1978 IMZ M67 Ural

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii » 18. May 2018 08:12

Teen ühe teema juurde, kuna nn raskemasinate teemasid siin väga ei ole. Enda teise külka teemat on hea sirvida kroonika mõttes ning mõtlesin ka selle tsikli siia kirja panna.

Ratta soetasin 2017 alguses Osta.ee oksjonilt. Kuna paar sõpra olid omale väga korralikud Uralid ostnud, siis mõtlesin, et tahaks endale ka ühte. Probleem on selles, et mulle meeldib ehitada. Seega mina muidugi ei ostnud sõidumasinat vaid jällegi projekti. Müügikuulutuse pildid lisatud allpool. Sealt on näha, et seis on armetu, kuid mitte lootusetu. Ratta kallal olen jõudu mööda tegutsenud ning üritan tagant järele siia enamuse üles kirjutada

Image Image Image Image
Last edited by Prii on 21. May 2018 16:30, edited 1 time in total.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 19. May 2018 00:58

Paika peab ütlus, et kõige odavam on kokkuvõttes osta kohe korralik ratas. Mulle siiski meeldib rohkem vanu ronte uuesti elule aidata ja läks nii ka seekord. Eesmärk ei ole ratast originaalseks ja ilusaks ajada. Peamine on ta tehniliselt rahuldavasse korda seada ning uuesti tänavale tuua. Kuna sisuliselt oli tegemist minu esimese vene bokseriga, siis ei teadnud masinast alguses midagi, kuid eks ta vaikselt hargnema hakkas.

Esimene pilt oma uues kodus:
Image

Esimese asjana, nagu ikka, võtsin kätte Palu raamatud ning vaatasin üle kõik neljataktilistega seotud osad, millest ma põlise kahetaktimehena olin varasemalt põgusalt üle lennanud. Samuti on palju abi olnud sõpradest, kelle jupivaruga on nii mõnigi asi kiiremini läinud.

Vaikselt hakkasid tulema jupid. Veebruaris 2017 töötav käigukast, märtsis Dnepri külgkorv ja kardaani tükid. Aprillis ostsin Osta.ee oksjonilt Urali paagi. Kui maksma hakkasin, selgus tõsiasi, et müüjaks oli seesama isik, kellelt ma kunagi selle Urali algselt ostsin. Seega konkreetse masina oma paak jõudis uuesti masina külge:
Image

2017 samaks ajaks oli masin piisavalt komplektne, et hakata mootoriga tegelema. Suvel Urali jaoks kahjuks aega ei leinud ning mootori häält kuulsin esimest korda alles novembri alguses 2017. Jällegi oli oma osa mängida sõpradel, kes tulid garaaži ratast vaatama ning juttu ajama. Jutu käigus vaikselt nokitsesin ratta kallal ning käivituseetri abiga sai mootorist esimesed hääled ka välja võlutud. Paar päeva peale seda sai veendutud, et mootor suudab töötada ka bensiini abil.

Aasta pärast tsikli soetamist sai ennast ja kogu 7 asja kokku võetud ning sammud maanteeametisse seatud. Tähed olid soodsad ning väljusin sealt uue registreeerimistunnistusega. Taheti alul vana number ära võtta, kuid pisikese kauplemise peale sain selle jälle alles jätta. Suuri numbreid enam palju liikvel ei ole, seega otsustasin kindlasti alles jätta.
Image

Masin tegi esimese sõidu minu käes 2018 märtsi lõpus. Sellest hetkest tänaseni on vahetunud esituli ja armatuur Urali õigete vastu, üles on leitud laadimine ning elektrijuhtmestik uuesti üles ehitatud.
Image Image

Järgmisena peaks ära vahetama peaülekande tihendid ning kontrollima, kas hambuvus on õige. Ma ole kunagi seda tööd teinud, seega kui kellelgi on häid juhendmaterjale jagada, siis võib siia postitada.
Last edited by Prii on 02. Jul 2018 10:23, edited 3 times in total.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 02. Jul 2018 10:10

Urali rindel on toimunud arenguid.

Peaülekande remonditud ning hambuvus kontrollitud. Abiks oli Youtube ning FB neljataktiliste grupist leitud pildid:
29258341_376198562854745_855294650544553984_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg (10.65 KiB) Viewed 1327 times

Väikeseid asju vahepeal tehtud palju:
1) Nukkvõlli simmer vahetatud. Sealt tuli lekkis suht palju õli ning arvasin, et simmeri vahetus teeb asja korda. Kontaktide eemaldamisel selgus, et tegelikult oli simmeri plaat lahti ning käis koos nukkvõlliga ringi. Kuna juba lahti oli, siis vahetasin ära simmeri ning plaat läks silikooni ja uute kruvidega kinni.
Image

2) Vasakpoolne silinder ja silindripea käis maas ning tihendid läksid vahetusse. Loodetavasti õlilekkeid jälle vähem. Silindripea tihend oli väga kehva ning tundub, et lasi lausa kolmest küljest läbi. Kerge lihv, uus tihend ning tundub, vähemalt hetkel, et leket ei ole.
Image

3) Õhutorud paika sobitatud ning õhupuhasti paigaldatud. Vanadest õhutorudest lõikasin sobiliku pikkusega tüki ning need sai uuemate kummimuhvidega paika sobitatud.
Image

4) Summutid tihendatud, kõik tuled töökorras

Lähiajal vaja veel teha mõned väikesed asjad, nagu küünlajuhtmete õigest avast vedamine, istmekronsa keevitamine, aku kinnitus vaja teha. Peale seda hakkas tänavale tulemine juba paistma.
Attachments
29258341_376198562854745_855294650544553984_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg (10.65 KiB) Viewed 1333 times

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 20. Jul 2018 00:27

Tegin Uraliga esimese "pikema" tiiru. Kokku ca 2,5 km.
Kui alguses töötas kenasti, sõidu lõpus läks vasakpoolne silinder miskipärast väga kuumaks. Küljes on K-301 karburaatorid, Dnepri õhupuhasti, klapid on reguleeritud. Nõelad peaaegu täiesti üleval, segukruvid suht välja keeratud. Tühikäigu segu läheb K-301'l rikkamaks ikka siis, kui segukruvi välja keerad?

Peale seda, kui olin lasknud mootoril maha jahtuda, oli kusagile ära jahtnud ka säde. Ei viitsinud otsima hakata ning jätsin järgmiseks korraks.

Paar värsket pilti ka:
Attachments
20180719_204405.jpg
20180719_204321.jpg
20180719_204435.jpg

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 12. Aug 2018 18:52

Vasakpoolse silindri liigse kuumenemise probleem oli tõenäoliselt selles, et väljalaskeklapp ei pidanud väga. Ei osanud enam midagi muud kontrollida, seega võtsin plokikaane maha ning soveldasin klapid. Proovisõidul enam niimoodi kuumaks ei läinud, nagu eelmisel korral.
Lisaks paagi tagumiste kinnituste juurest keevitusega leke likvideeritud ning juhiistme kinnituskronsa keevitatud.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Sep 2018 22:44

Urali tegemine on mulle nii huvitav kui ka väsitav. Huvitav seepärast, et õpid uue masina lahendusi, väsitav seepärast, et kui oled näiteks korra mingi sõlme ära teinud, siis võib juhtuda, et mõne aja pärast tundub, et see ei saanud piisavalt hea ja ei jää muud üle, kui see sõlm uuesti teha. Täna sai peale tööd korraks garaaži. Mulle tundus, et viimati kardaani paigaldades ei saanud mootoripoolne kardaani ots piisavalt mootoripoolse munaka sisse. Vahetasin kardaani välja. Samuti ei liikunud tagumine pidurihoob piisavalt hästi ning peale tehase keevituspritsmete likvideerimist hakkas normaalsemalt tööle. Kraanile said uued tihendid pandud. Kasutasin bensiinikindlaid O-rõngaid.

Ega kellelgi ei ole sobivat süütelukku pakkuda? Sobib vist igasugune madalam vene süütelukk (Ural, Dnepr, uuemad Izid).
Capture1.JPG
Capture1.JPG (39.3 KiB) Viewed 930 times

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 18. Sep 2018 00:33

Täna sai tehtud 10+10 km sõit sõbra juurde ja tagasi. Mootor töötas, laadimine toimis, käigud toimisid, tagadiffer ei ulunud. 70-80 tugeva vastutuulega ei olnud probleem.

Siiski ei ole ära suutnud lahendada kuumaks minemise probleemi. Õliks 20W-50 mineraal, küünlad pigem mustad, K301 karpad, süüde märgi järgi, käivitub hästi, summutiteks isetehtud resoka tüüpi asjandused. Kuumaks läheb kohe nii, et mootor kärssab. Keegi oskab pakkuda, kust alustada?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 550
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Sep 2018 14:08

Ma ju täpselt ei tea selle mootori mehhaanikat, kuid igaks juhuks küsin, et suunata mõtetele.
Kas silindrite kompressioonid on samad? Rõngad korras, klapivahed õiged, silindrid sama mõõtudega jne..
See, et süüde on märkide järgi pandud - see selleks, kas süütehetk on ka reaalselt õigeaegne. Ega juhuslikult pole mingit viivitust või anomaaliat. Stroboga (signaal küünlajuhtmelt) võiks seda kontrollida - no nii igaks juhuks, välistamaks süüte varajasust. Loomulikult on küünlad ja küünlajuhtmed uued ning sama tootja omad...
Kas karburaatorid on sünkroonis ehk siis mitte ainult sarnases sätetes (nõelad-kruvid) vaid mõõteseadmetega sätitud paika. Njah natuke näitavad ka küünlad seda tulemit aga...

Kas mustemad küünlad on õlist või rikkast segust...

Muide igaks juhuks proovi süütesüsteemi osi ja karburaatoreid vahetada, kui viga kolib on probleemi tekitja enam vähem lokaliseeritud. Kui probleem ei koli otsi mehhaanikast.
http://ural-dnepr.net/wbb3/index.php?pa ... eadID=1137
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 649
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 18. Sep 2018 19:34

Mul olid Dnepril kunagi idetehtud summutid, aga liiga tihedad olid. Sellepärast tahmasid küünlad kiiresti ära. Kui heitgaasid välja ei pääse, siis muutub segu silindris lahjaks. See võibgi ülekuumenemist põhjustada.
Oman mõnda roostes mootorratast.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Oct 2018 14:32

Mõõtsin ära surved. Mõlemad silindrid jäid olid 8,5 kanti. Veits lahja on, aga vähemalt ühtlane. Kloostrimetsast sai soetatud karburaatorite üleminekud, et külge panna sõbralt saadud K68 hiinakad.

Esiteks tuli kõik sirgeks lihvida, kuna tegemist oli tõenäoliselt otse valuvormist tulnud detailidega. Sama hooga lihvisin ka karpade flantsid tasaseks ning puhastasin ära.
20180930_110811.jpg

Paigaldus siiski nii lihtsalt ei läinud. Üks tikkpolt otsustas pooleks minna ning kuna keevitust käepärast ei olnud, siis tuli välja puurida.
20181003_182940.jpg

Lõpuks said karpad külge ning sai ka väike testisõit tehtud. Masin nagu käib veidi paremini, aga soojalt ei taha käima minna. Tõenäoliselt ei tea veel täpselt, kui palju toorest/uputamist/gaasi käivitamise hetkel andma peaks.
20181004_181637.jpg

Hodomeetri näit hetkel 03824

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 08. Oct 2018 12:42

Reede õhtul sai ikkagi ette võetud üks pikem sõit. Kuna kolm sõpra sõitsid Tallinnast Jõgevale korvidega, siis otsustasin Urali proovile panna ning nendega liituda. Kogukilometraažiks tuli ca 200 km. Kaotustest saab mainida tulede lüliti, mille Jänedal ära remontisin ning kokkujooksnud spidomeeter.
imgpsh_fullsize.jpg

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 16. Oct 2018 12:03

Laupäeval käisin korra garaažis. Tegin täpselt järgnevas järjekorras: ühendasin aku, lõin kaks korda ette, tõmbasin karburaatorite toorehoovad üles, lülitasin süüte sisse ning andsin vänta. Masin hakkas ilusasti mõlema silindriga tööle.

Sellest võib aga järeldada ühte asja - kraan lekib.

Antud olukorra lahendamiseks näen järgnevaid variante:
1) Proovida olemasolevat kraani parandada abrasiivpastaga. Olen seda kunagi proovinud ning ei ole õnnestunud häid tulemusi saavutada.
2) Jätta olemasoleva kraan alles, kuid panna kummagi karburaatori kütusevooliku vahele lisakraan (midagi sellist).
3) Osta uus KR15 kraan. Kahjuks ei ole usku uute kraanide pidamisvõimekusse.
4) Panna ühe väljundiga Jikovi kraan ning jagada T-liitega karpade vahel ära.
5) Võtta parendus ette kapitaalselt

Kõik variandid tunduvad halvad. Kellelgi on häid mõtteid?

User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 100
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

Unread post by suslik83 » 16. Oct 2018 12:35

kui orig. pole oluline...tunduks ikov kõige soodsam koos T liitmikuga.
viimane versioon pildil tundub yhe väljvooluga ning eeldab ju ikkagi T liitmikku...milleks paaki lõhkuda, kui ikov teeb sama asja ära?
minu MTZ05`l (1 silindriga sapikas koos oma vibraga põhimõtteliselt) istub peale erinevate vene junnide seadistamist/katsetamist juba kolmandat aatsat ikov otsas (soetasin linnutee Jawa poest) ja küte püsib paagis...kuidas kütte läbijooksuga peale T liitmikku on, ma muidugi ei tea...mul traktoril liitmiku vajadus puudub, kuid karpani on 6mm voolikut pea 1m ning vahepeal ka diisli filter (näen läbipaistvast korpusest kytte olukorda...karpal K16 ujuki nõel ei pea).
elu ongi mäng!

Online
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 16. Oct 2018 17:46

Jikovi kraan kahte karpat ära ei toida on minu arvamus. See ei pruugi ühte Jikovi karpatki ära toita...

Aga kas selles kahe väljundiga kraanis ei saa kasutada ühe väljundiga vene kraani tihendeid? Ma ei mäleta enam - niipalju aastaid on möödas nende sees kaevamisest aga ma julgeks arvata, et üks tšehhi kraan kahte pütti ära katta ei jõua. NB! See uus poest tulev Jikovi kraan on ka selline, mis esimesed päevad võib lihtsalt joosta - igalt poolt nagu viimasega näide oli. Tõsi, siis hakkas pidama, enam-vähem.

Mina otsiks uut veneaegset kraani siit ja automotost - kuigi kuulutustele vastamine pole vist enam moes - äkki keegi ikkagi reageerib.
Sõidan nagu suudan.

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 649
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 16. Oct 2018 19:31

Jkovi kraan on ainuke varjant mis peab. Kahele karburaatorile ei jää ühest kraanist väheks. Mul on olnud Jkovi kraan Dnepril ja K750m -l.
Vene kraanidest üks kümnest peab mõnda aega.
Oman mõnda roostes mootorratast.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 16. Oct 2018 22:21

Tänud arvamuste eest. Mul on kahel Planetal, K175-l ja Turistil kõigil Jikovi kraanid. Kraani mure on see, et originaalne sõel ei mahu ära, nii et kraan jääb tegelikult täiesti paagis oleva sodi meelevalda. Samuti olen kraanid enne paigaldamist kontrolliks lahti võtnud. Ühel olen ka reaalselt valudefekti avastanud, mis oleks hakanud kummitihendit sööma.

Mattu, sõbra Jawa 634-l oli pikka aega mure, et põhjatulega sõites hakkas nagu täristama üleval ning lõpp oli puudu. Vahetas tihendid kraanis ära ning probleem kadus.

Ise arvutasin nii, et kui võtta 20l/100km kiirusega 100km/h ehk 20l/h. See tähendaks, et minutis peab kraan suutma läbi lasta 0,33l kütust. Kui reaalne katse seda hulka kinnitab, siis peaks Uralile kraan olema piisav. Kui teints on oma neljataktilistel ka reaalselt Jikoviga sõitnud, siis see lisab ainult kindlust juurde antud lahendusega edasi minna.

Online
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 18. Oct 2018 13:17

Mhmh, ja seal tuleb kindlasti ka paagikorgi õhutusava kontrollida. Mul oli ühe 360-ga sarnane probleem, et ei saanud nagu kätte ja tee mis tahad, paremaks ei saa. Kuni tuli idee keerata paagikork lahti. Ava korgil on küll olemas ja alumisel küljel ka, kuid midagi peab seal kinni olema. See aga tähendab, et kütus jookseb ka aeglasemalt peale.
Sõidan nagu suudan.

Post Reply