Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Reisil sai käidud, Doonau ületatud, Tatrate mägedes sõidetud.
Enne reisi sai vahetatud tagaketi hammakas, paigaldatud K55/K58 tutikas uus originaal 40 hambaga hammakas 418 ketile, esimene 15 hambaga hammakas käial õhemaks. Uus DID 418 kett.
vahetatud rattalaagrid nii ees kui taga. Liimitud Loctite 648 liimiga kinni. Pidas ilusti terve reisi ning eriratas enam laagritel ei loksunud.
Lisaks veel veljed sirutatud Rakvere Hawaii-s - viga... tagumisel veljel läks vahetult enne reisi üks lühem kodar katki. Ei tundnud ohumärki, vahetasin kodara. Tatra mägedes läks kaks lühikest kodarat korraga, arvasin, et sõitsin mingist kivist või kopsikust üle, et käis kõks. Katkiste kodaratega sõitsin veel ~50km tõuse langusi kurvilisi teid, enne kui kuskil poe juures märkasin. Ööbimiskohas võtsime ratta alt ja Ermo keeras traadist riidepuust jätkud, seejärel keerasime kõigil 1/4 keeret maha - pidas lõpuni ja peab siiani. Teletorni poest soetasin uued kodarad, mingi hetk vahetan paigatud kodarad ära.
Ratast tagasi pannes jäi üks seib panemata (no kadus kuhugi) ja tekkis loks, sõidetud sellega kuskil 200km.. Ungaris, kui ketti õlitasin märkasin loksu aga sai ühte vahepolti tagasi keeratud ja asi jonksus.
Valgustusvool jamas... arvasin, et viga on releedes... aga mäkra mängis hoopis tagatule sisu, mis läks kohati massi... egas midagi, kruvid kinni, teip peale ja töötas edasi ok.
Panin korraks ka releed vahele, kuid 2x järjest läks esitules lähitule niit läbi.. võtsin releed vahelt ära...
Karpal peadüüs liiga suur, uputas üle poole gaasiga sõites, igatahes parem, kui vaene segu - ei jooksnud kokku.

Muid vigu sõiduajal polnud.
Telefoni hoidja paigaldatud esitule hoidja külge ja 2,1A USB laadimine sigarisüütajast toimis enam vähem... eks geneka juures massi ühendusega seoses langes H4 pirni kasutamisega pinge kohati liiga madalaks... aga LED päevasõidu tuledega sõites probleemi polnud.

Pärast reisi sai masinat tiba kohendatud:
1. pestud puhtaks
2. Puhastasin summuti sõelad.
3. panin karpale 165 düüsi - krt väike ikkagi, peab leidma kas 175 või 180. Või mikuni seeriast 110-150.
4. Tõstsin nõela alt teise sälku - krt linnas nüüd ikka hea küll, aga maanteel jääb täisgaasiga nälga. õrnalt jooksis ka kokku...
5. Vahetasin genekal valgustuse ja süüte vanad juhtmed uute 1,5mm2 vastu. Eelmised olid 0,75 ning ühendused korralikult kuuma saanud. Geneka ja regulaatori vahelise kaablite otsad tegin ka uued, jootsin ühendused üle. Tulevikus peaksin süüte massi osa eraldama valgustusvoolust, ehk paigaldama eraldi dioodsilla süüte ahelasse, siis ei mõjuta valgustusvool nii võrd süüte sädet.
Igatahes harutan mingi hetk kogu juhtmestiku lahti ja paigaldan detailid sobivamalt ning vean juhtmed kompaktsemalt. Praegu on järkjärgult ehitatud ja lisatud elemente ning veetud täiendavaid juhtmeid - ei ole väga hea, kuid tomib.

Igatahes 90 tuleb nüüd lihtsalt aga pikalt täisgaasiga sõita ei julge enne kui suuremat düüsi ei pane. Linnas on mõnus, jõudu korralikult.
Seega nüüd natuke rattast rahu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Reedel sai Mustvee kaudu Tartus käidud.
Karpa düüsi panin vene 195-se ja asetasin düüsist läbi 0,45mm mähisetraadi. Minu arvutuste kohaselt muutus düüs ~venelase 170 või 175ks.
Ehk 195sest düüsist 1,45mm puur läbi ei läinud, 1,2mm traat jäi õrna lõtkuga, seega on see kuskil 130mm läbimõõduga.
Pindalalt on see 5,3mm2. Vähendasin 0,45mm mähisetraadiga e. -0,6mm2 ja sain 4,7mm2 e. ~1,2mm läbimõõduga düüsi.
Mustvee poole liikudes oli korralik vastutuul e. 6-7m/s ja kiiruse hoidis seal 80-85 kandis. igatahes ei puterdanud ning gaasi asend oli 3/4...1.
Küünlavärv seal pruunikas/punakas. Tunne oli, et midagi tahaks nagu juurde... Samas külgtuules oli 90 kerge tulema.. 95 lagi.
Tartust sain siis M5 düüse 100-140ni. Järgmine nädal proovin ja katsetan. Hakkan 130st alla poole tulema.
Tagasiteel sõitis masin ilusti 90-95ga ja poole gaasiga sai kruiisida, sest tuul oli tagant. Küünal selline hallikas... tahaks tumedamat...

Arvan, et Mikuni VM24 ehk 24mm lõõriga, on 175 kahetaktilisele nõks väike (segu võib ju paika saada aga kogust pole piisavalt). K65 karpa lõõr on 27 ja ühenduskoht 28. Seega kas Mikuni VM28 või isegi 30 oleks parem valik.
Praegu on VM24 linnakiirusetel väga hea, ei mingit tühja kohta või tunnet, te karpa jamaks.

See, et enne silku vahetamist (mille kokku jooksutasin) oleva silkuga sõitis 107 ja liikus vabalt, oli tingitud korralikust lisaõhu ahmimisest peale lõõri. Siis oli düüs 195 ja rabas ühendusmuhvi vahelt õhku juurde - suurenes küttesegu kogus ning lõpuks läks liiga lahjaks. Sisuliselt oli 28...30 lõõriga tegu.
Muide eelmisel silkul oli ja kolvi seelikul ja silku alumises osas ülevoolu avad laiemad - eks peab ka need sama suureks tegema, et seal mingit takistust ei tule.

Muu asi on suht koht OK, sõida või järgmisele reisile...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

125 düüsi sai täna proovitud ning tundus hea - väiksemaks ei pane, suuremat võib ju proovida aga küünla värv on hea.
90 suutis ilusti hoida, kuigi pole nüüd väga erk 70+ kiirusel. 95 oli lagi...
Seega ega düüsi ja 24mm karpaga rohkem vist välja ei pinguta ka, sest tunne on, et kütte kogusest jääb puudu.

Kohendasin ka natuke elektriskeemi.
1. jootsin olulisemad ühenduste pistikud.
2. tegin alaldatud + poolele ühe 5 väljundiga jaotuspesa, et ei oleks n.ö. hargnevaid juhtmeid vaid üs jäme koht kuhu kõik ahelad kokku tulevad.
3. korrastasin ka massi otsad.
4. Releed paigaldasin paremini.

Praegune skeem on selline (v.a. suunakad pole ühendatud ja esituled lülituvad läbi releede. ahjaa päevasõidutuli on ka lisaks...)
Vos_elekter3_design.jpg
Minu süütekarbi ja pingeregulaatori sisud.
Süütekarp ja pingereg.
Süütekarp ja pingereg.
Suurim muudatus, mis peale reisi sai tehtud, oli see, et eraldasin genekast tuleva vahelduvvoolu osas valgustusvoolu ja süütevoolu massid.
Valgustusvoolu mähise otsad lähevad otse pingeregulaatorisse. Geneka süütemähise otsad otse süütekarpi dioodsillale KBPC1010. peale dioodsilda läheb + oma skeemiga edasi ja - massi.
Selline muudatus teeb süüteimpulsi stabiilsemaks ning ei ole mõjutatud valgustusvoolu poolt.
Eelnevalt kasutasid 1,5mm2 massi juhet mõlemad süsteemid... nüüd mõlematel oma 1,5mm2 massi juhe.

Süütekmpulss süütepooli tühikäigul. Näidud korrutada 10ga:
Süüteimpuls süütepooli
Süüteimpuls süütepooli
Proovisin ka elektrisüsteemi silumist 47000uF (+50%, -20%) 25/28V kondekat.
Tulemusega jäin väga rahule.
Ilma kondekata:
Tühikäigul tarbijaid ei ole: Vrms 13,49V (Vmax 14,50; Vmin 13,09 Vpp 1,4V)
Sikumata, tarbijaid pole
Sikumata, tarbijaid pole
Tühikäigul Tarbijad H4 65W+ LED tagatuli: Vrms 9,46V (Vmax 13,69V; Vmin 3,82; Vpp 9,86V)
Silumata 65w
Silumata 65w
See punane tähendas seda, et kui telefon laadis, siis pidevalt andis tel teada, et uuesti on laadija ühendatud... lõpuks viskas errori, et kontrolli laadijat.

Kondekaga samad näitajad:
Tühikäigul tarbijaid ei ole:Vrms 13,69V (Vmax 14,50; Vmin 13,29 Vpp 1,2V)
Konde tarbijaid ei ole
Konde tarbijaid ei ole
Tühikäigul Tarbijad H4 65W+ LED tagatuli: Vrms 7,65V (Vmax 8,45,69V; Vmin 7,04; Vpp 1,4V)
konde tarbijad 65w
konde tarbijad 65w
Nii kui pöördeid tõstan, siis 2500...4000 on Vrms 11..13,2V ja vooli kõikumine jääb 1,2V piiridesse
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nüüdseks olen sõitnud Vos3 karteri ja teletornipoe kaudu puuritud silkuga 3000km, töötunde 63,7
Reisult tulles oli 2249km, ehk olen nõks sõitnud pärast reisu ~750km
Kütust võtab mehiselt... seal 5-6 l/100km kui 90ga vurada.
Ehk siis karpa pole päris see, mis masinale vaja, raiskab kütust ning ega ta liigu ka nii nagu vene K65-ga. Kiirus jääb 90-95 kanti, vahepeal ehmatab 100, kuid harva.
Küünal selline huvitav... punakas pruun.
Küünla kontroll
Küünla kontroll
valge põhjaga spidokal 13052km. Esimene number kuvab mingi vahemiku tagant 0->9->0->1->3 ehk nii kuidas tuju.
Sai käidud Alatskivi laadal, soetasin M103-le gekenapoolsele kaanele väiksema kroomitud katte, võtsin ka mingi vene tahhoka, peamiselt klaasi võru pärast.
Alatskivi laadal
Alatskivi laadal
Nägin laadal ka vossile plastist porikaitsmeid. Mul sellised plekist nii mustad kui beežid. Plaatist on suuremad...
Plastist põlvekad
Plastist põlvekad
Siis üks tegelane pakkus aitäh eest kraami, Rattale pakkisin nii palju, kui kohvritesse mahtus, ülejäänud sõbraga Tartu.
peamiselt Dnepr, K175/Voshod3, Jawa250 detaile.
Kohvrid tavaari täis.
Kohvrid tavaari täis.
Alatsikvilt tagasi tulles kadus Mustvee juures väntvõllilt rattale ülekanne... Kodus võtsin korraks sidurikaane maha ning vända otsa mutter oli ennast lahti kruvinud. No egas midagi, stopperseib+natuke keermeliimi ja tagasi. Oligi aeg käigukasti õli vahetada.
Komplekteerisin ka ühe CB119 spidoka, odomeetri näit nullitud, kõik liikuvad osad puhastatud, määritud. Tegin ka põhja augu, et saaks valgustuse pirni lisada. See viimane nüüd eriti valgust shiferplaadile ei kuva aga midagi ikka.
Sõitmisel näitab tegelikust kiirusest 50km/h -3km/h ja 90km/h -10km/h Seega 80km/h sõitmisega on tegelik kiirus 90.
Ei hakanud kalibreerima veel, kuid see nõks on käes kuidas seda teha.
Spido vahetus
Spido vahetus
Praegu masin heas korras, sõidan tööle-koju 35+35km, nii kaua kui ilm lubab.
Mingi hetk septembris peaks ÜV tegema.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

sõidan pea igapäev ~70km selle masinaga ning varsti on 4000km silku sõitnud, karter siis + km veel.

ÜV sai tehtud just selle masinaga...
Ühe korra tahtis ka teele jätta, algselt ei saanud põhjusest aru, sest kütust ju oli, midagi tuli läbi filtri ka.. aga kui kogu aeg oled harjunud masinat näppima, nüüd ainult sõit - siis paratamatult ununeb "tavapärased hoolduse ajad". Nimelt bensiinikraani sõel oli umbe läinud. Filter puhtaks ja sõidab edasi.

Maanteel on ikka nõks jama sõita, 90-95km/h kiiruse hoidmine sõtlub ilmast ja tuule tugevusest/suunast. Seega sõidukitest, kes vuravad 85 juures, on kohati keeruline mööduda, sest jõuad tuulest välja ning kogati hing kinni ja üle 88 ei lähe... ebamugav on see tunne.
Ise kaldun arvama (sest kindlalt ei tea), et Mikuni VM24 karpa ikkagi nõks väike + kolvil ülevoolu kanali akende serv kitsam, kui voshod 3-l

Eile sain ühe aparaatuse juurde, mida olen paljudele soovitanud. Sain nõks nägijaks e. saan nüüd silindri surveid korralikult mõõta.
Kohe vossile külge ning näit 7,6kg/cm2. Nõks ehk vähe aga pea 4000 sõitnud silku jaoks ehk suht OK.
PSX_20201002_084142.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sain tänaseks kutse ühele sõidule - Vinni valla piiride mõõtmine.
Ilm oli OK. planeeritud sõiduks 170 km kuid sinna tänna ka.
Enne sõitu väike sättimine: Kett pingutada, õlitada, rehvide rõhk. Paak täis ja sõitu.
Sõidurivis siis mokitsad, siksid, jalta (muhk noh), suitsev UAZ, külkaga jawa ja 250 jawa military.
Ilma temp +5 ringi, õrn tuul, kiirusteks 30-70 mööda asfaldi ja kruusa (lisaks veel rusikasuuruste kividega kaetud RMK teid ning suht põlluvahe teeni välja).
Lõpuks vinnis näitas kilomeetri lugeja 199,87 (see näit läks ka meediasse, kui vinni valla piiri mõõtmine :lol: )
Koju jõudes oli 216,85 ja silindri paigaldamisest 4145,2km.
Paaki jäi veel veerandi jagu kütet järgi, minu üllatuseks

Igatahes masin sõitis laitmatult, erksalt.
Püüan nädala jooksul ka puhtaks pesta + rooste vastu ka katan õrna õlikihiga mõned detailid.
Nüüd süda rahul ja võib ta mõneks ajaks puhkama sättida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Masin on mõni aeg seisnud.
Mikuni originaal üleminek andis saba e. rebenes, sest sai ta ikka kuidagi moodi sinna peale pandud.
Nüüd panin peale reisil tagasiteel olles Jawa.lv poest läbiastudes võetud üleminekuga.
See üleminek on mõeldud vanematele jawadele uue ikovi karpa istutamiseks.
Sisse sai soetatud kummirõngas ja M4 kruviga fikseeritud. Tikkude otsa mahuvad 12 võtmele vossi originaal mutrid - balticboldist võetud peenkeermega 13 võtmele mutter ei mahu.
Nüüd peaks ühendus olema kindlam.
Üh
Üh

Loomulikult masin tööle ja sõitu.
Nägu kohe naerul - võrreldes jawaga ikka väga ergas. kohe krapsakas ja tahtis isegi käest minna.
Rakvere vahel tiirutades leidsid eravärvides miilitsad mu kohe üles - pigem hääle järgi. Olin kogu dokumentatsiooni koju jätnud - õnneks oli ratta kohta käiv info neile piisavalt elevust tekitav ja uskumatu jõulu eelne muinasjutt (Rattal kehtiv ÜV ja kindlustus, jutt jõuludest, kehvast suusailmast, aastast 1958, suunad polnud tehasest pandudki + pidurituli oli isegi lisavarustus, kõige lõpuks veel reisimine Doonau äärde), et lasid mul minna. 8 )
Aga hoidke vähemalt mingigi dokustaat käepärast, kui proovisõidule lähete.
Ratas
Ratas
Aga veel kord, selle rattaga on sõidu emotsioon ikka väga suur ja iga kord nägu naerul. :mrgreen:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Kuna vape on jawalt maas ning alusplaat tegemisel, otsustasin natuke pühendada aega teistele liikuritele.
Juhul kui peaksin classic winterrallyle minema, siis ehk lähen sellega. Põhjus on tänavalegaalsuses.
Suverehvidega pole mõtet aerutada. Mõte alla kruvida kas suurema mustriga vene rehv või pehmed väiksema mustriga mitas h02.
Rehvi vahetus
Rehvi vahetus
Liisk kukkus hetkel mitasele... no on ka teine velg olemas ehk sinna kruvin selle venelase ja siis saab katsetada kumb töötab rallil paremini.

Kui juba ratas alt ja rehv maas võtsin madeinussri poolt Tatrates kruvitud kodarad ära ja panin korralikud asemele. No on mees, ainult 2500km pidasid need kodarad vastu...

Lumes hullates oli mitas ikkagi libe.. samas ei töötanud mootor hästi. Varju all sättides tuli karpal õhukruvi kinni keerata, järelikult saab kuskilt õhku.
Loputasin brakecleaneriga karpa liiteid ja silku ühenduskohti - ei midagi. Geneka kaan maha ja nii kui sirts geneka taha lasin hakkas puterdama ja suri välja.
Genekas ära ja kiire simmeri vahetus.
Reh<br /><br />Simmeri vahetus
Reh

Simmeri vahetus
Pärast simmeri vahetust masinal kohe teine hääl.

Vaatasin ka, et pidurituli ei põle. Otsisn igasuguseid juhtmeühenduste jamasid kuniks märkasin, et tulle minev juhe ripub. Oli teine kuidagi tule küljest lahti murdunud.
Piduritule jama
Piduritule jama

Hea kujuga ja valgusega lisatuli on... 30€ kah... eks peab vist kuidagi sinna paksemad juhtmed külge jootma..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
WD40
Posts: 6
Joined: 06. May 2018 21:58

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by WD40 »

Selline rehv võiks hea olla: https://www.tirendo.ee/heidenau-k41-3.2 ... 05202.html
Oma Voshodil vahetasin ka rehvid ära, et mudasemates kohtades natuke parem oleks. Läksid sellised nagu pildil parempoolne (vasakpoolne oli enne):
132030123_256717655963776_895008378168302048_n.jpg
https://starmoto.ee/et/rehvid-dual-spor ... ubber.html
Kas seda oskad öelda, kas praegusel ajal sobivat veoketti ka tehakse/müüakse, mis oleks loodetavatasti vene omast vastupidavam?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Veokett 428 vossile sobib DID valikust, lisaks on JAWA kett ka väga OK. Ma ise kasutan praegu olude sunnil kitsamat D.I.D 418 ketti, sest 125 hammakas on kitsam.
Olen mõlemat kasutanud ja jäänud väga rahule. JAWA kett on muide paksem e. lülide seinad on paksemad ning DID lukk jawa ketile ei hakanud.

Rehvide osas jah, võiks ju talvekad ka olla, kuid vaatan siin sõiduilmasid ja võimalusi, siis pigem sõidan nendega mis on. Kohe-Kohe on lumi läinud ning kannatab jälle suvekatega aerutada.
Selle talvekate summa panen uute suvekate hankkimisele või mingi sõlme paremaks tegemisele.
Mul pole n.ö. klassikaline voshod oma 16" ratastega, vaid 19" 125se rattad. sinna läheb max 2,75" mõõdus rehv peale. On ka vana vene krossirehv 2,75 mõõdus, kuid sellel olevad nublud hõõruvad kiige vastu...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
WD40
Posts: 6
Joined: 06. May 2018 21:58

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by WD40 »

Leidsin kohalikust poest mingi Jaapani keti, lukk on Saksa oma. Proovin ära nädalavahetusel.
Vene tsiklil Jaapani kett Saksa lukuga, sõidab Eesti mees. :lol:
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Jaapani kett võib isegi ok olla. Proovisin ka hiina ketti - no 500m sai sõita, kui välja venis. Siis pingutasin uuesti, sest arvasin, et midagi läks eelmine kord nihu. Sõitsin uuesti 500m ja jälle lõdva - siis viskasin kaarega rauahunnikusse...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Jawa on nüüd mõneks ajaks laiali ja ega saa siis soojal talveilmal käed rüpes istuda.
Vaja rändurile ka süda soojaks teha, et jäälilled välja ajada.
Nii ta mul kuuris seisis...
20210221_K58-100_talvine-kiirhooldus.jpg
Välja ja tööle

https://youtu.be/9SzJWppqzMI

Vaatasin, et mul puudub siin genekast pilt... parandan selle puudujäägi:
20210221_K58-100_talvine-kiirhooldus2.jpg
20210221_K58-100_talvine-kiirhooldus3.jpg
Igatahes, kui on vaja kohe sõitu minna, siis sellega saab kohe minna.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

See aparaat paneb ikka näo naerule. Plärts tööle ja minek.
Võrreldes jaffiga on see ikka väga kerge, krapsas ja mõnus.
Ainuke millest puudust tunnen on 90+ kiirus. Minuni vm24 ei suuda mootorit suurtel koormustel toita, samas linnakiirustel idekas.
PSX_20210430_221152.jpg
PSX_20210430_221410.jpg
Peale eelmise suve reisi pole selle masina juures eriti midagi teinud v.a. see vända hammaka lahti jooksmine, vända simmeri vahetus, kodarate vahetus...
Nüüd peaks suverehvi mitas h02 2.75x19 taha tagasi panema. See väheke kogukam ja natuke ilusam vaade tagarattale.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Masin hakkas jonnima... plärts läks tööle, masin soojaks ja siis kui mootori seisma jätsid - enam tööle ei lähe. Läks korraks ja siis pörrr.
OK, karpa maha, detailide kontroll (125lt - 120le peadüüs ja nõela fiksaator alumisest sälgust alt 2 sälku), kokku tagasi ja peale - läks käima, siis pörrrr...
Küünal maha - must kui kurat. Küünal puhtaks ja jälle läks tööle. Läks soojaks, lülitasid mootori välja ja enam ei lähe tööle... Küünal maha säde ju on... vahetasin küünla - krt keerasin küünlakeerme maha. Mis seal ikka, pea maha.
Kontrollisin ka silkut - suht OK on seest. ainukesed jäljed on siis vahetult enne eelmise aasta reisi, kui mootori korraks kokku lasin.
PSX_20210515_233952.jpg
Kolahunnikust korras vos3 silku pea, NGK BR7HS küünal peale ja voila. Masin töötab ja enam välja ei sure, ning läheb ka tööle igas olukorras.
Mis seal ikka, sõitu. Enam vähem... peadüüsi tahaks ikkagi natuke suuremaks, või üldse VM28 paigaldada. 90 sain kätte, kuid ega ta seal piiril ennast hästi tunne - hing kinni.
Peale sõitu kiikasin küünalt - ehk siis peaks düüsi ikkagi 125 peale tagasi panema või külmema küünla paigaldama... sest küünla väljanägemine on "slightly hot or lean"
PSX_20210515_234039.jpg
Vana ja uus küünal
PSX_20210515_234100.jpg
Aga lihtsalt väike odo fikserimine
PSX_20210515_234133.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Kookisin masina kolahunnikust välja värske õhu kätte. Pesin puhtaks ja tuli kolvile. Väike tiir ka ning peab ikkagi tõdema, et naeratus tuleb kiirelt. Asi on lihtsalt selles, et ta on kerge ja särtsakas. Võrreldes jawaga palju lihtsamini sõidetav ning minek ikkagi oluliselt erksam ehk linnas väga ideaalne liikur. Jawa kuidagi kogub ennast ja siia aina läheb ning läheb. See aga plärts mürts kärts ja 70 juures hing kinni...
Sellel on ka minu jaoks palju mugavam ja ergonoomilisem isteasend ning ka pehmem kanni jaoks.
PSX_20210627_181327.jpg
Väike liikuvpilt kah:
https://youtu.be/9oCbPcmPmS8

Logi jaoks
PSX_20210627_181103.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Bruno »

Tere! Saatsin sulle pm'i.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Masin viidud motonostalgiale nii näitusele, kui ka sõidule.
Mingi aimdus andis mõista, et kuigi ilm on palav ja eelnevatel nostalgia sõitudel olen lühikestes pükstes, triiksärgi ja vana munakoorega sõitnud, siis just sellel päeval panin motosaapad, püksid, kaitsmetega nahktagi, kindad ja kinnise kiivri - OLID ASJA EEST!!!
Sõit ise oli paljulubav, prooviring täitsa OK, kuiv rada natuke tolmu. Kruusaalal oli eelnevate sõitjate jälgedes seda utiamist ikka korralikult ja sai seal enda võimete piiripeal nikerdatud.
Enne võidusõitu tuli korralik sadu ka, mis tegi raja märjaks. Stardis hoiatas rajavõtu mees, et asfalt on väga libe ning see hoiatus võttis ettevaatlikuks Võidusõit ise oli üldjoontes OK v.a. siis teiseringi alguses vallisõtimine ja ülekaela käimine.
Esimene ring oli hea ja kiire. Pealtvaatajate ette sõites teiseringi alguses oli natuke tegu, et käest ära ei läheks. Sirge oli hea, kuid lõpu otsa tahtsin ilma suurema pidurduseta teha, võtsin liiga väljapoole, et siis väiksema nurgaga viimast otsa keerata. Kahjuks oli kiirus liiga suur kurvi minnes ning see väljapoole jäätud sõidujoon ei lubanud enam väga tugevalt pidurdada - ei tahtnud ka asfaldi peal loha panna. Otsustasin toetuda vallile, et võtan lähen valliküljepeal kurvi, kuid unustasin ära, et kurvivall koosneb kahest vallist, mille vahel on tühimik. Vot sinna ma siis surasin ennast. Esirattaga teise valli serva ja vops üle nipli nii, et kuulsin kiivris väikset praksu. Õnneks rattal midagi katastroofilist ei juhtunu, vaid lenks läks viltu, kuid väike nikerdamine ja sai sirgeks tagasi. Rehv tundus OK, velga ka, masin käima ja edasi.
Püüdsin veel minu ees startinud aeglase vijatka kinni, mille lõpu aeg oli 5m 40sek 41saj. Minu sõiduajaks 3m 41sek 34 sajandikku ja seda koos kukkumise ning rahvale show tegemisega.
Esimese koha aeg oli 3m 12 sek ja 49 sajandikku ehk 28,85sek kiirem... Ma ukerdasin seal vallis natuke rohkem kui 30sek ja pärast sõidurütmi leidmine oli ka vaevaline. Hea kui saaks sellest ukerdamisest ka mingi video...
Lõpuks ei loe kui kiire oled rajal - loeb see, mis näidu saad finishis.

MA ikka ei suuda seda looma ringrajal taltsutada - oskused ei küüni, pigem jään tänavale ja tavaliiklusesse, kus ratta käitumine harjumuspärasem.
Samas pean ikka endakallal tööd tegema, et ka ekstreemsemates tingimustes ratta üle kontroll säiliks - need Tatrad ja kurvilised eestiteed oskusi piisavalt ei lihvi.
Täna ikka kael kange ja vasakust õlast ei taha käsi väga liigutada - annab tunda... aga sõita saab ;)

Näituse alal oli mitu huvitavat vestlust siinse teema jälgijatega, kes ikka ja veel on minu kannatustest vossile 100 kellale saada mures. Peamine mure on see, et kuidas see nii vaevaline on... nendel on (noorusajal, mõnel ka praegugi) isegi stock 125sega tuleb rahulikult 90 kellale - mis see siis 175st kätte saada pole.
Rahustuseks võin öelda, et 100 kellale tuleb 175l kergelt, kui kasutada kas vene K65V karpat või seadistatud kaasaegset 28mm lõõriga karpat.
Tuleb ka praeguse Mikuni VM24ga, kuid 80+ kiirusel hakkab ennast koguma, sest segu koostist pole enam piisavas koguses, mida 175 vajab. 24mm karpast lihtsalt ei jätku õiges koostises+koguses 175se kubatuurile, vajaminevatel pööretel küttesegu ning mootor jääb nälga.
Alternatiiv oleks tõsta mootori pöördeid või suurem karpa - mina valin teise tee e. suurem karpa.
Sain ka nüüd ühe 28lõõrilise lääneka karpa ja eks läbiajal proovin, mida see sellele masinale teeb - loodan, et masin saab oma algse jõu tagasi ka 105 juures, millega sai püsivalt 70km mööda tln-narva teed sõidetud.

Teine huvitav asi on selles, et mina ei võta oma masina kiiruseid originaal spidomeetri järgi, vaid GPS näidult WAZE-st. Alternatiivina ratta digitaalset spidomeetrit, mis on seadistatud esiratta impulsi lugemisele (ratta ümbermõõt mm ja impulside sagedus ajaühikus). See digitaalne spidokas on täpne ja üks ühele GPS näiduga. Rattal olevad originaalsed digu-tross spidomeetrid näitava kiiruse olemas olu, mitte kui kiiresti sa tegelikult sõidad, sest need on mõjutatud, milliste rehvidega sõidad... hammasrataste ülekannete suhtarv - kas vastab rehvidele + trossi korrasolek + näidiku noole õige asend ja vasturaskus ning pöörlemiste takistused.

Aga olen avatud pakkumistele, kes vihjavad, et nende kolmekäigulised 125sed originaalsätetes sõidavad vabalt 90-ga... tulge näidake ette või olen isegi nõus üle eesti kohale sõitma ja soovin seda looma oma silmaga näha.
Siis tahan ka ise aru saada, et miks ma üldse krt punnitan selle K58 ja vossi ristsugutisega, võta originaal ja vura (kõrvalpõikena mainin, et mind ei rahulda hetkeline e. <100m 90 ja isegi 100, vaid kõigi Eesti teedel max kiiruse piirangutega kogu tee läbimine....). :twisted:
Ahjaa... eelmisel aastal lapsele ostetud Honda CBR125R oli minu käes max kiiruseks waze järgi 118km/h ja seda siis 1000RPM juures. Arvata on, et silkukomplekt oli natuke kohvi, kuid... tegu on 2006a. "läänekaga" Pöördete punane piir 11000 jne...

Lihtsalt mainin, et audru ringrajal jäi Heino Korbi 49a. Luule Tulli 125cc replika max kiiruseks ~100km/h.... Aga seda ratast on väga tugevalt kaasa aidatud... Ehk siis mis tema krt valesti tegi (v.a. kütus, kaal, juhi oskused, seadistamine jne), oleks võinud siis ju originaalse M1A-ga sõita.
Luule Tullil endal olid näidud teisest klassist ja tema saavutas Pirita ringrajal keskmiseks kiiruseks 92...96km/h kuid...
1. tegu oli Luule Tulliga (julgus, oskused, kogemused, kaal, tahe)
2. sõideti lennuki kütusega või siis piiritusega
3. kogu selleaegne tehniline know-how oli selja taga koos ratta ehitamistega konkreetsele kütusele, rajale ja sõitjale.

Aga mulle meeldivad sellised vestlused, see näitab, et rahval on huvi ning nostalgia täitsa olemas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sai paigaldatud 28mm keihin pz kirjadega karpa.
Ei saa jälle segu paika... kuskilt imab lisaõhku ja kohati läks mootor kohe lõhkuma...
Brakecleaner viitas, et paremalt poolt silku alt. No egas midagi - silku maha ning uus tihend alla.
Ei mäletanudki millal viimati sai silkut maha keeratud... väike kaevamine teemas ja vastus 22 juuli 2020 e. 4100 km tagasi.
PSX_20210723_230939.jpg
Silku seest suht rahuldav, tuli on ilusti kolvi peal püsinud. Keps ok, sõrmel ka lõtk minimaalne. Silku pind natuke triibuline, kuid suht ok.
Kolvil ja silkul veel algsed kokkujooksmise jäljed, mis Ermo juurest tulles õnnestus teha.
PSX_20210723_231022.jpg
PSX_20210723_231056.jpg
PSX_20210723_231139.jpg

Egas midagi uus tihend, reinozil abiks ja kokku tagasi.
5h kuivas ja siis tööle. Natuke paremkuid ikkagi peale gaasi andmist ei taha kohe rahulikuks jääda. Hoiab pöördeid suht kaua üleval ja mingi hetk vabuvad 1600 peale. Ja siis läls lambist jälle lõhkuma... vahepeal süüde välja pöörded rahulikuks ja süüde sisse. Brakecleaner annab jälle silku alla kuid pigem nagu karteri ühenduskohta... äna rohkem ei kaevanud, kuid eks pea selle suvalise silikooni karteri vahel asendama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Töötab.
Sai ka uus filter karpale ette ning töötab enam vähem. Mingi hetk tühikäigul vajuvad pöörded nii alla, et sureb välja.
Kuid sõidab Ok.lt

Tagumik tunnetas kuidagi masina vedelust. Võtsin tagarattast kinni ja loksub kurivaim. Proovisin pingutada, kuid loks ei kao ,nagu oleks laager jälle katki. Egas midagi ratas alt - laagrid korras ja terved. Võll laagritesse ja ennäe kurja, võll loksus laagri sees. Otsisin teise vossi võlli ja see ilusti paras.

PSX_20210904_234535.jpg
https://youtu.be/vIS2z6BC0nE

Huvitaval kombel pole seda võlli "kulumist" vms asja enne tähele pannud ja ratas on kindlalt ikkagi ilma loksuta paigal püsinud.

Samas tagaporikas rebeneb mõnest kohast, no eks sellele pea ka rohtu leidma
20210904_171041.jpg
Eks siis nüüd vaja ÜV teha, siis saab masinaga rahulikult edasi toimetada.
Muide sellega sõites tuleb irve näole, see palju reipam, kui jawa, no kärsitu oleks parem iseloomustav sõna. Väga kerge on sõita ja manööverdada.
PSX_20210904_234512.jpg
Väga tugev kandidaat järgmisele euroopa reisile.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Bruno »

hmm wrote: 04. Sep 2021 23:35 Töötab.
Sai ka uus filter karpale ette ning töötab enam vähem. Mingi hetk tühikäigul vajuvad pöörded nii alla, et sureb välja.
Kuid sõidab Ok.lt
Võib olla tühikäiku düüs on liiga väike?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Võib olla. Ega ma seda uut karpat pole masina jaoks kohandanud.
Eile sai masinat näpitud ning lõpuks tiksus tühikäigul küll.
Samas mootor on hästi rahutu ning ei kannata alla 1300rpm pöördeid. Vos2, millega esimesel reisil käidud tiksus 800-900 pöördega ilusti.
Surem osa märke näitavad, et segu pole ühtlane ja kuskilt ebameeldivast kohast - karteri poolte vahelt karpa sisendi alt... imab natuke lisaõhku. Sest just sinna brakecleanerit pihustades muutub mootori hääl.
Seega mingi hetk võtan mootori korraks lahti ja vaatan, mis seal juhtunud on. Viimane lahtivõtt oli enne 2020 reisi... aprill20
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sai siis ÜV tehtud. Selle tarbeks võtsin "ajutiselt..." Võrrilt e ajuga võrrilt U900-lt lenksuotsa peegli :lol: No sealt ei näe ju midagi aga peamine, et olemas on.
Kuna karpat pole ikka veel sättinud, siis ega ta iga pöördel mootorile õiget asja sisse sööda.
Samas sõidetud sai ning väike prooviringiga täitsa hätta ei jäänud.
Kuid nüüd mõneks ajaks sellest masinast väike paus ka.

vaadake liikuvat pilti:
https://youtu.be/QG57L8Etsh8
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Kõlgutan jalgu ja mõlgutan mõtteid, et peaks selle masina südame ikkagi lauale tõstma ning inspekteerima enne järgmist reisi korralikumalt. KAvas on ju ikkagi ühepütaste reis ning see aparaatus on ennast tõestanud, kui head, kerge ja sõidetava kaaslasena. Võrreldes jawaga on see masin kergem ning erksam ja mulle lihtsamini juhitavam. Kuigi suurematel kiirustel (100+) on jawa võimekam

Nüüd tema olukorrast ka, sest süda pole ju eelmise aasta reisist saati lahti käinud ning kilomeetreid on talle kogunud korralikult.
Mind häirib natuke selle mootori jõuetus ning suutmatus rahulikult töötada. Veel on meeles see esimene 175 mootor, mis töötas hästi, kuniks hiina vänt saksa laagril asjad katkema pani. just see mootor töötas väga hästi.
Praegune vos3 baasil tehtud mootor pole saanud olemas oleva teadmiste ja oskustega heaks. Ta teeb oma töö ära, kuid pole ikka päris see, mis kõige esimene reisi 175.
Olemas oleva silku kompressioon on 8kg/cm2, mis peaks olema enam vähem OK (ka jawal on 8)

Surveastmed, mis on muidugi teised asjad aga:
K175-vos2 on 7,5
Vos2M 9,2
Vos3-3M, 3M-01, coba jne 9,5

Kogu kompoti peale (silku, süüde, orig. karpa) annab Vos3 mootori HP-ks 14@5600rpm ja väänet 16Nm@5200
Ümmarguse silkuga ning silku peaga (K175...vos2) on 4hp-d vähem, mis tuleneb natuke silku akendest, kuid peamiselt surveastmest, karpast ja kontakt->kontaktivaba süüde. Seega baasina soovin jätta Vos3 mootori...

Võrdluseks K58 originaal 125 on: 5hp@4500rpm ja väänet <8Nm@ 4200rpm.
Kaaludest on siin juttu olnud K58 ~92kg ehk 0,054 HP/kg, K58@100 93kg teeb 0,15 hp/kg.... :roll:
Jawa 360 sarnased näidud on 18hp@5000rpm ja kaaluke 139kg ehk 0,129hp/kg... :roll:
Loomulikult mängivad siin veel paljud asjad oma rolli, kuid jõujooned laias laastus näitab ära küll.

Mootori soojenedes imbub kuskilt lisaõhk küttesegusse ning segu muutub lahjaks. Väga täpset kohta pole leidnud, kuid tundub karterite poolte vahelt karpa poolt... igatahes küttesegu muutub ja kui brakecleaneriga loputada, sureb välja.

Enda jaoks natuke infot, et ei peaks jälle kuskilt otsima.
Silku komplekti osas võiks ka asja värskendada. Vos3/2/1 jne silku peaks olema originaalmõõdus siis 61,72.Olemas Vo3 originaal silinder, mille kulumise aste siseindikaatoriga mõõtes oli:
Piki liikumissuunda/Risti liikumissuunaga:
Põlemiskambri ülevalt 61,89/61,90
Põlemiskambri keskel 61,86/61,87
Akende kohal 61,93/61,83
Silku seelik alt 61,82/61,78 (ehk ülevoolukanalite avade pealt)

Siis on veel Vos2 silku, millel jääb ka kulumine sinna 61,8 juurde (+/- 0,05), on ka Vos1 ja K175 silkusid, kuid neil aknad väiksemad ning osadel ka muud defektid.
Sellele masinale istub rohkem vos2 silku ehk see ümaram, kuid silku akende osa ning pea on efektiivsem vos3 oma e. see kandiline (surveaste jne...)
Vos 3 silku saab edukalt kujundada ümaramaks - pole probleemi (ehk rellakaga kandid maha ja lihvikettaga ilusaks...), kuid silku pea osas on kuju muuta on keerulisem. No eks paari rondiga saan ehk proovida kuidas ümarama kuju andmine mul välja tuleb.

Kolbide osas on erinevus olemas ja peamiselt lukkude asetuses. Nimelt kandilisel silkul on ülevoolukanali aknad pikemad ja nõuavad kolvilt lukkude lähestikumat olekut. Kui muidu on K175-vos1 kolvide lukude vahekaugus lineaarsel mõõtmisel 43mm juures, siis VOS2 ja vos3 osas peaks see vahe olema 38 juures.
Seega, kui kellegil on pakkuda Vos2-Vos3 uusi kolbe 1rem või ka 2 rem - oleksin väga huvitatud.

Kolbide normaal 1grupp on 61,72 (3) kuni 3 grupi max 61,75, ülejäänud grupid jäävad nende vahemikku ning tegelikult pole väga olulised, kui just tutikate silkudega ei majanda.
1 remont 62.00
2 remont 62.25
3 remont 62.50

Silindri puurimisel, tuleb siis jälgida, et silku mõõt oleks kolvist +0,06-0,08mm
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Mattu »

Mismoodi seda sulle õiget kolbi ära tunda, kui emmiliste ja 175ste tavotiseid nos kolbe on kastitäis?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Mõõtude järgi. Eks toon mingi hetk siia mõõdud
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Mattu »

Kolvirõngaste tihvtid on kõigil sama koha peal? Jah, mõõte on vaja sest markeeringute puhul eelmist otsides selgus, et vähemalt ühel indiviidil oli valesti markeeritud mõõt.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Ei ole. Alates vos2 mudelist kui ülevoolu aknad läksid laiemaks, vähenes tihvtide omavaheline kaugus kuskil 38mm peale supleriga mõõtes.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

No nii tegin siis vos3 originaalkolvis ja k175/vos1 kolvi võrdluse.
Paistab, et kõige kiiremini saab aru ülevoolu kanali akende laiusest. See peab olema seal 30+ mm. Vanemal versioonil jäävad need 24mm juurde. Kriitilisem on lukkude asukoht, sest plevoolukanalid saab lihtsalt laiemaks teha.
Lisaks siis mainitud lukkude asukohad peavad lineaarsel mõõtmisel jääma üksteisest max 39mm kaugusele. Pikem vahemaa korral joolsevad ülevoolukanali akende servadesse, sest need on vos3 laiemad, kui k175 või vos1.
PSX_20210923_160055.jpg
Originaal vos3 kolb seest. Isegi jänese kuju on sisse valatud ja ka kood.
PSX_20210923_160824.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Bruno »

Ida naabrid Voshod 2/Voshod 3-l üritavad kasutada kawa KE175 (ilma klappita)kolvid. Seal on ka probleem osta head Voshodi kolvid.

https://www.youtube.com/watch?v=be0b-dkPQnM
Küsisin, vöib olla Dentuning teeb inglise keeles subtiitrid

Miinuseks et paari aastaga KE175 hinnad natukene tõusnud, sest need ostetakse ka Jupiterile.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Mattu »

See kolb ei oma jänest sisepinnal.
PSX_20210926_152909.jpg
PSX_20210926_152930.jpg
PSX_20210926_153124.jpg
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Kava kolbe olen proovinud ning see mod oleks väga ok ka, kuid pole käepärast head treialit.
Silkul vaja 3..5mm alt võtta. Seda saab teha vos3 ehk kandilise silkuga, ümaraga ei saa, sest väljalaske kanalid on liiga alumise ääre lähedal.

Ma pean enda varamust üles otsima ka vos ning jupiteri kolvide erinevused.
Aga 3.10 on tagadi laat olemas, siis saab kaupa tega küll. Võtan ka silku siia ühes.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Jalakõlgutamine on jõudnud siis sinna maale, et mootor maas, kõht laht ja hing suures plaanis rahul.

Vossi mootori aistevahelt kättesaamine on ikka käkitegu võrreldes jawa360-ga:
1. 3 polti lahti, genekapoolne küljekaan maha, siduritross lahti ja spidotrossi fikesserib polt välja, tross lahti - kaan eemale.
2. 3 mutrit lahti, Geneka mähise korpus küljest ära ja sellega koos on juba juhtmestik ka mootori küljest maas.
3. Karpa ära ja natuke kõrvale.
4. Küünlapiip maha, küünal küljest.
5. Leegika mutrid lahti ja leegikad painutada alla
6. 4 mootorikinnituse polti/mutrit küljest ära.
Siis tõsta mootorit tagant nii, et raami kronsteinerite vahelt välja ja siis paremale maha.
10 min juba kulunud
PSX_20211015_134839.jpg
Mootor korraks välja - ketihammaka ümbrus plägast puhtaks ja mootori alt ka
veel 10 min aega läinud.
Mootor lauale.
1. Silku maha ja kolb kepsuküljest.
- Suht OK välimus mõlemil.
- sõrmel ja kepsul+laagril omavaheline loks puudub.
- Kepsu alt ka ei tuvastanud loksu, kuigi kui natuke paremale või vasakule kepsu loksutada, siis loksu ikka saab. Kuid oste minu käe sensorid loksu ei tuvastanud.
- Väntvõll liigub väga kergelt ja vabalt.
- Geneka magnet ka ära
PSX_20211015_135122.jpg
2. Sidurireg. kork lahti ja alumine õlikork lahti õli välja - no kasutuses olnud õli.

3. Sidurikoja kaan maha... Siduri ketta tükid kaane alumises küljes paksu õlimöksi sees...
- Sidurikorv lahti ja kettad välja. 5st bakeliidist kettast 3 olid kildudeks 2tk olid terved. Kettad olid siis 2018 paiku soetatud Taiwani kettad osta.ee-st
Märkasin vahetult enne eelmist reisi, et ühel/kahel kettal olid üks nukk murdunud... aga see ei mänginud erilist rolli. Ehk peale seda sai ikka need 4-5000km sõidetud.
Peaksid olema vist ikkagi need samad kettad, mis kunagi pandud: viewtopic.php?p=103361#p103361
Seega kettastega on oldud kahel eurotripil + eesti sisesed sõidud/katsetused. ilma arvutamata puusalt ~15000km rapsimist.
Peaksid olema samad kettad: https://www.osta.ee/sidurikettad-mz-150-155208829.html
PSX_20211015_135304.jpg
Nüüd on mul kolm võimalust: ostan samad kettad ja uhan järgmised 10 000, või otsin metallist ääristega sidurikettad. Või ikka need bakeliidist + kompunnin siduriketi pinguti, mis leevendaks oluliselt lööke sidurile ja tervele masinale...

Muus osas on siduri olukord rahuldav. ehk kett ja hammakad.

4. Karter pooleks.
No kurja, kõik väga ilus. Väntvõll puhas, laagrid liikusid vabalt ilma krõbina, krabina ja takistuseta.
Käigukast nagu mustikas. Kahvlite kulumine väike, hambad korras.
Eemaldasin ka tihendi, siis vaheseintega piiritletud tühjad ruumid olid õli ja pläga vabad e. puhtad.


Mootor on piisavalt palju sõitnud ning kogu karteri osa viie palli süsteemis on hindele 4+, siduri metallosad hindele 4 ja kettad õhtal.
Mis puudutab nüüd silindrit ja kolbi, siis vos2 silku tahab ikka järelaitamist, et vos3m karterile need istutada.
Sissevõtu akent tuleb alla poole lasta ja ülevoolu kanalid, mis karterile istuvad, laiemaks ning ka silku sees tahaks saada natuke pikemaks.
Seega huvitaval kombel polnud ma neid tegemisi peal olnud karteriga teinud... no jah ma ei võtnud ju karterit pooleks silku vahetamise ajal.
Pildil siis ülemine peal olnud vos2 silku, seejärel tagalit saadud 5€ vos2 moditud silku (alles nüüd märkasin, et seal veel mingi alumiinium tihend veel all). Kõige alumine on Vos3 silku.
PSX_20211015_135457.jpg
Igatahes tundub,et teen Vos3 silku ja kaane väliselt natuke ümaramaks. Puurin järgmisesse remonti ja külge.
Lisaks hangin uued sidurikettad, ehk leiutan siduriketi pinguti ka, et mootor tasakaalukam oleks ning reisipill peaks jälle väga hea tulema.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nüüd siis nii kaugele jõutud, et Vos3 originaalsilku on "teletorni motopoe" vahendusel puuritud +0,25 ehk 1.remonti.
Valitud motopoest kõige korralikumad rõngad e. millel polnud silku seina ja rõnga vahel vahet...
Silkupea alune vasktihend
summuti tihendi rõngad.
Veel üks karpa üleminek 28 lõõrile, et saaks paremini kasutada Jikovit või kehitinit...
PSX_20211028_104501.jpg

Sidurikettad panen hetkel vene originaalid - kuniks leian kaubandusest metallkettale sulatatud kork sidurikettad.
Lisaks paigaldan enda varudest siduriketi ja jään ootama teletorni tegelase tagasitulekut tsehhist, kus peaks ehk saama kunagi CZ ketitehasest toodetud sidurikette. Seega siduriga tuleb veel kevadel tööd teha, mis muidugi ei takista silkut sissetöötamast.

Leidsin oma varudestveel ühe vene originaal 1r kolvi. See küll vos1 või k175 kuid õnneks lukukohad sobivad ka vos3 silkuga. Vaja ainult seelikust laiendada ülevoolukanali avasid.
Motopoest saadud kolb pole kõige kvaliteetsem, sest vajab töötlust. Mõned kohad seelikus on natuke väljaulatuvad ehk kiilutavad õrnalt kolbi silkusse. Lisaks vaja õgvendada kolvil sõrme pesade otsi, et kinni ei jookseks.
Igatahes selle kolvi jätan varuks...
PSX_20211028_104251.jpg
Tõenäoliselt alustan täna mootori kokkupanemist ja loodan, et homme õhtul või ülehomme ka esimese tule kolvile saada.

Seejärel korrastan ka amordid ja inspekteerin ka raami - võib juhtuda, et keevitan raami torudele, mis lähevad lenksu kannude juurde, tugevdused sarnaselt VOS 1-3 raamidele. See peaks muutma raami jäigemaks. Originaalis K58 neid tugevdusi pole.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Järgmiseks reisiks mõeldud masina mootori inspekteerimine ja kokku ladumine võttis natuke rohkem aega, sest seda mul praegu on ning ei tahtnud ka kiirustada.
Võtsin asjad siis pulkadeni lahti ning üldkokkuvõttes võib üle 8000km sõitnud mootori (karteri lahti käimisest 8000km, silku 4500km) hindeks anda 10st 8.
Põhjus miks ma teda lahkasin on just selle pärast, et kuskilt imas lisaõhku karterisse.
Tõenäoline põhjus oli vist selles 0,4mm tihendipapis karteri kaante vahel. Nimelt 0,4 on liiga õhuke ja silku läheb tihkelt oma pessa ning natuke soojenedes paisub. See võis kuskilt lahti kangutada tihendi ja seal vahel olnud silikooni ning voila lisa õhukanal olemas. Aga selle avastasin alles siis, kui ka pärast nüüdset osandamist mootori kokku ladusin - tuli lahti võtta ning 0,4 ära võtta ja 0,8mm tihend vahele panna.
Karteri lahti võtmine
Karteri lahti võtmine
Komponendid defekteerimiseks
Komponendid defekteerimiseks
Aga:
1. käigukast:
- primaarvõlli siduripoolne laager natuke suure loksuga - panin uue.
- Käiguvahetuse plaadil labadel loksud natuke suured - lisasin mõned reguleerimise seibid lisaks ja sai jälle hea. Vahetuse labad ise veel OK ehk kulumine minimaalne.
- väntvõlli kolmanda võlli ja primaarvõlli hammakas olid omavahel natuke puksinud. Võtsin mõlemad välja ja paigutasin korralikumad. Hambumised ka ilusti 2-3 kraadise nurga alla. Lisaks puhastasin nõelad ja asi uuesti kokku. Laager ise suht OK.
3võlli ja kk
3võlli ja kk
- Muud asjad olid kastis OK

2. Väntvõll:
- Simmerid tegelikult OK aga eemaldades said natuke kahjustada.
Siduri pool oli siis SKF oranzikast materjalist simmer. Asemele läks Kavialist soetatud Dichta FPM materjalist A tüüpi simmer 20x47x7. Lisaks ka teistpidi e. vedruga käigukasti poole SKF HMSA10 hallikat värvi...
Geneka poole läks samuti Dichta FPM A tüüpi 17x47x7 simmer.

Laagrid - panin kõik uued. Kuigi väntvõlli lähedal olevad laagrid olid OK. Siduri poolne välimine laagril olid väiksed krõbinad sees.
Kk ja väntvõlli paikamine
Kk ja väntvõlli paikamine

3. Sidur:
Sorteerisin enda varudest korralikud vene bakeliidist kettad katki läinud taiwni ketaste asemele. Kaks välimist järsin ikkagi taiwni omad - tunduvad kuidagi tummisemad.
Kõikidelt siduri metallketastelt lihvisin kulumise jäljed ja n.ö. karestasin 240 liivapaberiga.
Siduriketi jätsin hetkel veel sama, sest kõige hullem veel pole aga... las suveni olla.
Sidurikett
Sidurikett
Sidurikorvi vahetasin välja, sest olemas oleval olid hammakad juba korralikutl kulunud. Kuskilt peaks samad needid leidma, sest on mõned väga korras hammakad olemas, kuid korv on voshoodi ma ja raske...
Sidurikorvi hammaka kulumine
Sidurikorvi hammaka kulumine
Sidurisurveplaadile tegin väikesed avad, et korvi sisemisse ei settiks mustsut ja kõntsa. Läbi puuritud avade viskaks kogu mandi välja.
Siduriplaadi mod
Siduriplaadi mod
Vahetasin ka sidurikorvi muhvi.
Korvi lõtku viisin miinimumini ja sai ka väga hea.
Siduri tõkevardaga pean veel tööd tegema, sest olemas olev on natuke kõver. Olemas on ka teised vardad, kuid need on 3-5cm lühemad.

4. Karter.
- kõik setted välja ja puhtaks.
- käigukast ilusti timmitud paika koos lõtkudega. Piki lõtkud siis üleval 0,2 ja alumisel võllil 0,5mm
- Väntvõll ilusti tsentris ja 1,1mm mõlema põse ka karteri seina vahel.
- Alguses tehtud 0,4mm tihend karterivahele tekitas olukorra, kus silinder ei läinud oma pessa.. kiilus kinni. Egas midagi karter uuesti lahti ja 0,8mm tihend asemele. Peale seda läks silku ilusti.
0,4mm tihendi kooste
0,4mm tihendi kooste
0,4mm tihendi asendamine 0,8
0,4mm tihendi asendamine 0,8
- kohendatud e. silindri avadega samasse mõõtu freesidud sissevõtu kanal. Karteri järgi silindritel muudetud ülevoolu kanalid. Lisaks ümardasin natuke paremini silindri akende servasid.

5. Kolb, Rõngad, sõrm, sõrmelaager.
Praegu panin tagasi sama silku, rõngad, kolvi ja sõrme - vahetasin laari, sest olemas olev laager oli kui Pisa torn viltu läinud...
Sõrmelaagri pisatorn
Sõrmelaagri pisatorn
Lokse/lõtke selles teemas pole. Rõngaste lukud ka ilusti õigetes kohtades
Silku jäi vana ning sellega koos ka kolb/rõngad jne. Põhjus selles, et tahan veenduda, et kas mu muudatustest ka kasu on. Lisaks vaja karpa korrektsemalt tööle saada. Kui karpa saab korda alles siis viskan puuritud silku koos uue kolbi ja rõngastega sisse.

6. Mõõtsin ka väntvõlli...
Väntvõlli enda tervis väga hea. Ei tuvastanud kepsu alumise laargil liikumis suunas lõtke, natuke liigub kepsu pea paremale/vasakule, kuid mitta palju.
Lisaks enda teadmiseks sai määratud sellele võllile ka tasakaalustustegurid olemas olevatele kolbidele. Mis ma selle teadmisega peale hakkan - ei midagi ;) Aga ma vähemalt tean 8 )
a) kepsupea kaal 80g
b) liikuvad osad:
1. Uue toodangu kolb Teletorni motopoest 232,4g; muud nodi e. sõrm, laager, stopperid: 65,5g = 297,9g + kepsupea 80g =377,9
2. Vene originaal K175/vos1 kolb 208,3g; muud nodi e. sõrm, laager, stopperid: 65,5g = 273,8g + kepsupea 80g =353,8
c) väntvõlli tasakaalu raskus 127g

Arvutuskäik: (a+c)/b
1 uue kolviga tuli 54,8%
2. Vana uuega 58,5%

No A.Palu soovitab 50 ja 60% vahele, ning mida püstisem ja aeglasem mootor, seda lähemale 60-le võiks olla. Väga kiiretele mootoritel võiks see 45% lähedale minna, kuid siis ka juba kogu mass peaks väiksem olema.
Hetkel kasutuses olnud kolb on samuti olnud "vana uus" ehk kergem kui praegu müüdavad.
Uus ja nos kolvikaalud
Uus ja nos kolvikaalud
Lõpuks võtsin spidomeetri ajami ja siduri hoovastiku puhastuse käsile - ja vopsti kadus elekter majapidamisest... seega see jäi lõpetamata.
Jäi ka praegu sidurikoja kaan panemata, sest käiguvahetuse võllile vaja kahte rõngastihendit sisemõõduga 10mm ja seina paksus 1...1,3.
Lisaks käimalöömisevõllile sidurikoja kaanes olevale simmerid vaja vahetada e. uued panna mõõdus 20x32x5.

Mulle tundub nii, et kui mootori saan ilusti sõitma, siis vähemalt 1 kuu enne reisi vahetan ka silku, mille sai 1remonti puuritud.
Talve jooksul hooldan ka raami, amordid, kiige. Lisaks keevitan tugevduse plekid esimese roolikannude juurde - sarnaselt nagu vossi raamidele need paigutati - ehk muutub jäigemaks.
Lisaks tahan ka tagakiige kuidagi jäigemaks saada... praegu on ta kummipuksidel, mis pole ehk nüüd kõige paremad...
Võib olla hangin kuskilt ka K175 esimese seeria kütusepaagi - selle ümmarguse 13L... siis saab natuke rohkem sõita ilma tankimata ja välimus jääb ehk ka enam vähem.
Pildid niblin ehk homme/ülehomme postitusse...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Eile õhtul lõpetasin ka spidomeetri ajami ja sidurihoova hoolduse.
Nagu ikka - nii palju kui sain, osandasin, puhastasin, inspekteerisin, määrisin ja komplekteerisin uuesti.
Lisaks tegin ühe täienduse - lisasin siduri tõukurile ühe detaili (seene kujulise vahelüli) juurde, mis kinnitub spidomeetri hammaka sisse/alla.
Selle lisamise õhjus oli selles, et vähendada sidurivarda ja liikumatu detaili vahelist hõõrdumist kuuliga. Lihtsalt kuuli asetada sinna ei saa, sest spidomeetri hammaka alumine ots on ~7mm lai ja hammaka sees 4mm, vaba liikumisruumi ka 4-5mm. Seega kui sinna lihtsalt 7mm kuul asetseda siis pole varda liigutamiseks kuulil liikumise ruumi. 4mm kuuli ka panna ei saa, sest see kiilutab ennast varda ja pesa vahele. 4mm kuuli saab panna spidomeetriteo sisse, kuid selleks tuligi see väike seeneke teha, et kuul sinna ka jääks.
Tean ka seda, et iga lahtivõtmisel võib see kurivaimu kuul jehhat teha... egas siis midagi, pean mõned kuulikesed tööriista kasti varuks panema.
Nüüd on siis kuulid mõlemal pool varrast ja varars peaks ennast liigutama+pöörlema kolmanda võlli taktis. Seega võimalikult vähe, et hammaka alune kummist tihend ei veniks/deformeeruks jne... e. õli ikka kinni hoiaks.

Aga jällegi on see titimiti asi.
Kui nüüd häst läheb peaks mõne aja pärast mootor töötama, selleks:
1. väikesed rõngastihendid käiguvahetuse hoova ümber, et sealt õli väga välja ei tule
2. Väntvõlli hammaka mutter kinni keerata + sidurikambri kaan kinnitada - panen ainult Reinoziliga
3. Lisada kasti õli motul 7100 10w40
4. Süüde paika + kontrollin ka süütekarbi + pingeregulaatori, et seal kõik OK oleks
5. Mootor aistevahele
6. karpa kinni
7 Vänta anda.

Siis saan hakata raami inspekteerima + täiendama.
- Keevitan lisatugevdused roolikannude juurde e. raami ette ossa, et see jäigem oleks
- inspekteerin amordid, vahetan õlid
- Pingutan tagakiige
- määrin rummud seest uuesti.
- vaatan ka elektri juhtmestiku üle
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Mootor valmis ja aistevahel.
PSX_20211112_071803.jpg
PSX_20211112_071856.jpg
Sai ka tule kolvile, kuid õhtuvaikuses ei tahtnud täristada ning naabreid häirida.
Vaja veel natuke tööd teha, sest karpa sätted ju eelnevas olekus, kus kuskilt lisaõhk vahele trügis.
Süüde on kella järgi 3.5mm üss. Suht raske on selle genekale seda nurka määrata, originaalmärgid millegipärast ei sobi, kui stroboga vaadata süütehetke. Siin võib rolli mängida süütekarbi modimine, sest mõned elemendid pn vahetatud.
PSX_20211112_071835.jpg
Ehk õnnestub täna see poiss rahuldavalt tööle saada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nii kurivaimu elementaarne mootor, et lausa häbi hakkab, et seda tööle ei saa nii nagu kunagist esimest Vos1 mootorit, mis tiksus ilusti, töötas hästi jne... ainuke kamm selle mootoriga oli hiina väntvõll...
Nüüd Vos3 karterit polegi tegelikult korralikult tööle saanud, st rahulikku tühikäiku, jõudu üle 80 jne...
Mis ta siis teeb. Tühikäik 1500rpmi juures on rahutu, kuid talutav. Samas mingi hetk tõstab iseseisvalt pöördeid + 700rpm või isegi +1500rpm ja alla ei tule. Kui siibri kruvi puutuda, siis rahuneb, kuid alla tulles tahab välja surra - keerab natuke siibrit lahtimaks ja jälle korras.
Tühikäigult pöördesse läheb ilusti nii pool gaasi lahti keerates, kui ka täisgaasi.
Sõit - nagu oleks rikas segu, kuid üle 80-ne hakkab kiristama. Suutsin ka korraks kokku uuesti jooksutada, toores peale ja tiksusin koju tagasi. Tõmban toore laht, siis midagi ei paremaks ei muutu, pigem läheb kehvemaks.
Karpa ümbrust ja muid liitekohti ujutades brakecleaneriga ei muutu mootori hääl grammi võrdki.
Küünal ise suht korrektne pruunikas.

Mootor algosadeks eelnevalt võetud ja korralikult kokku tagasi pandud, kaante vahel 0,8mm tihendipap, mõlemal poolt täienduseks ka reinozil. Silindripea alla 0,4mm tihend + piisavalt ka reinozili ka toeks. Silku tikkpoldid pingutatud 40nj
Süüde kella järgi 3mm enne ÜSS, lisaks kontrollitud ka kraadikettaga + nurga mõõdikuga.
Genekas pandud 43.3701 e. välise anduriga, et süüteimpulss oleks stabiilsem.
Karpa Keihin PWK28: https://www.jetsrus.com/carburetor/carb ... parts.html
- Tühikäigudüüs 38, tühikäigu kruvi 2,5 pööret lahti.
- Nõel (mõõtude järgi peaks olema, sest kirja peal ei näe) N427-46-LGR keskmises asendis, (Tapper (A) =L=3,3; L1=G=23,6; Diameter D=J=2,445) https://www.jetsrus.com/a_jets_by_carbu ... 27-46.html
- Peadüüs 110
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Eile alustasin teise mootori komplekteerimist, sest olemas olevat pole saanud oma ülesannete kõrgusele.
Mootor hakkab koosnema:
1. karter Voshod2 - puhastatud, katkised kohad (eesmine kinnitus, käigukasti alumine kinnitus) parandatud, Ülevoolukanalid Voshod 3M silindri järgi suurendatud, sissevõtukanal Vos3 silindri järgi suurendatud.
2. Voshod 3M silinder - puuritud teletorni poe vahendusel 1R.
3. Kolb (vene uus toodang 232,2g), sõrm (vähekulunud originaal 31,5g), laager (uus 12,1g), rõngad (vene uustoodang, valitud silku järgi nii, et pinnad ühtiksid kokku 16,4g) teletorni poest 1R. sõrmelukud originaalid 0,8g kokku.
4. Voshod 3M originaal väntvõll - lokse pole, kepsul väga väike külgmine lõtk. Kepsu pea kaal 80,3g ja tasakaalustusraskus 107,1g
  • Genepoole:
    - rulllaager 20x47x14 (SKF NJ 204 ECP) olemas. Rulllaager selle pärast, et oleks vastupidavam erinevatele genekatele ja võimaldab ilma tõmmitsata karteri poolt eraldada.
    - simmer, millel tolmurõngas 17x47x7 hankimisel...,
    tõenäoliselt SKF 17X47X7 HMSA10 RG
  • Siduripoole:
    - 2x kuullaagrit 20x47x7x14 SKF 204 C3, olemas
    - simmer 20x47x7 hankimisel
    soovin sinna kahepoolse surverõngaga nagu dichta A-Duo, hetkel pole leidnud selles mõõdus, alternatiivina ehk 2x SKF 20X47X7 HMS5 V . Kahe laagri vahel on 14mm ruumi... seega 2x7mm + natuke modimist saab sinna panna. Juba praegu olen olemas olevale mootorile nii paigaldanud. Eks ole mitme otsaga asi, et kas panna kaks simmerit või mitte, sest insenerid näevad ette ühte ja suunaga käigumasti poole.
Kolvigrupi ja väntvõlli staatiline tasakaalustustegur:
a. kepsu pea kaal - aseta kaalule võimalikult horisontaalselt ja mõõda kaal: 80,3g
b. Liikuvosade kaal (kolb, sõrm, rõngad, sõrmelukud) + kepsupea kaal: 232,2g+31,5g+12,1g+16,4g+0,8g = 293g
c. tasakaalu mass, mis tasakaalustab väntvõlli koos kepsuga (kepsu küljes pole kolbi, rõngaid, sõrme ega midagi muud...) 107,1g

Teguri leidmine: (a+c)/b ja näit siis % (80,3+107,1)/293= 0,639 e. 63,9%
Ehk siis suhteliselt linnasõidu mootor, mitte väga kiirekäiguline. Kui võtnvõll saada kergemas, siis läheb asi ehk palju kiiremini pöördesse. Samas pigem vähendan muude väntvõlliga pöördes olevate asjade kaalu.... nt sidurikorv, genekamagnet jne...

5. Sidurisüsteem tuleb K175 korvile ja kõik vähekulunud või uued:
- väntvõllil siduriketihammakas - vähekulunud olemas
- Sidurikett - hangin uue...
- Sidurikorv - K175 oma olemas, kuid panen sinna kas vitsa peale või tõstan hammaka ringi. Olema vitsega korv, kuid hammakas kulunud. Hammakas kinnitub 4mm raudneetidega, need olemas.
- Sisering olemas
- Sidurimetallkettad - olemas, natuke ehk korrastan
- Siduri friktsioon kettad - hangin uued.
- Sirudisurvaplaadi tõukur, vedrud ja plaat olemas
- Sidurikorvi puks + alusseib olemas.

6. Käigukast Voshod 3 lahendus, st ülekanded ja hammakad.
- võllid ja hammakad olemas
- Käiguvaheti korrastan, st panen uued kahvlid, sätin lõtkud normi piiridesse
- Kolmas võll olemas, hetkel ka rahuldavas seisus separaatorita laager... sinna vaja varuks ühte laagrikomlekti mõõdus 23x40x16... vot ei leia.
- käigukasti uued laagrid ülemised 203 ja alumine 202 on olemas.
- kolmanda võlli simmer vaja hankida 20x32x7. Kindlasti peab simmeril olema tolumakte

7. Karpa ja süütesüsteem siis olemas olevalt rattalt.

Tihendid teen mootorile ise 0,4mm karterivahele ja 0,2mm silindri alla. Tihendid lähevad Reinozil silikooniga ka kokku. Uued tikud samuti pandud. Kõik karteri keermed keermelõikuriga ülekäidud.

Eks vaikselt hakkan puuduvaid asju soetama ning mootorit kokku laduma. Igatahes see mootor saab oma sissesõidu by the book.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Vaikselt vaikselt laon teise ränduri mootorit kokku.
Alustasin käigukastist.
Kõigepealt vähese kulumisega käiguvahetuse trummel juppideks. Kõigist ollusest puhtaks, uuema versiooni vahetuse labad. Uuemal on see vedruga, vanal e. K175a kuni vos1, on tihvdid nagu pildil paremal vos2 on metallist lamellid ja vos3 siis vedru. Lamellid kipuvad murduma pika peale...
20220402_203141.jpg
20220402_203153.jpg
20220402_203224.jpg
Seejärel plaadi geomeetria kontroll, et asi ikka 90kraadi oleks.
20220402_203432.jpg
20220402_203458.jpg
Poldid keermeliimiga kokku ja kast sisse, et käiguvahetused kontrollida. Hetkel polnud vajadust seibidega majandamiseks.
20220402_192541.jpg
20220402_220200.jpg
20220402_220129.jpg
Seejärel karteri ja silku alune tihend.
20220402_225712.jpg
Karterivaheline tihend peab kindlasti olema miinimum 0,8mm paksune. hea kui on 1mm. Kui tihend on õhem, siis silinder ei lähe karterisse ja selleks on vaja karteripolte natuke lahti lasta - see tegevus ei ole hea karteri tihedusele... Lisaks võib silku töötades/kuumenedes paisutada ka karterit natuke lahti...

Simmerid tulevad ka nädala sees.
Hiljem karter kokku ning siis ehk värvin ka....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nõks veel. 1h kaupa leian temaga tegelemiseks aega...
Mõned pildikesed ka.
Paigaldasin väntvõlli geneka poolsele võllile ikkagi rulllaagri. See tagab selle, et natuke vastupidavam ja suurim pluss, et karteri saab avada ilma tõmmitsateta ning tagasi panna ilma pressita.
20220405_222153.jpg
20220405_225205.jpg
20220405_225213.jpg
20220405_225236.jpg
20220405_225225.jpg
20220405_231343.jpg
Väntvõll läks kah ilusti paika ja käi keskele, ei pidanud reg seibidega võimlema. Mõlemalt poolt 1,54mm
Käigukasti võllide lõtkud ka seal 1..2mm juures. Seal vaja geneka poolsele karteris olevatele laagritele ja stopperrõngastele seibid vahele panna.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by teints »

Genekapoolne rulllaager on montaazi jaoks hea varjant. Käigukasti kolmas võll pane süütepoolse karteri külge. Siis on lihtsam kokku panna ja pole ohtu, et rullid laiali lendavad.
Oman mõnda roostes mootorratast.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

rgr that.
Seda ma tean, et kolmas võll on vaja karterikülge panna nii, et see lihtsalt välja ei kuku. Teisisõnu hammakas külge. See on eriti oluline, kui mootor on töötanud ning käigukastiõli on rullidelt montaazi määrde maha pesnud - siis pudenevad rullid ülikergelt suvalises suunas.
Hetkel on rullid laagrimäärdega MAN283 Li-P2; KP 2K-30 ilusti paigatud ning 5 korda olen juba kaant peale maha pannud ning rullid korrektselt paika jäänud.
Ei hakanud hammakaga pilti panema... samas mõõtsin hammaka sügavust karteri kaane servast ja see jäi ka peaaegu ettenähtud mõõtudesse e. 3,4 +/- 0,3mm, minul 3,5mm ilma hammaka mutrit pingutamata.

Väntvõlli siduri poolne laager läks ka paika ilma suurema võimlemiseta e. karter kuumaks ~100-130 kraadu juurde ja väntvõll õue temperatuurile (-3 kraadi...). Ilma kuumutamata laager oma karteripessa ei läinud.
Hiljem paikan 2x võllitihendid 20x47x7 ehk siis seljakuti üksteise vastu - kahjuks ei ole leidnud kaubandusest kahepoolset võllitihendit. kahe laagri vahel on täpselt 14mm ruum. Natuke on vaja simmerite välisservast kummi osa eemaldada, et seljakuti vastu pannes jääksid 14mm ruumi.
Selline kombinatsioon suurendab natuke hõõrdetegurit, kuid tõstab oluliselt väntvõlli ümbruse tihendamist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Eile keskendusin täielikult sidurisüsteemile ja see "pimestas" või siis hägustas muud asjad. Õnneks pole hullu veel, sest siduri korvi ja väntvõlli hammakat saab veel ju eraldada (pain keermelukstit vahele lihtsalt ja pingutasin korralikult).
See muu, mis ununes kontrollida on käimalöömise võlli asetus ja sidurikoja kaane sobivus. hetkel on tekkinud olukord, kus sidurikaan ei ulatu lõpuni karterini välja vaid jääb toetuma käimalöömise võlli randile, tekitades 2..3mm lõhe, mida lihtsalt tihendipapiga ei täida. Olen sarnase probleemiga ka 3a. tagasi kokku puutunud aga näe ununes meelest.
Vahetasin käimalöömise võlli, sest eelmine oli natuke kulunud. Lisasin vedru alla ka laia seibi, et vedru liigutamine ei lihviks karteris alumiiniumpuru õli sekka.
Nüüd vaja süsteem lahti võtta ja see võll oma kohale kuidagi saada. Kahjuks ei saa seda võlli lihtsalt välja tõsta, sest käimalöömise hammaka külge läks ta korraliku istuga - peaks selle istu likvideerima, sest kohati võib vaja minna seda võlli välja võtta ilma sidurisüsteemi eemaldamiseta.

Siduri võtsin sõna kõige otsesemas mõttes pulkadeks s.h. ka sidurikorvi - eemaldasin korvilt sidurihammaka e. võtsin need neetidest lahti. Sidurihammaka vahetus oli tingitud sellest, et hammakal oli väike pragu puksi korpuses. Korras hammakas oli jällegi raske voshod2-3 korvi küljes.
Pelgalt vossi sirudi korvi osa (ilma hammakata ja käimalöömise põrkesüsteemita) kaalub 408g, kuid K175/Vos1 sidurikorv koos vitsaga kaalub 248g. See teeb 160g erinevust pöörlevas massis, mis on väntvõlliga ühenduses.
Egas midagi, asjad neetidest lahti ja uuesti sobivad asjad neetidega kokku. Lisaks reguleerisin seibidega korvi lõtku käigukasti võllil minimaalseks (~0,1 max) s.h. liigub pöörleb vabalt, kui pingutusmutter tugevalt kinni on.
Täiendavalt tegin surveplaadile ka lisa avad kohtadesse kuhu on kogunenud tsertrifukaaljõul kogu käigukasti mustus. Surveplaat koosneb kahest kokkupunktitud osast - friktsoonketaste vastu minev metallplaat, mille külge on punktitud ülemine vedru ja siduri reguleerimise stantsitud plaat.
Just stansitud plaadil on tekkinud n.ö. tupikud kuhu koguneb õli + mustus. Puurisin sinna 5mm puuriga augud, et pöörlemisel viskab õli sealt välja ja seeläbi puhastab surveplaadi seest. Natuke vähendab see ka jällegi pöörlevat massi, sest oma ~50...60g õli mahub pöörlemise ajal sinna korpusesse hoiule, koos mustusega.

Lisaks sai sidurikorvi küljest eemaldatud hammakaga keti joonduse väntvõlli hammakaga väga täpselt paika.

Leidsin varudest ka ühe tutika keti ka ning kontrollmõõtmine joonlauaga andis ketilõtkuks 40mm. Infoks, et vähekulunud ketiga 41 ja natuke rohkem kulunud ketiga 43mm (44 ja 45mm lõtkude korral hakkab kett vastu sidurikoja kaane alumist kinnituspolti käima).
Loomulikult mängib rolli ka hammakate kulumine.

Sidurihammakad püüan ka uued soetada ning K175 korvile sobivaks kujundada. Peamine kujundamine on firktsioonketaste välimiste fikseerimise nagade lühemaks tegemine, et korvi vitsa alt läbi läheks. Lisaks vajadusel ka välist poolt natuke lihvida, et kettad vabalt liiguksid.
Ühtepidi on hea, et friktsioonkettad on bakeliidist, sest siis annavad kettad järgi, kui korv... Kuid siduriketile võiks mingi pinguti teha, sest siis oleks korvil lööke oluliselt vähem ning kettad kestaksid kauem tervetena.

Simmerid mootori kokkuladumiseks on olemas, kuid pigem võtan aega, kui asja kiiresti kokku laon - selliste ilmadega sõita nii ehk naa on väga nadi
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Mattu »

Tea, kuidas need pingutid mõjuvad väntvõlli ja käigukasti otsalaagrile? Tekib lisakoormus laagritele?
Sõidan nagu suudan.
Post Reply