kahetaktilise 123,7cc mootor

Üldine mototeemaline arutelu
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 550
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

kahetaktilise 123,7cc mootor

Unread post by hmm » 29. May 2018 13:54

Teen eraldi teema vanadest kolmekäiguliste 123,7cc mootoritest, sest projektipäevikute all kaob see arutelu ülejäänud mulli sisse ära.

Ma olen neid mootoreid lapanud ühtepidi ja teisipidi, see juures selle alast kooliharidust ju pole - ainult tahe, huvi ja interneti/raamatu tarkust nii palju kui on olnud aega mingisse probleemi süveneda.
Seega vajan mõtete korrastamiseks vahepeal diskussiooni.

K58 mootorid, mida olen kokku ladunud töötavad enam vähem. Nüüd see millega sai vuratud ~1000km vajab natuke rohkem tähelepanu, sest silindri aknad olid kui amööbid ja mõõtmisel pole nad sobivaimates kohtades, läbipuhumine ei olnud ühtlane kolvi peal paremal pool olev osa oli puhas, vasakpool väga tahmane + põlemata tükid...
sidurile sai lisatud üks ketas juurde (enne oli 5 nüüd 6) + paigutatud ühepikkused ja nõks väiksemad sidurivedrud. Arvestades nüüd kui tugevalt vajas vedrude oma kohale kangutamist on vedrude eelpinge julgelt 10+kg. Seoses sellega ei tohiks sidur enam libiseda tehniliselt vaid ainutl siis, kui reguleerimisel tross liiga pingesse jääb.

See selleks.

M1M mootor, mida kasutasin enne K58 peal, on nüüd uuesti seal, sest 1000km mootor vajab tähelepanu kuid...
Mootor ise töötab tummiselt ja jõudu tundub olema rohkem, kui 58 enda mootoril aga:
1. 10 käivituse juures 9 korral läheb tööle tagurpidi.
2. õigetpidi töötades poob, tagurpidi töötades tiksub nagu kell.

Süüteks on kasutada uue väärne mähis (tehase poolt punase värviga märgitud poltide-mutrite fikseering jne...) ja kasutatud püsimagnet. Mõlemad istuvad hästi kokku ja voolutugevus OK. Süüde on 3,7mm enne ÜSS ja seda siis indikaatorlambi ja mõõteseadmega pandud... Originaaljuhend näeb ette 3,5-3,8 kraadist süütenurka (K58 mootoril oli süütenurk 4...4,5mm enne ÜSS ja ~50 käivituse korral max üks kord läks tagurpidi tööle.
Karburaator K55D ehk sama, mis oli ka enne sellel mootoril peal ning oli ka K58 peal (ujuk vahetatud, nõel ülevalt 2 ja vahest ka 3 sälgus - see ei muuda olukorda)
Vahetatud süütejuhe, küünlaks Denso iridium.
Tõesti pole survet mõõtnud... originaal silindripea (on kasutada ka M105 silindripea, millel servas oluliselt pikem madal rant enne kui põlemiskabri süvis tuleb), silindri all ainult tihendi mastiks (läbi sealt midagi ei tule), silindripea all alumiiniumtihend, kolvi serv ÜSS ajal silindri ülemisest servast 0,3 mm. Küünal ulatub rohkem (~1-2mm) silindri sisse, kui nõukogude aegne A8u või A11u.

Tagurpidi tööle minekul peaks mängima rolli ju kaks tegurit:
1. liiga varane süüde
2. liiga suur surveaste

Kas veel midagi?

Kas tõesti on läinud surveaste liiga suureks - ehk on kellegil Tartu kandis võimalik korraks laenata survemõõtjat (pole veel endale seda soetanud, kuigi see on muutunud väga vajalikuks vahendiks....)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 263
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 30. May 2018 08:45

Liiga suurt survet ma ei kahtlustaks. Sarnased probleemid on mul alati tulnud süütest.
Nukkmuhv ei või kulunud olla? Kontaktid avanevad ebamääraselt. Tagurpidi käies avaneb konkreetselt.
Samuti on mul kunagi olnud juhus, et antud süütesüsteemi puhul kontaktidest süüdet varasemaks keerates kadus see üldse ära. Pidin keerama staatorit.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 550
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. May 2018 14:34

Ma mingi hetk kontrolli nukkmuhvi kuju, et kas ka kolvi alla liikumisel sulgevad kontatkid ~0,4mm pärast ÜSS-i ehk siis muhv hoiab kontatkid avatuna -0,4mm .... +0,4mm ÜSS vaadatuna.
Süüdet reguleerin ainult mähise keeramisest, kontaktplaati ei puutu, sest see on sellel tehase poolt seadistatud. Genekas on siis G401A
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply