minul kõik paigad pidama jäänud.
Veel üks parandatud koht
Veel üks parandatud koht

Ehk on kellelegi abi. Meeldivat lappimist!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply