Järgnev õpetus tugineb isiklikule kogemusele ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Kuid siiani on enda ja sõprade mootorrataste, jalgrataste ja aiakärude siselohvid pidama jäänud.
Liimiks kasutan külmvulkaniseerimise liimi ning spetsiaalseid sisekummi remondilappe. Neid vahendeid müüb pea iga rattapood, Automaailm, Fixus, Tööriistamarket jne.
Esmalt lokaliseeri lekkekoht, selleks võib olla naelatorge, klaasikillust lõige või valede töövõtetega lohvi paigaldades tehtud heeblitega sisselõige. Selleks pumpa siselohvi õhku. Kui silma ning kõrvaga ei ole võimalik lekkekohta tuvastada, aseta täispumbatud lohv vette. Seejärel märgi näiteks markeriga koht ära.
Seejärel võta väike tükk liivapaberi karedusega näiteks 80...180 ja puhasta lapist pisut suurem pind hoolikalt ära.
Mina kasutan kindlama tulemuse jaoks puhastamiseks rasvadest ja mustusest piiritust. Kuid sobib igasugune hästi lenduv lahusti nagu aviobensiin, white spirit, atsetoon, nitrolahusti vms.
Leia sobivas mõõdus lapp. Vahendeid saad osta eelpool kirjeldatud kohtadest.
Kata liimiga lapisuurune pind, hõõru sõrmeotsaga laiali. Lase kuivada umbes 1 minut. Ära pane liiga paksu kihti.
Eemalda lapilt kaitsefoolium. Kindlasti ära puuduta sõrmedega enam lapi liimitavat pinda. Rasv kätel võib halvendada naket liimiga.
Aseta paik nii, et auk jääks võimalikult keskele. Mitme pisema kõrvuti asetseva augu korral kasuta suuremat lappi.
Pressi välja kõik õhk lapi ja siselohvi vahel. Minul on häid kogemusi kahe vineerklotsi vahel surudes kruustangide või pitskruvidega. Hoia 2...3 minutit.
Vabasta parandatud koht. Eemalda vaikselt kaitsekile. Kui lapp on kaetud kaitsepaberiga, siis võid lohvi pisut kokku murda, et paber rebeneks keskelt. Seejärel eemalda paber keskelt välisserva poole. Nii jääb ilus lapitud koht. Kontrolli kas leke on pidama jäänud. Selleks pumpa lohv uuesti õhku täis ning toimi nii nagu varem.
Allpool veel üks näide pisut suurema lapiga paigaldusest. kogu protsess võtab aega 5..10 minutit ning siiani on minul kõik paigad pidama jäänud.
Ehk on kellelegi abi. Meeldivat lappimist!
Kuidas parandada mootorratta siselohvi
Kuidas parandada mootorratta siselohvi
Auto võib olla, tsikkel peab olema.