Page 2 of 2

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 30. Jun 2022 14:14
by Nobody
Üks "teaduslik" eksperiment sai lõpule viidud. Samades seadetes 18- ja 19-ne hammasratas ette. Samades seadetes 19ne sai 105 km\h kellale ning 18-ne 120km\h meelitas välja kontrollitud piirkonnas numbreid. Planeta mootor on lihtsalt piisavalt nõrk, et suurem hammakas hakkas pooma lõpus. Samuti oli keerulisem grupis mööda külateid matkata, sest hea kiirus 4. käigu jaoks hakkas 55-60 km\h juures. Seetõttu pidi suurema hammakaga pidevalt 3-4. käigu vahel mängima. Tüütu!

Testsõit näitas, et 18-ne hammasratas on maanteel sujuvam, mootor jõuab tühjaks käia ning 45-55 km\h on ok sellel 4. käiguga mahedalt põristada grupis.

Kuidas Sinu kogemus hammaka valikul on?
BC20220630_141204.jpg

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 30. Jun 2022 21:41
by madeinussr
Tore, et ka selle eksperimendi läbi tegid. Ma jõudsin ka samale järeldusele paar aastat tagasi. Isegi vist rääkisin sellest oma Jupiteride teemas. 18 on kõige optimaalsem kui mootorit tuunitud pole või ise sulgkaalus pole.

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 01. Jul 2022 08:00
by delta-501
Tuginedes ühele vana kooli tegijale ning olles ise kolme - nelja P5 silindrit käes hoidnud küsiks, et kas väljalaskeakna oled üle käinud? Kolb alumisse surnud seisu ja on tehase praak näha. Akna alumine serv võiks kolvist ca pool mm allapoole jääda. Seal minu nähtutel kõigil kena aste. Piirab silindri läbipuhumist kenasti.

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 03. Jul 2022 23:53
by Nobody
delta-501 wrote: 01. Jul 2022 08:00 Tuginedes ühele vana kooli tegijale ning olles ise kolme - nelja P5 silindrit käes hoidnud küsiks, et kas väljalaskeakna oled üle käinud? Kolb alumisse surnud seisu ja on tehase praak näha. Akna alumine serv võiks kolvist ca pool mm allapoole jääda. Seal minu nähtutel kõigil kena aste. Piirab silindri läbipuhumist kenasti.
Hea märkus, ei ole sellel mootoril väljalaskeakent muutnud.

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 12. Jul 2022 23:35
by Nobody
Hiljuti oli üle 400 km sõitu Ida-Virumaa ümbrusesse. Mõned korrad kuumaga ilmutas end sõidust tulnud ratta küllaltki raske käivitumine. Kuna see ilmus vahetult uue k-68 karburaatoriga, kahtlustasin tühikäigu reguleeringut. 30 kilomeetrit enne sihtpunkti jäin teele. Säde nõrk ja hüplik. Vahetasin kondeka ning ei midagi. Jahtudes sain ratta uuesti tööle ja sõitsin ühe otsaga viimased 30 öömajani.

Kaks päeva hiljem kodupoole liikudes ei saanud ratast käimagi. Teised liikusid randa ning jäin 100km eemal olevat sõpra haagisega ootama.
BC20220712_233837.jpg
Süda ei andnud rahu. Puhastasin kontaktid, kontaktivahe kontroll, küünla sädevahe väiksemaks ning Izh käivitus! Sõitsin ca 200 km pea ühe jutiga koju.
BC20220712_233618.jpg
Koduteel õnnestus üht teeäärde jäänud siklimeest aidata, kel oli kondli kinnituspolt sõiduga kadunud ning see rippus tulega esirattal. Võtsin kotist leiduvad nipukad, et kaasvõitleja saaks liikuda oma garaažini.

Rattaks oli muide 1000ccm Laverda. Ilus Itaalia pill, midagi sellist..
Laverda_Jota1.jpg
Nüüd mõned päevad hiljem on mu Planeta 5 saanud uue süütepooli ja valmis uuteks matkadeks. Muide reisi kütusekulu keskmiseks tuli 4.9l. 8 )

Lõppu ka üks pilt Kundast. Tore külastus oli!
20220702_155821.jpg

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 29. Jul 2022 19:49
by Nobody
Külgkorvi proov 🙂
BC20220729_194803.jpg

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 07. Aug 2022 10:45
by Nobody
1991. aasta Izhi külgkorvide erinevad varustusastmed Sputnik, Turist, Lux.
20220807_104126.jpg
20220807_104109.jpg
20220807_104019.jpg

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 26. Aug 2022 21:36
by Nobody
Olen selle Planeta 5 saanud korviga päris hästi jooksma. Ette läks 16-hambaga ketiratas ning kellal maksimumkiirus sirgel lõigul üksi 85km\h. Gps järgi umbes 75+ km\h vahemikus
BC20220826_213747.jpg

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Posted: 20. Nov 2022 23:15
by Nobody
Teen siia teemasse postituse tähtsamaid parameetreid Izhi kolvi-silindri koostamiseks. Andmed on võetud 2.-3. seeria Izhi inglise keelsest käsiraamatust.

Kolvi diameetrid on tabelisse mõõdetud kolvi alumisest äärest 55 +/- 1 mm.

Izh Planeta normaalmõõdus silindrid ja kolvid jagunevad järgnevalt 4 gruppi:
Silindri ja kolvi grupid.jpg
Silindri ja kolvi grupid.jpg (20.6 KiB) Viewed 1865 times
Iz Planeta remontkolbide mõõdud on järgnevad:
izh planeta kolvi remontmoodud.jpg
izh planeta kolvi remontmoodud.jpg (19.79 KiB) Viewed 1865 times
Kui kolvi ja silindri diameetri erinevus on suurem, kui 0,3..0,4mm tuleb teostada remont.
Puuritud silinder peab olema kolvi tegelikust diameetrist suurem 0,05...0.07mm.
Ovaalsus ja koonilisus on silindril peab olema väiksem, kui 0,03mm.
Kolvirõngad vahetatakse peale silindri-kolvi vahetust ning kui lukupilu mõõt on üle 3mm.
Lukupilu mõõdetakse rõnga silindrisse asetamisega ülemisest äärest 10-30mm.
Uutel rõngastel on sobiv lukupilu 0,3..0,45. Suurema piluga rõngas asetatakse üles poole.

Loodan, et oli infost abi ka teistele.
20221120_130228.jpg