Page 1 of 1

Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 05. May 2015 21:36
by Külgkorv
Tervist, lugesin vist kõik mopeediteemad siin ära ja tuli tahtmine ka enda Stellaga eputada.

Saamislugu siis umbes täpselt selline, et 2008 aasta sügisel tuli isale pakkumine, et seisab garaažis kasutuna miski mopp. Väja käis selle eest ehk 3500 krooni, oli ka väga heas korras. Sai mingid nipet näpet asjad üle vaadatud ja paagist rooste välja pestud ning siis ma sõitsin sellega suve või paar (kui sain, olin 11. aastane, nüüdseks 16) kuni enam käima ei läinud. Ise ei osanud midagi sellega peale hakata ja isal oli ka põllumajandusega palju tegemist.
Nii ta kogus tolmu 2-3 aastat, kuni 2014 veebruaris sai inspekteerima hakatud. Arvasime mis me arvasime ja vahetasime ära need karteri tihendid (täpset definitsiooni ei tea), ühtlasi tegime ka jalakäikudele üle, kunagisest ajast vedeles jalakäikudega delta. Nii palju sai paremaks, et sekundiks või paariks saime käima ja kõik. Kutu jälle. Siis ta seisis jälle aasta, kuni sai viidud asjatundja kätte, kes vea leidis. Mootor oli täiesti kokku jooksnud, ehk üks kolvirõngas oli pulbriks ja silinder + kolb kriimulised.
Kuu tagasi ostsime uue silindri ja kolvi rõngastega. Masin töötas, kuid jalakäikud ei püsinud sees. Nende jalakäikudega sõitsin ma umbes paagitäie kuni kõrini sai ja otsustasin ise mootori laiali tõmmata ja käsikäigud tagasi panna. Korra olin juba isaga laiali võtnud ja ega seal mingit raketiteadust ka pole. Kõik sujus hästi kuni hakkasin uuesti silindrit peale tagasi sobitama ja lõhkusin selle käigus pealmise kolvirõnga. Polnud hullu, sain targemaks. Peale läks uus kolvirõngas ja sellel korral sain ka silindri muretult peale.
Ühe vea parandad, tuleb uus juurde. Nimelt ei läinud enam hästi käima (varem oli ühe vända pill). Süüdistasin karpat. Tegin sinna uued tihendid, puhastasin kaks korda (suruõhuga läbi). Käima minek ei paranenud aga jõudu tuli juurde. Jõudes tänasesse päeva, mõtlesin hommikul koolibussis, et kas süüdet mitte sättida. Isa poetas tarkuse, et kui käivitades paugub leegitorru, siis on süüde hiline ning kui paugub karpasse, on varane.
Peale väsitavat koolipäeva tõmbasin siis kaane maha ja keerasin alustuseks süüdet paar millimeetrit varasemaks neist märgetest, kus peaks õige süüde olema. Kaas peale tagasi ja vänta. Käis esimesest löögist. Tuju oli muidugi koheselt laes. Nii palju kui ma mäletan, siis on selle Stellaga varem üks räme käima tampimine ikka olnud, nüüd siis tean, et kõik need aastad oli süüde vale... Nüüdseks olen selle foorumi ja katseeksitusmeetodiga enda jaoks selle mootori selgeks saanud. Hea tunne, kui masina korrasolek ei sõltu kellestki teisest peale enda.

Pilte näeb siit: http://imgur.com/a/v5nuJ#aIBbuNn Kas teile ei tundu, et esihark kuidagi pikk oleks? Ratta ja porika vahel oleks nagu kole palju ruumi.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 05. May 2015 21:45
by Nobody
Amorditorud on ilmselt Delta omad, sellepärast see liigne pikkus.

Väga tubli oled olnud ja hea lugemine. Mopeedid ja võrrid on väga paljude tsiklistide esimesed õpiobjektid olnud. Nagu näha, on sul mõte terav ja käed osavad. Jätka samas vaimus ja nii kogemused tulevad! 8 )

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 06. May 2015 18:23
by Külgkorv
Aitäh! Suvel ongi plaanis juba miski asjalikum kaherattaline ette võtta. Jubedalt meeldivad Jawad ja kuna peres on IZ Planeta 3, mille olen enda arust kontrolli alla juba saanud, siis pole see üleminek mopilt 350-sele nii hull. Sellest hoolimata peaksin ettevaatlik olema.
EDIT: Planeta asemel on tegelikult Jupiter

Täna otsustasin Stellaga koolitee ette võtta. Hommikul polnud viga, kuid tagasitulek vihmaga oli VÄGA halb mõte. Image
Kõrge porika tõttu loobib ikka jubedalt esiratta pealt kruusa üles. Nagu vastutuult sülitamine.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. May 2015 21:53
by Külgkorv
Nonii,
mitu päeva pole midagi põnevat juhtunud. Sai jälle paak täis kallatud ja huvipärast läbisõit üles kirjutatud, et pärast l/100km vaadata. Tehtud on ainult pisikesi asju, nagu näiteks paagi paremini kinnitamine jne. Sai ka survekaga kallale mindud, enne kruvisin plastikud maha ja igaks juhuks halli karbi + süütepoole ka. Pesin maha ka natuke värvi tagaveljelt, mis tähendab et lähevad mõlemad uue värvi alla. Leidsin ka raamilt paar mõra, peale keevitust tahaks ka raami ära värvida. Ühesõnaga, kui kool läbi saab ja rohkem aega leidub, siis läbib Stella uuenduskuuri. Kui enne töötas ainult lähituli, siis nüüd on seegi kadunud. Õnneks tean kust neid 6V pirne saab. Kui hästi läheb ja dokumendid üles leiab (võin vanduda et on kuskil olemas), siis võtab ehk suvel arvele. Täna vahetasin käimalöömisvända originaali vastu, eelmine käis vastu sumpat.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 17. May 2015 11:29
by Külgkorv
Täna võtsin kätte ja tihendasin sumpa nii ära kui saab. Leegitoru krae oli lausa lahti, selle panin sobivasse asendisse ja lasin isal kinni keevitada. Sumpa ja leegika ühenduse vahele kerisin paar head tiiru asbestnööri ja kui käima lõin ei tundud enam äragi. Eks nüüd saab külarahva närv ka puhata.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 22. May 2015 20:41
by Külgkorv
Peale eelmist postitust pole jälle midagi huvitavat juhtunud. Kalland ja talland, nagu öeldakse. Ostsin uue esipirni, veel katkisem kui vana. Poes müüja veel luubiga vaatas. Kodus vaatan, puha niitidel jupid väljas. Ju autos kindalaekas väristas katki. Vanal pirnil leidsin lähitule üles, lüliti viga, kuid kaugtuld pole ikka. Mootori poolt kostab kõrgetel pööretel kahtlast kõrinat, metalset sellist. Lisasin õli, natukeseks ajaks nagu parandas, kuid nüüdseks on see tagasi. Täna kukkusin rulaga hirmus täbarasti, parem käsi täitsa läbi, lasen puhata, kui paremaks ei lähe siis igaks juhuks röntgenisse. Remondimeest minust kahjuks mõneks ajaks pole. Eks igaks juhuks käigukasti kaane alla vaatan, kuskilt mujalt ei saaks see hääl tulla, muidu oleks ammu kottis. Seda veel, et sumpa tihendusega tuli kübeke jõudu tagasi, ju ta midagi ikka seal resoneerib...

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 25. May 2015 19:46
by Prii
Pagan, vaatasin pealkirjast, et opaaa, keegi Stellale külka külge pannud. Kahjuks siiski mitte. Edu igatahes.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 26. May 2015 12:40
by Külgkorv
Kusjuures isegi mõtlesin teemat tehes, et äkki tekitab arusaamatusi, aga aitäh sellegipoolest!

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 12. Jun 2015 23:22
by Külgkorv
Tunnen, et pole viimasel ajal siia palju kirjutanud. Pole nagu midagi juhtunud ka. Ainuke asi ehk oleks see, et vahetasin ära silindri küljes/sees oleva leegitoru poldi. Ühel korral seda pingutades andis see järgi. Oli teine jama vindiga ja kuna mul paar kriimulist silindrit vedeles, siis kasutasin võimalust. Alguses arvasin hullemat, et silindrisisene keere maas, õnneks seda see ei olnud, poldil oli endal halb vint ja pealegi mutter oli ka üsna sile juba seest poolt. Peale selle ei oska küll absoluutselt midagi jutustada, niiet jätkub kalla ja talla meetod. Täna tehti minust siia sobiv pilt, läks ka avatariks.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 13. Jun 2015 21:01
by Külgkorv
Ära hõiska enne õhtut...

Tänasel kuumal päeval peale pikemat sõitu jätsin ta jahtuma, üllatus üllatus, peale seda enam ei käivitunud. Mingit moodi sain käima ja kuidagi koju ära, kuid peale seda oligi kõik. Hoolimata minu ponnistutest küünlate vahetuse ja puhastusega ei näidanud mingitki elumärki. Üks mõte oli, et äkki läks nii kuumaks pika sõiduga, et põletas tihendid silindri vahel ära. Tegin uued, lausa spetsiaalsest tihendimaterjalist, ikka ei midagi. Kuidagi moodi käivitus, aga väga hädiselt käis, ainult gaasi peal hoides. Iga paari sekundi tagant oleks nagu säde hetkeks kadunud ja siis tagasi tulnud. Ja niimoodi ta süda vaevaliselt tuksus, lööke vahele jättes. Piilusin sinna süüte kaane alla ka, märkasin et magnetil olid julmad kulumisjäljed. Ilmselt oli saanud magneti ja väntvõlli vaheline kiil kunagi imeikult ja ju ta oli loperdanud seal otsas. Viimases meeleheites Stellat elustada viskasin peale teise magneti. Ei kujuta ette mis moodi, aga aitas.

On keegi teadlik sellest, kas originaalis käib mingi tihendilaadne asi silindripea ja silindri vahele?

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. Jun 2015 15:53
by Külgkorv
Masendav,
eilne vaev oli täiesti asjata. Täna jätkusid varasemad sümptomid. Hakkasin küünalt uurima, varem olin küll seda puhastanud, aga tulutult. Avastasin nende kahe metallosa vahelt, kus säde tekib, meeletult paksu kihi tahma. Noateraga kraapisin puhtaks ja Stella laulis jälle esimesest vändast. Ajab ikka naerma küll :lol: . Ega need uued tihendid liiga ka ei teinud, ehk on nüüd paremgi...
Homme ostan tagavaraks kohe hea mitu tükki neid kuramuse küünlaid.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. Jun 2015 20:05
by Nobody
Külgkorv wrote:Masendav,
eilne vaev oli täiesti asjata. Täna jätkusid varasemad sümptomid. Hakkasin küünalt uurima, varem olin küll seda puhastanud, aga tulutult. Avastasin nende kahe metallosa vahelt, kus säde tekib, meeletult paksu kihi tahma. Noateraga kraapisin puhtaks ja Stella laulis jälle esimesest vändast. Ajab ikka naerma küll :lol: . Ega need uued tihendid liiga ka ei teinud, ehk on nüüd paremgi...
Homme ostan tagavaraks kohe hea mitu tükki neid kuramuse küünlaid.
Mis küünlamarki kasutad? Ehk tegu liiga külma küünlaga ja ei jõua isepuhastamise temperatuurini, et tahm nii kasvada sai. Tehas soovitab A17 marki küünalt.

Palju ja mis õli bensiini sisse paned?

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. Jun 2015 21:25
by Külgkorv
Nobody wrote:
Külgkorv wrote:Masendav,
eilne vaev oli täiesti asjata. Täna jätkusid varasemad sümptomid. Hakkasin küünalt uurima, varem olin küll seda puhastanud, aga tulutult. Avastasin nende kahe metallosa vahelt, kus säde tekib, meeletult paksu kihi tahma. Noateraga kraapisin puhtaks ja Stella laulis jälle esimesest vändast. Ajab ikka naerma küll :lol: . Ega need uued tihendid liiga ka ei teinud, ehk on nüüd paremgi...
Homme ostan tagavaraks kohe hea mitu tükki neid kuramuse küünlaid.
Mis küünlamarki kasutad? Ehk tegu liiga külma küünlaga ja ei jõua isepuhastamise temperatuurini, et tahm nii kasvada sai. Tehas soovitab A17 marki küünalt.

Palju ja mis õli bensiini sisse paned?
Küünlaks on A11, Jõgeval Avaksi poes küsisin millist küünalt vene mopile soovitatakse, pisteti seesama mulle kohe pihku ka. Enamjaolt näeb ta ostast välja selline.
Image

Õli on selline, segan seda nagu tavaks, 1:50. Olenemata odavusest tundub oma tööd hästi tegevat.
Image

Küünla koha pealt seda veel, et täna tuhlasin netis ja kiputaksegi kiruma neid vene küünlaid. Vene masinatele pidavat kõik Bosche ja mida veel sisse kruttima.

Ehk oleks kasuks kui segu lahjemaks keeraksin? Hetkel on kruvi 1,5 tiiru, ehk 540 kraadi täiesti kinnisest asendist lahti keeratud.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. Jun 2015 21:48
by Nobody
Toimivad ka vene küünaldega asjad hästi. Proovi järgmine kord A17 küünlaga. A11 kasutan näiteks mina izil, mis tublisti suurem ja kõrgema temp. mootor.

See segukruvi mõjutab tühikäigul töötamist, pööretel segukogus seadistatakse düüsi valikuga - mida sul pole vaja muuta :wink:

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. Jun 2015 21:59
by Külgkorv
Nobody wrote:Toimivad ka vene küünaldega asjad hästi. Proovi järgmine kord A17 küünlaga. A11 kasutan näiteks mina izil, mis tublisti suurem ja kõrgema temp. mootor.

See segukruvi mõjutab tühikäigul töötamist, pööretel segukogus seadistatakse düüsi valikuga - mida sul pole vaja muuta :wink:
Ometi tean ma, et K60B karpal on kaks kruvi, üks tõesti tühikäigu sättimiseks ja teine kruvi, millest saab muuta küttesegu rikkust. Ei tea kas saab nõnda olla et see niinimetatud segukruvi muudab ainult tühikäigul segu, peaks nagu üleüldiselt, või mis?

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 14. Jun 2015 22:21
by Nobody
Külgkorv wrote:
Nobody wrote:Toimivad ka vene küünaldega asjad hästi. Proovi järgmine kord A17 küünlaga. A11 kasutan näiteks mina izil, mis tublisti suurem ja kõrgema temp. mootor.

See segukruvi mõjutab tühikäigul töötamist, pööretel segukogus seadistatakse düüsi valikuga - mida sul pole vaja muuta :wink:
Ometi tean ma, et K60B karpal on kaks kruvi, üks tõesti tühikäigu sättimiseks ja teine kruvi, millest saab muuta küttesegu rikkust. Ei tea kas saab nõnda olla et see niinimetatud segukruvi muudab ainult tühikäigul segu, peaks nagu üleüldiselt, või mis?
Üks muudab segusiibri kõrgust (ehk tühikäigu pöördeid) teine kütuse hulka lisaõhu kanalis, ehk tühikäigu segurikkust. Nende kahega häälestad masina paika, niiet gaasi andes ja tühjalt käies välja ei sure ning ühtlaselt käiks :wink:

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 15. Jun 2015 20:19
by Külgkorv
Niisis,
Täna sai kooli asjus linnas käidud ja ühtlasi jahtisin ka küünalt. A17 kahjuks ei leidnud, oli ainult pika keermega ja ei taha seda retsida sinna seibidega. Pakuti A23 ja mõtlesin et tühja kah, katsetan ära. Ei kaota sellest midagi. Jõudsin linnast tagasi, bussist maha astudes ootas mind mõne sammu kaugusel Stella isa töökojas. Keerasin kohe uue küünla sisse, esmamulje hea. Esimeset vändast läks, käis ka päris ühtlaselt. Töristasin sealt koju ära. Hiljem proovides oli hoopis teine lugu. Jubedalt jättis ikka vahele, pole nii hullusti varem puperdanudki. Lähemal inspektsioonil nägi küünal välja selline:
Image

Meenutab kuuma saanud leegitoru. Ilmselgelt ei sobi see ja olen jätkuvalt A17 või siis lääne samaväärse otsingutel.


Teab keegi mis tänapäeva koodid vene küünalde omadele vastavad?

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 15. Jun 2015 22:06
by Nobody
Motopoe rahvas peaks teadma

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 16. Jun 2015 22:28
by mellpoiss
NGK BP(R)8HS, probleemivaba.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 17. Jun 2015 12:51
by Külgkorv
mellpoiss wrote:NGK BP(R)8HS, probleemivaba.
Tänud, silma jääb siis ostan

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 27. Jun 2015 20:54
by Külgkorv
Stella funktsioneerib pikemat aega juba nii nagu peab. Tehniline pool väga ok, ette ja taha tahaks pirne veel, siis oleks lausa eeskujulik.

Sellest tulenevalt tekkis küsimus. Nimelt, kui ma seda tulevikus müüa tahaks, ilmselgelt et miski asjalikum riistapuu endale istumise alla sobitada, siis kui palju oleks mõistlik selle eest valuutat küsida? Kui kellelgi midagi huvitavat vahetust pakkuda on siis laske aga tulla.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 28. Jun 2015 02:50
by 1981Riga22
Osta.ee's olen müügihindasid jälginud. Seal on keskmiselt 250.- see raha mis sõitva masina eest saaksid. Kui on regatud siis rohkem. Suurim raha mis ma näinud olen on 350.- mis anti ühe kordagi käivitamata tehase õlipaberites 100% originaalkomplektsuses Riga-22 eest.
Raha pole mõtet nendesse matta kui müüa tahad.

Matsin oma vanasse jurakasse nii ränga raha ja vaeva et oleksin nõus seda müüma ainult 1600.- eest. Ilmselgelt keegi seda sellise raha eest ei osta. Nii et pean edasi sõitma.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 04. Aug 2015 21:03
by Külgkorv
Tere rahvas.
Teab keegi, kust saab omale K-60B karburaatori remontkomplekti soetada? Tegelikult läheks mul sealt vaja ainult nõelklapi tihendit. Praegune on juba väsinud ja jääb kohati suletud asendisse kinni, takistades kütuse voolu.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 05. Aug 2015 20:59
by kiiresti2
jawavaruosad.com karpa rem.komplekt olemas

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 05. Aug 2015 23:13
by sass14
Minu mopil jääb ka nõela tihend kinni. Olen liiga laisk, et korda teha, võtan kraani küljest vooliku lahti ja pumpan rehvipumbaga karpase surve sisse, surve pressib tihendi lahti. :twisted:

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 06. Aug 2015 10:40
by 1981Riga22
Tundub, et see nõela kinni jäämine karpas on tüüpviga, millest ei saagi päris lahti.
Oma laiskuse tõttu kasutan sellist nippi et ühe käega surun vooliku kinni ja teise käega pressin bensuvoolikut nagu pumpa, hoides ujutusnuppu all. See on alati aidanud. Mida vähem õhumulle on voolikus seda effektiivsem. Võibolla piisab ka kui kütuse kraan on lihtsalt kinni ja siis voolikut suruda.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 08. Aug 2015 15:34
by Külgkorv
Tänud nippide eest, muidu võtsin karpa lahti iga kord kui kütus absoluutselt ei liikunud.

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 07. Feb 2016 15:58
by Külgkorv
Tere jälle

Pole siia ammu sattunud.
Sügisel, kui ilmad koledaks läksid, panin Stella peitu ära, ei viitsi pärast seda porikihti silindriribide vahelt kraapida, Stellale endale ka parem kuivas istuda.

Täna ajasin huvi pärast kuurialt välja. Peale väikest näppimist turtsatas tööle kah. Päris kõva oli lörtsi sees paarutada, vägisi tõmbas hambad irevile.

Kuna bensuvoolik karpa juurest eriti hästi ei pea, siis lasin peale sõitu paagi uuesti tühjaks. Suvel juba korra kogesin seda, et jätsin täispaagiga paariks päevaks seisma ja jooksis tühjaks. Otsin mingi etema vooliku koos klambritega. Praegusesks aga läks ustav ratsu talveunne tagasi paremat ilma ootama.

Väike pilt ka:
Image

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 09. Feb 2016 21:51
by kiiresti2
kui sa kraani kinni keeraksid siis sul paak ei jookseks tühjaks :mrgreen:

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 10. Feb 2016 22:03
by Külgkorv
kiiresti2 wrote:kui sa kraani kinni keeraksid siis sul paak ei jookseks tühjaks :mrgreen:
Ennekuulmatu, miks sa seda arvad??? : )
Mul tegelikult kraan tilgub veits kinnises asendis

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 11. Feb 2016 19:08
by kiiresti2
mis siin ennekuulmatut on???kui kraani kinni keerad siis bens ei pääse paagist kummivoolikusse ega karpasse!!!
ise kirjeldasid oma eelmises postituses et:
Kuna bensuvoolik karpa juurest eriti hästi ei pea, siis lasin peale sõitu paagi uuesti tühjaks. Suvel juba korra kogesin seda, et jätsin täispaagiga paariks päevaks seisma ja jooksis tühjaks. Otsin mingi etema vooliku koos klambritega.
Ma ise panen alati ennem talve oma kaherattalistel paagid täis (kraanid on kinni) ja kevadelgi on täis paagid 8 )

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 11. Feb 2016 19:22
by madeinussr
Tüüb räägib ju, et kraan ei pea :| , kinnises asendis kraan ei pea.
kiiresti2 wrote:mis siin ennekuulmatut on???kui kraani kinni keerad siis bens ei pääse paagist kummivoolikusse ega karpasse!!!
ise kirjeldasid oma eelmises postituses et:
Kuna bensuvoolik karpa juurest eriti hästi ei pea, siis lasin peale sõitu paagi uuesti tühjaks. Suvel juba korra kogesin seda, et jätsin täispaagiga paariks päevaks seisma ja jooksis tühjaks. Otsin mingi etema vooliku koos klambritega.
Ma ise panen alati ennem talve oma kaherattalistel paagid täis (kraanid on kinni) ja kevadelgi on täis paagid 8 )

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 11. Feb 2016 19:52
by kiiresti2
no sellest ma olen arusaanud Point selle et esimeses postituses käis jutt sellest et paak jookseb paari päevaga tühjaks kuna BENSUVOOLIK KARPA JUUREST EI PEA ERITI HÄSTI-igati loogiline et keerad kraani kinni,siis ei jookse bens mitte kuhugi(ei kahe päevaga ega ka poole aastaga)....aga hiljem tuli postitus et tegelikult kraan veits ka tilgub...
aga mis me siin ikka ..... :wink:

Re: Stella V-50M 1991 Külgkorv

Posted: 11. Feb 2016 21:09
by Külgkorv
No see "ennekuulmatu" oli küll naljaga mõeldud :D