Page 1 of 1

Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 22. Apr 2019 21:42
by LinnapoissAts
Tere kõigile,

Olen taastamas Muravei 2M- masinat ja esmajärjekorras proovin mootori korralikult tööle saada ennem teiste tööde ettevõtmist.
Mure nimelt selline, et alguses gaasi rohkem keerates hakkas nagu mootor "lämbuma", tõmbas "hingest kinni". Täna sai soetatud karburaatori (K65) remontkomplekt ja kõik osad ära vahetatud, nüüd jällegi olukord selline, ei lähe korralikult pöördesse, gaasi keerates jääb teatud maal "plärisema". Samas madalatel pööretel töötab hästi ning jõudu on.

Segukruvi keerates ei muutu palju. Kruvi põhja keerates läheb olukord hullemaks ning lahti keerates paremaks aga mitte nii nagu peaks olema (ennem keeran kruvi pesast välja).

Palun teadjameestelt nõu, et milles võib asi olla.

Ette tänades,

LinnapoissAts

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 23. Apr 2019 22:14
by Nobody
Segukruvi reguleerib K65 karpal ainult tühikäigu segu rikkust. Siibri küljes on segunõel, selle asendi muutmisega reguleerid keskmistel pööretel segu kogust ning peadüüsi suurusega pannakse paika avatud siibri korral kütusesegu rikkus. Kas Sul on kindlasti õige markeeringuga karburaator?

Karburaatorite sobivustabeli ja tähised leiad masinate kaupa siit:

viewtopic.php?f=9&t=6269

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 25. Apr 2019 08:12
by LinnapoissAts
Aitäh vastamast.
Kuna antud Muravei on on soetatud suguvõssa uuena, siis ajalugu on mingil määral teada ning võin öelda et kui masin kunagi veel täiesti töökorras oli, siis oli sama karburaator (K65 P) peal ning sellest ka järeldasin, et antud karburaator on soblik.
Tõsi, Teie poolt jagatud tabelis on märgitud Muraveile karburaator K36.

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 27. Apr 2019 17:59
by Nobody
K36 ja K65 seeria karburaatorid võivad mõlemad olla. Lihtsalt erinevad mudelid ja tootmisaeg ning täht taga näitab tabelist otsides sobivust õige moororiga.

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 21. Jun 2019 22:04
by LinnapoissAts
Tere taas,

Asi nüüd niikaugel, et peale K65 P karburaatori (mis on selle masina originaal karburaator) remontkomplekti paigaldamist ja karburaatori puhastamist sai asi nagu korda. Lisaks siis vahetatud süütepool, kondekas, piibujuhe, õhufilter jne. Kõige paremini sain mootori tööle kui tõstsin nõela kõige kõrgemasse asendisse.

Nüüd esimesel maantee proovisõidul märkasin, et masin peale käivitamist on ergas ja nii umbes 30 sekundit peale seda. Kuid siis läheb nagu loiuks. Mootor töötab ilusti, tüikäik perfektne aga nagu loid. Kui sõrme ujuki nupul natuke hoida siis taas mootor ergas natuke aega.


Oskab keegi targematest nõu anda?

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 22. Jun 2019 00:11
by madeinussr
Ei saa kutet peale piisavalt. Vaata, et kraanist jookseks korralikult ja sealt edasi ka teed vabad oleks.

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 24. Jun 2019 11:27
by LinnapoissAts
Sai kõik lahti võetud.
Kraanist jookseb mühinal, karburaatorini ka jõuab ilusti. Karburaatori võtsin algosadeks lahti ning puhastasin kõik ära, iga viimne kui kanal on täiesti puhas, kuid tulemus sama.
On kellegil veel mõtteid mida võiks proovida?

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 13. Oct 2019 10:34
by LinnapoissAts
Probleem sai siis lahenduse kui vastavalt Palu raamatule käisin süüte üle.

Ei hakka uut teemat tegema aga nüüdseks uus mure millega rinda pista.
Sai sidurikorv korra maha võetud aga nüüd tagasi pannes ja sidurikorvi kinnitusmutrit kinni pingutades, poob mootori kinni. Tundub nagu tõmbab võlli vastu sisemist mootoripoolt kinni.
Kui sidurikorvi maha võtsin, ei pööranud tähelepanu, et kui kõvasti mutter kinnikeeratud varasemalt oli.


Kas keegi targematest oskab öelda kas sidurikorvi kinnitusmutter tuleb korralikult kinni keerata või tulebki pingutada ainult niipalju et kinni ei pooks. Iseenesest on mutril lukustusseib ja lahti ta ennast keerata ei saaks.

Re: Muravei 2M pöörete probleem

Posted: 13. Oct 2019 20:09
by hmm
Ma ise pole muraveiga kokku puutunud, kuid loogika sunnib mind selles suunas sind juhendama, et sidurikorvi sisemine osa kinnituv mutter peaks olema kinni (10...15nm vähemalt) ja siduri korvist läheb läbi üks distanspuks, mis oma korda loob olukorra kus välimisel kestal on liikumisvabadus puksil e. lõtk. See puks toetub ühelt laagri sisemisele pinnale (või on ka seal seib siduri korvi ja väntvõlli hambumise joondumiseks) ning teiselt poolt (reg.seib, millega vajadusel seada liikumisvabadust esimesele siduri metallkettale), siduri sisemsise südamiku alla.
seda teooriat kinnitab ka see juhend:
http://foto1.inbox.lv/girtx/Muravei/scan0041.jpg

Vaata nüüd puksi pikkust või lisatavaid seibe... tekita nendega see olukord, kus siduri korv saab vabalt liikuda.
Kui jätad mutri lõpuni kinni keeramata, siis midagi oled teinud nii, mida insenerid pole arvestanud. Vähese pingsusega mutritel on tavaliselt disainitud asendit fikseeriv tihvt - praegune mutri all olev nagaga seib, mille ääred üles keerad, on mõeldud ikkagi kinnise mutri fikseerimiseks, et lahti ei vibreeriks. Seda tegevust võib asendada ka keermeliim.