Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

No eks näis... mingi hetk võtan korraks silku ikkagi maha ja panen 2R rõngas sisse.
Ma kannatamatau... huvitav on see, et eelmise silkuga sellist asja polnud.
Õnneks on võimalus iga kuiva ilmaga (vihmasajus lihtsalt ei taha) sõita Rakvere-Tapa vahel (kui olukord veel võimaldab) ning sissesõitu teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Tegin laupäeval (ilusa ilmaga noh...) siis silkuvahetuse.
3h hoovis tühikäigul tiksumist + ~600km sõitu oli puuritud Vos2 silku saldo.
Lootsin, et jõuan ~hommikul 9ks tehtud, sest alustasin varakult e. 7st... aga võta näpust.
Silku eemaldamine polnud probleem, tuli isegi ilma paaki mahavõtmata ära. Hiljem võtsin ikkagi paagi ja süütepööli eest ära, sest nii oli mugavam.

Panin äsja soetatud 2R nõuka NOS kullahinnaga ostetud rõnga silkusse, et veenduda sobivuses. Lukupilu jäi sinna 0,25 juurde, kuid jõhkrad vahed mujal... mõõtes tuli silindri ovaalsuseks ~0,28mm... mäletan seda, et puurimisest saadud silku oli rõngaste osas ühtivuse silku seina osas OK (lukupilu oli ainult suurem). Nüüd kui ka need rõngad sisse panen on vahed olemas.
Konsulteerides puurijaga oli teemaks kaks asja, kas silku materjal või õli...
esimsesed 300km sõitis Valvoline Durablend 2T poolsünt õliga ja viimased 300km Havoline Super 2T-X sünteetilise õliga. Minu teada vahekorras 1:25-le (siinkohal loodan, et ei eksinud tanklas panekuga...)

Silindri pea oli seest ilma tahmata, kuid kohvipruuni õli kihiga kaetud. Kolvil ei olnud tugevat tahmakihti peal aga midagi oli, samas selged läbipuhumise jäljed peal: ülevoolu kanalite servas, kolvi taga natuke ja peal keskel puhas ovaal.
Enne havolinega sõitu võtsin korraks ka summutite sõelad välja... puhastasin pigist ja panin tagasi - pärast 300km sõitu olid summutid tagant suht puhtad, kuigi õlised aga mitte mustad vaid kohvipruunid.
Masin oli nagu EURO5 nõuetele vastav...
Kas teõsti ei teinud õlid oma tööd või eksisin segu vahekorraga... Kinni ei jooksnud kordagi, isegi ei tunnetanudki seda.

Igatahes pole selle silku hülsiga enam eriti midagi teha, sest 3R rõngaid ja kolbe pole võtta, vähemalt ei tea, et oleks. Paagis olnud 4L küttesegu läks lõkkesse... :evil:

Egas midagi panin voshod 3M silku peale tagasi. Kuna tema kulumise aste lähenes 1R, siis läks ilusti 1R kolb ja rõngas sinna oma mõõtudelt. Rõngas ühtis silku seinaga hästi ja lukupilu 0,2.
Edaspidi kasutan Motul 2T 710 õli... no alustuses 2L soetatud.
Esimene katsesõit nüüd jõhkrat erinevust välja ei toonud aga 80-90 suutis ilusti sõita, kuigi nüüd tekkis küll see värk, et mida soemaks läks mootor seda rohkem hakkas ülemise otsa kiirust kaotama. Jahenedes läks asi jälle heaks.

Mul on ikkagi kuri kahtlus, et jõuetu mootori kotermann ei peitu nii väga silindris vaid mujal... sest:
karteri peal on käinud praktiliselt 3 erineva karakteristikaga silindri - omas mahlas kulunud kolvi ja rõngastega originaal kandiline Vos3M, Puuritud/hoonitud 2R vos2 ümar ja uute rõngaste ja kolviga originaal Vos3M kandiline.
Kaks erinevat väntvõlli - vossi orignaal ja tehase NOS.

Kõigil neil oli sama karburaator ja samades sätetes süütesüsteem.

Kui aega ja mahti saan, siis vahetan korraks geneka ja süütekarbi - panen samad, mis eelmisel aastal reisul peal olid.
Vaatan, mis siis saab...
Karpa on samas sättes, mis reisilgi ehk düüsid samad, nõel samas kohas ja tühikäigu kruvi enam vähem ka - filer samuti uus aga sama svammi junn.

Mis veel, pean vist ka käigukasti õli hakkama vahetama, sest motuli transoil excpert 10W40 kohati (sõidu algus kilomeetritel) libiseb nt 4 käiguga kiirendades (70-80km/h kiirusel), kui juba üle 10km sõidetud, siis seda probleemi enam pole.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1323
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by madeinussr »

Kas ma saan õigesti aru, et peale 600km sõitu on silindri läbimõõdu erinevus 0,28mm? Kus suunas ovaalsus on ja mis tasapinnas? Muidu on põlemise jäljed ideaalsed kohvipruunid? Ei ole võimalik, et silinder niipalju kulub kui ta just saiast pole. Ilma pilti nägemata julgen 99% kindlalt väita, et viga on mõõtmises või on silku kehvasti puuritud.
Pane pildid silindri peelgelpinnast ja kolvist ka.

Puuritud silindri ka üle mõõtsid alguses?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

vx800
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by vx800 »

Muideks enda Jawal sama õliga teinekord täpselt samad sümptomid nagu sul. Muidugi mis antud õliga on hea sidur ei kleepu seistes kinni. Järgmine õlivahetus panen Motul transoil 10w30 see on mineraal ja samuti vastab gl4 standardile. Mida Jawa manual soovitab. Transoil 10w40 on poolsünt ja mingi ester tehnoloogiaga. Võibolla sisaldab mingeid aineid rohkem mis külma õli sidurit libistama paneb.

tom
Tavakasutaja
Posts: 100
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by tom »

Minul toimivad hästi bensiinis addinol 2T MZ405 mineraal, mootoris motul gearbox 80w90 mos2 mineraal ja esihargis tavaline avtool, seda küll siis Jawa 634-l. Võibolla on abiks.

tom
Tavakasutaja
Posts: 100
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by tom »

Kiiruse kadumine kuumenedes viitaks nagu küttesegule või viletsast materjalist kolvile või vale paisumisvahe silindri kolvi vahel.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Pildid hiljem aga uuesti mõõtmisest (nagu näha, kui kriban peast ja 1päev hiljem, siis eksin täpsemate nr):
Ülevoolukanali akende pealt: 62,32
Väljalaske akende pealt 62,38
Ovaalsus siis 0,05, mis minu hinnangul on palju... lisaks need jäljed silku pinnal on mitte meeldivad.
Kolb seelikust 62,20 (peaks ju olema 2R 62,25, mitu korda mõõtsin)

Ei mõõtnud enne paigaldamist, kuid tunne on, et viga pole puurimises, vaid valed rõngad ja õli...
Puurija mainis ka, et ei saanud kõiki jälgi silku pealt kätte, kuid need olid all pool rõngase tööpinda (sissevõtu kanali all)

Lisaks rõnga silku vahel korralik 1/5 silku ümbermõõduline vahe, kus rõngas ei puutu silku pinda.
Aga minu mõõtmine on ka nagu külamehel.

Kahjuks pole veel endale silku surve mõõtmise vahendit, mis peaks olema elementaarne asi...

Täna jätsin kõik muu paika, kuid paigaldasin teise geneka ehk 43.3701 - see, millega reisul sai käidud. Kuna aeg oli hiline, siis käivitasin korraks. Hääl oli rahulikum ja taktid tulid ilusti välja ka alla 1000rpm-i, ei puristanud kordagi... eelmise genekaga oli 1050rpm madalaim pööre ja siis suri välja.
Aga kui ilm läheb soojemaks, siis teen ka sõidu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nu katsetan telefonis photoshoppi... seega mõned pildid.

1. Silku pildid.
20200402_k58@100_silku.jpg
2. Parandasin katki vibreerinud usb laadija. Lisasin vibreerimise kindlust juurde ja lisaks lakkisin skeemi e. Niiskuskindlust nõks paremaks. Miks ma just seda niblisin, siis just selle disain hoiab ennas kindlalt sigarisüütajas ning suudab ka 6V pinge korral vajalikku USB laadimist töös hoida. Need, mille me eelmisel aastal euroopatripil soetasime pole nii head...
20200402_k58@100_usb1.jpg
20200402_k58@100_usb2.jpg
20200402_k58@100_usb3.jpg

3. Kuna sai paigaldatud 14v 65w genekas, siis h4 ei saa täielikku voolu kätte. Eelnevate mõõtmiste tulemuseloli voolu tarbimne 4A juures. Pinge kõikus 12...4V @ 2000rpmi juures (rms oli ~8V). Seega kui pöörded tühikäigul olid, siis USB laadijale ei jätkunud. Otsisin erinevaid lahendusi ja silmale kõige vähem riivavam oli "painduv" LED päevasõidutuled. Tuledel on E ja RL00 märgised peal seega road legal. Lülitus läbi relee tulede vooluahelast ja tagatule juhtimisega. Selline lahendus aitab tule korpuses jahedust hoida (korpus on väike ja 55&60W pirnid kütavad hästi) ning säilitada H4 pirne + alternatiiv valgustus olemas juhul kui esitulega peaks midagi juhtuma...
Ehk toide võetud tulede vooluahelast releesse, mis on suletud asendis ja toide päevasõidutuledel. Tulede lülitiga pannes sõidutuled tööle pingestatakse ja tagatuleahel, mis läbib relee mähise, mis omakorda lahutab päevsõidutule toiteahela. Seega on seaduse tingimused täidetud, et sõidutulede lülitamisega peab automaatselt välja lülituma.
kogu see lahendus läks maksma 8€ koos juhtmete ja ühendustega
20200402_k58@100_esituli3.jpg
20200402_k58@100_esituli2.jpg
20200402_k58@100_esituli1.jpg
Tulevikus on soov ikka väheke tugevamat vooluallikat masinale saada + süüteosa ka kaasaegsemat. On see siis VAPE või muu sarnane üllitis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 100
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by tom »

Silindri seis pildi järgi hinnates on halb (sarnasest seisust on juttu - https://www.youtube.com/watch?v=JpCiPaG5RBU), kui seda silindrit kasutada vajaks see korralikku ülepuurimist (mitte ainult hooniga silitamist) mõnda remontmõõtu.

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by teints »

Tundub, et see silinder on havasti puuritud ja hoonitud, umbes samamoodi nagu videos räägib. Puuduvad õiged hoonimisjäljed, oleks nagu liivapaberiga hoonitud. Pikitriibud silindris viitavad sellele, et õhupuhasti laseb sodi läbi. Su eelmistel silindritel on sama näha.
Oman mõnda roostes mootorratast.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nu mis seal ikka, eks neid õppetundte ju peab kuskilt saama. Kahjuks mul endal puuduvad vahendid ja vajadus just silku töötlemisse käsi toppida.
Selleks ma siin oma tegemisi pajatan, et ma oma hiilgavate mõtetega üksi isiklikus mullis ei praeks.
Järgmine silku on plaanis oskaja käest läbi lasta, kas siis Tartu septa 15d või veel kellegi hea tegija juurest.

Tegelikult ma ju ei remondi midagi, vaid ikkagi komplekteerin sõidumasinat mingitest juppidest. Eesmärk on ikkagi hiljemalt 2. augustiks hästi sõitev loom kokku saada.

Õhupuhasti ei tohiks midagi läbi lasta... see on uus, karter peaks ka seest puhas olema aga mine ta krt...

Eilne sõit tundus hea. No jah, kui ikka 10-15m/s tuult vastu puhub, siis võttis hoo ikka maha küll.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Täna tegin veel nipet-näpet sättimist:
1. panin stroboga süüte paika, 28 (+/-0,5 kraadi eksimust) kraadi enne ÜSS-i, mis teeb 4,135mm (+/-3,99mm...4,28mm) ehk siis peaks olema OK.
2. tihendasin karburaatori kaane paremini e. vahetasin tihendi. fikseerisin ka tühikäigu kruvi.
3. tõstsin geneka korpust väljapoole - anduri pesa alumine äär käis vastu püsimagnetit... panin 1,5mm seibid geneka ääre alla ja nüüd peaks olema suht ok paigutus.

Väike tiir linnas ja selle ümbruses tundus asi jälle suht ok. isegi õrna (~6m/s) vastutuulega suutis pea 90 sõita...
Esimsest korda selle rattaga pidas ka eravärvides miilits mind kontrolliks kinni. Küsis,et mis värvi ratas on? "Loomulikult beez" Miks ta musta värvi on?
"Kus otsast ta must on, raam ju beez" - näitasin talle raamil beezi laike.... Küsis, et kas jätan ratta selliseks... "loomulikult" oli vastus. Siis soovis head teed.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sai sõiduki kallal nokitsetud titimiti asjadega, sest tõesti jooksis mõte kinni, et kus see kala ujub. Silkud vahetatud mitu korda, karpa korrastatud, õhufilter vahetatud, küttesegu õli teine, veermik ülekäidud jne... viga ja sümptomid muutumatud!!
Probleemi teravik hakkab vaikselt süüte poole liikuma... sest seda pole veel käesoleval aastal peale vos3 karteri kokkupanemist muutnud/sättinud.
Sõidul avalduvad sümptomid nii nagu uputaks põlemiskambri täis...
1-2-3 käiguga ilusti pöörete lõppu (njah 6500rpm-ini) ja siis läheb 4 ka 85km/h, siis hakkab raugema nii kui mingi takistus masinale tuleb (tuuleke või väike tõus), hoog vajub 55km/h kiiruseni ja kohati veel aeglasemaks - kolmas käik sisse ning hoog uuesti üles - asi kordub. Juhul kui on pärituul või tagant küljelt, siis liigub masin ilusti 90km/h - nagu purjekas :lol:
Olen vahetanud küünlaid (NGK B8HS), sättinud karpal nõela +/-1 sälk - kõik need asjad ei omanud püsivat positiivset efekti. Küünlaga isgi tekkis olukord, kus kiirendamisel jättis mõned taktid vahele e. hakkas jõnksutama. Iridiumiga seda probleemi ei avaldunud. Jõnksutamise panin ülekuumenemise peale, kuid siis peaks ka iridiumiga sama tegema. Kõige julmem on see, et kohati ta leiab ennast ja sõidab normaalselt aga väga harva ning kaootliselt.
Pigem kaldun arvama, et säde on nõrk, ning see küttekogus lihtsalt ujutas küünla nii täis, et ei suutnud küttesegust läbi lüüa.
Olen siiani sõitnud parandatud süütekarbiga, mille tegin 251.3734 karbist ja muutsin 70.3734 skeemiks + eraldasin karbi kerest massi.
Nüüd kui eile vahetasin süütekarpi, siis märkasin, et juhtme ühendused olid "lõdvad" ehk ei olnud tugevalt klemmide vastas. Lisaks olin 0,75mm2 juhtmekesega vedanud massi süütekarpi - vot siin võib mu probleem peituda.
Säde on igal pöördel olemas + pinge ka, kuid selle kvaliteet e. tugevus A, on niru.
Panin hetkel siis süütekarbi, millega sai eelmisel aastal maailma avastatud ning sellega liikus masin koos 43.3701 genekaga väga hästi. Tõenäoliselt teen testisõidu teisipäeva õhtul, eks siis näis, mis tulem on.
Püüan ikka teha ühe muudatuse korraga...

Üheks titimiti asjadeks oli enne eilset sõitu ka keti ja pidurite hooldus.
Tagapiduri sai päris heaks, esipiduri paremaks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Proovisin teise süütekarbiga, ehk sellega millega sai lõunamaa reisil käidud - mootori töö oli veel hullem - täristas korralikult
Ehk siis sellega jäi süütevool veel nõrgemaks.
Parandasin natuke massiühendusi ning panin eelmise moditud karbi tagasi - läks tunduvalt paremaks, aga algseade tagasi. Ehk no kuidagi ei taha 4 käiguga sõita...
Süütest on järgi jäänud veel kaks elementi - alaldatud skeem ja süütepool.
Eks peab proovima viia seaded algsätetele e. vahelduvvoolule.
Seejärel võtan ette karpa... osandan, puhastan. Reisul ju keeras ennast nõela kaev lahti.... ka praegu võib sama jama olla, et kaev pole korralikult kinni ning imeb mitte ettenähtud kohtadest lisakütet...

Mul hakkavad tõesti mõtted otsa saama... aga ei jäte enne, kui tegeliku põhjuse teada saan.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Tütre õppesõit hondaga võtab ikka korraliku aja, kuid eks see ole ka asja väärt. aga:

Püüdsin sin üht teist teha, kuid ei jäänud midagi muud üle, kui mootor lauale ja kõht lahti.
Kes krt küll selle mootori komplekteeris... nii palju jama...

Ehk siis kooliraha läheb korralikult, kuid eks vajan neid kogemusi, et paremaks muutuda.
20200426-k58@100_karter.jpg
20200426-k58@100_karterisisu1.jpg
Kõige ebameeldivam üllatus oli selles, et geneka magnet oli lahti/lahti tulnud... võis juhtuda nii, et pannes ei läinud korralikult kiilusoonde või polt ei pingutunud lõpuni. igatahes magneti kiilusoon on kahjustunud.
20200426-k58@100_kiilusoon.jpg
Huvitav on see, et masin töötas, kuigi elekter hakkas jamama, pöörded kahekordistusid, sõitis ikka sama kehvasti ja selles osas muutusi polnud.

teiseks - mootor töötamisel kihises korralikult... nüüd sain teada põhjuse, ühe rõnga ots lihvis ennast vastu ülevooluakna äärt ümaraks.
20200426-k58@100_lihvRongas.jpg
20200426-k58@100_lihvRongSil.jpg
kontrollides lukkude paigutusi, siis jah... liiga ülevoolu akna lähedal.
20200426-k58@100_sobimatuKolb.jpg
Kolb oleks sobinud K175-Voshod1, voshod2 ümara silindriga masinale, kuid kandilise silindri omale ei sobi. Seal on vaja lukkude omavahelised vahed väiksema vahega.
Originaalkolb:
20200426-k58@100_origkolb.jpg
paigaldatud rulllaageri sisemise osa rullide pind oli ühest kohast pruunikas (kui kolb ÜSS, siis 90-270 kraadi pärisuuna osa, teisisõnu ÜSS vastas pool).
20200426-k58@100_rulllaagriKulum.jpg
Väntvõll ei liikunud ka väga vabalt karteris... asendasin rulllaagri SKF 6204C3 rulllaagriga ning väntvõlli pöörlemine muutus väga kergeks,

Käigukasti tagahammaka veo hammaka võll koos laagriga liikusid raskelt... Vahetasin teise selle võlliga koos seal oleva laagriga - pöörlemine läks oluliselt kergemaks.

komplekteerimisel paigaldasin 0,8mm karteritihendi, mis võimaldab ilma karteri poltide lõdvendamiseta silindrit peale-maha võtta, et ei tekiks ohtu õhuleketele...
kogu see kompott vähendas võllide pöörlemise takistusi nii, et kui käigud olid sisselülitatud sai vabalt kepsust väntvõlli pöördesse ajada, mida enne nii lihtsalt ei õnnestunud (arvasin, et uued simmerid takistavad korralikult...)

Sain kandilise silkule tehase originaal kolvi ja suht head rõngad ja tutika sõrme... paigaldamisel märkasin, et kolvi sissevõtu kanali poolsel seelikul on väike mõra...
20200426-k58@100_kolvimora.jpg
krt kohe... teist sama hea istuga kolbi polnud (no oli aga selle lukkude paigutus ei sobi). Egas midagi, panin käesoleval aastal "puuritud" mustaks võõbatud ümarama silku asemele koos sama kolviga - rõngad leidsin paremad e. väiksema lukupilu vahega. Kuigi ei istunud need ka silkusse ideaalselt, sest eelmised rõngad ja töö olid silindrile kehvasti mõjunud. Kuid paremat mul praegu võtta polnud ja tuli leppida sellega - masin peab ju sõitma.

Igatahes asi kokku tagasi, raamivahele, kellad-viled külge ja tööle.
20200426-k58@100_mootorpeal.jpg
Eile õhtul sain tööle ka - tõesti silma järgi süüde (43.3701 eelmiste märkide järgi) ja kapra seadistus eelmises sättes. Töötamisel kontrollitud brakecleaneriga, et lekkeid karteris, karpa ühenduses poleks - seal kõik OK, ehk mootori töös muutusi polnud kui puhastusvedelikuga ühenduskohti ujutasin.
Karpa töö on jama, sest ei ole normaalne, kui tühikäigukruvi peab suletud asendis olema ja alles siis töötab tühikäigul enam vähem. Kuskil karpa sisemuses liigub lisaõhk seal kus ta ei tohiks.

Aga kõige kiuste sõitsin 15-20km 21-23 vahel pimedas ja väga lahe tunne oli - tuul/tuuleke ei seganud e. masina hoog ei raugenud. Kiirust suutis hoida 75-85 vahemikus. Esitule valgus oli väga hea ja see üllatas.
Sõidust tulles kontrollisin küünalt, ning see oli liiga tume e. rikas segu.

Nüüd on vaja teha kaks korralikku silindri komplekti ning asi OK. Ermo käest sain ka voshod2 karteri tagasi, eks pea ka selle komplekteerima mingi hetk...
Suures pildis olen rändamise mineku graafikus... (pildid mõne ajapärast)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 69
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hundu615 »

Kas ma sain õieati aru,et praoga kolb läks sisse tagasi? Sellele original kolvile tuleks juba ammu otsida lääne alternatiiv teras rõngaga.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

ei, praoga kolb ei läinud sisse.
Vaid paigaldasin sama komplketi, mille 2.aprillil postituses, karteri pealt ära võtsin.

Kõige lähemate mõõtudega lääne alternatiiv on olemas (kawasaki ke175 kolb),
viewtopic.php?p=102847#p102847

kuid see vajab silkul alt ~5mm maha treimist + karteri sissevõtu ava muutmist.
siin on sinisega toodud kui palju on vaja karterit muuta:
viewtopic.php?p=103326#p103326

Lisaks seda saab teha pea ainult kandilise silkuga, sest ümaral silkul pole väljalaske kanali all nii paksu alumiiniumkihti.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 69
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hundu615 »

Aga kui leida ka teise mõõduga keps,mille otsa see kolb istub.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nüüd on viimati komplekteeritud mootoriga sõidetud ~500km ja peab ütlema, et ei ole kõige parem aga ka mitte väga lootusetu.
Suurimaks kitsaskohaks on mul nüüd vist ikkagi karpa, sest peale puhastamist läks midagi totaalselt nihu ja paika teda enam ei ole saanud.

Mul oleks vaja natuke kaasa mõtlemist (visata oskan asju küll aga ehk saab veel asja korda, tahan mõista mis nihu läks)
Tühikäigu segukruvi peab täitsa kinni olema, siis masin töötab tühikäigul. Nii kui natukenegi keeran õhku peale sureb välja. Peaaegu täisgaasiga suudab masin ~80-85km/h (vastutuulega 75-80km/h) liikuda. Täna suutis õrna tagant tuulega isegi 5km kulgeda 95km/h ja max 100km/h
Küünla värv on pigem selline enam vähem, tume hall aga mitte must.
Kasutan ikka seda sama eelmise aasta maailmaränduri vene uustoodangu karpat K65V, mis tegi head tööd eelmine aasta.
Olen seda karpat juba 5 korda lahti võtnud, algosadeks ning tagasi pannud. Aga ei mingit muutust.
Karpa väliselt (silindri ühenduskohtadest, karpa ühenduskohtadest jne) lekkeid pole (pihustatud igale poole brakecleanerit), sest mootori töö ei muutu, mootor kuiv.
Selline tunne, et kuskilt mingi kanal või möödaviik siibrist on avanenud aga ei leia seda üles. Kahtlustan tooreklappi - kütuse plokeerib ilusti, kuid õhu laseb liikuma. Kuid kui kanali algusosa sulen näpuga ei muutu midagi... samas on õhul võimalik liikuda ka hoovastikust, sealt õhuliikumist takistades ka ei muutu midagi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 69
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hundu615 »

Proovi miskit teist sama marki töökorras karpat,kui sümptomid samad,siis viga pole karpas.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Mul on ainul k62v mida pole korralikult tööle saanudki. Kuigi võiks ju sisu ringi visata.
Eraldi ostma ei hakka, et proovoda
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sai ka selle asjanduse kallal töötatud.
Komplekteerisin oma varudest selle K62V karpa ja panin peale. Tühikäigu sain reguleeritavaks e. tühikäigukruvi töötas ilusti - mitte küll väga täpselt aga ikkagi.
Täpsuse all mõtlen seda, et eelmise karpal kruvi keeramine mõjutas kohe ja tuntavalt, sellel keera, keera, keera ja alles siis mootor reageerib e. tuim.
Lisaks viskasin ikkagi 90W geneka peale - fikseerisin magneti tugevamini, sest kiilu alumine ots veel hoidis asja paigal - ka sellega paranes mootori töö märgatavalt.
Igatahes proovisõit oli suht hea 90 ja 100 sain püsivalt 5km sõites.
Aga tööd veel on, sest see kooslus ei ole mitte reisiks... Nt üleeelmine nädal Madeinussri juurest tulles tuli mootorisse vibra... kohe selline, et 3500+ rpmi juures väga ebameeldiv sõita.
Aga eks peab teise mootori kõrvale laduma.

Kohe kahju on katsetada... ei tule mitte asi hästi välja, kui vana vene kraami kasutada :cry:

Edit:
Hing ei andnud rahu ja paikasin (keemilise metalliga epox) K54V karpal selle tühikäigu kanali ja peadüüsi kanali vahelise augu, panin masinale - ei midagi, ikka tühikäiku pole, kuigi masin läks päris hästi pöördesse ning tundus terav.

Panin ikkagi K62V karpa tagasi, kuid peadüüsi originaali (165) asendasin mikuni VM24 karpa peadüüsi 100,5-ga.
Igatahes tühikäigu sain päris ilusaks. Tühikäigult täisgaasile keerates polnud ka mökutamist ega tühimikku.
Sõidul esimesed linna kilomeetrid olid suht OK, masin erk ja töötas nii nagu olin harjunud eelmisel aastal. Maanteel ka 90 suht kergelt, pidin isegi gaasi järgi andma, et 90-ga sõita. 100 tuli ka hästi. Kui olin juba 10km sõitnud, siis enam nii hästi ei liikunud ja 90 tuli väga vaevaliselt juba. Tühikäik kadus ära... egas midagi keerasin pöördeid karpast juurde. Linnas sõites muutur ka kohalt minek raskemaks e. pidin gaasi ja siduriga mängima. täisgaas see eest oli ok.
Ahjaa küte sai ka otsa, kui koduhoovi keerasin...
Seega tõenäoliselt võib olla kaks viga:
1. kraapis paagipõhjast sodi (kuigi filter vahel olen märganud, et väga peenikesi osakesi ta välja ei filtreeri)
2. silku suht nässus ikkagi - kuni teatud kuumusastmeni töötab hästi ja siis kas silku liiga tummine tehtud kolvi suhtes või on veel midagi jama...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sai masina mootorit tõsisemalt proovitud, ning tulemusega võib jääda enam vähem rahule.
1. mootor töötab ja saab hakkama masina liigutamisega 80-90km/h vähemalt 100km järjest. Peale 100km sõitu sai vist õhufilter õlist liiga täis, ning erksus vähenes, eriti gaasi rutska esimese veerandi osas, mis mõjutab kohalt minemist... kui masin eelnevalt pöördesse ajada siis muret pole.
2. Valgustusvool ja muu elekter töötab.
3. pidurid on aksepteeritavad, kuigi esipidur ja kogu süsteem vajab efektiivsemat lahendust.
4. Käimalöömise ja käiguvahetuse võlli vahelt immitseb käigukasti õli välja... asi selles, et töötamise ajal on nad õliga ju koos ning kui masin joodikujalale toetuma panna, niriseb mööda käiguvahetuse võlli vahetuse hoovale... mul on kaks kummirõngast panemata. Seda probleemi poleks, kui masin keskhargile panna, siis on kalded teised ning õli niriseb läbi õlitusaukude karterisse tagasi.
5. Tagatule klaasi hoidev alumiiniumrõngas värises katki... leidsin varudest ühe külgkorvi tagatule ja võtsin sealt klaasi koos võruga ning paigaldasin originaalile. Ehk on kellelgil pakkuda neid tagatulesid või võrusid.... ehk oskate viidata kus saada replikasid.

Nüüd teise mootori jaoks viidud silinder ja väntvõll korrastamisele Teletorni motopoodi, loodan saada tagasi üli heas korras asjad, et teine mootor kokku laduda ja jätta olemas olev mootor varuks.

Ütleme nii, et tööd veel on, et masin kindlam oles, aga juba sellega võiks reisile minna küll.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Hõika veel, et masin ebam vähem. Täna sai 3km lükata. Üüratu mootori jõud, mis rattale antakse, suutis ketipinguti katki rebida.
20200619_134451.jpg
Kuna kett tuli igast asendist maha, siis mootori jõul koju ei saanud.
No nii palju ma veel võrri mees pole, et oleks osanud traati kasutada...
Katpatahab ka sättimist, sest alla3000rpmi puristab, kui pöörded üleval, liigub hästi.
Laupäeval on plaanis Rakvere-Toila-NarvaJõesuu-Jõhvi-Vasknarva-Mustvee ringike teha koos jawadega. Eks näis kas saan hommikuks liikvele
20200615_192936.jpg

Edit:
Sai tehtud uus pinguti 8 poldist ja 3mm seibist. Nüüd peaks kestma.

Sain jälile ka madalatel pööretel porinale. Nimelt ujuki võll oli oma pesast välja tulnud ja seda sellepärast, et kasutasin k65 ujukikambrit. Sellel puudub ühel pool üks seinake, mis ei lase võllil pesast välja tulla. Panin õige ujukikambri ning aai peaks ok olema. Lisaks panin homseks tagasi originaal düüsi.
Nüüd on mootori töö väga hea. Linnasõidul ei katku, jõudu juba 2500 rpmist ja ka maanteekiirus 90 tuli hästi.

Seega homne sõit toimub.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

See uunikumidega sõit Ida-Virumaal (Kiviõli -Saka - Valaste -Toila - Sillamäe - Narva-Jõesuu - Narva - Jõhvi - Kohtla-Nõmme (kaevandusmuuseum) - Rakvere. Plaanis oli jätkata Vaksnarva, Mustvee aga läks teisit) oli seikluste rohke...
1. Vos2 silindripeast irdus Rakvere piiril küünal - see oli siis sama silkupea, mis eelmisel aastal eurotripil käis. Noh mis seal ikka, teised sõitsid edasi Kiviõli suunas. Mina lükkasin 3km ratast koju tagasi. Viskasin Vos3 silku pea asemele ja rallisin mööda narva mnt järgi no nii 95km/h. Igatahes põikasin Valastele sisse aga nemad juba Sillamäel. Egas midagi sain nad Sillamäel kätte ja jätkasime koos töristamist ~70km/h, sest Vilu oli tulnud valge-sinise külgkorv Jawaga, kus veel 2 reisijat.
2. Leegikate vahel vulises silkust tulnud löga...
3. Kaevandusmuuseumi juures ootasime 2h Pärnu-Tartu-Viljandist tulnud uunikumi tegelasi...
4. Koju jõudes avastasin, et tagaporikas on rebenenud ning numbrialuse originaal raam on pooleks.

Aga suures pildis jäin masinaga rahule.

Eile päeval vahetasin tagaporika - panin siis beežiks pulbervärvitud (mille kohe musta-triibuliseks ratsisin) porika, tegin uued juhtmeühendused ja paikasin ilusti porika sees oleva liistualla, osad läbiviigud tegin kummijulkaratega, numbriplaadi paigaldasin otse porikale ja lisasin ka kummileevendeid. Ei pannud metallist kronsteini, sest see lisab 1kg kaalu ning tekitab porika otsa lisa vibra.
Igatahes jäin rahule, kuid unustasin lisapiduri tule korralikult kinni keerata... see irdus 12km sõidul.

Eile õhtul kutsuti veel Võsule purjetama, kuid sain liikuma alles 16 paiku õhtul. Masin liikus maanteel väga hästi (95 koguaeg, isegi 100 tuli kergelt, pidin olema tähelepanelikum kiiruse osas, et radarisse ei sõidaks) 90-ga oli kuidagi narr sõita, et nii aeglaselt :roll:
Peale Haljalat ei tahtnud pakiraamile võrguga kinnitatud kott oma kohal püsida, tegin peatuse. Märkasin, et lisapiduri tuli rippus, juhtmed katki jne... võtsin ära. Kohendasin pagasit, see võrk on hea, kui toetuspind all on suurem, mul väga kitsas ja võrk pehme.
Ülejäänud teekonna (Rakvere-Võsu, Vergi, Karepa, Essu, Arkna, Rakvere) käitus masin eeskujulikult. MAX kiirus, mille rattaspidokas fikseeris oli 109,7km/h (jah ületasin piirkiirust, kuid mis seal ikka). Paigaldatud kell loeb suhttäpselt...
Külastasin ka reisule tulevat IZ jupiteri tegelast... No ütleme nii, et lootust on, et ta ratta kokku saab. Tegutseb juba sihipäraselt ja creative process on kohale jõudnud (all the work while crying) koht kätte jõudnud.

Seega võiks selle rattaga juba reisule minna aga:
1. Vaja tagahammakas uus panna - see on juba liiga kulunud ja tsentrist väljas.
2. Esiratta rumm vajab vahetust - üks laager loksub pesas ning muudab kogu ratta vedelaks.
3. tulede lüliti vajab kogu aeg hoolt (14,3V ja 55W pidevat lülitust mustab kontaktid...), seega vaja see ka parem või uuesti kohendada.
4. Käimalöömise ja käiguvahetuse hoova vahelt immitseb käigukasti õli, sest ei pannud sinna kahte väikest kummiseibi... need vaja ka sinna paigaldada, siis tilgub see mööda õigeid kanaleid pidi kasti tagasi, muidu jookseb mööda võlli otse välja, kui ratas külje jalal seisab.

Muid kriitilisi tegemisi nagu ei tea, et oleks vaja kindlasti teha... No jah, sain mikuni karpa komplektseks. millalgi proovin ka selle töö ära.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Prii
Tavakasutaja
Posts: 280
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Prii »

hmm wrote:
29. Jun 2020 08:45
3. tulede lüliti vajab kogu aeg hoolt (14,3V ja 55W pidevat lülitust mustab kontaktid...), seega vaja see ka parem või uuesti kohendada.
Kas sa vahetasid lüliti selle vastu, millel on ka pealmised kontaktid ja see ka ei toimi?

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Ei ole veel ringi tõstnud, e. "tavalise" lüliti alla on tuled ühendatud.
Pole veel saanud teist komplekti lülitit juurde...
Aga tundub, et pean vist ringitõstmise tegema ega suunakad anna nii palju koormust ja ehk see sisemine numblakas nii palju kulu.

Eelnevalt läks meelest, et pean tagarehvi ka vahetama, lisaks tagaratta ka kuidagi raami teljesuhtes keskemale saama, praegu ~ 5-10mm ketipool.
See võib lihtsalt tekitada olukorra, kus keti pingutamisega võib jääda tagaratas natuke viltu sõidusuuna suhtes ja kulutab rohkem. Kuigi kaks ratas peaks ennast sõidusuunda vedama ja viltu on ainult raam... e. jookseb nagu kutsikas :lol:
Aga eks vaata mis teha annab.

Jah see ilus iste vajaks ehk ka mingit tähelepanud - taguots on nõks sellega harjunud, kuid päevi ja sadu km korraga pole eelmisest reisist alates vahepeal harjutanud...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1323
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by madeinussr »

Mõistlikum oleks vist tulede lülitile relee vahele panna. Minul on see nii korraldatud ja pole originaallülitite kasutamisel kingeid probleeme esinenud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

No kitsaks läheb seal tulekorpuses nende releedega majandamine... aga mingi lahenduse pean tegema.
Selles pisikeses korpuses on juba Spidokas koos trossiga, H4 tulekorpus - mis on sügavam, kui originaal. Pirnil on juba klemmid painutatud, et need vastu spidokat ei läheks. päevasõidutule relee + juhtmestik. Lisajuhtmed suunakate jaoks + massi ühenduste koht.
No vist kuhugu tagumisse nurka ehk veel mahub, kuid ei saa ju tuledele ka väiksemaid juhtmeid panna, kui 1,5m2 aga eks näis.

Mõned pildid ka.
Vanatehnika suursõidus osalemine
Vanatehnika suursõidus osalemine

Suursõidult tulles voolas põlemise jääke leegika ja silku ühenduse vahelt välja... sain hingehinnaga need vasest rõngasseibid. Ehk oskate soovitada kus kohast neid veel tellida saaks...
Rõnga välismõõt 39 või 40mm
Nii sain leegikad kuivaks
Nii sain leegikad kuivaks

Vana porika plekk rebeneb, säristad koha kinni - kõrvalt uus. Üheks põhjuseks peaks olema ka registrinr komponentide raskus. Originaalalus on 2mm plekklehtedest. See tekitab korraliku raskuse porika otsa, mis võngub + eraldi amplituut porika vibrast. Nüüd ainult 2mm alumiiniumist alus numbriall + mõned kruvid ja kõik. üle poole kergem lahendus.
Vana porika rebendid
Vana porika rebendid
Väike sõit ka + lisapiduritule irdumine. Selle saaks ka korda, kuid vist ei viitis, pigem teine asemele.
Võsul oli õhtul kella 19 paiku vesi veel ujutav.
Väike sõit pühapäeval võsu-karepa
Väike sõit pühapäeval võsu-karepa
Nüüd vaja ka teine mootor kõrvale laduda.
Muide ehk oskate öelda, kas vasakpoolse ülemise käigukasti võllide komplekti ülemine võll on uuema voshodi/coba oma? sellel suuremad nuudid sidurikorvi pool ning sellist sidurikorvi mul pole. Või läheb minski korv sinna?
Hetkel panen ikkagi K175 sidurikorvi, mis on ~50g kergem, kui voshodi oma - mootor nõks erksam.
Ideaalis tahaks küll tummisemat mootoriketti paigaldada, kui see, mis voshodile disainitud - kitsas ja venib kiiresti.
Üks mootori buzle vaja kokku laduda
Üks mootori buzle vaja kokku laduda
Mikuni VM24 sain ka komplektseks, on ka üleminek sellele olemas. Düüsi suurus oli suht OK vene karpal K62V-l, millel sama siselõõrimõõt. Nüüd on ainult ülejäänud komponentide sobivus vaja testida. Ehk saab karpa täpsemini tööle.

Kahjuks olen kuhugi pannud uued käiguvahetuse kahvlid... ei leidnud kohe üles aga eks kaevan veel.
Kinldasti panen uue käimalöömise võlli ja püüan kuidagi uuesti neetida sidurikorvi aluse mootoriketi hammaka.


Silku palju ilusam, kuigi ei ole veel puhastanud puurimise/hoonimise vedelikust/jääkidest. Igatahes rõngad ja kolb sobivad silkuga ideaalselt.
Teletorni motopoest tagasi tulnud silku
Teletorni motopoest tagasi tulnud silku
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1323
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by madeinussr »

Ära siis värske silku akna servi unusta faasida.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Ei unusta.
Nüüd kokkupanekust puudu veel uued käiguvahetuse kahvlid (pean veel tuuslama oma kaste)
Sai ka Mikuni VM24 karpa ühenduse hydroscanist - tankuri kütusevooliku jupp 2€ :? aga vähemalt bensiinikindel.
20200705_k58@100-mikunikarpayhend.jpg
20200705_k58@100karpavisioon.jpg
Selle vooliku lõijan lühemaks.

Mikuni karpa ei ärata kuidagi kindlust, sest olemas olev nõel tundub olema liiga pikk ning läheb vastu peadüüsi (või on peadüüs õige) nii, et ei lase siibril täielikult sulgeda. Kuskil 2-3mm jääb alumisest servast.
Nõela marki ei leia mikuni valikust K61 on peale löödud ja rohkem tähiseid pole...
Nõela mõõdud vastavalt mikuni tähistele:
A:56,8, B 24,63, D1 2,57; D2 2,48; D3 2,37; D4 1,96; D5 1,43
Aga eks proovin mingi hetk, kuidas mootoriga hakkab.

Lisaks sain reisule uue piduritule ka... aga sellel tagumine juhtme väljund pole mitte keskel vaid tsentrist väljas :| eks vaata kas teen lisa augu või mõtlen midagi välja.

Igatahes järgmine nädal tegelen ratastega, esiratas uuele rummule, tagumisel püüan ketihammaka vahetada.
Eks tellin ka uue Mitas H01 2,75x19 rehvi ka.

Kiivrisideks on mul Midland BT2, sinna sai uus aku tellitud (3,7V 950mAh), vana (057020 3,7 700mAh) täitsa läbi, kuigi seade uus.

Aga hea on sõita, kui leegikad kuivad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Lubasin ratastega tegeleda... aga tegelesin hoopis karpa ja tulelülitiga.
Panin MIKUNI komplekteeritud seades peale e. nõel kõige kõrgemas asendis. Ühendusmuhv sai täpselt nii pikk, kui mõlema alumiiniumtorud kokku puutusid e. rohkem silindrile lähemale ei saanud, vitsad peale. Õhufiltri jätsin hetkel samaks, ei puhastanud ka, sest tahtsin teada kas ja mis muutub, siis vähemalt õhufilter ei mängi muutumises rolli.
PSX_20200709_162918.jpg
PSX_20200709_162801.jpg
Kui kõik peal, läks masin väga kergelt tööle, oli ergas, siibri 0-3/4 osas mingeid tühimikke või mootori tööd takistavaid iseärasusi ei olnud.
Segukruvi ja siibri asend kõrvale rahuldavaks ja sõitu.
Voh see oli üllatus, kuidas masin käitus. <3/4 ja ka täisgaasiga oli igatepidi jõudlus hea. Siduri võttis libisema 2 ja 3 käigu ~4000rpmiga, kohati ka varem. Kui soojaks läks, siis enam nii väga ei libisenud, seega vaja vedrud rohkem pingesse saada ja ehk ka kettad ülekäia. Seda sümptomit ka enam ei avaldanud, et kui 4 käik sisse panna, et midagi pooks... kohe hakkas jõudsalt pöördeid kerima ja seda juba 2800 rpmist.
maanteel õrna vastutuulega (1-3m/s) üle 98 ei läinud. Üldse tundus, et ei saa vajalikus mahus/koostises kütet just täisgaasiga. Kahjuks ei proovinud ilma filtrita, et ehk see takistab. Filter nüüd natuke kortsus ja vastu istmealust plekki. Nii ehk naa pean uue õhufiltri vaatama - laiema ja väiksema pikkusega. Tegelikult tahaks filtri ka teise kohta viia, kuid hetkel on istme all ruuminappus...
Igatahes proovimiseks pean hankima ka mõned suuremad düüsid, praegu peadüüs 102,5, siis 103, 104, 105... ja siis üle +2 sammuda kuni 120-ni võiks olla
Kui K52V karpaga oli küünal pigem kuiv ja tume, siis Mikuni VM24-ga pigem oluliselt puhtam, uut küünalt käepärast polnud võtta.
Masinal tagant suitusu ei märganud.
Kui nüüd heietada, siis võiks olla ehk nõks suurem karpa kas siis VM28 või VM30. Nendega saaks mootori veel täpsemini ja ehk ka rohkem tast välja pigistada. VM24 on ikka arvestatud 125cc-le...
Ja kui 125ccst rääkida... 2006a. Honda CBR125 on K58@100 kõrval tuim võrr... Honda äratab kuidagi moodi mingit minekut alates 8000 rpm-st aga sellist tõmmet pole kuskilt, kui vossil saaks ka täisgaasi paika jääb CBR igas osas kahvatuks s.h lõppkiiruses (Hondal 110 K58 hetkel 100...) v.a. kere stabiilsus ja pidurid :roll:

Tuledelüliti vahetasin ka ringi, ehk kausidega lüliti läks valgustusvoolule ja "tavaline" suunaka ahelasse.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Natuke üldvaateid ka selle rwmontimise saaga juurde.
20200710_201209.jpg
20200710_201336.jpg
20200710_201258.jpg
20200710_204754.jpg
Märkasin, et karpa ujukikambri õhutusest viskab midagi välja, millest see põhjustatud?
20200710_201946.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Eile sai ikka sõidetud, kuid täisgaasiga pean veel seadistustes midagi mutma.
Märkasin ka seda, et jahedama mootoriga on täisgaasiga sõites mootoril oluliselt parem/vabam minek. Whk hoopis vajab väiksemat düüsi... kui vihm lõpeb, siis proovin uue küünlaga.
No siin võib ka olla mingi paisumise leke ka, nt silindrpea alune läheb niiskeks. Hetkel silku mutrid 27nm pingutatud, kuid jah... kasutatud alumiiniumist silkupea tuhend läks kunagi käiku.
Aga sõitest tulles märkasin natuke tihedat õli tilkumist sidurikaane alumises osas. Egas midagi, õli välja, kaan maha. Kunagi oli vaja nii ehk naa sidur vaja üle käia.
Sidurikett oli kuidagi lõdva... uus kett asemele.
Sidurikett
Sidurikett
Sidur koos
Sidur koos
Aga vända ja sidurikorvi hammakad on nõksu kulunud... eks 3...5tuh km pärast pea vahetama.
Sidurikorvi vedrud polnud täiest lõppu keeratud... ehk peale pannes sai iga kord veerand pööret konksuga krutitud... nüüd vähemalt pks vedrupööre pingumale kruvitud. Siduri metallist kettad karestatud ja kolm asendatud uuemate vastu, sest suht tugevad libisemise jäljed peal.
Õli osas olen kahe vahel, nende mõlemaga on esinenud siduri libisemist...
Kastiõlid
Kastiõlid
Lusasin kaks kummistxseibi käiguvahetuse võllile, et mööda võlli õli välja ei immitseks.
Tihendirõngad
Tihendirõngad
Panin asja silikoniga kokku tagasi.

Ega õhufiltril ruumi pole ning kuhugi teise koht keeruline kompunnida.... raami osad jäävad ette.
Õhufilter
Õhufilter
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1323
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by madeinussr »

Peaksid ehk õhupuhasti nurgaga ülesse viima, palju ruumi juurde ei saa aga veidi ikka.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 593
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by roosakummik »

Mootoriketi eluiga pikendada aitab Ziguli või mõnest muust selleks ette nähtud materjalist valmistatud mootoriketi pinguti. Ise pole veel teostust tunda saanud, kuid töökaaslane tegi selle Iz 49 jaoks ja ütles, et rapsimine jäi vähemaks. Need mootori peaülekande ketid kuluvadki sellepärast, et tühikäigul ja vabajoolsul kipuvad rapsima. Siis lõhubki nii sidurikorvi hammast ja ketti.
Sul niigi korralikult igas suunas forsseeritud, tee ka see ketitald ära.
Jõudu.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 849
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Mootor ei ole forseeritud.
See pinguti mõte pole paha. Hetkel uus kett, kuid hammakad vanad. Kohati jah gaasi maha lastes hakkab katkuma ning ega see meeldiv pole. Kõik siduri ja kasti elemendid saavad kahes suunas lööke
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply