fejtzz wrote:
Küsiks siis veel ,et ta viskab vahepeal sädet sealt magneto juurest kus kontaktid on või sealt peabki viskama?
Ja kuidas see süüte õigesti paika ajamine käis?
Kondeka roll on vähendada kontaktide avamisel tekkivat "ülepinget"
Hea visuaalne seletus:
https://www.youtube.com/watch?v=W94iksaQwUo
Olen oma mootoril märganud ka seda, et iga sädelemisega kontaktidel hakkab mootor ka puterdama...
Aga ei oskagi kohe öelda, mis see lahendus oleks - neid kondekaid on läbi käinud juba hulgim ja kõik käituvad ühte moodi.
Süüte paikaajamine oleneb kasutavate vahendite mõõtetäpsusest...K-175-l on küünlaava ju nurga all, sarnaselt minski M1M, M103+ masinatel...
Ma olen enda jaoks avastanud, et kõige lihtsam on seda teha n.ö. traadiga (on olemas ka spetsiaalne küünalst tehtud kolvi asendi määramise vahend, kuid see ei ole nii hea, sest need märked peal on väga suure ebatäpsusega - käsitöö noh) - sest see on piisavalt tugev ja peenike, et võimalikult kolviliikumissuunas kolvile asetada ning saab hästi ka silindripea jahutusribi serva kasutada märke kohana...
Fikseerid kolvi ülemise surndud asendi - teed märke traadile. Seejärel teed märkest ülespoole vajalikule kaugusele uue märke. Asetad traadi uuesti küünlaavast sisse omale kohale ning pöörad mootorit töötamise pöörlemisele vastusuunas kuni traadil oleva süütekoha märge läheb silindri pea märkekohale, kus fikseerrisid ÜSS märgi - see on nüüd koht, kus peaks kontaktid avanema.
Seejärel ühendad kontaktide ja massi vahele indikaatorlabi (see on oluliselt parem, kui n.ö. mõõta odava multimeetriga katkestust...) keerad süüte selliselt, et traadile märgitud kohas lamp kustub.
Seejärel peaks olema süütenurk paigas, mis oleneb sinu mõõtmise täpsusest (kui kindlalt fikseerisid traadi asendi, kui täpselt märkisid ÜSS ja vajaliku süüte koha jne). Peenhäälestust saad teha hiljem töösooja mootoriga, et kuidas paremini töötab - aga see on pigem selline käeharjutus kruttimise pärast, millega võib asja uuesti nässu keerata ja pigem peaksid tunnetama sõitmisel, kas midagi jääb puuud või mitte (tühikäik ei ole ju nii oluline...). Aga kõrvajärgi sättides pead olema veendunud, et kõik ülejäänud komponendid on õiged (kompressioon ja küttesegu). Kõige rohkem on jama õige küttesegust arusaamisega, sest seda ju sellel mootoril väga ei mõõda (tehniliselt annab seda ju korraldada aga jällegi.... Kompressiooni saad mõõta, süütenurka saad mõõta...
Kui saad kogu kolvi liikumise mõõtmist teha indikaatorkellaga on asi palju täpsem ja parem.
Nägin sellist vidinat kunagi:
https://osta-ee.postimees.ee/manomeeter ... 29834.html
Selle asja jama on selles, et see ei mahu küünlapessa, kui mootor on aiste vahel ja paak raamil.
Kui sellisel oleks liikuv/painduv pikendus oleks super hea asi... aga jällegi küünal ise on silindri liikumise suhtes nurga all ja sealt tulevad väiksed ebaätpsused (trigonomeetria... kaatetite ja hüpotenuus
)
Lihtsalt see on minu "leiutamise" praktika praegu.
Võrri D6-l saan süütenurga ilusti indikaatorkellaga paika, kui mootor maas, seejärel näen "magneti" asukohast kus see peab olema, et kontaktid avaneksid - hiljem ei pea kolvi asendit mõõtma... See mootor oma väntvõlli pöörlemist nii ilmekalt välja ei näita - kuigi võid ju mootori kokkupanemisel märke püsimagnetile teha ja siis n.ö. geneka "pilust" jälgida... aga...
Mis see suurem karpa annab? olemas olev karpa on arvestatud ju mootori suutlikkusele küttesegu tarbida. Ja sealgi on vahemik olemas - kubatuuride mõistes.
Ainuke mõte teist karpat panna on siis, kui see saaks hakkama mootori erinevatel töörezhiimidel täpsema segu etteandmisega - siis on mõtet... muus osas pigem tee olemas olev korda.