Gaasijaotus silindris
Posted: 16. Feb 2017 00:59
Selline mõnus küsimus teile (ei osanud googles seda otsingut õigesti kirjeldada) - kindlasti mõtlen üle, kuid vahest on hea aju gümnastikat harrastada - eriti kui sellest hiljem väga palju kasu pole...
Millest lugeda gaasijaotamiseks silindris oleva akna avamise mõõduks ÜSS-ist, et gaaside liikumine oleks õigem kas:
1. kolvi ÜSS ülemisest seina randist...
2. Ülemise rõnga servast.
3. silindri ülemisest servast.
Miks ma seda küsin on enda jaoks lahti mõtestada mida üldse mõõta, sest silndri alumise tihendiga võib see natuke ju muutuda 0,1...1mm oleneb, mida sinna panna.
Kuna gaasijaotus (millal mingi takt hakkab ja millal mingi protsess lõppeb) on antud kraadides, mida saab siduda kolvi liikumisega - mitte silindri ülemise servaga - see ei muutu ning mängib rolli ainult surveastmel.
nt K58 töötakti lõpp on 105 kraadi ülemisest surnud seisust... mis teeb 36,51mm (kepsu alumise kinnituse keskkoht väntvõlli pöörlemise tsentrist on 29mm ehk diameeter 58mm - seega kolvi iga punkt liigub üles alla 58mm). Töötakti lõppedes peaks avanema väljalaske ava... Seega kolb liigub allapoole veel 21,49mm, väljalaske ava suletakse uuesti, kui kolb on 36,51mm enne ÜSS, mis teeb väljalaske takti nurgaks 150 kraadi.
Vaadates minu silindri akende avasid, siis väjalaske ava on silindri ülemisest servast 44,68 (kolvi ülemisest servast, kui ta on ÜSSis 43,68, rõnga ülemisest servast, kui see on ÜSS 39,68).
Kui võtta aluseks kolvi ülemine serv, siis minu K58 töötakti pikkuseks on 120,4 kraadi... 105 kraadi asemel. Teisisõnu gaase hoitakse kauem silindris ja lastakse lühikese aja jooksul pauhti välja... kuna väljalaske aken on võrreldava sarnase silindri aknast 20mm laiem 49,5mm vs 29,8mm... ja pindalad 708,8 mm2 vs 517,3m2
Läbipuhumise akna (ülevoolu aken vms..) akna avamine on ettenähtud 46,05mm ÜSS-sit, minul jällegi 47,4 mm kolvi ülemisest servast, samas on läbipuhumise akende laiused suuremad... 2x25,5mm (teisel 2x18,4) ja kogupindala 542 mm2 vs 404,8 mm2
Pindalade suhtarv paigaldataval: 1,307 teisel 1,278 korda on väljalase suurem värske küttesegu põlemiskambrisse viivate avadega.
Ma ei kavatse tuunima hakata, vaid püüan mõista, kas see silinder on OK või on teda rapitud...
Millest lugeda gaasijaotamiseks silindris oleva akna avamise mõõduks ÜSS-ist, et gaaside liikumine oleks õigem kas:
1. kolvi ÜSS ülemisest seina randist...
2. Ülemise rõnga servast.
3. silindri ülemisest servast.
Miks ma seda küsin on enda jaoks lahti mõtestada mida üldse mõõta, sest silndri alumise tihendiga võib see natuke ju muutuda 0,1...1mm oleneb, mida sinna panna.
Kuna gaasijaotus (millal mingi takt hakkab ja millal mingi protsess lõppeb) on antud kraadides, mida saab siduda kolvi liikumisega - mitte silindri ülemise servaga - see ei muutu ning mängib rolli ainult surveastmel.
nt K58 töötakti lõpp on 105 kraadi ülemisest surnud seisust... mis teeb 36,51mm (kepsu alumise kinnituse keskkoht väntvõlli pöörlemise tsentrist on 29mm ehk diameeter 58mm - seega kolvi iga punkt liigub üles alla 58mm). Töötakti lõppedes peaks avanema väljalaske ava... Seega kolb liigub allapoole veel 21,49mm, väljalaske ava suletakse uuesti, kui kolb on 36,51mm enne ÜSS, mis teeb väljalaske takti nurgaks 150 kraadi.
Vaadates minu silindri akende avasid, siis väjalaske ava on silindri ülemisest servast 44,68 (kolvi ülemisest servast, kui ta on ÜSSis 43,68, rõnga ülemisest servast, kui see on ÜSS 39,68).
Kui võtta aluseks kolvi ülemine serv, siis minu K58 töötakti pikkuseks on 120,4 kraadi... 105 kraadi asemel. Teisisõnu gaase hoitakse kauem silindris ja lastakse lühikese aja jooksul pauhti välja... kuna väljalaske aken on võrreldava sarnase silindri aknast 20mm laiem 49,5mm vs 29,8mm... ja pindalad 708,8 mm2 vs 517,3m2
Läbipuhumise akna (ülevoolu aken vms..) akna avamine on ettenähtud 46,05mm ÜSS-sit, minul jällegi 47,4 mm kolvi ülemisest servast, samas on läbipuhumise akende laiused suuremad... 2x25,5mm (teisel 2x18,4) ja kogupindala 542 mm2 vs 404,8 mm2
Pindalade suhtarv paigaldataval: 1,307 teisel 1,278 korda on väljalase suurem värske küttesegu põlemiskambrisse viivate avadega.
Ma ei kavatse tuunima hakata, vaid püüan mõista, kas see silinder on OK või on teda rapitud...