Page 1 of 1

Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 10:33
by jussjalakas
Tervist, olen siin uus ja kui midagi valesti siis teavitage.

Teema siis selline, et võtsin uurimustöö raames renoveerimiseks Riga 5. Oleks vaja abi, kust saab juppe, äkki keegi on sellist asja juba teinud ja võib mulle eraldi kirjutada. Äkki keegi oskab öelda kust võiks leida nende ajalugu ja ehk on selle kohta ka mõni raamat. Iga abi on väga vajalik. Kui saan asja käima.siis teen ka eraldi teema ja hoian jooksvalt kursis mida teen ja mis tehtud :D

Vastuseid ootama jäädes.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 15:26
by iceman
minuarvates on R5-s võrr , mille kohta kõigevähem teavet, samas vähemalt kaks eri varjanti, +igasugu uuendused-erisused .
sinisilmne on loota teatmeteosele raamatu kujul , võib sirvida vene foorumeid , kus fanaatikud on korjanud kokku kogu kättesaadavad publikatsioonid ajalehtedest-kirjadest .
arvan täit tõde , mustvalgel , pole ühest allikast leida .mingi 80%-se "tõe" võib konstrueerida , arvamusi-oletusi aluseks võttes .

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 15:28
by tom
Eks ikka sõber Google aitab nii sõnaliselt, kui ka piltidega. Vaatama peaks läbi sellised saidid nagu motokuur, automoto, moped.ee, venekeelne wagnerland, samuti on internetist võimalik manuaale saada. Juppide kohapealt - laadad, oksjonid, tuttavad, ost-müük kuulutused. Selline kuiv üldjutt sai. Võibolla mõni lahke kaasfoorumlane toetab õpetustega, kui valgustad oma tegemisi foorumis. : )

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 15:30
by hmm
Jõudu paraadiks ;)

Aga kõigepealt vaja sul selgeks teha mis aasta väljalaskega on tegu. Mis komplektsuses.

Juhendid:
Komplektsemad juhised siit:
http://mopedmuseum.ru/biblio/manuals/

Mõned (natuke kvaliteetsemad) leiad siit (mootor D5 oma kindlasti):
http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva-po ... totekhnika

Kui veel paremaid vaja siis koosta otsing...
Otsingute jaoks ei piisa ladinakeelsest otsingutest vaid tuleb kirjutada vene keeles. Selleks kõige lihtsam on kasutada http://russian.typeit.org/


Varuosi on nüüd pea kõik kohad täis... aga kas just tahad maksta on iseasi.
Tavalised müügikeskkonnad. siis veel facebook jne.
Vanavara laadad - eriti kus on tehnika (Melliste laat, Tagadi restauraatorite päev(laat Vanakolga jne...). Lisaks tasub nuuskida ka võrrivõidusõidu kohti - ehk pudeneb neilt ka midagi.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 21:14
by ErkoPaks
Suur amps sõber :D
Nõu anda ei oska aga edu soovin palju :wink:

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 22:53
by jussjalakas
aastaks on 1966

Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 23:47
by jussjalakas
Tervist

Teema järgmine- Käin 11. klassis ja pean tegema uurimustööd või praktilist tööd. Valisin siis suure huviga omale praktilise töö ja võtsin renoveerimiseks Riga 5. Aastaks on sellel masinal 1966, seisukord on nii ja naa, mootor ei tööta - säde puudub, harkjalg on ära murdunud, rehvid on pandud mingid suvalised jalgratta omad jne. Suur pluss selle asja juures on see, et on seisnud kuivas kohas. Jah tõsi viimased 10-15 aastat pole sellega keegi tegelenud aga siiski on asi seisma jäätud kuiva kohta.

Masinaga plaanis: Võtta täiesti pulkadeks, mootor ära, rattad alt ära, porikad küljest ära, mootor tööle saada, üle värvida mint roheliseks, mindiks läheb siis raam, porikad, kahvel ja kui leian siis ketikaitse, mootor mustaks, väljalase mustaks, veljed kodarad ja rummud ka mustaks, lenks mustaks, vändad mustaks ja paak mustaks. Musta täpne värv siis ilmselt läikiv pärlmutter. Uued rehvid, mida laiemad seda parem, sadul lasta ära nahatada uuesti, mingid retro tulen, et oleks võimalik registrisse saada kui on soovi tulevikus. Mootoris vahetada kõik kulujupid mis vajavad vahetamist, vändalaagrid kindlasti vahetada, rummud üle vaadata, amordid on kinni kiilunud, need üle vaadata. Mootori poolepealt jääb kõik võimalikult orginaalilähedaks, võibolla õhufiltri panna koonus svamm filter.

Tööd on palju, lausa väga palju. Praeguseks on niipalju tehtud, et mootor on maha võetud ja rattad on alt ära kuna olid plaanid hakkata lihvima raami, et see ära värvida. Töö on hetkel seisma jäänud veidi kuna kool algas ja võrr on Muhus(peaks otsima Tallinnas omale sooja garaasi rendiks).

Pean kirjutama ka selle töö raames 15 lehte sisulist osa nii et püüan seda ka siin kajastada. Mindlasti läheb kirja panemisele võrride üldine ajalugu, riga 5 ajalugu, selle konkreetse võrri ajalugu, tehtud tööd, tähtajad, kust mis jupid sain ja palju maksid, siis töö protsess kui tervik jne.

Hoidke siis pöialt et see teema jõuaks ka lõpuni ja jõuaksin ka teid kursis hoida kõigega.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 14. Sep 2017 23:54
by jussjalakas
Tahtsin lisada ka pilte praegusest olukorrast aga telefonist ei saa ja pean selleks arvutisse minema, ehk nädalavahetusel jõuan panna ka paar pilti.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 07:51
by tom
Kõvad plaanid, aga ära selle värvimisega väga üle pinguta, see masin on ka originaalvälimusega ilus. Minu meelest üks tore lähenemine asjale on kaasfoorumlase hmm Riga 7 elluäratamine, loe kindlasti. Edu nokitsemisel.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 09:53
by hmm
OK. Kaks teemat võiks kokku panna, siis vähemalt algus olemas.
Pane kõigepealt ratastele ja sõitma, siis alles ilu.
Mina jätaks keretööd kõige lõppu, sest osandamine on kõige lihtsam tegevus üldse.

Milleks mootorit värvid - aga kui efekti pärast siis, no hea küll.
Kogu mootori osandamiseks läheb sul vaja lihtsat lapikut kruvikeerajat (kahes mõõdus), nr10 padrunit, nr 8 kitsast lehte, ja tõmmitstööriista - kui sul seda tõmmitsat pole vaata osta.ee ringi. selle eest küsitakse ~15-25€ ja igaljuhul tasub ära.
Võta masinal mootor maha, puhasta korralikult väljast (survepesu + pigileotis + brakecleaner). Siis on sul seda võimalik tubases tingimuses edasi lahata ka kooli kõrvalt õhtuti ;)

Erinevate laagrite äravõtmisel kasuta kuumapuhurit ja tõmmitsaid. Kepsulaagrite vahetamist ära plaani ette võtta - siis juba otsi korralikum vänt.

PS minul on jalgratta rehvid all... :roll: aga olemas ka originaalid - need kasutaks pigem siis, kui vaja itdeaalset asja esitleda täisoriginaalis... aga sa ju värvid selle "mint-pärlmutter-roheliseks"...

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 10:50
by jussjalakas
Raami värv tuleb tavaline mint, mustad tetailid tulevad pärlmutter

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 13:19
by madeinussr
Ole hea hoia oma postitused ühes teemas.
Ja palun näita meile tooriku pilti, ehk oskame sind natukene suunata.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 15:46
by fomoco
Pane esmalt masin käima, siis mine võta arvele, sõida paar päeva ringi ning alles siis näed, mis tuleb korda teha, mida muuta jne.
Mootor ning väljalase võiks olla matt mustad, kuna pärlmutter lakk ei kannata kuuma.

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 15:56
by iceman
ei saa kuidagi ütlemata jätta , tundub tulevat klassikaline teema: pulkadeks , liivaprits ,pulbervärv, võibolla veel üks-kaks liigutust ja hääbumine . umbes selline kajakasupi keetmise retsept .
äkki teeks seekord teisiti , nagu siin eespool hea näitena esiletoodav vend soovitas: komplekti ja käima, edasi komplekteerimine sinuarvates piisavaks , koos osade sobitamisega , vajalike keevitustega jne , ning siis kui kõik toimib laitmatult ja jõudu-tahtmist veel pisut varuks jääb , võibolla on mingi mõte värvida . originaalkonditsioonis asi muidugi kordades rohkem väärt .
sädeme puudumine on mõnikord üpris lihtsalt ravitav , võib piisata kontaktide puhastamisest .

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 17:53
by jussjalakas
ilmselt on süüde vale ja värvimise kohapealt niipalju et ei ehita seda müügiks v millekski, ainult iseendale

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 17:55
by jussjalakas
koolitöö mõte ongi selles et see korda teha ja et näeks kena välja

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 20:35
by hmm
Kõik on õige, kuid kogemused näitavad, et mingil hetkel renoveerimise kihk kaob ja seda eriti siis, kui ressurss otsa saab... eriti nadi on, kui asi on juppideks...
Aga tõenäosus on palju suurem hilisema täieliku renoveerimise jaoks, kui masin on komplektne ning tehniliselt korras. Ilu on lõppviimistluse osa ja seda on testi palju kergem teha kui tead, et tehniliselt on asi jonksus.
Tee masin piinlikult puhtaks (raam, mootor, veljed jne), Selle käigus õpid oma masinat juba palju paremini tundma ja ehk märkad väikseid detaile.... ehk teisisõnu inspketeerid masina igat sõlme korrasolekut... usu mind leiad nii mõndagi üllatavat ;)
Masin ratastele, mootor jooksma, veljed sirgeks (kui ei ole...), pidurid pidama, uued trossid, voolikud, elekter korda.
Seda tööd on juba algajale päris palju ja mitme nädala jagu nuputamist (teades, et sa alles küsisid, kus kohast juhendeid saada... siis sa vist väga palju pole tehnikaga kokku puutunud... vähemalt mitte võrridaga).
Kui masin tehniliselt jookseb - võta kätte osandamine, puhasta raam, krundi, värvi ja pane kokku tagasi.
Edasi saad tuunida elektrit - koostad ise elektroonilise süüte, kui vee hakkaja oled muutuva nurgaga programmeeritav... :roll:

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 15. Sep 2017 23:38
by ErkoPaks
hmm wrote:Kõik on õige, kuid kogemused näitavad, et mingil hetkel renoveerimise kihk kaob ja seda eriti siis, kui ressurss otsa saab... eriti nadi on, kui asi on juppideks...
Aga tõenäosus on palju suurem hilisema täieliku renoveerimise jaoks, kui masin on komplektne ning tehniliselt korras. Ilu on lõppviimistluse osa ja seda on testi palju kergem teha kui tead, et tehniliselt on asi jonksus.
Tee masin piinlikult puhtaks (raam, mootor, veljed jne), Selle käigus õpid oma masinat juba palju paremini tundma ja ehk märkad väikseid detaile.... ehk teisisõnu inspketeerid masina igat sõlme korrasolekut... usu mind leiad nii mõndagi üllatavat ;)
Masin ratastele, mootor jooksma, veljed sirgeks (kui ei ole...), pidurid pidama, uued trossid, voolikud, elekter korda.
Seda tööd on juba algajale päris palju ja mitme nädala jagu nuputamist (teades, et sa alles küsisid, kus kohast juhendeid saada... siis sa vist väga palju pole tehnikaga kokku puutunud... vähemalt mitte võrridaga).
Kui masin tehniliselt jookseb - võta kätte osandamine, puhasta raam, krundi, värvi ja pane kokku tagasi.
Edasi saad tuunida elektrit - koostad ise elektroonilise süüte, kui vee hakkaja oled muutuva nurgaga programmeeritav... :roll:
Siin jutus on tonnide viisi tõtt. :D
Mees teab vist oma kogemusest ja mina oskan enda kogemusest öelda,et puhas kuld :D
Läksin ise kunagi sama teed ja kohe kõik lahti ja puha. See oli tõesti HALB mõte.
Kui kokku oli vaja panna siis oli nii :roll: . Sain muidugi suure töö ise tehtud nagu liivaprits,värv aga peenemaid tööd olid ülejõu käivad.
Ole targem ja kuula mis teadjad räägivad :wink:

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 16. Sep 2017 08:38
by iceman
tark indiaanlane õpib teiste vigadest ja jätab omad rehad astumata . väärtusest rääkides ei mõelnud ma loomulikult müümisele , vaid mõte oli seuke , et igasugu pärlite ja mutritega kaunistamine võib asja mõttetuks muuta. selle kohta on erinevaid väljendeis , nagu pornotuuning , aljosatuuning jne . maitsemeel ja stiilitunnetus on peen värk .

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 18. Sep 2017 08:52
by jussjalakas
Minu puhul päästab see et ei saa tööd pooleli jätta kuna kui valmis ei tee siis jääb 11. klass lõpetamata :lol: töö tuleb lõpetada nvn, jah oleks parem tõesti ehk masin liikuma saada

Re: Riga 5 renoveerimine

Posted: 18. Sep 2017 17:25
by hmm
No sinu 11kl lõpetamise pärast muretseme me nüüd kõige vähem, pigem on kahju ühest lahtivõetud Rigast :roll:
Seosta oma eesmärk õpiväljundiga e. lävendiga (no üks koolipapa jutt hakkab...)
Õpiväljundina lävendi ületus e. postiivne hinne (vist on teil selleks 3) oleks see, kui praegu mittesõitev masin saaks sõitvaks. Tehniliselt korras, originaal värvis ning masinat säilitav korrosiooni tõrjeteostatud ja arvele võetud.
hinne 4 lävend oleks: arvel olev tehniliselt korras ning soovitud keretööd tehtud x värvides....
Hinne 5 arvel olev tehniliselt korras ning soovitud kere värvitud ja täiustatud elektrisüsteem, forsseeritud mootor jne...

Need oleksid siis soovitused lävendipõhiseks tehnikaõppeks - küll me juba sulle hinnet oskame panna :lol: