1978 IMZ M67 Ural

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 234
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii » 18. May 2018 08:12

Teen ühe teema juurde, kuna nn raskemasinate teemasid siin väga ei ole. Enda teise külka teemat on hea sirvida kroonika mõttes ning mõtlesin ka selle tsikli siia kirja panna.

Ratta soetasin 2017 alguses Osta.ee oksjonilt. Kuna paar sõpra olid omale väga korralikud Uralid ostnud, siis mõtlesin, et tahaks endale ka ühte. Probleem on selles, et mulle meeldib ehitada. Seega mina muidugi ei ostnud sõidumasinat vaid jällegi projekti. Müügikuulutuse pildid lisatud allpool. Sealt on näha, et seis on armetu, kuid mitte lootusetu. Ratta kallal olen jõudu mööda tegutsenud ning üritan tagant järele siia enamuse üles kirjutada

Image Image Image Image
Last edited by Prii on 21. May 2018 16:30, edited 1 time in total.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 234
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 19. May 2018 00:58

Paika peab ütlus, et kõige odavam on kokkuvõttes osta kohe korralik ratas. Mulle siiski meeldib rohkem vanu ronte uuesti elule aidata ja läks nii ka seekord. Eesmärk ei ole ratast originaalseks ja ilusaks ajada. Peamine on ta tehniliselt rahuldavasse korda seada ning uuesti tänavale tuua. Kuna sisuliselt oli tegemist minu esimese vene bokseriga, siis ei teadnud masinast alguses midagi, kuid eks ta vaikselt hargnema hakkas.

Esimene pilt oma uues kodus:
Image

Esimese asjana, nagu ikka, võtsin kätte Palu raamatud ning vaatasin üle kõik neljataktilistega seotud osad, millest ma põlise kahetaktimehena olin varasemalt põgusalt üle lennanud. Samuti on palju abi olnud sõpradest, kelle jupivaruga on nii mõnigi asi kiiremini läinud.

Vaikselt hakkasid tulema jupid. Veebruaris 2017 töötav käigukast, märtsis Dnepri külgkorv ja kardaani tükid. Aprillis ostsin Osta.ee oksjonilt Urali paagi. Kui maksma hakkasin, selgus tõsiasi, et müüjaks oli seesama isik, kellelt ma kunagi selle Urali algselt ostsin. Seega konkreetse masina oma paak jõudis uuesti masina külge:
Image

2017 samaks ajaks oli masin piisavalt komplektne, et hakata mootoriga tegelema. Suvel Urali jaoks kahjuks aega ei leinud ning mootori häält kuulsin esimest korda alles novembri alguses 2017. Jällegi oli oma osa mängida sõpradel, kes tulid garaaži ratast vaatama ning juttu ajama. Jutu käigus vaikselt nokitsesin ratta kallal ning käivituseetri abiga sai mootorist esimesed hääled ka välja võlutud. Paar päeva peale seda sai veendutud, et mootor suudab töötada ka bensiini abil.

Aasta pärast tsikli soetamist sai ennast ja kogu 7 asja kokku võetud ning sammud maanteeametisse seatud. Tähed olid soodsad ning väljusin sealt uue registreeerimistunnistusega. Taheti alul vana number ära võtta, kuid pisikese kauplemise peale sain selle jälle alles jätta. Suuri numbreid enam palju liikvel ei ole, seega otsustasin kindlasti alles jätta.
Image

Masin tegi esimese sõidu minu käes 2018 märtsi lõpus. Sellest hetkest tänaseni on vahetunud esituli ja armatuur Urali õigete vastu, üles on leitud laadimine ning elektrijuhtmestik uuesti üles ehitatud.
Image Image

Järgmisena peaks ära vahetama peaülekande tihendid ning kontrollima, kas hambuvus on õige. Ma ole kunagi seda tööd teinud, seega kui kellelgi on häid juhendmaterjale jagada, siis võib siia postitada.
Last edited by Prii on 02. Jul 2018 10:23, edited 3 times in total.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 234
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 02. Jul 2018 10:10

Urali rindel on toimunud arenguid.

Peaülekande remonditud ning hambuvus kontrollitud. Abiks oli Youtube ning FB neljataktiliste grupist leitud pildid:
29258341_376198562854745_855294650544553984_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg (10.65 KiB) Viewed 335 times

Väikeseid asju vahepeal tehtud palju:
1) Nukkvõlli simmer vahetatud. Sealt tuli lekkis suht palju õli ning arvasin, et simmeri vahetus teeb asja korda. Kontaktide eemaldamisel selgus, et tegelikult oli simmeri plaat lahti ning käis koos nukkvõlliga ringi. Kuna juba lahti oli, siis vahetasin ära simmeri ning plaat läks silikooni ja uute kruvidega kinni.
Image

2) Vasakpoolne silinder ja silindripea käis maas ning tihendid läksid vahetusse. Loodetavasti õlilekkeid jälle vähem. Silindripea tihend oli väga kehva ning tundub, et lasi lausa kolmest küljest läbi. Kerge lihv, uus tihend ning tundub, vähemalt hetkel, et leket ei ole.
Image

3) Õhutorud paika sobitatud ning õhupuhasti paigaldatud. Vanadest õhutorudest lõikasin sobiliku pikkusega tüki ning need sai uuemate kummimuhvidega paika sobitatud.
Image

4) Summutid tihendatud, kõik tuled töökorras

Lähiajal vaja veel teha mõned väikesed asjad, nagu küünlajuhtmete õigest avast vedamine, istmekronsa keevitamine, aku kinnitus vaja teha. Peale seda hakkas tänavale tulemine juba paistma.
Attachments
29258341_376198562854745_855294650544553984_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg (10.65 KiB) Viewed 341 times

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 234
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 20. Jul 2018 00:27

Tegin Uraliga esimese "pikema" tiiru. Kokku ca 2,5 km.
Kui alguses töötas kenasti, sõidu lõpus läks vasakpoolne silinder miskipärast väga kuumaks. Küljes on K-301 karburaatorid, Dnepri õhupuhasti, klapid on reguleeritud. Nõelad peaaegu täiesti üleval, segukruvid suht välja keeratud. Tühikäigu segu läheb K-301'l rikkamaks ikka siis, kui segukruvi välja keerad?

Peale seda, kui olin lasknud mootoril maha jahtuda, oli kusagile ära jahtnud ka säde. Ei viitsinud otsima hakata ning jätsin järgmiseks korraks.

Paar värsket pilti ka:
Attachments
20180719_204405.jpg
20180719_204321.jpg
20180719_204435.jpg

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 234
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 12. Aug 2018 18:52

Vasakpoolse silindri liigse kuumenemise probleem oli tõenäoliselt selles, et väljalaskeklapp ei pidanud väga. Ei osanud enam midagi muud kontrollida, seega võtsin plokikaane maha ning klapid välja. Proovisõidul enam niimoodi kuumaks ei läinud, nagu eelmisel korral.
Lisaks paagi tagumiste kinnituste juurest keevitusega leke likvideeritud ning juhiistme kinnituskronsa keevitatud.

Post Reply