K-175 Käivitus probleem.

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
fejtzz
Posts: 7
Joined: 21. Nov 2016 13:55

K-175 Käivitus probleem.

Unread post by fejtzz »

Tervist kaasfoorumlased.

Probleem siis nimelt siuke ,et sai lahti võetud üks k-175 isend mis seisnud ~15A ning nüüd ei taha pill käima jääda.
Kui annan süstlaga talle bena küünlapea juurest juurde panen küünla peale ning annan vänta siis paugupealt käib ~5-15 Sekundit ning siis sureb välja ja viskab leeki tagant.
Nii tegutseb iga kord kui seda protsessi jätkan.

Keegi ehk teab milles see viga võiks olla , olen proovinud veits suuremat karpat k-65 aga sellega täpselt samamoodi.

Kas karteri kaan peab kinni olema või ei?

Kas silindripea tihend võib olla teisest materialist või peab just alumiiniumist olema?


Lugupidamisega Fejtzz.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by hmm »

Kui mootor on 15a. seisnud ning pole täpselt teada kuidas sellega on ümberkäidud, siis oleks hea asi korraks lahti võtta.
Leek summutist viitab sellele, et segu paisatakse summutisse (valad ju puhast kütet otse silindrisse, ning kolvi üles alla liikumisel paisatakse igale poole laiali) ning kui korraks see süttib põleb ka seal, ning sellega koheselt tekib silindris korralik vastusurve, mis seiskab mootori.... (järeldan nii...). Sellise tegevusega lõhud mootorit... ei soovita seda eriti edaspidi teha.
kuid:
1. tundub, et säde jõuab kuidagi õigel ajal silindrisse (5-15sek tööd...) - tasub ikkagi veenduda ja mõõta, millal sädet tekitatakse.
2. kas küünal on kuiv või märg e. veendu, et küttesegu jõuab silindrisse. Võid ju ka korraks karburaatori küljest võtta ning veenduda, et hõrendus karburaatori poolses osas olemas oleks.
3. veendu kompressiooni olemas olus...

Kui mõtled karteri kaane osas seda, mis siduri pool on, siis ega see ei mõjuta mootori käimist ilma koormuseta - head ei tee, sest sidurikett ja vastavad laagrid ei saa õlitust... lühiajaliselt pole probleemi.

Foorumi vahendusel on väga raske edasi juhendada...

Minu värkselt kokkulapitud mootori tööle saamine võttis oma jagu aega ja käimalöömisi enne kui matsult tööle sain. Vot ei oska kohe öelda, milles oli asi...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by madeinussr »

Ma pakun, et ei saa kätte.
Topka bensiin põleb ära ja enam karbussist peale ei tule.

Põhjuseid mitmeid, alusta karpa puhastamisest.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
fejtzz
Posts: 7
Joined: 21. Nov 2016 13:55

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by fejtzz »

Tänan vastuste eest.

Nimelt mootor on täiesti lahti võetud , ära puhastatud ja uued tihendid ning hermets vahel :)
Kompres
Sain probleemile pihta , kütuse segus oli liiga palju õli ning sellepärast pill ei tahtnud korralikult käima minna ja arvatavasti viskas leeki ka.
Kallasin siis korraliku kütte sisse ning pill töötas nagu kell.

Küsiks siis veel ,et ta viskab vahepeal sädet sealt magneto juurest kus kontaktid on või sealt peabki viskama?

Ja kuidas see süüte õigesti paika ajamine käis?

Küsiks siis veel ühe lolli küsimuse kas võin panna suurema karpa peale kui augud üks ühele ei klapi?
Mõtlen k-60 karpat.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by hmm »

fejtzz wrote: Küsiks siis veel ,et ta viskab vahepeal sädet sealt magneto juurest kus kontaktid on või sealt peabki viskama?

Ja kuidas see süüte õigesti paika ajamine käis?
Kondeka roll on vähendada kontaktide avamisel tekkivat "ülepinget"
Hea visuaalne seletus:
https://www.youtube.com/watch?v=W94iksaQwUo

Olen oma mootoril märganud ka seda, et iga sädelemisega kontaktidel hakkab mootor ka puterdama...
Aga ei oskagi kohe öelda, mis see lahendus oleks - neid kondekaid on läbi käinud juba hulgim ja kõik käituvad ühte moodi.

Süüte paikaajamine oleneb kasutavate vahendite mõõtetäpsusest...K-175-l on küünlaava ju nurga all, sarnaselt minski M1M, M103+ masinatel...
Ma olen enda jaoks avastanud, et kõige lihtsam on seda teha n.ö. traadiga (on olemas ka spetsiaalne küünalst tehtud kolvi asendi määramise vahend, kuid see ei ole nii hea, sest need märked peal on väga suure ebatäpsusega - käsitöö noh) - sest see on piisavalt tugev ja peenike, et võimalikult kolviliikumissuunas kolvile asetada ning saab hästi ka silindripea jahutusribi serva kasutada märke kohana...
Fikseerid kolvi ülemise surndud asendi - teed märke traadile. Seejärel teed märkest ülespoole vajalikule kaugusele uue märke. Asetad traadi uuesti küünlaavast sisse omale kohale ning pöörad mootorit töötamise pöörlemisele vastusuunas kuni traadil oleva süütekoha märge läheb silindri pea märkekohale, kus fikseerrisid ÜSS märgi - see on nüüd koht, kus peaks kontaktid avanema.
Seejärel ühendad kontaktide ja massi vahele indikaatorlabi (see on oluliselt parem, kui n.ö. mõõta odava multimeetriga katkestust...) keerad süüte selliselt, et traadile märgitud kohas lamp kustub.
Seejärel peaks olema süütenurk paigas, mis oleneb sinu mõõtmise täpsusest (kui kindlalt fikseerisid traadi asendi, kui täpselt märkisid ÜSS ja vajaliku süüte koha jne). Peenhäälestust saad teha hiljem töösooja mootoriga, et kuidas paremini töötab - aga see on pigem selline käeharjutus kruttimise pärast, millega võib asja uuesti nässu keerata ja pigem peaksid tunnetama sõitmisel, kas midagi jääb puuud või mitte (tühikäik ei ole ju nii oluline...). Aga kõrvajärgi sättides pead olema veendunud, et kõik ülejäänud komponendid on õiged (kompressioon ja küttesegu). Kõige rohkem on jama õige küttesegust arusaamisega, sest seda ju sellel mootoril väga ei mõõda (tehniliselt annab seda ju korraldada aga jällegi.... Kompressiooni saad mõõta, süütenurka saad mõõta...

Kui saad kogu kolvi liikumise mõõtmist teha indikaatorkellaga on asi palju täpsem ja parem.
Nägin sellist vidinat kunagi: https://osta-ee.postimees.ee/manomeeter ... 29834.html
Image
Selle asja jama on selles, et see ei mahu küünlapessa, kui mootor on aiste vahel ja paak raamil.
Kui sellisel oleks liikuv/painduv pikendus oleks super hea asi... aga jällegi küünal ise on silindri liikumise suhtes nurga all ja sealt tulevad väiksed ebaätpsused (trigonomeetria... kaatetite ja hüpotenuus ;) )

Lihtsalt see on minu "leiutamise" praktika praegu.
Võrri D6-l saan süütenurga ilusti indikaatorkellaga paika, kui mootor maas, seejärel näen "magneti" asukohast kus see peab olema, et kontaktid avaneksid - hiljem ei pea kolvi asendit mõõtma... See mootor oma väntvõlli pöörlemist nii ilmekalt välja ei näita - kuigi võid ju mootori kokkupanemisel märke püsimagnetile teha ja siis n.ö. geneka "pilust" jälgida... aga...

Mis see suurem karpa annab? olemas olev karpa on arvestatud ju mootori suutlikkusele küttesegu tarbida. Ja sealgi on vahemik olemas - kubatuuride mõistes.
Ainuke mõte teist karpat panna on siis, kui see saaks hakkama mootori erinevatel töörezhiimidel täpsema segu etteandmisega - siis on mõtet... muus osas pigem tee olemas olev korda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fejtzz
Posts: 7
Joined: 21. Nov 2016 13:55

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by fejtzz »

Tänan sind ,et leiad aega ning viitsimist õpetada!!
Väga hea on lugeda neid asju ega kus ma mujalt ikka neid teadmisi vene masinate kohta saan.
Tegin vana karburaatori puhtaks panin kõik uued tihendid ning asi peaks väga hea olema.

Nüüd on väike küss selles ,et sidur on kuhugi ära kadunud :D
Kuidagi annab seda reguleerida äkki? Kui avan siduripoolse kaane ning sealt ehk? Või on asi milleski muus?

Küsiks siis veel kas sellise magneto annaks peale installida , asendaks 1 ühele selle vanaga või ei?
https://www.upload.ee/image/6374408/142 ... zdedze.jpg
1422032869-aizdedze.jpg
Ja kui saan siis kas viitsid ära märkida kuhu pean selle punase ja musta juhtme vedama ,sest mul jooksevad ülevalt alla magneto peale ainult 2 juhet.

Kui on veel mingeid trikke või häid õpetusi siis kuulan huviga.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by hmm »

Ega jah, kohati on aega arvuti taga asju kribada ning heietada. Ega ma nüüd nii suur teadja mees pole, pigem iseleiutaja ja selle maailma avastaja.
Kõige parem info on alati olemas vastavate masinate remondi raamatutes ning K-175 omi on mitmes versioonis netist leitavad.

Siduri kadumine, mis mõttes - kas ei lahuta või jääb lahutama?
Ega seal raketiteadust ju pole - ehk unustasid varraste vahele kuuli panemata... see kipub lahti võtmisel jooksu panema... Kuuli suurus on sama, mis lenksu roolikannudeski...
Sidurit saab ju reguleerida väntade poolsest mutriga avasusest - mäletamist mööda oli see vahemik päris muljetavaldav...
Endal ei ole nüüd K-175-te vaid K58, mis on suht koht sarnane (remondiraamat on ju ühine, selle pärast on midagi ka meelde jäänud)

Geneka kohta... kui kaane alla mahub ja püsimagnet samuti siis teoreetiliselt peaks töötama.
Alati tasub juurde panna ka küsitava seadmekohta ka selle mark/tähis. Nett on samuti infot täis ja genekate kohta ka jooniseid s.h. ühendus kohtade/klemmide kirjeldusi.

Näiteks G401 püsimagnet on väiksem, kui G421 oma...(kuigi eemalt vaadates on välimus sama...) ja G421 M1M mootori kaane alla ei mahu - K58 osas pole veel mõõtnud...
Mõne aja pärast püüan sulle anda ka lingi, kus on erinevate genekate margid ja ühendamise tähiste kohta infot.

Vt seda, seal on ilusate joonistega toodud voshodide ehitustest s.h. genekad G421 ja G427 (lk39) - sinu pildil tundub olema G427 genekas. Kui sul praegu on G401 siis enne mõõda kas mahub kaane alla... (mul on üks G421 genega mähisesüsteem olemas - puudu on magnet)
http://www.retromoto.lv/literatura/remo ... od-3-1982/

Kui sellest on vähe siis vt ka sinna: http://www.retromoto.lv/literatura/


Kus kandis ise viibid?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fejtzz
Posts: 7
Joined: 21. Nov 2016 13:55

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by fejtzz »

Tänud nende lehekülgede eest , väga õpetlikud.
Sul on õigus ma unustasin selle kuuli sinna vahele panemata :lol: eks ikka juhtub ja nüüd tuleb seda kuskilt kanalist otsima hakkata või uus osta :? aga see ei ole õnneks väga suur probleem.
Äkki tead kuidas saaksin rehvid velgede pealt maha , täiesti võimatu on seda teha kuna need on pmst kinni roostetanud sinna :lol: 2 tundi jamasin aga targemaks ikka ei saanud...

Sul on õigus tegu on tõesti G427 ning sobitub ideaalselt minu masina peale.Sain nii palju teada ,et selle magneto peal on tähised 3 ja 0 , 3 tähendab +12 ja 0 peaks siis miinus olema ,eks proovin järgi.

Kavatsen varsti mopeed v-50 samuti elu sisse ajada aga sellega on siuke probleem ,et väntvõlli keere kuhu mutter otsa käib on maha jooksnud ning sinna mutrid kuidagi otsa enam ei aja , küsimus siis siuke kas on võimalik kuidagi lihvides midagi taastada või uus väntvõll ?? :(


Ise asun Tartu kandis :wink:
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by hmm »

VANADE ja kangete rehvide mahavõtmisel peab olema tagatud kaks kõige olulisemat tingimust:
1. rehvitemperatuur peab/võiks olla üle 15 kraadi (temp minu subjektiivne skaala) - kumm ise muutub siis pehmemaks... mida külmem seda kangem.
2. rehviga kokkupuutuvad pinnad peavad olema LIBEDAD - selleks võib kasutada vana šampooni või mingit spets kanalisatsiooni torude kokkupanemiseks mõeldud libestusainet, kui sellest veel vähe siis erootiline libesti aitab ka :lol:
Õhk välja, tallud keha raskusega rehvide peal, ehk siis kükitad jalgadega rehvil, heeblid (kasutan kolme) paned vastas suunas rehvi ja velje vahele ja hakkad rehvi serva välja kangutama.
Jalgadega rehvi peal olemine on selle pärast, et surud alumise ääre velje kõrgenduse sisse, siis annab vastas pool olev serv nii palju ka järgi.
Jällegi vanades 125-ste raamatus on ilusad pildid selle kohta. Alguses samuti higistasin hulluks ennast aga nüüd on asi suht käpas juba. Samas kui rehv on ikka väga kange ja kõrbiseb - kaalu rehvi vahetust...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by hmm »

Sai käidud ja korraks masinat kiikamas... Kas proovisid korrektse kütteseguga?
Antud koosluses peaks mootor kuidagi moodi töötama (s.h. käesoleva silindripeaga...)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fejtzz
Posts: 7
Joined: 21. Nov 2016 13:55

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by fejtzz »

Jah sai proovitud , masin jäi käima ~5 min tiksus peale seda proovisin uuesti ning siis viskas küünla peast välja ja oligi pidu läbi :lol:
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by madeinussr »

Keerme taastamine puksiga maksab kloostrimetsa motopoes 8 või 12 euri.
15 minutiga teeb kohapeal ära, tundus olevat üsna kindel lahendus.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
fejtzz
Posts: 7
Joined: 21. Nov 2016 13:55

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by fejtzz »

Tänan , ise arvasime siin kasutaja "hmm"-iga ,et alumiinium keevitus sisse ja siis puurib uue pesa aga kus see kant asub mis sa ennist nimetasid? :lol:
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by madeinussr »

Tallinna teletorni all. Kõige kuulsam (adavam) vanade motika juppide müügiga tegelev ettevõte.
fejtzz wrote:Tänan , ise arvasime siin kasutaja "hmm"-iga ,et alumiinium keevitus sisse ja siis puurib uue pesa aga kus see kant asub mis sa ennist nimetasid? :lol:
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
izjupiter5
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 02. Dec 2006 01:00
Location: põlvamaa
Contact:

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by izjupiter5 »

Küünla keerme taastamine puksiga on üsnagi lihtne varant ja lihtsalt teostatav, kui on olemas trell,puuri otsak keerme alla ja keermepulk,(puks mis paigaldasin,oli keermega M18x1,5 seega vajaminev keerme pulk oli M18x1,5 ja puuri otsak 16,5,puuri läbimõõt arvutatakse keerme sammu järgi NÄIDE: 18mm - 1,5mm = 16,5mm) Kuna see auk on kaldu ja puurisin akutrelliga siis kasutasin 16mm puuri. läksin eel mainitud teed ja siiani on küünal oma kohal,Ainuke mis muutus ,et nüüd saan kasutada pikka küünalt kui enne oli lühike, puksi ostsin põlvast moto poest ja maksin 2 euri.
Ma arvan ,et kindlasti on seda puksi mujalt saada.
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by Sisse »

Äkki pakud oma K-175 ja kolme delta kolbi ka teistel müügiks koos karburaatori ja rutskaga? Tundub, et see teema selle kasutaja kattevarju pärast tehtud.. :evil:
uazik.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K-175 Käivitus probleem.

Unread post by Nobody »

Sisse wrote:Äkki pakud oma K-175 ja kolme delta kolbi ka teistel müügiks koos karburaatori ja rutskaga? Tundub, et see teema selle kasutaja kattevarju pärast tehtud.. :evil:
See k-175 on leidnud uue omaniku, teema siin foorumis üleval juba.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply