Ida-Euroopa 2019 trip

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Unread post by madeinussr » 23. Aug 2019 12:44

Eelmisele postitusele pilte lisaks.
Attachments
3C61C18D-BEEC-413D-8029-707F524ED003.jpeg
4DACD374-9B68-4B8D-BA83-7B252E91399F.jpeg


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
Igor
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 01. Jun 2006 00:00
Location: Lõuna-Harjumaa

Unread post by Igor » 23. Aug 2019 15:23

Aga Must meri?🧐


Kovrovets 1961
Jawa 1988

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 23. Aug 2019 18:45

Igor wrote:
23. Aug 2019 15:23
Aga Must meri?🧐
Tööle peab minema, ei jõua kahjuks.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Aug 2019 21:26

Kiire kokkuvõte:
Lõuna Poola - Slovakkia - Ungari - Austria - Tsehhi teed olid väga lahedad ja sinna võiks tagasi minna. Transiiti Eesti-Läti-Leedut ei tahaks uhada. Viimased võiks ette võtta kui piirduda baltikumiga.
Söök ja ööbimine pole probleem, seega magamisvahendid tuleks asendada soojemate riietega, kui ruumi napib. Päeval on palav, nii et sõida või trussarite väel aga õhtul päikse loojanguga läheb suht jahedaks.
Söök on suht mõistliku hinnaga ja kui arvestada keskmiselt 10€ toidukorraks saab suht rahuldavalt söödud ka.
Masin peaks olema võimalikult ja väikse koormaga, kui mägesid nautida tahetakse. Samas pakkimine on suht kunst ning igaühe enda leida, kuidas midagi pakib... aga masinalt kohvreid võttes ja pannes, et ööbimiskohas elementaarseid vahendeid kasutada, kulub suht korralik aeg...
Teekonda võiks planeerida eelmisel õhtul ja üldjuhul panna paika suund ja kaugus, siis tuleb häid fiilinguid.
Grupi suurus 2 max ja siis juba 4. See on seotud pigem ööbimiskohtade leidmistega ja rahaliselt kõige odavam. Üldjuhul on kahesed toad odavaimad. Kaheste tubade hinnad hakkavad 25€...58€, üle selle juba oleneb kes kus ja mida ööbimiskohalt ootab. Kui lihtsalt voodit ja pesemisvõimalusi, siis 50€ sees võiks olla ka hommikusöök. Bratsislavas kahjuks ei õnnestunud enam keskööl odavat kohta leida...
Kohe alguses võiks olla 1päev või 500km sõidureservi - päeva jooksul kaob aeg märkamatult ning avastad alles 15:00, et oleme ainult 150km sõitnud.... ning siis õhtul läheb andmiseks...
Kui kahekesi minna, siis sidepidamise vahendeid pole väga vaja, piisab üksteise jälgimisest ning elementaarsetest käemärkidest.

Kilomentraaz ~3800km (+/-30km, sest kohati jäi spidokas taskusse ja panin hinnangulise km juurde, eks kunagi tõmban täpsemad teed...)
Mul kulus 145L kütust (paak ja kanister minnes ning tagasi tulles täis)~ 4,5L õli ja seega 3,8L/100km, mis on ülihää tulemus.
Õli saab igast bensukast, kuid 1...2L võiks varuks olla, siis hea mugav. Mul oli 1L potsik istme all ja 0,6 tööriista karbis
Kindlasti ei peaks minna värkselt hooldatud/komplekteeritud rattaga, sest nii ehk naa midagi vajab kohendamist. Õnnega pooleks said asjad tehtud ja masinad sõidukorras hoitud
Minul mootor suurespildis pidas (käigukasti jama oli ju enne sõitu...), muresid tekitasid pigem iseenda "nõks-üle-jala" tehtud asjad: igale mutrile ei pannud keermeliimi ja elekter ei saanud eelnevat testimist:
- vagustusvool, suunatuled, laadimine + süütevõimsus e. kogu kompott oli puudulik aga ära vedas. Esitule pirn ei taha eriti üle 2000km vastu pidada - pigem on siin teemaks värin ja vibreerimine...
- lahti tuli tagahammaka poldid - keermeliim puudu, kuigi stoppermutrid olid...
- esihargi roolikannud loksusid oma pessa + ülemisel traavelsil jäi üs polt panemata.
- no käigukast vaja lahti võtta aga ei hakanud seda puutuma.
- Käiguvahetuse hoova pingutuspolt purunes... kui soovisime mootori hoovastikku kohendada, õnneks oli üks 6 polt kaasas - seega moootorrattal levinumad poldid mutrid, seibid võiks kaasa võtta.
- leegitoru kinnitusmutrid keerasid ennast iga 300-400km tagant lahti ja oli vaja pingutada.
- lõpuks hakkas midagi immitsema silindripea tihendi juurest.
Last edited by hmm on 27. Aug 2019 06:00, edited 1 time in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 311
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 27. Aug 2019 00:13

hmm wrote:
26. Aug 2019 21:26
Kui kahekesi minna, siis sidepidamise vahendeid pole väga vaja, piisab üksteise jälgimisest ning elementaarsetest käemärkidest.
Kõige muuga olen nõus, kuid siin vaidleks. Sõidu ajal saab probleemideta arutada, kas peaks tegema peatuse, kusagile sisse keerama, kusagil mingi väikse teeotsa hoopis võtma, küsida arvamust tagarehvi rõhu kohta jne. Minu arvates muudab väga palju reisi sujuvamaks ja lihtsamaks.



Mattu
Tavakasutaja
Posts: 196
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 27. Aug 2019 08:18

Jaa, nõus. Käisime see aasta Saaremaal esimest korda kiivrisidega ja rohkem küll ei lähe. Hoopis teine tera nii sõitmise, jooksvate küsimuste/ otsuste kui muu osas. Palju lõbusam kulgeda kui side olemas :)

Muidu aga igati vägev värk!!!!!


Sõidan nagu suudan.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. Aug 2019 08:34

Side osas saigi viidatud, et väga pole vaja... e. Kriitilised asjad enne... mugavam oleks olnud kindlasti. Sellisel juhul üks usb voolu näljarott juures. Sinna oleks saanud ka telefonist muid helisid suunata ja kõrvadel nõks teine miljöö.
Mul millegipärast prosektor-akupank 25000mAh sai oliliselt kiiremini tühkaks kui Ermo 20000ne.
Minu telefon samsung s6edge näris jõhkralt elektrit, kui waze ja geoape töötasid. Waze väljalülitades asi paranes korralikult. Teisisõnu akupank koos kiirlaadimisega suutsid aku laetuse % paigal hoida või äärmisel juhul 1% h juurde panna... samas kui tel oli tava asendis, siis köhis 2,5h tel 20%ilt täis.
Kahjuks ei jõudnud päevasõidutulesid installida... need oleks ehk ka esitulepirne säästnud.
Aga kõige kriitilisem on korralikud heeblid ja tross sobilikuma pikkusega, et esipidur paremini töötaks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 196
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 27. Aug 2019 09:51

Ah see ongi, eri telefonid tarbivad rohkem voolu. Mul Samsung akupanga otsas tühjeneb lihtsalt aeglasemalt. Huawei suudab ennast isegi laadida samade äppidega. Nende akupankade de facto mahutavus on ka iseasi. Silt ei pruugi tõde olla.

Kuidas rehvid kulusid?


Sõidan nagu suudan.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Aug 2019 21:41

Tripp tehtud, minul kogunes algusest lõpuni kilomeetreid 18100 - 22050 ehk 3950km. Kui oleks viitsin Järvamaa asemel Harjumaale lõpuni sõita oleks kaunis 4000 kilomeetrit täis tulnud.
Reis oli lahe, seltskond oli suurepärane, sõita sai lõputult palju. Ratas oleks tulnud ainult rohkem sisse sõita, 400km tegin eelmisel päeval alla ja oligi minek. Jällegi oli karbussi seadistus veidi mööda, vahetasin küll düüsi väga suureks kuid enamus aega sõitsin turva kaalutlustel toores peal. Kütust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit õli (mäletamist mööda küll 9 liitrit).
Kütusekuluks tuli 7l/100km + õli.

Ettevalmistus nagu ikka kulges suuresti viimasele päevale. Kaasa võtsin viis paari sokke,t-särke, troopereid, teksad, tennised, plätud, magamiskoti :roll: , telkmantli :roll:, paar rulli teipi, vihmavoodri, 15000mAh akupanga, mõned laadimisjuhtmed (mul on ka tsikli aku peal usb laadimispesa ja seal sain ka moblat laadida), kotitäie tööriistu, pirne kaitsmeid, trossiparanduskomplektid, rehviparanduskomplektid, kompressori, 4l 2t õli, 2 purki brake cleanerit, kaltsu, kahed töökindad.
Maha unustasin tsikli kindad ja oleks võinud jätta maha eelnevalt mainitud magamiskoti ja telkmantli. Kõik mahtus viisakalt pakkides kohvrisse peale esimest lahti pakkimist mitte enam nii lihtsalt :D

Korra reguleerisin sidurit, 2500km peal vahetasin käigukasti õli (korraline hooldus), kohad vahetasid ka esimene ja tagumine ratas sest tagumine rehv oli eelmisest sõidust rohkem kulunud. Poolas sain tee ääres sõites mingi juraka rehvi ja siis vahetasin ka tagumise lohvi uue vastu ning lappisin katkise.
Trosse õlitasime Ungaris, ja kusagil kontrollisin ka süüdet ning ketti sai 2x määrida.

Suurem mure oli sisse sõitmata mootoriga mis kippus sealses kuumuses eriti kuumaks minema ja tekkis oht kokku jooksuks.

Nüüd peale reisi oleks vaja teha raamile korraline hooldus, sest ratas on peale eelmist suuremat hooldust sõitnud 10 000~km, esiamortide õlivahetus, roolikannu laagrite määrde vahetus, kraanile panna sõel ja kraan puhastada, bensiini voolikule klambrid panna, tagakiige puksid määrida.
Kett tuleb vist ka välja vahetada, sest tundub, et on kuumaga kannatada saanud. Spidomeetri teo ajamisse määret lisaks panna. Piduri süsteemid puhastada.


Kuigi midagi mootoriga ei juhtund, ei soovita nii toore masinaga minna, oleksin pidanud võtma Spordi või Jawa. Siis oleksin hmm-i 175sega samas rütmis jõudnud püsida.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Aug 2019 21:42

Mattu wrote:
27. Aug 2019 09:51
Ah see ongi, eri telefonid tarbivad rohkem voolu. Mul Samsung akupanga otsas tühjeneb lihtsalt aeglasemalt. Huawei suudab ennast isegi laadida samade äppidega. Nende akupankade de facto mahutavus on ka iseasi. Silt ei pruugi tõde olla.

Kuidas rehvid kulusid?
Mitase h-06 rehv pidas taga 7000 km siis vahetasin esimese ja tagumise omavahel ja nüüd on 10000 sõidetud, 15000km tuleb vast ära kui täitsa siledaks lasta. Väga head rehvid on selle hinna eest.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 311
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 28. Aug 2019 10:00

madeinussr wrote:
27. Aug 2019 21:41
Kett tuleb vist ka välja vahetada, sest tundub, et on kuumaga kannatada saanud. Spidomeetri teo ajamisse määret lisaks panna. Piduri süsteemid puhastada.
Seekord kett särisema ei hakanud, nagu eelmisel reisil?



hundu615
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 28. Aug 2019 10:50

Kütust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit õli (mäletamist mööda küll 9 liitrit).
Kütusekuluks tuli 7l/100km + õli.


Kas sul läks seguõli 11Liitrit või!!!!??



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 28. Aug 2019 11:41

hundu615 wrote:
28. Aug 2019 10:50
Kütust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit õli (mäletamist mööda küll 9 liitrit).
Kütusekuluks tuli 7l/100km + õli.


Kas sul läks seguõli 11Liitrit või!!!!??

Jah, käigukastist õli ära ei kadunud.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 28. Aug 2019 16:35

Igati vinge tripp. Ilmselt sellega kogunes ka palju mälestusi ja kogemusi, mis on hindamatud. Pisut oleks olnud soov rohkem läbi uudiskirjade kohalikku olustikku kogeda. Samas arusaadav, pikad päevad ja romaani pole aega kirjutada.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. Aug 2019 18:04

Nobody wrote:
28. Aug 2019 16:35
Igati vinge tripp. Ilmselt sellega kogunes ka palju mälestusi ja kogemusi, mis on hindamatud. Pisut oleks olnud soov rohkem läbi uudiskirjade kohalikku olustikku kogeda. Samas arusaadav, pikad päevad ja romaani pole aega kirjutada.
Heat, et niigi jõudsime midagi kribada. Doonau äärest tagasi sõit oli tegelikult uhamine mööda suuri teid ning ega seal midagi muud peale km ja tankimise olustikku kajastada polnud.
Kaasa ei võtnud arvutit ja head fotokat, lisaks polnud ka videokaamerat kaasas.
Kogemiseks peab järgmine kord kaasa sõitma :roll:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 825
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 28. Aug 2019 23:30

Eks ta ta oli selline "sõitta tahaks" vaatamisväärsused teine teema. Millist trippi teha, kas põigata igale poole sisse. See nõuab eelnevat legendi mahapanekut. Iga posti juures ka peatust ei tee nagu koer. Või siis improviseerides- ilus koht peatume. Aga arvan, et oli tore tripp.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Aug 2019 09:03

Suurim eesmärk oli 9p võimalikult palju riike külastada... ja kleepse koguda... aga "sõita tahaks" tuli nii mitmel korral üle huulte, kui kuhugi jäime liiga kauaks peatuma (mis iganes põhjusel... söögist-hoolduseni).
Tulevikus võiks ettevõtta midagi sellist: https://www.geoape.com/tracklogs/balkan-2019-5974


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 29. Aug 2019 16:48

madeinussr wrote:
28. Aug 2019 11:41
hundu615 wrote:
28. Aug 2019 10:50
Kütust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit õli (mäletamist mööda küll 9 liitrit).
Kütusekuluks tuli 7l/100km + õli.


Kas sul läks seguõli 11Liitrit või!!!!??

Jah, käigukastist õli ära ei kadunud.
Mis vahekorras segu teed siis,mina segan nt nüüd juba 1:40 nele motuli õliga,sa paned siis mingi 1:25-ele või? Jube ving ja nõgi jookseb siis tagant välja ju.



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 29. Aug 2019 17:15

Jaso FD klassi õlidega töö täiesti puhas, Jaso-FB külmalt veidi tuleb 1:25ga.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 29. Aug 2019 22:27

hundu615 wrote:
29. Aug 2019 16:48
madeinussr wrote:
28. Aug 2019 11:41
hundu615 wrote:
28. Aug 2019 10:50
Kütust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit õli (mäletamist mööda küll 9 liitrit).
Kütusekuluks tuli 7l/100km + õli.


Kas sul läks seguõli 11Liitrit või!!!!??

Jah, käigukastist õli ära ei kadunud.
Mis vahekorras segu teed siis,mina segan nt nüüd juba 1:40 nele motuli õliga,sa paned siis mingi 1:25-ele või? Jube ving ja nõgi jookseb siis tagant välja ju.

Segu teen 1:25le nagu eelnevalt kirjutasin?!? Tagant oli kõik sinine!!! Mis masinale sa 1:40le paned - Izh Jupiterile??? Kokku ei jookse või? Ma kasutasin Valvoline õli, Orlen õli ja mõnd poolsünti veel.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 30. Aug 2019 10:54

Ma sõidan CZ 350-nega,sel 634 ja mootor.Sissesõidu tegin 1:30 nüüd kupatan 1:40 nega,kasutan Motuli kardi segu õli,selle vahekorraga jookseb ka sinine tagant ja seest mootor ilus rasvane.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 30. Aug 2019 12:45

hundu615 wrote:
30. Aug 2019 10:54
Ma sõidan CZ 350-nega,sel 634 ja mootor.Sissesõidu tegin 1:30 nüüd kupatan 1:40 nega,kasutan Motuli kardi segu õli,selle vahekorraga jookseb ka sinine tagant ja seest mootor ilus rasvane.
Jaffi mehed sõidavad 1:50le isegi ja minu 640 õli pumbaga mootor annab õli veel vähem ette.
Uus sisse sõitmata ishi mootor, mis kuumaks läheb, saab 1/30 või 1/40 kindlasti üsna kiirel hukka.
Selleks, et mootorit säästa tegingi segu 1/25le, nii lihtne ongi.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Aug 2019 16:15

Ega udu pole loodusnähtus... vaid see tekib kui izhimehed on piirkonnast läbisõitnud. Loodusnähtus on see kui izhimehed mitte suitsevate izhidega sõidavad ;) ja siis on selge ilm.
Tripiajal oli ikka kohati peeglist hirmutav Ermot vaadata, eriti kui külma mootoriga kiirendas.... häda neile, kes kogemata juhtusid tema taga sõitma.

Nali naljaks aga lõpu eel oli suht mõistlik asi, mis torudest väljus.

Muide sõber hakkas väga kihelema meie sõidu peale ning hakkas juba järgmise tripi järgi pärima ning endale ratast vaatama... tal praegu viatka, kuid ega see vist oma kiiruse ja sõidu poolest poleks konkureerinud.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 30. Aug 2019 16:43

No kui ta tuleb siis on kärus ju veel üks vaba koht, mina oleksin käpp poola Slovakkia piirilt startides.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Aug 2019 17:46

Tal on renault traffic + minu furgoon, mis mahutab 4 solot... ainuke jama on "E" kat... sest trafficu täismass on 3T ja käru 1,1T

Aga ta vajab jah paberitega sõiduriista... eriti hakkas talle meeldima mingi külka. Samas vihjas, et ma võiks mingi asja talle korda teha :roll:
Poola-Slovakkia piiri lähedalt startimine peaks olema eeldus, kui mägedes rallida tahame, igasuguse transiidi välistaks nende tsiklitega sõites - lihtsalt see aeg + kõigil osalejatel tuim sõitmine.
Võib kaaluda ka tsiklite saatmist ja ise järgi lendamist... aga eks näis.
Mingi oktoober või november võiks hakata järgmist sõitu ajaliselt planeerima, et vajadusel saaks puhkuseid ajatada ning tekitada ~7-8 päevane reisi jaoks ajaaken.
Eks peab mõtlema ka pereliikmetele samaks ajaks head tegevust... e. puhkusereisi, sest muidu ei pruugi plaan perekonnas valideerituks saada :twisted:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 31. Aug 2019 19:37

Õige värk, varakult järgmine aasta paika 😉


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 753
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. Sep 2019 14:26

hmm wrote:
28. Jan 2019 16:49
5000km eelarve puhtalt kütusele ooleks... 455€, lootes, et lõunapool on mingi asi odavam...
Julmalt kui 5 sajale... 250L bensiini (1,2€/L=300€) + 12,5L õli (suhtega 1:20 Motul 2T 510 11,9€/L =154€)

Aga kurivaimu kinnas visatud.
Julgesin lõpuks pangakontot vaadata just selle tripi osas....
KM tuli vähem, masin võttis planeeritust vähem, lisame söögi ja majutuse sain euroopamaksed + minnes/tulles eestis tehtud ülekanded saan kogukuluks 704€, mis tähendab, et ~70€ päev või siis ~19 senti kilomeeter.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply