Lauri Voshod 3M 1989
Posted: 28. Sep 2017 18:51
Tere, olen siin foorumis uus ja liitusin kuna hakkasin jälle natuke vene rauaga tegelema. Sõbrad kinkisid juubeliks Voshodi, samasuguse millega sai omal ajal mässatud. Alustasin selle rattaga mässamist juba maikuus, seega on asju juba juhtunud
Asi tundus alguses lihtne, mootorile kap remont, puuduvad detailid otsida, arvele võtta ja vägev, aga noohhhh....
Ratas töötas kuidagimoodi, sõidab nagu vene tehnika ikka, käivitub halvasti ja elektrisüsteem piirdus ainult sädeme tootmiseks vajalikuga. Kiire ülevaade asjadele näitas, et kolb loksub silindris külgepidi umbes millimeetri jagu selge: Kohvi
Mootor sai laiali kistud ja vahetatud laagrid ja tihendid. Läks kokku uue silindriga, mille poldiaugud esialgu klappida ei tahtnud, no pole hullu, puurisin üle ja hakkas sobima. Karpa sai remontkomplekti sisse ja käivitama... Noooohhh läks kuidagi käima, ropult rikas, õhupuhastiga üldse ei käinud ja karpa tagant koguaeg bensu udu väljas. Karpa oli tehase seades ja ettenähtud düüsidega, aga no ei olnud normaalne asi. Siis sai asja uurima hakatud: uus silinder (ilmselt hiina koopia) on ikka igatpidi vale, esiteks ei istunud poldiaugud, teiseks oli pealmine rant liiga suure diameetriga ja ei klappinud silindripeaga kokku, no nendest asjadest sain jagu. Aga siis hakkasin aknaid uurima ja mõõtma, no bljääd, väljalaske omad paju kõrgemad ja külgmised ülevoolud 3-4mm allpool kui vanadel vene silindritel. Samuti pani näkku karpa rem-komplektiga kaasas olnud ujuk, mis oli teise kujuga ja eriti liikuda ei tahtnud. Viskasin vana silindri koos uue kolviga peale ja käis juba loogilisemalt, karpast vahetasin ettenähtud 200 düüsi 155 vastu, nõela lasin täitsa alla ja läks veel paremaks, täisgaasil ja pöörde peal liigub juba täitsa talutavalt, sai isegi õhufiltrit kasutada, aga käivitumine on jube kehva ja madala pöördega puterdab, ehk liiga rikas. Lisaks puhastasin ära leegitorud ja mõlemast tuli viinapitsi jagu tahma välja.
Tellisin testi mõtteks sama suure lõõriga odava hiina karpa, mis on mõeldud mingile 175cc yamahale, tundub parem kui vene K62B, eelmisel rohelisel rattal oli peal uuema jawa Jikov ja sellega oli küll väga vähe muresid. Varuosadega on ikka naljakas sellise aparaadiga, siiamaani on spidotross ainuke asi mis istus karbist võttes ilusti külge ja töötas. Krt isegi pabertihendid on pooled vale kujuga.
Võtsin peale viimast proovimist kiskusin mootori jälle pooleks kuna kahtlustasin, et äkki ikka saab kuskilt õhku või käigukastist õli. Karter ja silinder olid seest õlised, samuti käies suitseb ja pritsib summutist musta jama välja. Panin uue tihendi ja hermeetikuga kokku tagasi, aga ikka sama jama. Madalalt puterdab, bensu taob karpa tagant välja ja õhufiltrit ei tunnista, ilmselt ei saa hapniku peale kui kõik see bensu udu filtrisse kinni jääb. Samas peadüüsi suurus tundub hea olevat, pöörde peal liigub asjalikult edasi.
Saaks nüüd kuidagi karteri tihedaks, sest ilmselt seal mingi kala on (põletab õli) eks see muudab ka küttesegu. Kui uuesti laiali kisun siis teen pilte ka juurde, seniks aga olen avatud soovitustele
Asi tundus alguses lihtne, mootorile kap remont, puuduvad detailid otsida, arvele võtta ja vägev, aga noohhhh....
Ratas töötas kuidagimoodi, sõidab nagu vene tehnika ikka, käivitub halvasti ja elektrisüsteem piirdus ainult sädeme tootmiseks vajalikuga. Kiire ülevaade asjadele näitas, et kolb loksub silindris külgepidi umbes millimeetri jagu selge: Kohvi
Mootor sai laiali kistud ja vahetatud laagrid ja tihendid. Läks kokku uue silindriga, mille poldiaugud esialgu klappida ei tahtnud, no pole hullu, puurisin üle ja hakkas sobima. Karpa sai remontkomplekti sisse ja käivitama... Noooohhh läks kuidagi käima, ropult rikas, õhupuhastiga üldse ei käinud ja karpa tagant koguaeg bensu udu väljas. Karpa oli tehase seades ja ettenähtud düüsidega, aga no ei olnud normaalne asi. Siis sai asja uurima hakatud: uus silinder (ilmselt hiina koopia) on ikka igatpidi vale, esiteks ei istunud poldiaugud, teiseks oli pealmine rant liiga suure diameetriga ja ei klappinud silindripeaga kokku, no nendest asjadest sain jagu. Aga siis hakkasin aknaid uurima ja mõõtma, no bljääd, väljalaske omad paju kõrgemad ja külgmised ülevoolud 3-4mm allpool kui vanadel vene silindritel. Samuti pani näkku karpa rem-komplektiga kaasas olnud ujuk, mis oli teise kujuga ja eriti liikuda ei tahtnud. Viskasin vana silindri koos uue kolviga peale ja käis juba loogilisemalt, karpast vahetasin ettenähtud 200 düüsi 155 vastu, nõela lasin täitsa alla ja läks veel paremaks, täisgaasil ja pöörde peal liigub juba täitsa talutavalt, sai isegi õhufiltrit kasutada, aga käivitumine on jube kehva ja madala pöördega puterdab, ehk liiga rikas. Lisaks puhastasin ära leegitorud ja mõlemast tuli viinapitsi jagu tahma välja.
Tellisin testi mõtteks sama suure lõõriga odava hiina karpa, mis on mõeldud mingile 175cc yamahale, tundub parem kui vene K62B, eelmisel rohelisel rattal oli peal uuema jawa Jikov ja sellega oli küll väga vähe muresid. Varuosadega on ikka naljakas sellise aparaadiga, siiamaani on spidotross ainuke asi mis istus karbist võttes ilusti külge ja töötas. Krt isegi pabertihendid on pooled vale kujuga.
Võtsin peale viimast proovimist kiskusin mootori jälle pooleks kuna kahtlustasin, et äkki ikka saab kuskilt õhku või käigukastist õli. Karter ja silinder olid seest õlised, samuti käies suitseb ja pritsib summutist musta jama välja. Panin uue tihendi ja hermeetikuga kokku tagasi, aga ikka sama jama. Madalalt puterdab, bensu taob karpa tagant välja ja õhufiltrit ei tunnista, ilmselt ei saa hapniku peale kui kõik see bensu udu filtrisse kinni jääb. Samas peadüüsi suurus tundub hea olevat, pöörde peal liigub asjalikult edasi.
Saaks nüüd kuidagi karteri tihedaks, sest ilmselt seal mingi kala on (põletab õli) eks see muudab ka küttesegu. Kui uuesti laiali kisun siis teen pilte ka juurde, seniks aga olen avatud soovitustele