Multimeetriga mootoripöörete lugemine
Posted: 07. Jun 2016 20:49
Ma vajan natuke kaasamõtlemist, et ikka õigel teel olen.
Soovin mõõta võrri mootori pöördeid... mis iganes selleks ka pole...
Koormuse all saan vajadusel väljaarvutada selle kiirusest tulenevalt... aga see pole praegu teema - kuigi... võiks ka seda teada.
Aga mõõtmiseks kasutan digitaalset multimeetrit Mastech MS6231, mis on käepärast saada (PS tean, et 30-50€ on võimalik soetada üks digitaalne tunnilugeja/tahhokas... las ta hetkel olla)
See võimaldab mõõta mootori pöördeid (ja ka süütenurka) 4,6,8 silindrilistel masinatel, ühendades madalpinge ossa input juhtme ja COM massi, keerates vastava silindri arvule osuti ja pöörded käes.
http://masteram.com.ua/content_file/pro ... MS6231.pdf
Kahjuks on võrri mootor D6 kahetaktiline ja ühe silindriga, seega seda valikut mõõtjal pole.
D6-l on madalpinge ju vahelduv vool..., mis tekitatakse magneti pööramisest, ehk siis ühe ringiga tekitatakse 2 impulsi, mis annavad kokku vahelduvooli (üks impluss plussist miinusele ja siis teine miinuselt plussi)
4 silindriline 4 taktiline masin annab ju ühe täispöörde korral samuti poolile kaks alalisvoolu impulsi (kahe ringiga igale silindrile üks säde)
Seega peaks ju saama selle testriga mõõta pirnipesast motoori pöördeid. Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline... kui jah siis saan ikkagi ühe impulsi... ühe pöörde kohta.
Manualis viide:
3.2.11 Engine Rev
Range Resolution Accuracy
4CYL 10RPM
6CYL 10RPM (3.0% of rdg + 3 digits)
8CYL 10RPM
- Overload Protection: 250V DC or rms AC
Ehk peaksin aru saama, et alalisvoolu korral ei loe pingeid üle 250V ja vahelduvvoolu korral teeb singaali alilsvooluks...
krt mõõtsin küll tühikäigul aga hetkel ei mäleta näite... igatahes 1000+ näitas küll...
Soovin mõõta võrri mootori pöördeid... mis iganes selleks ka pole...
Koormuse all saan vajadusel väljaarvutada selle kiirusest tulenevalt... aga see pole praegu teema - kuigi... võiks ka seda teada.
Aga mõõtmiseks kasutan digitaalset multimeetrit Mastech MS6231, mis on käepärast saada (PS tean, et 30-50€ on võimalik soetada üks digitaalne tunnilugeja/tahhokas... las ta hetkel olla)
See võimaldab mõõta mootori pöördeid (ja ka süütenurka) 4,6,8 silindrilistel masinatel, ühendades madalpinge ossa input juhtme ja COM massi, keerates vastava silindri arvule osuti ja pöörded käes.
http://masteram.com.ua/content_file/pro ... MS6231.pdf
Kahjuks on võrri mootor D6 kahetaktiline ja ühe silindriga, seega seda valikut mõõtjal pole.
D6-l on madalpinge ju vahelduv vool..., mis tekitatakse magneti pööramisest, ehk siis ühe ringiga tekitatakse 2 impulsi, mis annavad kokku vahelduvooli (üks impluss plussist miinusele ja siis teine miinuselt plussi)
4 silindriline 4 taktiline masin annab ju ühe täispöörde korral samuti poolile kaks alalisvoolu impulsi (kahe ringiga igale silindrile üks säde)
Seega peaks ju saama selle testriga mõõta pirnipesast motoori pöördeid. Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline... kui jah siis saan ikkagi ühe impulsi... ühe pöörde kohta.
Manualis viide:
3.2.11 Engine Rev
Range Resolution Accuracy
4CYL 10RPM
6CYL 10RPM (3.0% of rdg + 3 digits)
8CYL 10RPM
- Overload Protection: 250V DC or rms AC
Ehk peaksin aru saama, et alalisvoolu korral ei loe pingeid üle 250V ja vahelduvvoolu korral teeb singaali alilsvooluks...
krt mõõtsin küll tühikäigul aga hetkel ei mäleta näite... igatahes 1000+ näitas küll...