Page 1 of 1

IZH K16'le sobilik karburaator ja/või düüsid

Posted: 09. Oct 2015 23:29
by Vihmamees
Pöördun teadja-meeste poole ülalmainitud teemal. Nimelt on käsil erinevate IZH'ide (K15 raam, paak ning resokas K16-lt, mootor täielikult renoveeritud PS, krossikastiga, jne) baasil tänava- ja ka maastikukõlbuliku enduro ehitus. Aga tundub et karpa ja peadüüsiga läheb segaseks. Hetkel kasutusel MIKUNI VM 32-89, peadüüsiks #200 (PS-il tehaseseades #190), sai võetud oma tänava-PS'i pealt. Käivitub üldiselt hästi, pöördesse lendab ka normaalselt, tõmbab ka nii et johhaidii (raske on ennast tagasi hoida, mootor peale remonti tglt alla tunni sõitnud). Täna sai tuldud väikeselt tiirult mööda heinamaad, sai vahepeal ikka "peale keeratud" ka, aga viimased pool kilomeetrit sai pigem töristatud. Ja siis kuulsin et hakkab mingi metalne kõlin, sidur pihku ja suretusnupust mootor seisma. Viimased sada meetrit lükkasin käe kõrval, endal meel mõru, et kas tõesti jagus uuest kepsust ainult nii kauaks, või hoopis kolb...? :oops: . Peale jahtumist proovisin mootorit ringi ajada, tundus OK, kompressioon oli ka endine. Panin prooviks käima, käis, ei kolisenud ega kõlisenud. Kuna hinge puges kahtlus et äkki on ikkagi segu lahja, vahetasin peadüüsi #220 vastu ja tegin mööda teid paarikilomeetrise ringi mõne kiirendusega. Selle aja jooksul käis mootor kenasti, kõlinaid-kolinaid ei olnud.
Ja nüüd tuleb ridamisi küsimusi:

Kas MIKUNI VM 32-89 on üldse K16 resonaatoriga koostööks kõlbulik?
Kui on siis mis peadüüsiga? (Mul valikus #170...#230) Või tuleks veel jämedamaid tellida?
Või on ikka ainuõige valik JIKOV 2936 CZ "500" pealt? JIKOV'il tundub jälle oma markeerimissüsteem olevat, "500" CZ'il paberite järgi #145-150 peadüüs...
Kas õli-bensiini vahekord 1/30 on piisav, või peaks "rasvasem" olema?
Kas peaks silindri maha võtma ja kolvi-kepsu-sõrme üle vaatama?

Olen küll aastakümneid vahelduva eduga IZH'idega tegelenud, aga krossi-IZH on võõras minu jaoks.
Olen märganud et siin foorumis on nii mõnedki endised ja praegused krossi-IZH'i-mehed. Ehk võtab keegi vaevaks ja kommenteerib ja soovitab midagi...

Terv,
Vihmamees

Re: IZH K16'le sobilik karburaator ja/või düüsid

Posted: 10. Oct 2015 12:51
by Vihmamees
Meenus et olemas on ka üks K62M karpa, paraku küll #270 peadüüsiga (mitte #280 nagu PS-l originaalis selle karburaatoriga). Olen Motokuuri foorumiteemades märganud mitut K16't K62M karpaga, huvitav mis düüsiga need olid...?

Re: IZH K16'le sobilik karburaator ja/või düüsid

Posted: 11. Oct 2015 19:38
by teints
Mikuni ja K62m kapral tähendab düüsi number läbilaskevõimet. Jikovil näitab number düüsi ava läbimõõtu ,150 tähendab läbimõõtu 1,5 mm. Mul on K16 -l Jikov ja düüs 150. Õli olen seganud 1/20.
Metalne kõlin tekib enne kolvi kinnipaisumist. Mina võtaks kontrolliks silindri maha.

Re: IZH K16'le sobilik karburaator ja/või düüsid

Posted: 12. Oct 2015 13:30
by Vihmamees
Silinder sai kontrolliks maha võetud. Kõik tundus "roosa ja rõõmus" olevat, nii kolb, silinder kui ka kepsu sõrmed-tapid-sepakad olid OK. Vast pääsesin hoiatuse-ehmatusega...
Tänud Teintsile arvamuse ja info eest.
Jätkuvalt olen avatud soovitustele ja infole : )