PVK Aist D-6

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 34
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

PVK Aist D-6

Unread post by porguvark » 08. Sep 2018 21:33

Talvel tekkis mõte,et tahaks ehitada või taastada mingit säärekat 16´ratastega. Panin isegi kuulutuse ,et ostan KROHA võrri, aga pakkumisi ei tulnud. Keegi hea kasutaja jagas linki kus Kuldses börsis keegi müüs Kroha võrri, aga see polnud originaal vaid mingitest juppidest kokku kombineeritud,et saaks müüki lükata. Helistasin isegi müüjale, aga see ajas mingit segast juttu ja väitis,et kuna võrril on peal kiilaka silindriga D-5 siis tead ju isegi kui hinnatud sellised mootorid on ja sellest ka selline hind. No oli kuidas oli, minujaoks jäi see raam kalliks.
Tekkis mõte,et kui panen kokukale võrri mootori siis peaks tulemus olema enamvähem sama nagu Kroha ja nii minu D mootoriga sõiduriist sündis.
Uurisin Youdube`st kas keegi on midagi sarnast ehitanud, selgus ,et on ,aga mitte päris sellise lahendusega mida mina mõtlesin. Hetkeseisuga on võrr enamvähem valmis ja varsti peaks lahti võtma,et ära värvida.

Väike videojupp mis anna ettekujutuse millega tegu. https://www.youtube.com/watch?v=F1Ta2Bnj1B0

User avatar
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 34
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by porguvark » 23. Oct 2018 20:23

Prooviks tegin mootori millel Yamaha BWś 50cc silinder, sõidab täitsa vahvalt :)
Ei viitsi pilti väiksemaks teha,seega kasutage linki
www.upload.ee/image/9104877/IMG_20181021_145351.jpg

karpuss
Tavakasutaja
Posts: 174
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by karpuss » 24. Oct 2018 15:26

Lahe riistapuu, ehk räägid rohkem kuidas selle silindri sinna peale sobitasid ja mida täpsemalt ümber pidid tegema. Kuidas jõudu, kiirust uuel mootoril on sellisel kergel raamil?

User avatar
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 34
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by porguvark » 24. Oct 2018 20:34

Sattusin netis nägema pilti kus oli hiina mootorile pandud sama silinder. Hiinakale pole mingi probleem paigaldada, isegi tikkpoldi augud sobivad, aga see oleks liiga lihtne ja hiina mootori fänn ma pole. Pärast väikest mõõdistust selgus,et pole võimatu sama silinder paigaldada vene D seeria mootorile. Vaja on treida vaheseib mis kinnitub karterite külge, vaheseibi külge kinnituvad tikkpoldid mille külge kinnitub silinder. Silinder mida kasutasin on pärit mingilt Yamaha mudelilt mida ma kahjuks ei tea. Tegu tundub olema deforsseeritud silindriga millel väljalase avaneb hiljem,kui teistell analoogsilindritel.
Proovisõitu võib iseloomustada nii,et mootor on väga jõuline ja käivitub poolest pöördest, madalatel pööretel veab nagu traktor ,kui summuti saavutab resonantsi siis rebib gaasist ratta maast lahti. Pöördeid läheb selle summutiga 7500 kohe ja siis 8500 millest rohkem ei taha tulla. Kui väljalaset tõsta saab pöördeid ja tippu juurde, aga see tuleb kõik madala otsa arvelt. See mootor sobiks ideaalselt suurte ratastega ja originaal ülekandega Riga 5-7.
Kunagi on kindlasti paalan katseta Malossi sport 70cc silindriga mis on olemas, ainsaks takistuseks,et originaalis on silindrikomplektis kolb 10mm sõrmega,aga minul seisab keps millel on 12mm kolvisõrm. Eks tulen tellida kusagilt sobiv kolb.
Pilte kuidas midagi tehtud on ma lisama ei hakka, piisab teadmisest,et on võimalik sellist silindrit D mootorile paigaldada ja iga meistrimees leiab oma lahenduse kuidas seda teostada.

Post Reply